Krullentopic

Voor mijn gevoel is het echt het deel erna dat het meeste verschil maakt: dus leave-in conditioner en gel erin en dan die cast maken!

Oké leg mij uit wat ze met cast bedoelen haha. En welke leave in gebruik jij?

Thanks trouwens, ik heb gewoon even concreet nodig wat ik moet doen :sweat_smile:

Leuk! Ik doe ook de curly girl method. We hebben trouwens ook het krullentopic, misschien dat dit daar ook wel in past? Al doet niet iedereen daar volgens de CGM

3 likes

Ik vond dit filmpje heel chill!

@crazyplantlady Ja, zat er inderdaad nog over te twijfelen om daar te plaatsen, maar ik dacht misschien niet helemaal op m’n plek te zijn daar omdat ik geen krullen van mezelf heb zeg maar

3 likes

Ik denk juist dat je wel krullen/waves van jezelf hebt!

1 like

@lapzwans ja precies! Haha ik voel me soms ook een beetje een fraud omdat ik altijd heel steil haar had en mensen nu soms zeggen: ‘hee heb je je haar gekruld?’ en dat ik dan zeg; ‘nee dit is van mezelf eigenlijk, heb er een hele routine voor’. En soms zeggen ze dan ‘oh ja maar dan is het dus eigenlijk nep want je knijpt de krullen in je haar’ en dan denk ik hmmm nou nee? Denk ik? Want echt steil haar doet dat niet haha

2 likes

Welke producten (shampoo, conditioner, leave in, …) gebruiken jullie?
Misschien wel handig om hier een lijst van te maken?

Jaa precies! Dan kun je knijpen wat je wil, maar er komt geen krul in. Ik heb altijd wel iets van slag gehad, maar er nooit aandacht aan besteed en gewoon de borstel door mijn haar gehaald waardoor alle waves eruit gingen. Nu ‘manipuleer’ ik mijn haar als het ware hahah. Ik heb nog geen perfecte routine gevonden, maar een beetje gel of mousse helpt al veel.

1 like

Ja het moet er in de basis wel inzitten toch? Ik kan doen wat ik wil maar mn haar blijft loodveter helaas. Jaloers dat jullie wel krullen erin krijgen haha

Ik ben sinds begin december geloof ik bezig. Heb al enorm veel geklaagd in het krullentopic over mijn pluizende krullen :innocent:

Maar moet zeggen dat mijn haar de laatste weken echt vooruit is gegaan. Het pluist nu nog steeds wel aardig, maar heb me erbij neergelegd want voor de CGM had ik ook vaak zat bad hair days en dat maakte me dan echt geen snars uit. Van de week was een collega van mij vol verbazing over mijn haar en vroeg of ik echt geen krultang had gebruikt. Ze wist dat ik met de CGM bezig was, want daar hadden we het een paar weken ervoor over gehad, maar toen had ik mijn haar vastgespeld en ik zie haar zelden op het werk. Zij heeft ook krullend haar van zichzelf maar vond het te ingewikkeld om te doen (ook mijn “simplistische” uitleg, wat nog steeds een lang verhaal was) en gaat volgende week starten nadat ze via via tips heeft gekregen over welke producten voor haar haar te gebruiken. Dus ben benieuwd.

Door de reactie van die collega ben ik de afgelopen dagen nog eens kritisch naar mijn haar gaan kijken en viel het me op dat het echt veel meer krult (en mooier) dan een paar weken geleden! Dat was me echt totaal ontgaan omdat ik van mezelf niet meer zo kritisch mocht zijn.

1 like

Hoi! Goed idee :grinning:
Nu een half jaar bezig en deze vind ik het fijnst als wavy krullenbol:

• petal fresh rosemary & mint als cleanser wanneer het nodig is
  • as I am cowash voor normale washes
  • garnier fruit mask (moisture) of novex moviestar (protein) als deepco
  • jessicurl rocking ringlets en confident coils als styling
1 like

Wauw wat een verschil! Heel mooi. Ben benieuwd naar je routine+producten!

Wait what? Wat voor bodylotion dan?

Eigenlijk elke bodylotion die ik kan vinden, ik ben niet zo picky, haha. Als het zwaarder is gebruik ik er minder van, als het lichter is meer. Meestal is het deze (want die gebruik ik elke dag) of een ~bio~ bodylotion van de Italiaanse drogist/supermarkt, maar ik ben er oprecht van overtuigd dat dat niet zo uitmaakt.

Deze is ook zoooo fijn :heart_eyes: aanrader voor mensen met gevoelige en droge huid!

1 like

Yesss, en voor wie de cg-methode volgt en het eens wil uitproberen: ook siliconenvrij (en vrij van minerale olie). :slight_smile:

Wat grappig! Zit ook glycerine, voedende alcohols en oliën in, dus niet heel anders dan conditioner gok ik. Ook urea, weet niet wat het effect op je haar is haha. Heb de ingredienten eens in de curlsbot gegooid en hij is idd CG proof haha

2 likes

Ja toen ik 2 jaar geleden (door het egf!) de cg-methode ontdekte, kwam ik er achter dat bijna alles wat ik gebruikte al cg-proof was, lekker makkelijk. Ik hoefde zelf alleen maar mijn shampoo-met-sulfaten te ditchen, wat ik nu overigens juist wel weer gebruik, haha!

Ik ga het een keer een kans geven! Maar niet nu want glycerine = pluis bij mij op dit moment.

1 like

Aan thanks, dit maakt het veel duidelijker!