Krullentopic

Ik ben sinds begin december geloof ik bezig. Heb al enorm veel geklaagd in het krullentopic over mijn pluizende krullen :innocent:

Maar moet zeggen dat mijn haar de laatste weken echt vooruit is gegaan. Het pluist nu nog steeds wel aardig, maar heb me erbij neergelegd want voor de CGM had ik ook vaak zat bad hair days en dat maakte me dan echt geen snars uit. Van de week was een collega van mij vol verbazing over mijn haar en vroeg of ik echt geen krultang had gebruikt. Ze wist dat ik met de CGM bezig was, want daar hadden we het een paar weken ervoor over gehad, maar toen had ik mijn haar vastgespeld en ik zie haar zelden op het werk. Zij heeft ook krullend haar van zichzelf maar vond het te ingewikkeld om te doen (ook mijn “simplistische” uitleg, wat nog steeds een lang verhaal was) en gaat volgende week starten nadat ze via via tips heeft gekregen over welke producten voor haar haar te gebruiken. Dus ben benieuwd.

Door de reactie van die collega ben ik de afgelopen dagen nog eens kritisch naar mijn haar gaan kijken en viel het me op dat het echt veel meer krult (en mooier) dan een paar weken geleden! Dat was me echt totaal ontgaan omdat ik van mezelf niet meer zo kritisch mocht zijn.

1 like

Hoi! Goed idee :grinning:
Nu een half jaar bezig en deze vind ik het fijnst als wavy krullenbol:

• petal fresh rosemary & mint als cleanser wanneer het nodig is
  • as I am cowash voor normale washes
  • garnier fruit mask (moisture) of novex moviestar (protein) als deepco
  • jessicurl rocking ringlets en confident coils als styling
1 like

@lapzwans het curly girl method topic is hierheen verplaatst. Goed om even te kijken of een onderwerp al onder een bestaand topic past voordat je een nieuw topic aanmaakt.

Wauw wat een verschil! Heel mooi. Ben benieuwd naar je routine+producten!

Wait what? Wat voor bodylotion dan?

Eigenlijk elke bodylotion die ik kan vinden, ik ben niet zo picky, haha. Als het zwaarder is gebruik ik er minder van, als het lichter is meer. Meestal is het deze (want die gebruik ik elke dag) of een ~bio~ bodylotion van de Italiaanse drogist/supermarkt, maar ik ben er oprecht van overtuigd dat dat niet zo uitmaakt.

Deze is ook zoooo fijn :heart_eyes: aanrader voor mensen met gevoelige en droge huid!

1 like

Yesss, en voor wie de cg-methode volgt en het eens wil uitproberen: ook siliconenvrij (en vrij van minerale olie). :slight_smile:

Wat grappig! Zit ook glycerine, voedende alcohols en oliën in, dus niet heel anders dan conditioner gok ik. Ook urea, weet niet wat het effect op je haar is haha. Heb de ingredienten eens in de curlsbot gegooid en hij is idd CG proof haha

2 likes

Ja toen ik 2 jaar geleden (door het egf!) de cg-methode ontdekte, kwam ik er achter dat bijna alles wat ik gebruikte al cg-proof was, lekker makkelijk. Ik hoefde zelf alleen maar mijn shampoo-met-sulfaten te ditchen, wat ik nu overigens juist wel weer gebruik, haha!

Ik ga het een keer een kans geven! Maar niet nu want glycerine = pluis bij mij op dit moment.

1 like

Aan thanks, dit maakt het veel duidelijker!

Ik heb vorige week voor het eerst ooit (doe al 10 jaar cg) een deep-co gedaan.
Half uur met masker, badmuts en handdoek op mijn hoofd gezeten.
En mijn haar zit al de hele week goed.

Werkt dus wel :blush:

5 likes

Ja ik merk ook enorm verschil na een deepcondition. Ik doe het elke week met een masker met proteïne en dat werkt echt goed (blueberry curls masker)

2 likes

Ik ben best tevreden over het andrelos kokosboost masker
Echt het enige van andrelon ooit wat werkt.
Het verzwaart mijn haar niet

2 likes

Ik heb nog een mini tip: maui moisture is te koop bij tkmaxx in een cadeauverpakking met 4 mini’s voor 10 euro. De blauwe en roze shampoo en conditioner. De shampoos bevatten trouwens wel sulfonate, dit is een redelijk harde reiniger.

1 like

Dit had ik in de eerste weken ook en bij mij heeft het echt geholpen om zo’n microvezelhanddoek (voor haar) te gebruiken om 10-20 min te ‘ploppen’. Kreeg daardoor echt meer volume in mijn wortels en daardoor starten mijn krullen/slagen ook vlakbij de wortel in plaats van bij mijn oren.

Voor mijn wekelijkse routine (meestal 2x per week):

• Co-wash: As I Am
  • Leave-in: Curls Blueberry Bliss, Shea Moisture Jamaican Black Castor Oil Leave In Conditioner* of (verdund met water) Cantu Texture of Zarqa conditioner, Natura Siberica Oblepikha Conditioning Spray**
  • Conditioner: Zarqa of Cantu Texture (dit gebruik ik alleen als mijn haar droog is en voor mijn maandelijkse grote beurt)
  • Gel: Biotera, Cantu moisture retention en/of goedkope gel van drogist/Action
  • Mousse: Natura Siberica Oblepikha Styling Mousse (alleen bij refresh)

*maar hier wordt mijn haar vaak droog van bij vaker dan 2x per week
**gebruik ik meestal alleen bij refresh of 's avonds voor het slapengaan in de puntjes als ze droog aanvoelen

Ik gebruik nu:

• Shampoo: shampoo bars/soms Maui Moisture
  • Conditioner: Nature Box, en dan die met abrikoos
  • Masker: Garnier Papaya Hairfood
  • Leave-in: Naturtint CC cream/Auntie Jackie’s Quench
  • Gel: Ecostyle met arganolie (maar ik zoek eigenlijk nog iets fijns zonder glycerine)

Ik heb lagen ja!

@hoppa ik gebruik een T-shirt en al mijn haar wordt krul, behalve dus mijn bovenste haar. Weet niet of een andere doek gaat helpen. Maar kan t proberen. Heb mezelf er al een beetje bij neergelegd dat dit het is.

1 like