Is de haarspoeling met frambozenazijn wel geschikt voor zulk frequent gebruik? Of is het percentage azijn heeeel laag? Ik meng wel altijd water en (appel)azijn omdat ik te gierig ben dit kant-en-klaar te kopen maar er wordt echt aangeraden dit niet vaker dan 1-2 keer per maand te gebruiken omdat het je haar anders erg kan beschadigen, waaronder broosheid/breekbaar.
Ja, natuurlijk! Anders zou het niet verkocht worden als haarspoeling voor elke wasdag, het azijn is gewoon om op de juiste pH-waarde te komen. Ik gebruik sowieso al 15+ jaar regelmatig water en azijn in plaats van conditioner en mijn haar is er nooit droog of breekbaar door geworden. Ik ben wel benieuwd naar waarom het slecht zou zijn voor je haar, trouwens! Het is echt iets dat mijn ouders altijd hebben gedaan enzo, ik had geen idee.
(Mijn haar is sinds het stoppen met de pil pluiziger, dunner en daarom breekbaarder geworden, maar dat hangt samen met hormonale problemen die door een dokter zijn gediagnosticeerd, enzo!)
Waaauwww! Wat ontzettend mooi, en ook een mooie lengte!!
Ah, oké!
Ho, ik gebruik 1 theelepeltje appelazijn voor 1 anderhalve-literfles water, trouwens! Ik zie nu op internet dat mensen een 1:1-ratio gebruiken bij het maken van de spoeling, dat lijkt me niet de bedoeling en inderdaad heel uitdrogend! Het gaat er voor mij echt alleen om het zuurder maken van het water voor de laatste spoeling, aangezien waar ik woon het water heel hard is.
Ik heb water:appelazijn op 2:1, geloof ik. Of 3:1. Maar gebruik het dus ook maar één keer per maand
Ik ben hier sinds kort mee gestart en ben van vrij stijl haar met lichte slag naar best wavy haar gegaan. Lijkt me leuk om tips uit te wisselen met anderen die deze techniek gebruiken.
Ik ga vanavond m’n routine posten maar dit is in ieder geval m’n ‘voor final wash’ en ‘na 1 dag’
Ik was mijn haar ook al een tijdje met producten zonder sulfaten en siliconen, maar op dag 2 is het meestal zo stijl als wat terwijl ik normaal toch wel heel slag heb. Ik weet ook niet zo goed wat ik fout doe, behalve dat ik er verder niet heel veel andere producten in doe zoals mousse voor krullen of krullencreme.
Edit: prachtig haar heb je trouwens.
Ik doe het nu een jaartje maar waar mijn onderste haar in pijpenkrullen valt, blijft mijn bovenste haar enorm achter met wat slag. Erg balen.
Wat lief, dankje!
Doe je de rest van de curly girl method ook? Dat maakt voor mij wel echt het verschil!
@anon22402465 Mijn moeder heeft precies andersom! Krullen aan de bovenkant maar blijft achter aan de onderkant. Heb je lagen in je haar
Ehm ik doe sowieso alleen kammen als het nat is met conditioner, microvezel doek ipv handdoek en scrunchen! Dat laatste helpt wel, maar het blijft niet zitten. Soms ook krullenmousse maar had niet het idee dat het daar beter van werd.
Voor mijn gevoel is het echt het deel erna dat het meeste verschil maakt: dus leave-in conditioner en gel erin en dan die cast maken!
Oké leg mij uit wat ze met cast bedoelen haha. En welke leave in gebruik jij?
Thanks trouwens, ik heb gewoon even concreet nodig wat ik moet doen
Leuk! Ik doe ook de curly girl method. We hebben trouwens ook het krullentopic, misschien dat dit daar ook wel in past? Al doet niet iedereen daar volgens de CGM
Ik vond dit filmpje heel chill!
@crazyplantlady Ja, zat er inderdaad nog over te twijfelen om daar te plaatsen, maar ik dacht misschien niet helemaal op m’n plek te zijn daar omdat ik geen krullen van mezelf heb zeg maar
Ik denk juist dat je wel krullen/waves van jezelf hebt!
@lapzwans ja precies! Haha ik voel me soms ook een beetje een fraud omdat ik altijd heel steil haar had en mensen nu soms zeggen: ‘hee heb je je haar gekruld?’ en dat ik dan zeg; ‘nee dit is van mezelf eigenlijk, heb er een hele routine voor’. En soms zeggen ze dan ‘oh ja maar dan is het dus eigenlijk nep want je knijpt de krullen in je haar’ en dan denk ik hmmm nou nee? Denk ik? Want echt steil haar doet dat niet haha
Welke producten (shampoo, conditioner, leave in, …) gebruiken jullie?
Misschien wel handig om hier een lijst van te maken?
Jaa precies! Dan kun je knijpen wat je wil, maar er komt geen krul in. Ik heb altijd wel iets van slag gehad, maar er nooit aandacht aan besteed en gewoon de borstel door mijn haar gehaald waardoor alle waves eruit gingen. Nu ‘manipuleer’ ik mijn haar als het ware hahah. Ik heb nog geen perfecte routine gevonden, maar een beetje gel of mousse helpt al veel.
Ja het moet er in de basis wel inzitten toch? Ik kan doen wat ik wil maar mn haar blijft loodveter helaas. Jaloers dat jullie wel krullen erin krijgen haha