Een knipbeurt durf ik nog niet aan, haha. Sommige delen van mijn haar krulden niet goed in het begin, nu wel iets beter. Weet alleen niet of dat vanwege lengte is (omdat mijn langere delen in het begin al goed krulden en met name onderin) of gewoon omdat mijn haar nu in betere staat is
Ik ga hier naar toe over twee weken. Het is wel in Appingedam maar ik volg haar op Instagram en ze weten echt waar ze mee bezig zijn. Ik zou wel foto’s maken van het resultaat.
Ik denk dat krullen inderdaad beter worden omdat je er gewoon goed voor zorgt en de juiste routine vindt die bij je haar soort past.
Oh ja, graag foto’s! Ben heel benieuwd. Als het goed uitpakt is het misschien het overwegen waard voor mij
@Mario
Ik gebruik deze voor proteine: https://www.normal.nl/brands/by-veira/by-veira-repairing-hair-mask/
@Axolotl
Mijn favoriet is echt banana hair food masker (zonder proteine)
@August dit gebruik ik vaak
Novex mystic black leave in
Kruidvat salon volume mousse
Kruidvat ultra gel 4 parfumvrij < Niet een hele stevige hold
Koop je dat haarmasker online? Ik zie het op de website van Etos en kruidvat niet staan.
Welke bedoel je? Beide maskers kan je bij de normal halen. Banana hair food kan je verder in België bij de Kruidvat halen en bij dm/rossman in Duitsland. Ik heb het ook een keer online bij not.ino besteld.
Oh sorry haha, bedoelde inderdaad het bananenmasker! Op de Belgische site van Kruitvat hebben ze 'm wel, maar niet op de Nederlandse. Maar dan bestel ik 'm bij notino!
Oke ik zoek me al een tijdje rot in dit topic, ook met de zoekfunctie maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb zelf stijl haar en ben vanaf maandag mijn haar niet meer aan het wassen (nu kan het toch aangezien ik in isolatie zit). Ik las dat de CG method ook iets kan zijn voor stijl haar. Ik weet alleen niet waar ik nu moet beginnen. Zonder dat jullie me nu onwijs gaan haten omdat deze vraag vast duizend keer gesteld is, kan iemand me verwijzen naar een CG method handleiding voor beginners?
Heb je voorkeur qua vorm van instructies? Zelf vind ik YT filmpjes fijn (vooral in het begin) maar sommige mensen vinden geschreven instructies fijner…
Zelf vond ik Curly Susie op YT heel handig om mee te beginnen, met name omdat zij het vrij simpel houdt.
Er is ook een reddit handboek (klik). Zelf had ik daar niet zoveel aan omdat ik er achter kwam nadat ik me al had verdiept in de CGM, maar er staan wel handige dingen in.
En deze site is handig om te testen of producten CG-proof zijn: http://www.isitcg.com/
Heb je wel een clarifying wash gedaan voordat je stopte met wassen? Anders heb je grote kans dat je haar alsnog (snel) vettig aan gaat voelen en de resultaten niet geweldig zijn. Het beste is om één keer met ‘gewone’* shampoo en crèmespoeling te wassen en daarna een clarifier te gebruiken.
Je hebt hier speciale shampoos voor, maar zelf gebruik ik gewoon water en appelazijn** (2:1) en dat verdeel je dan over je hoofdhuid (met nat haar) en spoel je vervolgens uit. Daarna kun je CG producten gebruiken (low/no poo, co-wash en/of conditioner).
*Gewoon betekent met sulfaten en siliconen. Sulfaten verwijderen de resten haarproducten/viezigheid (‘buildup’) en appelazijn/clarifier verwijdert weer de siliconen, heel simpel gezegd.
**Wordt ook wel een ‘ACV (appelcider vinegar) rinse’ genoemd.
Gister gewassen met mijn nieuwe Cantu producten, vandaag een refresh en ik ben tevreden! Het pluist naar mijn idee veel minder en mijn voorste plukken krullen eindelijk mee! Ik wil uiteindelijk wel nog eens naar een krullenkapper zodat mijn bovenste lagen ook meer gaan krullen en ik meer volume krijg! Moet hier wel nog de cast iets er uit scrunchen.
Gebruikt:
Cantu shea butter natural hair shampo
Cantu shea butter natural hair conditioner
Op nat haar - Garnier Aloë air dry cream (beste aankoop ooit!!!)
Op nat haar - African pride curl activator moisturizing jelly.
Ik heb de Cantu Txtr (ofzo) die zowel als conditioner als leave-in (verdund met water) gebruikt kan worden, maar heb altijd het idee dat mijn haar veel sneller vet is als ik dit heb gebruikt.
Ben benieuwd hoe het bij jou verloopt na een paar dagen!
Ik heb van mezelf stijl haar en heb nu dit resultaat bereikt:
Al meer dan ik had verwacht met mijn haar! Is er nog iets wat ik kan doen om m’n haar wat meer bovenaan te laten golven? Ik heb geen diffuser.
@Puntzak
Ik ben heel minimalistisch bezig als beginner met stijl haar en gebruik nu shampoo en conditioner van neutral en op nat haar crunch ik m’n slag met gel van de HEMA (de goedkoopste van 1.25 ofzo).
Doe je aan ploppen? Dat helpt bij mij om meer slag en volume bovenin te krijgen, vooral de met de microvezelhaardoeken van de Action. Heb ook andere microvezeldoeken maar die zijn iets groter en minder effectief.
Anders zou je nog ‘root clipping’ kunnen proberen.
Ik plomp ook! Misschien doe ik het niet goed. Hoe plomp jij voor de slag bovenaan?
Hmm, ik ben bang dat ik iets te lui ben voor root clipping😬 shit haha, hoopte op een magisch product of makkelijk trucje.
Na het uitwassen (op de kop) doe ik mijn leave-in en daarna gel (beiden op de kop) in en als het niet meer drupt, doe ik (nog steeds op de kop) mijn doek om en trek/wikkel (?) ik 'em recht naar beneden zeg maar strak. Daarna omhoog en het elastiekje vastknopen aan de knoop op mijn nekhaar. De doek zit dan net boven mijn oren en op mijn nekhaar. Dat vond ik eerst erg wennen want ik wilde het liever over mijn oren en op mijn nek (niet nekhaar) hebben, maar blijkt dus dat het op deze manier beter resultaat heeft.
Meestal was ik mijn haar 's avonds dus dan plop ik misschien 5-10 min, als ik mijn tanden en gezicht etc doe en voor ik ga slapen doe ik 'em dan af. Maar als ik overdag douche, dan plop ik meestal 20-30 min. Ben er nog niet achter wat beter is voor de slag bovenin.
Oja, ik laat het altijd in de lucht drogen. Misschien dat ik die stap kan aanpassen!
Hmm die heb ik niet gezien! Ik ben inderdaad benieuwd omdat het toch met shea butter is en ik erg dun haar heb. Maar tot nu toe heeft het nog nooit zo goed gezeten! Hopelijk blijft het zo goed werken.
Edit: @Marsepein Sinds kort plop ik ook en ik merk echt veel verschil. Ik doe ook mijn producten op nat haar, ondersteboven en er in scrunchen. Hierna plop ik het in een t-shirt voor ongeveer een half uurtje, en de rest laat ik aan de lucht drogen. Ik gebruik tegenwoordig jelly’s ipv gel omdat deze toch wat lichter zijn op mijn haar. Eerst gebruikte ik altijd de aunt jackies coconut curling gelee, hier was ik ook erg tevreden over! Daarna niet meer aanraken tot het droog is, en weer scrunchen.
Ben benieuwd! Fijn dat je haar nu zo goed zit!
Ik gebruik voor mijn refreshes nu alleen nog mousse en dat werkt ook goed. Is niet zo zwaar als eventueel weer gel (en soms zelfs leave-in) en alleen natmaken is niet voldoende. Het droogt nu ook veel sneller, haha.
Je haar zit echt mooi!
Wat doet die Garnier aloë air dry cream voor je? Goeie tip van die jelly ipv gel. Ik zit nog in de experimentele fase en wilde alles voorlopig zo goedkoop mogelijk haha
Dankje! Het is een leave in en werkt tegen pluis. Hij is heel licht en wordt al bijna waterig in je hand, hierdoor maakt hij mijn haar niet vet.