Krullentopic

Wat is jullie ervaring met het slapen met een gel cast in je haar? Ik heb het in het begin weleens gedaan (op mijn zijde kussensloop) en weet niet meer wat het effect toen was. Sowieso was dat kort nadat ik was gestart met de CGM dus zoveel krul zat er niet in. Maar laatst heb ik het ook gedaan (met mijn satin bonnet op) en toen had ik het idee dat de krul minder goed/mooi was.

Ik was wat laat gaan douchen en zo (heb @Pabbles’ routine met Olaplex weer gedaan en dat kost veel tijd) en nu is mijn haar vrijwel droog, maar de gel cast zit er nog in. Kan niet echt kiezen tussen crunchen en er mee slapen… :thinking:

Ik gebruik de laaste tijd gel en hoewel mn krullen wat meer defenitie hadden kreeg ik op ten duur ineens pluis wat ik eerder niet had. Ik dacht dat het door mn gel kwam want ik kreeg ook niet echt een cast ofzo van mn gel. Dus vanmiddag ging ik even naar de kruidvat (veel 1+1 dingen dus mochten jullie nog iets nodig hebben) en ik was wat reviews aan het zoeken.
En toen zag ik dat meer mensen hetzelfde probleem hadden. Maar dat ze niet meer hun leave in conditioner of creme ofiets gebruikte maar alleen de gel.
En dat heb ik vanmiddag ook gedaan en nu doet mn haar weer wat ik zeg haha.

Mijn routine is nu :
Wassen met olaplex shampoo ( of co wassen met ouai scalp scrub)
Conditioner ook van olaplex
Gel in nat haar scrunchen
Haar in microvezel handdoek en dan air dryen.
En dan de cast eruit scrunchen.

En een keer in de 2/3 weeken mn haar wassen met een cheapie shampoo en dan deap conditionen met een masker.

Oke mijn telefoon heeft geen zin om scherpe fotos te maken. Maar dit is mn haar nu. Nog niet helemaal droog.

Samenvatting

2 likes

Geen leave-in of cream? :flushed: Misschien dat ik dat dan ook maar moet proberen. Gisteren had ik hele mooie clumps na Olaplex en wel gescruncht, maar vanochtend zat het niet zo mooi meer. Heb het idee dat mijn haar definitie verliest als ik Olaplex gebruik, terwijl het wel goed krult. En in de ochtend merk je dat dan nog meer. En ik was vanochtend lui en nadat ik water er op had gespoten zag ik dat de krul direct terug kwam, dus heb ik er verder geen gel of iets in gedaan, maar halverwege de dag merk ik dan wel dat het begint uit te zakken.

Ik had overigens ook pluis :frowning: Denk echt dat het van de Olapex komt aangezien dat het enige middel met glycerine is dat ik gister heb gebruikt. Maar morgen even met alleen gel uitproberen!

Je haar ziet er mooi uit, Soy!

Haha nee ! Ik dacht als mn haar heel raar reageerd op alleen gel dan was ik het gewoon weer de volgende dag. Pluis kan ook komen door build up misschien kun je het tussen door een keer wassen met een shampoo waar wel sulvaten in zitten om alle producten een keer goed uit je haar te wassen.
Ben benieuwd hoe jouw haar reageerd op alleen gel.

Dankje :blush::blush:

Ik heb het weekend voor kerst gewassen met sulfaten shampoo en appelazijn. Dat wil ik niet te vaak doen dus doe ik meestal einde van de maand :slight_smile:

1 like

Aah slim!

Mooi!

Kan het komen door glycerine in je producten? Bij mij zorgt dat nu ook heel erg voor pluis. Als je een gel zoekt zonder glycerine (dat is best moeilijk geloof ik, want moest lang zoeken voordat ik er 1 had haha: Giovanni L.A. strong hold!)

1 like

@Soy.peor Ik durfde het gisteren niet om alleen gel te gebruiken want had best veel overleggen (dus mensen die mijn haar zouden zien), maar vandaag werk ik thuis dus heb het nu geprobeerd. Nog maar kort geleden (lekker chill thuiswerken) dus ben benieuwd hoe het eruit ziet als het droog is.

Ik heb kort na kerst eindelijk zo’n microvezelhanddoek voor haar bij de Action (€0.89) weten te bemachtigen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben! Gebruikte hiervoor altijd hydrofiele doek voor mijn haar, maar denk dat die toch te weinig vocht opnam (was ook heel snel nat) en ‘ploppen’ werkt nu daadwerkelijk. Doe het ook echt gerust een half uur met die handdoek, bij de hydrofiele doek had dat weinig tot geen effect. Moet wel een beetje wennen omdat de doek net boven mijn oren zit en niet al mijn haar (nek en haarlijn) bedekt. Dacht eerst dat de doek te klein was/mijn hoofd te groot, maar hierdoor heb ik na de tijd heel veel volume en ook meer krul aan het begin van mijn haar ipv halverwege bij sommige delen. Denk omdat het haar dus echt omhoog wordt getrokken.

En nog een vraagje… ik heb de laatste week ofzo dus die nieuwe doek gebruikt en doe extra mijn best om echt goed te squishen & en ik merk nu dat de krul er in mijn onderste laag 's ochtends vroeg nog heel goed in zit (ook dankzij satin bonnet denk ik). De bovenste laag soms wat minder of een kant/deel meer dan de ander. Maar als ik op de kop hang zit mijn haar er perfect uit, haha. Dus nu vraag ik me af hoe ik dat effect kan realiseren voor mijn gehele haar/bovenlaag? :thinking:

1 like

Zijn er ook “gewone” shampoo’s/conditioners die goed werken voor krullen?

Ik gebruik tot nu toe aussie, alleen kan ik door mijn zwangerschap niet meer tegen de geur van degene die ik gebruik haha

Nou las ik wat over John frieda, maar heb verder weinig verstand van verschillende shampoo’s.

Volgens mij kan je bij de drogist ook wel shampoos vinden zonder sulvaten en silliconen. Volgens mij waren er wat producten van andrelon wel goed voor krullen. En ik geloof dat John frieda ook een nieuwe lijn heeft voor krullen. Ik weet alleen de ingredienten daar niet zo goed van.

Ik heb nog nooit geprobeerd om zonder sulfaten en sileconen te wassen. Ik heb mazzel met mijn krullen denk ik ( ze vallen altijd wel goed)

2 likes

Ah dat is fijn! Misschien kan je een shampoo zoeken die de zelfde ingredienten of eigenschappen (bijvoorbeeld vollume of voor beschadigd haar of zoiets zeg maar) heeft als de shampoo die jij nu gebruikt maar dan met een geur waar je nu wel tegen kan haha.

Ja ik twijfel over die van John frieda, die voor krullen. Maar als hij nieuw is dan zullen er nog niet Zoveel bekend er mee zijn hier denk kk

1 like

Ik heb voorheen ook John Frieda shampoo en crèmespoeling gebruikt, zowel die van krullen als die voor blond haar. Maar die van krullen (is een ‘oude’ want heb het denk ik ruim een jaar gebruikt) heeft sulfaten, siliconen of uitdrogende alcoholen. Weet niet meer welke, alleen dat het niet geschikt was voor de CGM.

Volgens mij zei iemand hier laatst dat ze de kokos crèmespoeling van de Action gebruikt, die voldoet aan CGM. Ik vind zelf de co-wash van As I Am heel fijn, maar ruikt wel sterk naar kokos.

Ik weet echt niet wat cgm betekend :face_with_hand_over_mouth:

Oh, sorry :sweat_smile: Dat staat voor Curly Girl Methode, waarbij je onder andere geen sulfaten, siliconen en uitdrogende alcoholen mag gebruiken. De laatste tijd gingen de meeste posts over CGM-gerelateerde dingen dus daarom ging ik er van uit.

1 like

Perfecte krul van Andrelon does the trick for me!

1 like

Ja hoor, ik had te veel gel gebruikt haha. Mn krullen zaten opzich prachtig en mn haar was heel vollumieus en geen pluis. En ik kreeg er veel complimentjes over. Maar ik kan dr niet lekker doorheen met mn vingers en niet lekker met mn haar spelen hahah.
Dus het is nog even een goede dosis zoeken voor de gel haha.

Volgens mij hebben alle john frieda shampoo’s sodium laureth sulfate, wat een van de aggressiefste sulfaten is. Je hoeft niet per se curly girl proof producten te gebruiken natuurlijk, maar krullend haar is van nature droger dan steil haar (omdat de oliën van je hoofdhuid minder makkelijk de kronkels van je haar volgen). Ik kan je de shampoo van l’oreal botanicals (die met saffraan, bruine fles met pompje) aanraden! Ruikt heel lekker en zit niet dat heftige SLES in (maar maakt wel goed schoon).

1 like

Ik heb toevallig vanochtend die van John frieda gekocht. Ik test hem even en als hij idd te droog maakt dan ga ik die andere proberen , ben nu opzich wel benieuwd naar die gcm moet ik zeggen

1 like