Krullentopic

Thanks!

Ik ben nu een rijst proteïne haar masker aan het doen voor m’n krullen. Ben nu best wel benieuwd of het gaat werken voor mijn haar! Heeft iemand hier dat al eerder gedaan?

Gebruikt iemand hier dierproefvrije producten? Ik wil graag dierproefvrije, maar wel goed verkrijgbare producten gebruiken. Heeft iemand tips? Ik ben nog in de beginfase van dit gebeuren! Nu gebruik ik een conditioner van Lush (american cream, de solid), maar dat is eigenlijk het enige. Ik wil graag ook een low-poo shampoo gebruiken en een gel, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

Hier vind je een hele lijst met allemaal dierproefvrije merken, misschien dat daar iets tussen staat wat je al kent of bekend voorkomt?

1 like

Voor iedereen die een lage elasticiteit heeft! Het rijst haarmasker heeft echt belachelijk goed gewerkt. Ik heb veel meer definitie en m’n haar is een stuk zachter geworden. Er zitten nu ook meer 3a krullen in. Ik ben zeker tevreden :slight_smile:

2 likes

Klinkt goed! Heb je een bepaald recept gebruikt? Of komt het uit een potje? Ik ben er wel benieuwd naar.

Ik heb dit recept gebruikt. Niet dezelfde producten maar ik heb de rijst gekookt en daarna toegevoegd aan mijn haarmasker. Vervolgens ingepakt met aluminiumfolie en handdoek er om heen. Daarna heb ik alles uitgespoeld en gestyled met gel zoals ik normaal doe. Volgens mij helpt dit echt heel goed als je krullen snel uitzakken en je haar snel breekt.

3 likes

Dankje! Ik ga het van de week eens proberen, kijken wat het doet.

Beetje een gekke foto maar dit heeft het bij mij gedaan. Normaal gesproken heb ik zonder iets er in behoorlijk stijl haar.

3 likes

Lage elasticiteit zou juist proteïne moeten vermijden. Maar fijn dat het heeft geholpen!

Wauw, heel mooi! Ik heb nu een kort kapsel maar mijn haar zit ook steeds vaker slap en steil, het heeft wel meer potentie… Door het thuiswerken heb ik ook minder zin om het te stylen. Ik ga ook een foto posten als ik het masker gebruikt heb. Heb wel eens zo’n test gedaan om elasticiteit te meten maar werd er niet zo wijs uit.

Je hebt helemaal gelijk! Ik haal de types nog veel te vaak door elkaar heen. Mijn haar heeft in elk geval meer proteïne nodig dus waarschijnlijk is het inderdaad hoge elasticiteit. Ik moet het echt een keer vast laten stellen door de kapper.

Ik ben heel erg benieuwd!

Nu toch echt al 7/8 maanden bezig met cgm, maar de bovenkant van m’n haar, dus vanaf de roots tot m’n oren, krult gewoon niet. Het is echt stijl en dan vanaf de half van m’n hoofd boem krullen. Ik snap d’r helemaal niks meer van en heb er weinig zin meer in zo😓

1 like
Foto

Ik heb echt curl envy naar mensen met een homogeen krulpatroon. Dit is 3a(b?) met een 2b centimeters van elkaar

2 likes

Oh dit heb ik ook! In m’n nek dikke pijpenkrullen maar bovenop niet. Maar vind het zelf niet zo erg, overal die heftige pijpenkrullen lijkt me helemaal niet makkelijk haha

1 like

Heeft iemand tips om roos / korstjes op de hoofdhuid tegen te gaan? Ik volg nu bijna 3 jaar de Curly girl methode en dat werkt voor mij super goed, alleen krijg ik telkens in het voor- en najaar zo’n enorme last van roos.
Ik was m’n haar 1x per week en omdat het zo mooi krult zie je de roos de eerste paar dagen helemaal niet, maar na een tijdje gaat het ook heel erg jeuken en dan liggen de “vlokken roos” best zichtbaar op mn haar (ik heb donkerbruin haar, heel kut want dan zie je het extra goed).

Heeft iemand tips om het tegen te gaan? Ik heb al geprobeerd met appelazijn te spoelen maar dat hielp tijdelijk en nu is het weer helemaal terug, ik ben er zo klaar mee dat ik eraan zit te denken om met head & schouders te wassen maar dat is ook niet goed voor mn haar. :frown:

Was je het wel met een sulfaatshampoo of met een lowpoo / co-wash? Ik heb er zelf geen last van maar lees weleens bij mensen die ik volg dat ze echt vaker moeten clarifyen omdat hun hoofdhuid het niet trekt.

Heeft hier wel eens producten van coconat gebruikt ?

Ah wat een mooi verschil! Mag ik vragen wat voor producten jij gebruikt?

1 like