Krullentopic

Wow, wat mooi! Ook echt een prachtige pijpenkrul!

Ohhh ik heb trouwens net clarifyen opgezocht (wist niet dat dat een ding was oeps) en ik denk dat ik dit ga doen voor mn haar! Komt wel echt overeen met wat ik nu heb en het klinkt heel logisch om te doen haha, heeft iemand een idee wat voor (verkrijgbaar in NL) shampoo ik hiervoor kan gebruiken?

1 like

Ja, het wisselt wel een beetje maar deze keer was het:

• Schwarzkopf zilvershampoo (doe ik ong. eens per 3 a 4 wassen om te clarifyen)
  • L’oreal botanical (saffloer) conditioner (euromunt), dan kammen met vingers
  • veel squish to condish -
  • Curls blueberry bliss leave in (erwtje)
  • Giovanni L.A. strong hold gel (3 of 4x een klein erwtje)
  • 30 min plop -
  • Innersense I create lift foam (2x een pompje)

Heb deze techniek geprobeerd deze keer: https://www.instagram.com/tv/B_8rpKUpe-i/
edit: wat ik trouwens dus heb geleerd van dit filmpje is dat ze echt heeel veel water toevoegt en veel tijd neemt voor squish-to-condish. Mijn haar maakt niet zo makkelijk ‘clumps’ dus dat veel water werkte echt goed. En ik ben altijd een beetje ruig met die mousse erin doen en dat heb ik nu ook heel voorzichtig gescruncht, denk ook wel dat dat uitmaakte.

2 likes

Had je geen conditioner gebruikt? En wat doe je verder? Deep conditioning bijvoorbeeld/maskers? En hoeveel gebruik je ongeveer van elk product? (Sorry veel vragen maar je haar zit zo mooi!)

1 like

Ohja! Conditoner van l’oreal botanical (saffloerbloem geur)!

Ik doe 1x per week een DC met een masker van ofwel curls blueberry bliss (die vind ik het fijnst omdat m’n haar van proteïne houdt) of nature box avocado. Zal even in de tekst hierboven bijzetten hoeveel van elk product :slight_smile:

Weet je zeker dat het roos is? Roos en een droge hoofdhuid zijn namelijk twee verschillende dingen die je anders moet behandelen. Roos zijn grote vette vlokken en een droge hoofdhuid zijn droge kleinere vlokjes

Lijkt dat masker van Blueberry Bliss op de conditioner van Blueberry Bliss?

Ik heb namelijk die conditioner, en vind hem heel fijn! Ik heb eigenlijk geen deepco. Ik gebruik wel altijd vrij veel conditioner, maar twijfel of ik niet gewoon 1x pr week deepco moet doen met dezelfde producten of echt even een masker moet halen.

En dan twijfel ik ook nog tussen die of kokos masker van andrelon.

Ik kan geen keuzes maken :rofl:

Qua structuur is ie sowieso dikker… maar heb even de ingrediënten opgezocht. Sowieso soybean oil als tweede ingrediënt dus dat zal het grootste verschil zijn

Ingrediënten van masker:

Purified Water, Glycine Soja (Soybean) Oil, Octyl Palmitate, Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Methosulfate, Glyceryl Stearate, Behentrimonium Chloride, Polysorbate 60, Cetyl Alcohol, Certified Organic Blueberry Fruit Extract, Certified Organic Anthemis Nobilis (Chamomile) Flower Extract, Certified Organic Hydrolyzed Soy Protein, Certified Organic Coconut Oil, Certified Organic Aloe Barbadensis Leaf Juice, Vegetable Glycerin, Certified Organic Caprylic/Capric Triglyceride, Certified Organic Panthenol, Polysorbate 20, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Fragrance.

ingrediënten van conditioner:
Purified Water, Behentrimonium Methosulfate, Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Certified Organic Blueberry Fruit Extract, Certified Organic Coconut Oil, Glycereth-26, Sorbitol, Certified Organic Aloe Barbadensis Leaf Juice, Hydrolyzed Quinoa, Silk Amino Acids, Certified Organic Chamomile Flower Extract, Fragrance, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol.

1 like

nou, eerlijk gezegd heb ik geen idee of het roos is, ik heb wel grote vlokken (echt een soort korstjes) maar ze zijn niet vettig. als ik mn haar los doe vallen er gewoon vlokken uit mn haar, echt vies
het is ook echt alleen op m’n hoofdhuid, op bepaalde plekken heel erg en andere plekken weer helemaal niet

Thanks! Ik begin de laatste tijd het idee te krijgen dat ik van alles te veel gebruik/meer op zeiknat haar moet werken en jouw gebruikte methode + hoeveelheden bevestigen dat idee nog eens haha. Ik ga bij m’n volgende wasbeurt proberen om van alles wat minder te pakken en m’n haar flink nat te houden. :slight_smile:

Die chick van jouw gelplopmoussemethode had trouwens iets interessants geschreven over ‘dew points’ en glycerine. Ik dacht altijd: hoge luchtvochtigheid = beter geen glycerine, maar het hangt ook nog af van de temperatuur. Als je de luchtvochtigheid + temperatuur invult op bijvoorbeeld deze site komt daar een ‘dew point’ uit, de temperatuur waarbij waterdamp condenseert. En als je dat dew point opzoekt in dit schema weet je welke producten je het beste kan gebruiken:

Op dit moment is het dew point hier 9, wat dus betekent dat je glycerine kan gebruiken (een humectant).

Ik vind dit dus heel interessant haha. Haar is sowieso interessant!

1 like

Ik herken wel een beetje dit probleem, ik heb zelf ook last van witte schilfers en jeuk. Bij mij is het dan gewoon build-up en is het direct weg nadat ik mijn haar heb gewassen. Geen idee of dat bij jou ook zo is hoor, maar ik heb meerdere pogingen gedaan om mijn haar zo min mogelijk te wassen maar ging telkens stuk van de jeuk en de lelijke schilfers dus dat werkt gewoon niet voor mij. Ik moet mijn haar echt om de 3/4 dagen wassen, anders krab ik mijn hele hoofdhuid open. Ik gebruik dan wel een shampoo zonder sulfaten (Zarqa)

Edit: shit ik wilde Head & Shoulders jeukende hoofdhuid shampoo aanraden als clarifying maar ik zie net dat daar siliconen in zitten :sob: dus ik lees mee voor een fijne clarifying shampoo!

2 likes

Thanks! Superlief! Ga hem gewoon halen denk ik

Ja ga je geen spijt van krijgen denk ik! Ik doe er ook heel lang mee, heb ‘m sinds half december en denk dat de helft er nu uit is

Ik heb de laatste tijd ook last van roos/vlokjes. Maar dan juist door droogte denk ik? Want mijn haar is ook extreem droog en valt veel uit plots. En mijn hoofdhuid is op plekken gevoelig. Ben ongeveer 8 maanden geleden over gestapt op een ander stylist product verder kan ik niets geks bedenken.

Iemand een idee/tips?

ik zit een beetje met hetzelfde! misschien komt het door de verandering van het weer ofzo?
gister heb ik een bestelling geplaatst met een clarify shampoo, dus dat ga ik proberen nu!

toevallig heb ik gister mn haar gewassen en ik hoopte dat de vlokken minder waren, maar het lijkt wel alsof het door het wassen allemaal losgekomen is en op random plekken in mn haar zit. als de shampoo mij goed bevalt, laat ik het je weten!

Wat is een clarifying shampoo? Ik gebruik nu ongeveer één keer in de twee weken Schwarzkopf Prinsessenshampoo en daarna een deepco. Is die shampoo clariyfing of is dat weer een andere categorie?

Iemand ervaring met deze producten?

https://www.prettycurlygirl.com/shop

Vind het er wel goed uitzien, maar ook wel prijzig :see_no_evil:

Die shampoo is niet clarifying. Clarifying is met een wat hardere reiniger.

Ik las het! Maar ik ben juist bang dat een clarifying shampoo alles droger maakt. Maar als je me op de hoogte wilt houden van jouw resultaten, graag!

Ik denk dat het geen roos is maar een droge hoofdhuid. Ik heb dit ook wel in de winter. Ik zorg dat ik bij het wassen echt heel goed mijn hoofdhuid was zodat al die vlokken loskomen. Ik was 1x per week met sulfaat vrije shampoo en 1x per maand met een sulfaat shampoo. Ik had een hoofdhuid olie een tijdje maar ik had niet perse het gevoel dat dat hielp.

2 likes

Voor dames met roos (vette vlokken ipv droge vlokken). Roos wordt gedacht te worden veroorzaakt door een overactieve schimmel op je hoofdhuid. Deze schimmel activeert het vernieuwen van cellen en talgproductie. In anti-roos shampoos zitten schimmeldodende ingrediënten. Hierdoor moet anti-roos shampoo 5 minuten laten intrekken om de schimmel te doden. Dit wordt vaak niet gedaan.

Maaaaaar ik denk dus dat de meeste mensen hier een droge hoofdhuid of build up hebben en geen roos.