Krullentopic

Doe je aan ploppen? Dat helpt bij mij om meer slag en volume bovenin te krijgen, vooral de met de microvezelhaardoeken van de Action. Heb ook andere microvezeldoeken maar die zijn iets groter en minder effectief.

Anders zou je nog ‘root clipping’ kunnen proberen.

Ik plomp ook! Misschien doe ik het niet goed. Hoe plomp jij voor de slag bovenaan?
Hmm, ik ben bang dat ik iets te lui ben voor root clipping😬 shit haha, hoopte op een magisch product of makkelijk trucje.

Na het uitwassen (op de kop) doe ik mijn leave-in en daarna gel (beiden op de kop) in en als het niet meer drupt, doe ik (nog steeds op de kop) mijn doek om en trek/wikkel (?) ik 'em recht naar beneden zeg maar strak. Daarna omhoog en het elastiekje vastknopen aan de knoop op mijn nekhaar. De doek zit dan net boven mijn oren en op mijn nekhaar. Dat vond ik eerst erg wennen want ik wilde het liever over mijn oren en op mijn nek (niet nekhaar) hebben, maar blijkt dus dat het op deze manier beter resultaat heeft.

Meestal was ik mijn haar 's avonds dus dan plop ik misschien 5-10 min, als ik mijn tanden en gezicht etc doe en voor ik ga slapen doe ik 'em dan af. Maar als ik overdag douche, dan plop ik meestal 20-30 min. Ben er nog niet achter wat beter is voor de slag bovenin. :thinking:

Oja, ik laat het altijd in de lucht drogen. Misschien dat ik die stap kan aanpassen!

Hmm die heb ik niet gezien! Ik ben inderdaad benieuwd omdat het toch met shea butter is en ik erg dun haar heb. Maar tot nu toe heeft het nog nooit zo goed gezeten! Hopelijk blijft het zo goed werken.

Edit: @Marsepein Sinds kort plop ik ook en ik merk echt veel verschil. Ik doe ook mijn producten op nat haar, ondersteboven en er in scrunchen. Hierna plop ik het in een t-shirt voor ongeveer een half uurtje, en de rest laat ik aan de lucht drogen. Ik gebruik tegenwoordig jelly’s ipv gel omdat deze toch wat lichter zijn op mijn haar. Eerst gebruikte ik altijd de aunt jackies coconut curling gelee, hier was ik ook erg tevreden over! Daarna niet meer aanraken tot het droog is, en weer scrunchen.

3 likes

Ben benieuwd! Fijn dat je haar nu zo goed zit!

Ik gebruik voor mijn refreshes nu alleen nog mousse en dat werkt ook goed. Is niet zo zwaar als eventueel weer gel (en soms zelfs leave-in) en alleen natmaken is niet voldoende. Het droogt nu ook veel sneller, haha.

Je haar zit echt mooi!
Wat doet die Garnier aloë air dry cream voor je? Goeie tip van die jelly ipv gel. Ik zit nog in de experimentele fase en wilde alles voorlopig zo goedkoop mogelijk haha

Dankje! Het is een leave in en werkt tegen pluis. Hij is heel licht en wordt al bijna waterig in je hand, hierdoor maakt hij mijn haar niet vet.

2 likes

Oh wauw, prachtig😍

1 like

Mijn haar gewassen met een lush shampoo bar, niveaumprimer gebruikt en daarna nivea krullencreme. Toen mijn haar nog nat was gel geschruncht en daarna geplopt en de fohn met een diffuser gebruikt.

4 likes

Heb gelijk een screenshot gemaakt van je productenlijstje!
Merk je dat hoe langer je bezig bent met CG hoe meer golf/krul je krijgt?

Dit is zo hoopvol! Echt heel mooi. Je hebt het kapsel waar meiden dure krultangen voor kopen.

2 likes

Ik kon ze niet meer vinden op de website, maar bij mijn action lagen ze bij de haarmaskers en accessoires, in een roze met wit doosje en daar zat dan zo’n gat in waardoor je de doek kon zien, geloof ik. Was iets van één euro nogwat, als ik het me goed herinner. Bij mijne hadden ze alleen roze en witte doeken, maar misschien dat er ook wel andere kleuren zijn.

Ik weet niet of @hoppa deze bedoelt, maar deze heb ik zelf en ik vind ze heel handig! Het is een microvezel doek met een knoop en een lus waardoor je hem makkelijk om je hoofd kan knopen
https://www.action.com/nl-be/p/haarhanddoek-2/

1 like

Yes, dat is 'em.

Hoe krijgen jullie van die uniforme krullen? Die van mij hebben namelijk grote krullen, kleine krullen, rechte stukken, enz…

Het ligt er een beetje aan in hoeverre je krulpatronen overeenkomen. Het kan ook gewoon zijn dat jij meer verschillende krulpatronen hebt dan anderen en dan zal dit niet snel veranderen. Als sommige delen van je haar meer beschadigd zijn dat kan je deze meer laten krullen door betere verzorging. Ikzelf draai mijn krullen er wel eens in met de denman brush, hierdoor is het bij mij wat meer uniform.

Ik breek hier even in met een CGM vraag, ik wil dat namelijk graag gaan proberen maar vind het echt best lastig? Ik heb denk ik 1b type haar, vooral steil maar wel beetje slag erin soms. Verder droogt het wel binnen 2-3 uur meestal, en kan een haar best ver uittrekken voordat hij knapt. Alleen mijn haar wordt ook heel snel vet, dus had bedacht om het nu ik toch thuis zit gewoon minder te gaan wassen. Maar is het dan handig om met de CGM te starten en dan ipv elke dag wassen (doe ik nu) om de dag te gaan doen? Of nog minder vaak? En na de final wash dan dus te gaan wassen met een conditioner alleen? En het te drogen met een microvezeldoek? Mis ik dan nog belangrijke dingen? Las dat hier ook wel meiden postten met voorheen steil haar dus dacht vraag het toch even! Zijn een masker en leave in condibtioner en gek etc nodig? Kan me nu niet voorstellen dat ik dat fijn ga vinden namelijk :sweat_smile:

1b bestaat niet. Misschien bedoel je 2a? Meestal hebben mensen in het 2 spectrum het meest baat bij een sulfaat vrije shampoo met een conditioner. Ik zou daarmee beginnen en proberen steeds minder te wassen. Als het lukt zou ik elke keer zo lang mogelijk het wassen uitstellen ipv om de dag. Ik denk dat dat sneller werkt. Succes!

afbeelding

1b bestaat. Lijkt ook erg op 2a…
Stap voor stap beginnen en kijken wat werkt.

Extra maskers en leave in is voor krullen wel belangrijk omdat ons haar erg droog is van nature.
Vetten weg wassen met sulfaat is dus niet handig.

Wellicht beginnen met sulfaatvrije shampoo
Babyshampoo van de kleine badkamer (AH en jumbo) gebruik ik graag.

Ik was mijn haar ondersteboven zodat ik alleen mijn hoofdhuid was.
Daarna conditioner/masker (andrelon kokosboost masker)
Ik ervaar deze als licht.

En inderdaad een microvezel doek.

Nu heb ik fijn en dun haar, en als ik bij mijn dochter krullen wil maken met mijn producten dan ziet het er niet uit! Raar vettige slierten terwijl mijn haar het echt op zuigt.

Probeer het een voor een en kijk wat bevalt.