Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met dit regime en nu heb ik eindelijk de juiste producten te pakken. Mijn haar is heel erg dun dus alle producten zijn te zwaar voor mijn haar. Het is nu best wel leuk om mijn haar te zien veranderen van super stijl en pluizerig naar krullend en gezond. Ik ga begin maart naar de krullenkapper in Appingedam. Haar knipbeurten en advies zijn echt heel erg goed.
Ben erg benieuwd welke producten je gebruikt, vooral omdat je ook net als ik dun haar hebt. (Of heb je dat hier boven al genoemd?)
Ik heb volgens mij een hoge porositeit en een lage elasticiteit. Het is in elk geval heel dun en met de verkeerde producten is het heel stijl. Ik weet dit niet honderd procent zeker, maar ik gebruik daarvoor het volgende.
Umberto Giannini Curly coils moisture vegan Shampoo 1 a 2 keer per week was ik mijn haar.
Novex my curls leave in (alleen op de droge stukken en ik knijp de overtallige producten er weer uit
En de Urmbeto Giannini gel zodat ik een cast krijg. Om de pluis tegen te gaan gebruik ik ook een klein beetje glij middel op water basis om de pluis wat te stoppen.
Ech alle producten verzwaren mijn haar en ik moet alles eruit knijpen, maar het gaat voor mijn gevoel steeds beter. Het is in elk geval gezonder dan toen ik nog heel veel slechte producten gebruikte. Jammer genoeg heb ik wel heel veel producten aangeschaft die niet werkte, maar ik heb alles verder weggegeven aan vrienden.
Dank je wel. Ik ga me er eens verder in verdiepen want een deel van mijn haar krult en een andere deel veel minder. Maar er moet wat van te maken zijn denk ik zo
Ja dat van mij dus ook! De krullen zakken wel uit aan het einde van de dag, maar volgens mij blijven te steeds langer zitten en worden het er steeds meer van die klonter krullen.
Ik gebruikte voorheen ook een doek, maar de microvezelhanddoek die ik heb (van Action bij de haarverzorging voor nog geen 2 euro) doe je vast met een lusje om een knoopje op je achterhoofd en daardoor wordt je haar naar achteren/omhoog getrokken, zeg maar. Ik denk dat dat het verschil maakt vergeleken met zelf iets om je haar wikkelen. Eerst dacht ik ook dat die doek iets te klein was omdat hij net boven mijn oren zat en iets boven de haarlijn in mijn nek in plaats van dat te bedekken, maar toen ik een lossere probeerde was het effect minder goed.
EDIT: ik heb ook lagen (al jaren) en merk dat mijn haar beter gaat zitten nu ik ze uit laat groeien
Voor wie het wil weten.
Ik heb fijn/dun haar mix. (Blond is dunner dan mijn witte haar)
2c 3a normale porositeit
Elasticiteit is niet te doen met mijn verschillende diktes haar.
Ik gebruik:
Kleine badkamer babyshampoo (sls vrij) af en toe maui shampoo voor extra schoonmaakbeurt.
Conditioner: zarqa of kokosboost masker
Deepco: kokosboost masker
Leave in: zarqa conditioner en een beetje CGM milk
Gel: CGM gel.
Cast scrunch ik uit met castorolie
Refresh met water en een beetje CGM gel.
Mijn eerdere berichtje over Aunt Jackie producten die ik niet meer gebruik en iemand gratis mag ophalen/tegen verzendkosten ontvangen geldt overigens nog steeds.
EDIT: producten zijn weg.
Heeft iemand hier ervaring met Novex producten? Heb daar van een paar mensen wel goede verhalen over gehoord maar zij hebben allen veel strakkere krul dan ik met mijn wavy/curl van 2b-2c. En zag dat een paar Novex items nu in de aanbieding zijn bij Myhairshop dus was wel benieuwd
Ja ik heb de black leave in en het masker. Op zich wel fijn maar niet heel bijzonder. Heb hetzelfde haartype.
Welke producten gebruiken jullie met proteïne? Ik denk dat mijn haar wel wat extra kan gebruiken.
Kent iemand de ‘Cotril yo curls amplifier’?
Een tijdje geleden heb ik deze crème gekocht bij de kapper welke Curlsys bij mij geknipt heeft. De creme is top, maar inmiddels ben ik CG en ik kan dus nergens ingrediënten vinden van de crème… Dus gebruik het maar niet meer.
Wat gebruiken jullie als deep conditioning?
Ik heb heel dik en veel haar met redelijk slag em onderin verdwaalde krullen. Ik denk een lage elasticiteit en hoge porositeit te hebben, en ben nog op zoek naar een leave in conditioner en gel oid dat ik daarna kan gebruiken. Liefst gewoon te koop bij een drogist haha. Iemand tips?
Dat over dat alles je haar verzwaard herken ik! Is dat bij jou een kwestie van alles er goed uitknijpen om dat te verminderen? En wanneer merk je dat het goed genoeg is?
De leave in conditioner knijp ik er altijd uit met een handboek. Vervolgens doe ik de Umberto Gianni gel erin en knijp ik de krullen er in. Die gel heeft voor mij echt het grootste verschil gemaakt. Die is echt heel geschikt voor mensen met een lage elasticiteit en heel dun haar. Sinds ik die gel gebruik is mijn haar echt gaan krullen!
Oké dan ga ik die eens zoeken! Bij mij is tot nu toe het grootste probleem dat het niet blijft zitten. Thanks!
Je moet helaas wel iedere dag refreshen. Als ik mijn haar niet iedere ochtend nat maak en er gel in pleur dan zit het voor geen meter aan het einde van de dag is het meestal uitgezakt, maar volgens mij gaat het nu echt langzaam beter.
De eerste paar weken dat ik CGM deed, moest ik ook echt elke dag refreshen en dan ook goed natmaken, leave-in en gel. Nu doe ik dat niet meer, meestal alleen licht vochtig maken en dan wat mousse (soms zelfs op droge krullen) er in en het blijft de hele dag goed zitten.
Denk dat het zowel gewenning/herstel van je haar is als het vinden van de producten/routine die voor jou werkt.
Ja dat klinkt heel erg logisch! Ik hoop dat een goede knipbeurt ook heel veel gaat uitmaken.