Krullentopic

Ah dat is fijn! Misschien kan je een shampoo zoeken die de zelfde ingredienten of eigenschappen (bijvoorbeeld vollume of voor beschadigd haar of zoiets zeg maar) heeft als de shampoo die jij nu gebruikt maar dan met een geur waar je nu wel tegen kan haha.

Ja ik twijfel over die van John frieda, die voor krullen. Maar als hij nieuw is dan zullen er nog niet Zoveel bekend er mee zijn hier denk kk

1 like

Ik heb voorheen ook John Frieda shampoo en crèmespoeling gebruikt, zowel die van krullen als die voor blond haar. Maar die van krullen (is een ‘oude’ want heb het denk ik ruim een jaar gebruikt) heeft sulfaten, siliconen of uitdrogende alcoholen. Weet niet meer welke, alleen dat het niet geschikt was voor de CGM.

Volgens mij zei iemand hier laatst dat ze de kokos crèmespoeling van de Action gebruikt, die voldoet aan CGM. Ik vind zelf de co-wash van As I Am heel fijn, maar ruikt wel sterk naar kokos.

Ik weet echt niet wat cgm betekend :face_with_hand_over_mouth:

Oh, sorry :sweat_smile: Dat staat voor Curly Girl Methode, waarbij je onder andere geen sulfaten, siliconen en uitdrogende alcoholen mag gebruiken. De laatste tijd gingen de meeste posts over CGM-gerelateerde dingen dus daarom ging ik er van uit.

1 like

Perfecte krul van Andrelon does the trick for me!

1 like

Ja hoor, ik had te veel gel gebruikt haha. Mn krullen zaten opzich prachtig en mn haar was heel vollumieus en geen pluis. En ik kreeg er veel complimentjes over. Maar ik kan dr niet lekker doorheen met mn vingers en niet lekker met mn haar spelen hahah.
Dus het is nog even een goede dosis zoeken voor de gel haha.

Volgens mij hebben alle john frieda shampoo’s sodium laureth sulfate, wat een van de aggressiefste sulfaten is. Je hoeft niet per se curly girl proof producten te gebruiken natuurlijk, maar krullend haar is van nature droger dan steil haar (omdat de oliën van je hoofdhuid minder makkelijk de kronkels van je haar volgen). Ik kan je de shampoo van l’oreal botanicals (die met saffraan, bruine fles met pompje) aanraden! Ruikt heel lekker en zit niet dat heftige SLES in (maar maakt wel goed schoon).

1 like

Ik heb toevallig vanochtend die van John frieda gekocht. Ik test hem even en als hij idd te droog maakt dan ga ik die andere proberen , ben nu opzich wel benieuwd naar die gcm moet ik zeggen

1 like

Ik heb op woensdagochtend alleen gel gebruikt, maar ik had nogal veel pluis en ook leek mijn haar vetter :flushed: Op donderdag toch weer wat leave-in gebruikt en had echt superveel pluis bovenop mijn hoofd (ook wel bij krullen, maar voornamelijk bovenkant) en leek echt raar in de spiegel op het toilet op mijn werk. Gelukkig was het op kantoor zelf minder erg door andere belichting. Gister en vanochtend voelde het wel wat vettig en dat heb ik in geen tijden gehad. Oja, dacht wel dat ik misschien iets teveel gel had gebruikt :woman_shrugging:

Dacht dat het misschien kwam omdat woensdag een refresh was en er dus mogelijk nog wel leave-in/conditioner resten in mijn haar zaten van zo, ma en di. Vanochtend mijn haar gewassen met co-wash en conditioner omdat het vrij droog voelde en daarna alleen gel in. Zit nu echt veel minder pluis op haar en het glanst ook mooi en lijkt zacht, maar zie nog wel wat pluis bovenop. Denk ook dat het verschil uitmaakt dat ik nog niet naar buiten ben geweest, meestal ga ik doordeweeks met vochtig (refresh) haar de deur uit omdat ik niet eerder wil opstaan om te föhnen of ik föhn het niet volledig droog omdat het anders zo gaat pluizen.

1 like

Ik doe mijn producten en conditioner er op zn kop in haha. Dan scrunch ik alles erin en met de restjes die ik dan nog op mn vingers heb schrunch ik het bij mn hoofdhuid erin. Zo krijg ik meer volume en pluist het bovenop wat minder.

1 like

Ik doe mijn co-wash en conditioner er in eerste instantie gewoon op (haar in twee delen) en daarna inderdaad op de kop. Ik was het laatste ook op de kop uit, haha. De leave-in of cream als ik die gebruik en gel doe ik altijd op de kop. Dan inderdaad nog even scrunchen (ook op de kop) en vingers door wortels en daarna microvezelhanddoek op de kop er in en weer rechtop staan.

1 like

Welke gel gebruiken jullie? Mijn haar heeft een lage porositeit en ik kom er net achter dat dat een slechte combi kan zijn met Aloe Vera en dat zit dus in mijn gel nu :sweat_smile:

Heb verschillende, maar gebruik nu vooral die van Cantu moisture retention ofzo. Omdat mijn haar snel droog aanvoelt met andere gel of de hold is niet goed en met mijn andere (Biotera) kreeg ik teveel pluis. Mijn Cantu heeft of geen glycerine of weinig, dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.

1 like

Gisteren bij de kapper geweest en het is nét te kort geknipt naar m’n zin. Scheelt echt maar een cm of 2. Maar vind het nu ineens heel moeilijk om het mooi te krijgen?
Ze heeft er veel lagen in geknipt waardoor ik nu meer krul heb en vanmorgen heb ik het gewassen en gestyled hoe ik het met lang haar ook deed, maar nu vind ik het ineens heel gek zitten :thinking:

Iemand nog leuke manieren om je haar te doen? Het komt nu tot net iets boven m’n schouders (de bedoeling was net iets eronder, maar goed, dat groeit wel weer haha)

Heeft iemand toevallig een tip voor een goede CGproof zilvershampoo?

Ja die van Fudge heb ik inderdaad nog van voor mijn CG tijd. Mijn haar wordt daar alleen wel gortdroog van. Dus ik dacht als iemand een pareltje weet is het misschien het aanschaffen waard. Ik ga m’n haar vrijdag weer laten verven en ik wil graag wit blond ipv dat het weer geel wordt. Maar anders moet ik maar Fudge gebruiken en dan een final wash en vervolgens een goed haarmasker.

1 like

Sommige mensen gebruiken een blauwe cg kleurspoeling in hun cg shampoo. Welke kan ik alleen niet zeggen

1 like

De kruidvat paarse tijdelijke haarkleuring is CG. Die dan mixen met je conditioner.

2 likes

@Pabbles @Madam-Mikmak heel erg bedankt voor de tip! Ik ga kijken bij de Kruidvat!

1 like