Gedeelde smart is halve smart haha
Is er iemand die me kan helpen (ik heb de vraag ooit al eerder gesteld)?
Ik heb vaak last van witte schilfers in m’n haar. Zelfs direct na het wassen, zie je ze mooi zitten bovenaan m’n haar, waardoor m’n haar er toch ergens ‘niet verzorgd’ uitziet.
Nu heb ik periodes dat ik vaak jeuk heb aan m’n hoofdhuid, dus gebruik ik sinds een halfjaar enkel nog shampoo en conditioner zonder sulfaten en siliconen van Dr. Organic. De jeuk is verminderd, is er soms nog wel maar is een stuk minder. Ik heb wel nog altijd last van schilfers in m’n haar… ik moet maar eens door m’n haar gaan en het valt er al uit, echt kut.
Nu zijn mijn producten van Dr. Organic bijna op en wil ik toch iets anders proberen aangezien mijn probleem nog niet helemaal opgelost is. In het verleden heb ik ook natuurlijke shampoobars gebruikt en dat hielp ook wel voor de jeuk, maar schilfers bleven.
Iemand aanraders?
Ik post het trouwens ook in dit topic omdat ik ook krullen heb (vroeger meer dan nu) en er hier vast wel veel producten zonder siliconen/sulfaten worden gebruikt (ik heb vroeger ook de curly girl method toegepast!)
Ik herken dit wel, hoewel ik zelf niet zo’n last heb van schilfers maar wel van jeuk. Jeuk heb ik meestal na een dag of 2/3, dus dan was ik het gewoon weer en ben ik ervan af. Schilfers heb ik alleen als ik veel aan mijn hoofdhuid zit en dat is dan volgens mij voornamelijk gel die los komt. Het klinkt alsof je een droge hoofdhuid hebt, dus het is sowieso al goed om shampoo zonder SLS te gebruiken. Ik gebruik zelf nu de antiroos shampoo van Zarqa, die is ook mild. Hierna wil ik denk ik deze gaan proberen: https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-droge-huid
Ik heb ook eens gelezen dat jojobaolie goed helpt tegen een droge hoofdhuid en je haar niet vet maakt, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee
Edit: gebruik je trouwens producten met siliconen of andere ingredienten die moeilijk uitwasbaar zijn? Misschien is je shampoo te mild en blijft er product op je hoofdhuid zitten. Naspoelen met appelazijn (verdund) kan dan ook al helpen!
Dit heb ik ook! Dat het slierterig wordt! Ho was nog niet klaar : is er iets tegen te doen? Ik lees overal vooral geen olie gebruiken, doe er wel crème in maar dat helpt niet echt, nat maken durf ik niet zo goed
Enige oplossing lijkt dan gewoon weer wassen crunchen en föhnen
Thanks voor de tip!
Ik ben eens het topic aan het doorlezen en het kriebelt echt terug om de curly girl method te gaan toepassen. Ik heb het gedaan toen ik 14/15 was (ben er nu 23) en mijn haren krulden toen écht heel mooi erdoor. Ik ben ermee gestopt omdat mijn haar vanboven altijd wel wat platter blijft en het zag er gewoon snel vel uit (omdat ik geen shampoo gebruikte, dat is toch de reden denk ik) en daardoor ben ik er mee gestopt.
Ik kneed wel nog altijd m’n krullen in m’n haar met gel en ik slaap altijd met m’n haar in een knot of een hoge staart.
Ik zou me er mss eens moeten in verdiepen nu ik meer tijd heb hmmm…
Oja mijn haar is 2a/2b nu, was indertijd echt wel 2c!
Ik heb niet superveel of heel erg dik haar maar ik gebruik hier ook best wel wat van. Misschien kun je een vettere leave-in proberen?
Heeft er iemand een tip voor een goede föhn met fijne diffuser die ook een koele stand heeft?
Mijn laatste post hier had ik de african pride jelly gebruikt, maar deze maakte mijn haar echt te zwaar. Vandaag begonnen met een nieuwe gel en denk dat ik de perfecte routine voor mijn haar heb.
Edit: foto verwijderd ivm herkenbaarheid.
Routine:
Wassen met cantu shea butter shampoo
Conditioner: cantu shea butter, squish to condish methode.
Droog knijpen met een handdoek, aunt jackies quench er in scrunchen. Hier na scrunch ik garnier fructis electrifying gel er in en plop ik het een half uur in een t shirt. Erna aan de lucht laten drogen!
Ben zeer tevreden hahaha
Ik lees veel goede ervaringen over de Remington D7777 Air3D. Die staat ook op mijn verlanglijstje, maar nog geen ervaring mee.
Thanks!
Ik ben nu een rijst proteïne haar masker aan het doen voor m’n krullen. Ben nu best wel benieuwd of het gaat werken voor mijn haar! Heeft iemand hier dat al eerder gedaan?
Gebruikt iemand hier dierproefvrije producten? Ik wil graag dierproefvrije, maar wel goed verkrijgbare producten gebruiken. Heeft iemand tips? Ik ben nog in de beginfase van dit gebeuren! Nu gebruik ik een conditioner van Lush (american cream, de solid), maar dat is eigenlijk het enige. Ik wil graag ook een low-poo shampoo gebruiken en een gel, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.
Hier vind je een hele lijst met allemaal dierproefvrije merken, misschien dat daar iets tussen staat wat je al kent of bekend voorkomt?
Voor iedereen die een lage elasticiteit heeft! Het rijst haarmasker heeft echt belachelijk goed gewerkt. Ik heb veel meer definitie en m’n haar is een stuk zachter geworden. Er zitten nu ook meer 3a krullen in. Ik ben zeker tevreden
Klinkt goed! Heb je een bepaald recept gebruikt? Of komt het uit een potje? Ik ben er wel benieuwd naar.
Ik heb dit recept gebruikt. Niet dezelfde producten maar ik heb de rijst gekookt en daarna toegevoegd aan mijn haarmasker. Vervolgens ingepakt met aluminiumfolie en handdoek er om heen. Daarna heb ik alles uitgespoeld en gestyled met gel zoals ik normaal doe. Volgens mij helpt dit echt heel goed als je krullen snel uitzakken en je haar snel breekt.
Dankje! Ik ga het van de week eens proberen, kijken wat het doet.
Beetje een gekke foto maar dit heeft het bij mij gedaan. Normaal gesproken heb ik zonder iets er in behoorlijk stijl haar.
Lage elasticiteit zou juist proteïne moeten vermijden. Maar fijn dat het heeft geholpen!
Wauw, heel mooi! Ik heb nu een kort kapsel maar mijn haar zit ook steeds vaker slap en steil, het heeft wel meer potentie… Door het thuiswerken heb ik ook minder zin om het te stylen. Ik ga ook een foto posten als ik het masker gebruikt heb. Heb wel eens zo’n test gedaan om elasticiteit te meten maar werd er niet zo wijs uit.