Krullentopic

Dankje! En de shampoo die ik heb gebruikt voor de final wash is dan weer te hard denk ik of niet? Want die gebruik ik heel soms als ik denk build up te hebben.Ik ga denk ik op zoek naar een clarifying shampoo voor in mn routine, heb je tips voor eentje zonder proteïne?

Na wat googlen staat dat Cocamidopropyl betaine in de prinsessenshampoo al als clarifyer gebruikt kan worden. Dus blijkbaar is deze wel prima! Ik heb nooit een specifieke clarifying shampoo gekocht. Ik gebruikte zelf vaak, omdat ik geen sulfaten meer had, een doorzichtige handzeep om de zoveel tijd. Je final wash shampoo is niet cg, maar in mijn mening kan je die nog wel af en toe gebruiken om weer te resetten.

1 like

Oeps nieuwe producten gehaald. Let op niet volledig CG. 4 andrelon producten voor 10 euro bij de kruidvat.

Haarspray: Aqua, Dimethyl Ether, Acrylates Copolymer, Glycerin, Acrylates/Octylacrylamide Copolymer, Aminomethyl Propanol, Parfum, Ammonium Benzoate, Phenoxyethanol, Caprylyl Glycol, Triethyl Citrate, Sodium Laureth Sulfate, Disodium EDTA, Benzoic acid, Cocos Nucifera Oil, Propylene Glycol, Opuntia Ficus-Indica Extract, Coumarin, Linalool

Gel: Aqua (Water), Polysorbate 20, Propylene Glycol, Glycerin, Alcohol Denat., Caprylyl Glycol, Carbomer, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Disodium EDTA, Isopropyl Alcohol, Lauryl Pyrrolidone, Opuntia Ficus-Indica (Cactus) Extract, Parfum (Fragrance), Phenoxyethanol, t-Butyl Alcohol, Triethanolamine, Vinyl Caprolactam/VP/Dimethylaminoethyl Methacrylate Copolymer, VP/VA Copolymer, Coumarin, Linalool

Shampoo: Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Sodium Chloride, Parfum, Citric Acid, Sodium Benzoate, Glycol Distearate, Coconut Acid, Polyquaternium-10, Stearamidopropyl Dimethylamine, Laureth-4, Disodium EDTA, Lactic Acid, Glycerin, Camellia Oleifera Seed Oil, Sodium Acetate, Isopropyl Alcohol, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Hexyl Cinnamal, Limonene, Linalool.

Conditioner: Aqua, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder, Behentrimonium Chloride, Cocos Nucifera Fruit Extract, Cocos Nucifera Oil, Dipropylene Glycol, Disodium EDTA, Glycerin, Lactic acid, Magnesium chloride, Magnesium Nitrate, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Parfum, Pentylene Glycol, Propylene glycol, Sine Adipe Lac,Sodium chloride, Coumarin, Linalool

Bij de haarspray en shampoo staan de uitdrogende ingrediënten zo ver beneden in de ingrediëntenlijst dat ik het wel aandurf. De gel heeft meer alcohol dan ik hoopte maar ik ben altijd op zoek naar goede gels zonder hydrogenated castor oil dus ik hoop dat deze stiekem toch heel goed werkt. Ik gebruik nooit haarspray maar ik ben benieuwd!

Deze net gehaald als clarifying shampoo, ben benieuwd! Ik vind alle producten van AJ zo lekker zoet ruiken, dus hopelijk deze ook. En Kinky Curly Curling Custard erbij besteld, altijd goed.

2 likes

Ooh ik ben wel benieuwd wat je van die haarspray vindt! Denk dat ik nog graag een haarspray aan m’n routine wil toevoegen om de hold wat langer te houden.

En misschien als tip voor een gel: ik gebruik graag Giovanni L.A. strong hold gel, zit ook geen castorolie in!

@Pabbles Wat zijn de nadelen van castorolie? Ik dacht dat dat juist wel goed was. Zit ook in de nieuwe formule van t spul dat ik al jaren gebruik als leave in. Misschien veroorzaakt dat mijn problemen de laatste tijd.

oeh wil je laten weten wat je er van vindt? ik was over deze shampoo en de shampoo van kinky Curly aan t twijfelen en ik heb uiteindelijk die van kinky Curly besteld.
ik las goede berichten in de fb groep en ik vind kinky curly een chill merk maar aunt jackie’s is wel wat goedkoper

1 like

ik denk trouwens dat je gelijk hebt ja! alleen ik vind het zooo kut om mn hoofdhuid grondig te wassen, ik heb echt super dik haar en vraag me soms ook af of de shampoo mn hele haar wel bereikt heeft.

hoe was jij je hoofdhuid goed? en doe je dat op de kop of niet? ik zie dat weleens voorbij komen op youtube maar ik heb dat zelf nog nooit geprobeerd!

Ik heb altijd dat producten met castor olie op dag 1 mooi zitten en dat ik dag 2 vettig slierterig haar heb. Het kan als proteine reageren dacht ik? Misschien ligt het daar aan? Ik weet het niet. Ik heb er geen last van als ik het vermijd.

2 likes

ik gebruik drie keer een klein beetje shampoo alleen op mijn hoofdhuid. Eerste keer op de haarlijn van voren, tweede keer haarlijn van achter en derde keer kruin. Hierna masseer ik goed in (soms met een shampooborstel) voor een paar minuten. Hierna spoel ik het opsekop en nog met mijn vingers over mijn hoofdhuid masserend uit.

Oktober 2019

Vandaag

Vind m’n krullen nu wel mooier (al zitten ze rommeliger) maar ik mis m’n lange haar :sob::joy:

12 likes

Dat herken ik inderdaad wel, thanks.
Ik moet me toch echt weer wat meer gaan verdiepen in mijn haarproducten.

1 like

Is dit cg? I love aunt jackies

Ik heb de ingrediënten door curlsbot gehaald, dus als het goed is wel!

1 like

Ah top. Heel benieuwd hoe ie je bevalt!

Oeeh tot nu toe goedgekeurd. Ben benieuwd naar dag 2

Foto

12 likes

Ooh volgens mij heb ik hetzelfde ook! Ik zie het altijd na het wassen extra zitten doordat ik aan m’n hoofdhuid heb gezeten. Eigenlijk zit het ook alleen bij mijn haarlijn en dan precies in het midden (waar het het lekker extra ziet zitten dus haha). Maar geen oplossing gevonden nog helaas.

ben na jaren zoeken heel merkentrouw en ben de laatste tijd erg tevreden over Curly Gurl Movement. milk en gel.
Maar kon het uiteindelijk toch niet laten om deze grails eens aan te schaffen en properen.

creme-of-nature-snot 1678

1 like

Styling snot, wat een naam haha.

Ja hoor er goede verhalen over!