Krullentopic

Appelazijn (Apple cider vinegar)

1 like

Heb deze besteld nav jouw bericht. Ben blij er mee! Heb super fijn haar en veel producten vallen heel zwaar, maar deze niet. Heb 2 pompjes gebruikt, maar voor in het vervolg is 1 pompje genoeg. Doet wel wat zegt dat het moet doen, mn haar is een stukje voller! Eindelijk iets wat werkt op mn fijne haar haha.

Oooh leuk! Voel me een influencer haha :joy:

1 like

Gebruiken jullie veel product?

Ik heb de subtiel Jacky quench gekocht en al ongeveer 1/4 van de fles gebruikt. Ik dacht zelf veel te veel. Maar zelfs toen had ik nog plukken die niet bedenkt waren. Ik heb ook dik haar, maar dit is overdreven toch wel? Ik doe praying hands en kammen met de vingers en dan squishen.

Ik gebruik niet zoveel maar ik heb ook weinig haar. Kan je het niet meer verdunnen met water tijdens het aanbrengen?

Ik deed het op nat haar. Direct na uitspoelen van de conditioner, druipend nat haar.

Ik gebruik van dat spul echt bijna niks. Veel te zwaar voor mn haar. Kan echt dik een jaar doen met dat spul!

Voor de meiden met 2A/B haar.
Ik merk dat m’n haar het meest gekruld zit vanaf dag 4 ofzo. En dan wel met elke dag refreshen. Op de dag dat ik het was en de routine doe, zakken de krullen snel weg.
Herkennen jullie dit? Hoe kan ik dit oplossen?
Ik gebruik shampoo van Dr. Organic, Neutral conditioner en daarna de leavin Jacky quench en gel.

Zo zit het vanaf dag 4 en hier ben ik wel blij mee, maar de eerste dagen zien er zo futloos uit:

2 likes

haha nee sorry dit herken ik totaal niet! Mijn haar (als het überhaupt dag 4 al haalt) wordt steeds minder krullerig en ook vet/slierterig. Mijn eerste wasdag is altijd m’n beste haardag eigenlijk (we hebben wel vergelijkbaar haar lijkt het!)

2 likes

Dit lees ik overal haha. Bij iedereen is dag één het beste, ik snap er niks van. Ik was het meestal pas na 7-9 dagen. Misschien moet ik van shampoo wisselen… Welke shampoo heb jij?
(Ik vond m’n haar daar ook op dat van jou lijken! Dit is wel m’n haar op z’n paasbest :P)
Edit: Ik lees dat je L’oreal botanical gebruikt!

Ooh wow 7-9 dagen! Dat red ik echt niet. En jaa botanicals idd! Heb ook as I am clarifying shampoo (sulfaatvrij) maar die werkt echt niet bij mij, lijkt wel alsof m’n haar dan niet echt schoon wordt ofzo.

Gek he hoe je haar dan hetzelfde kan lijken en toch zo anders doet!

Gedeelde smart is halve smart haha

Is er iemand die me kan helpen (ik heb de vraag ooit al eerder gesteld)?
Ik heb vaak last van witte schilfers in m’n haar. Zelfs direct na het wassen, zie je ze mooi zitten bovenaan m’n haar, waardoor m’n haar er toch ergens ‘niet verzorgd’ uitziet.
Nu heb ik periodes dat ik vaak jeuk heb aan m’n hoofdhuid, dus gebruik ik sinds een halfjaar enkel nog shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen van Dr. Organic. De jeuk is verminderd, is er soms nog wel maar is een stuk minder. Ik heb wel nog altijd last van schilfers in m’n haar… ik moet maar eens door m’n haar gaan en het valt er al uit, echt kut.
Nu zijn mijn producten van Dr. Organic bijna op en wil ik toch iets anders proberen aangezien mijn probleem nog niet helemaal opgelost is. In het verleden heb ik ook natuurlijke shampoobars gebruikt en dat hielp ook wel voor de jeuk, maar schilfers bleven.
Iemand aanraders?

Ik post het trouwens ook in dit topic omdat ik ook krullen heb (vroeger meer dan nu) en er hier vast wel veel producten zonder siliconen/sulfaten worden gebruikt (ik heb vroeger ook de curly girl method toegepast!)

Ik herken dit wel, hoewel ik zelf niet zo’n last heb van schilfers maar wel van jeuk. Jeuk heb ik meestal na een dag of 2/3, dus dan was ik het gewoon weer en ben ik ervan af. Schilfers heb ik alleen als ik veel aan mijn hoofdhuid zit en dat is dan volgens mij voornamelijk gel die los komt. Het klinkt alsof je een droge hoofdhuid hebt, dus het is sowieso al goed om shampoo zonder SLS te gebruiken. Ik gebruik zelf nu de antiroos shampoo van Zarqa, die is ook mild. Hierna wil ik denk ik deze gaan proberen: https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-droge-huid

Ik heb ook eens gelezen dat jojobaolie goed helpt tegen een droge hoofdhuid en je haar niet vet maakt, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee

Edit: gebruik je trouwens producten met siliconen of andere ingredienten die moeilijk uitwasbaar zijn? Misschien is je shampoo te mild en blijft er product op je hoofdhuid zitten. Naspoelen met appelazijn (verdund) kan dan ook al helpen!

Dit heb ik ook! Dat het slierterig wordt! Ho was nog niet klaar : is er iets tegen te doen? Ik lees overal vooral geen olie gebruiken, doe er wel crème in maar dat helpt niet echt, nat maken durf ik niet zo goed
Enige oplossing lijkt dan gewoon weer wassen crunchen en föhnen

Thanks voor de tip!

Ik ben eens het topic aan het doorlezen en het kriebelt echt terug om de curly girl method te gaan toepassen. Ik heb het gedaan toen ik 14/15 was (ben er nu 23) en mijn haren krulden toen écht heel mooi erdoor. Ik ben ermee gestopt omdat mijn haar vanboven altijd wel wat platter blijft en het zag er gewoon snel vel uit (omdat ik geen shampoo gebruikte, dat is toch de reden denk ik) en daardoor ben ik er mee gestopt.
Ik kneed wel nog altijd m’n krullen in m’n haar met gel en ik slaap altijd met m’n haar in een knot of een hoge staart.

Ik zou me er mss eens moeten in verdiepen nu ik meer tijd heb hmmm…
Oja mijn haar is 2a/2b nu, was indertijd echt wel 2c!

Ik heb niet superveel of heel erg dik haar maar ik gebruik hier ook best wel wat van. Misschien kun je een vettere leave-in proberen?

1 like

Heeft er iemand een tip voor een goede föhn met fijne diffuser die ook een koele stand heeft?

Mijn laatste post hier had ik de african pride jelly gebruikt, maar deze maakte mijn haar echt te zwaar. Vandaag begonnen met een nieuwe gel en denk dat ik de perfecte routine voor mijn haar heb.
Edit: foto verwijderd ivm herkenbaarheid.

Routine:
Wassen met cantu shea butter shampoo
Conditioner: cantu shea butter, squish to condish methode.

Droog knijpen met een handdoek, aunt jackies quench er in scrunchen. Hier na scrunch ik garnier fructis electrifying gel er in en plop ik het een half uur in een t shirt. Erna aan de lucht laten drogen!

Ben zeer tevreden hahaha

14 likes

Ik lees veel goede ervaringen over de Remington D7777 Air3D. Die staat ook op mijn verlanglijstje, maar nog geen ervaring mee.

1 like