Heb je voorkeur qua vorm van instructies? Zelf vind ik YT filmpjes fijn (vooral in het begin) maar sommige mensen vinden geschreven instructies fijner…
Zelf vond ik Curly Susie op YT heel handig om mee te beginnen, met name omdat zij het vrij simpel houdt.
Er is ook een reddit handboek (klik). Zelf had ik daar niet zoveel aan omdat ik er achter kwam nadat ik me al had verdiept in de CGM, maar er staan wel handige dingen in.
En deze site is handig om te testen of producten CG-proof zijn: http://www.isitcg.com/
Heb je wel een clarifying wash gedaan voordat je stopte met wassen? Anders heb je grote kans dat je haar alsnog (snel) vettig aan gaat voelen en de resultaten niet geweldig zijn. Het beste is om één keer met ‘gewone’* shampoo en crèmespoeling te wassen en daarna een clarifier te gebruiken.
Je hebt hier speciale shampoos voor, maar zelf gebruik ik gewoon water en appelazijn** (2:1) en dat verdeel je dan over je hoofdhuid (met nat haar) en spoel je vervolgens uit. Daarna kun je CG producten gebruiken (low/no poo, co-wash en/of conditioner).
*Gewoon betekent met sulfaten en siliconen. Sulfaten verwijderen de resten haarproducten/viezigheid (‘buildup’) en appelazijn/clarifier verwijdert weer de siliconen, heel simpel gezegd.
**Wordt ook wel een ‘ACV (appelcider vinegar) rinse’ genoemd.