“Nu nog een beetje snot in mijn haar en dan ben ik klaar”
Nieuwe ochtendroutine
“Nu nog een beetje snot in mijn haar en dan ben ik klaar”
Nieuwe ochtendroutine
Waarom heeft niemand mij ooit verteld dat je krullen haar niet moet borstelen?
Had altijd wel een beetje slag en de onderste lagen die je toch niet ziet meer krullen maar gisteren gewassen, lijnzaad gel gebruikt en een T-shirt om mijn haren te drogen en heb gewoon een bos vol krullen die er ook nog ok uitzien.
die kinky curly knot today vind ik zoo fijn! die gebruik ik al 2 jaar en m’n haar gaat er zo mooi door zitten
ben benieuwd wat je van die aunt jackie’s quench vindt, ik heb 'm ook gekocht maar nog niet geprobeerd!
@coffeebreaks ik borstel m’n haar wel, maar alleen onder de douche en met een denman brush (neppe variant van Ali). ik merk dat ik daar mooiere (andere) krullen van krijg en ik heb het gevoel dat het product dan beter verdeelt
Thanks, ja dat bedoel ik ook. Onder de douche wel maar niet als het droog is…
Whoop whoop! Hoopvol
Heeft iemand nog een tip voor een curl enhancing cream met proteïne en zonder al teveel zware ingrediënten? Heb vrij fijn haar en merk dat ik snel teveel moisture heb in m’n haar en dat het te zacht/zwaar wordt waardoor de krul er sneller uitzakt. Wil eigenlijk nog iets proberen dat ik tussen m’n leave-in en m’n gel kan doen als extra enhancer.
Ik ben nu ± een jaar bezig met experimenteren hoe en met wat ik m’n haar het beste kan stylen (welke producten, nat haar, rechtop, ondersteboven – er zijn ZO VEEL opties en methodes) en drogen. Heb geïnspireerd door @crazyplantlady gewoon wat mousse van Etos gekocht. Gisteren heb ik alleen conditioner en die mousse gebruikt en m’n haar na ± 30 minuten ploppen aan de lucht laten drogen en het zat echt heel chill?! Het was heel zacht, ik had bijna geen pluis en het glansde heel mooi.
Ik zie liever nog net iets meer clumps aan de achterkant, het was nu nog wat ‘stringy’, dus ik ga kijken of ik toch eerst wat leave-in en/of gel gebruik, maar ik weet nu in ieder geval wel zeker dat minder + lichtere producten goed werken voor me. Die crazy clumps voorin zijn trouwens m’n lockdown-pony haha.
Maar goed lol @ mezelf dat m’n huidige holy grail een mousse van 2 euro is. :’)
Ja glanst supermooi zeg!
Doe je ook veel squish-to-condish met je conditioner en tussendoor water toevoegen? Merk echt dat dat bij mij heel erg helpt in het vormen van clumps!
Jaaa gaaf hè? Ik denk wel dat die glans ook deels van m’n semi-permanente haarverf komt, maar het is alsnog opvallend.
Ik had zoiets van: dit wordt een nonchalante, luie wasdag, gewoon om te kijken wat dat oplevert, haha. Dus ik heb weinig STC gedaan! Zal ik meer doen volgende keer, en inderdaad lekker nat. En ik moet ook nog kijken hoeveel mousse nou precies handig is. Ik had nu een flinke berg gebruikt voor het ploppen en nog een kleinere hoeveelheid achteraf.
Een hack die ik trouwens heb toegepast (van Curly Swavy Courtney) is tijdens het squishen je haar steeds van de achterkant van je hoofd halen en ook je hoofd naar de zijkanten draaien, zodat je haar niet vastplakt en echt tot aan je hoofdhuid krult en niet alleen onderin (of golft, in mijn geval). Mijn haar is niet superlang maar ik merk dat dit wel echt helpt om ook de onderste lagen in beweging te krijgen. Met ploppen kan het daar ook wat platter worden dus dit is wel echt een goede truc!
Heb laatst ook foam/mousse van Shea Moisture gekocht dus ik ga die ook nog testen met zo’n two-product-washday (misschien vandaag want ik ga straks sporten). Keep you posted.
(Wat een lang verhaal dit sorry.)
Hierbij de resultaten van de Shea Moisture-mousse:
Het zit niet slecht maar er is wel minder definitie en wat meer pluis dan met de mousse van Etos.
Ter vergelijking naast elkaar:
(Ik geloof dat ik wel m’n hoofd in een net iets andere hoek houd? Of het komt door de producten dat links wat meer een ‘driehoek’ is en rechts meer een rechthoek…)
Nature Box + Quench + Etos Mousse + air dryen + refresh de volgende dag =
Ik was hier heel tevreden over! Weet iemand een hack om je haar na het wassen net zo te laten zitten als bij een refresh? Misschien damp styling i.p.v. wet?
Welke mousse gebruik je precies? En heb je de ingrediënten toevallig?
Deze! Ik kon de ingrediënten niet vinden online, maar ik kan ze anders wel overtypen. De mousse is sowieso CG-proof en er zitten geen ‘lastige’ dingen in als aloe vera of kokos.
Thank you! Castor olie?
Nee ook niet! Heb nu trouwens deze foto gevonden, daarop kan je ze wel redelijk zien:
Ik kan ze als ik thuis ben anders nog overtypen voor je.
Oja heel chill! Ik kan het lezen. Dankjewel!
Thanks @crazyplantlady voor je goede raad betreft het Blueberry Bliss masker!
Het masker werd meteen besteld en eergister gebruikt. Door luie thuiswerken heb ik het iets langer in laten trekken dan ik normaal zou doen, maar super chill zeg. Ben echt heel blij met dit masker. Maakt mijn 2c haar super zacht, het glanst ook meer heb ik het idee. Tegelijkertijd verzwaart het mijn haar niet, terwijl ik daar wel snel last van heb met mijn fijne haar. Heb het idee dat de proteine juist voor meer definitie hebben gezorgd, had al het idee dat ik meer proteine mocht gebruiken.
Heb nu alleen wel veel meer build up/vettige schilfers dan gewoonlijk. Denk grotendeels door enorme stress afgelopen week, niet door het masker, want dat smeer ik niet bij mijn hoofdhuid, alleen in de punten. Wel met het masker ingeslapen, dus wellicht ga ik dat de volgende keer niet meer doen. Daarnaast bedenk ik mij dat het wel weer tijd is voor een clarify. Of überhaupt een andere shampoo. Heb nu een shampoo bar, maar heb het idee dat iets vloeibaars beter werkt om het schoon te krijgen.
Zijn hier ook mensen met 1b/2a haar die tips hebben voor haarproducten? Ik gebruik nu Schwarzkopf Kids shampoo, New Wave mousse en Hegron gel. Ik heb veel en fijn haar.