Kinky curly knot today
Ik heb heel fijn haar 3a maar het is heel licht spul! Mijn krullen zakken minder uit.
Kinky curly knot today
Ik heb heel fijn haar 3a maar het is heel licht spul! Mijn krullen zakken minder uit.
Ik heb nu producten van Giovanni. De direct leave-in conditioner, LA natural gel en sinds kort de natural mousse.
Maar jij hebt met 3a échte krullen, ik ben dan bang (ondanks dat het licht spul is) dat mijn fijne slag/geen krul dan slap wordt als ik er conditioner in smeer . Als ik uit de douche kom en haar gewassen heb zie je ook echt niet dat mijn haar met de goede producten enigszins krullerig kan worden. Het droogt dan (als ik niets doe) ook gewoon bijna steil op. Maar ik ga je tip wel opslaan, wie weet durf ik dat nog eens aan!
@Geo Ga ik opslaan! Tevreden over dus?
Maar omdat ik dun en fijn haar heb kan ik niet echt zware pruducten hebben.
En met slag wil je ook niet dat die uitzakken toch?
Vandaar de vergelijking. Een licht maar stevige hold. En goede verzorging en genoeg moisture zonder pluis of vettig haar.
Tot nu toe wel! Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik nog geen perfecte routine heb gevonden.
Ik heb zelf 2a/2b, en heel dun/fijn haar, en ook niet zo veel haar. Dat maakt het wel lastig haha. Heb dezelfde problemen als jij. Op wasdag zit mijn haar het beste, maar het zakt heel snel uit. Met refreshen krijg ik het ook echt niet zo goed als op wasdag. Als ik het gewoon was en geen stylingsproducten gebruik, heb ik misschien een klein golfje hier en daar. Hoort ook wel bij de krultype natuurlijk. Misschien dat ik van de week weer eens foto’s maak om hier te delen.
Zoals jij het beschrijft heb ik precies hetzelfde haar als jij. Mijn tip is gebruik qua styling zo min mogelijk. Dus beginnen met een doperwt van alles, je kan altijd meer pakken.
Op dit moment gebruik ik
Shampoo: Shea moisture daily coconut
Conditioner: garnier milde haver
Leave in: curls blue berry bliss
Styling: kinky curly curling custard.
Dat is waar
@Geo Ja precies. Bij mij zit het op de wasdag ook het beste. Dan kan ik er daarna nog 1 dag mee doen (met natsprayen en opnieuw mousse) maar op dag 3 moet ik het echt opnieuw wassen omdat het dan alleen nog maar een pluizig geheel is met weinig krul. En same, zonder producten een verdwaalde golf haha. Ben benieuwd naar je haar!
@Sammie2013 Gelukkig dus niet de enige! Als ik op internet rondzoek kom ik altijd alleen de echte krullebollen tegen. Maar weinig de net-nietjes. Inderdaad een goede tip, want ik heb net ontdekt dat teveel alleen maar krakend haar geeft (gel en mousse). Dank voor je producten!
Ik heb laatst m’n haar gewassen met die allergoedkoopste europrofit shampoo van de kruidvat, daarna een haarmasker in gedaan en m’n normale routine gevolgd. en daarna waren alle vlokken weg uit m’n haar en hoofdhuid! ik heb het idee dat die shampoo ook wel door kan als clarify en dat ik vaker m’n haar met die shampoo moet wassen.
ik heb trouwens wel dat m’n krul heel erg uitzakt door dit warme weer, soms is mijn hele achterkant stijl en heb ik vooraan wat kleine krulletjes. als ik het refresh wordt het vaak wel beter, maar het zit niet zo mooi vol als normaal
Omdat je het hebt over krakend haar, knijp je wel de gel/mouse cast eruit als je haar helemaal droog is? Alsnog slim denk ik om niet te veel te gebruiken, maar dat je haar hard wordt van gel is juist goed maar dan moet je als het droog is wel “scrunch out the crunch” doen voor het optimale effect.
Ja doe ik! Alleen krijg ik het nooit 100% kraakvrij. Daar ben ik ook nog een beetje zoekende in. Ik heb vandaag geen gel gebruikt en de helft mousse en dan lukt het beter. Alleen pluist het dan weer sneller
Ah oke! Ja het is echt trial and error he
Ik spuit het een beetje vochtig met water, doe dan een heel klein beetje leave-in tussen m’n handen en doe dat over de punten en dan een klein beetje mousse. Daarmee scrunchen en het dan helemaal laten opdrogen voordat je er weer aan zit
Leuk! Ik gebruik vooral stylingproducten die je niet hier bij de drogist kunt kopen, maar misschien heb je hier iets aan (klein stukje wat ik voor m’n blog had geschreven):
Waar begin je in hemelsnaam?
Ik heb dat gedaan door een aantal blogs te lezen en Youtube video’s te bekijken. Omdat die er al in overvloede zijn ga ik niet zelf nóg een keer uitleggen, maar link ik hieronder naar een aantal beginpunten en vertel ik daarna hoe ik zelf m’n haar was en style.
Schwarzkopf kids shampoo (roze en blauwe fles), Hegron gel (van de Action in een zwarte tube) en inderdaad die mousse van de Etos bijvoorbeeld. Dit zijn in ieder geval goedkope drogisterijproducten die geen verkeerde ingrediënten hebben. Dat betekent niet dat ze direct voor jouw krullen werken maar wel dat je ze veilig kunt proberen.
Tryshy is heel goed! Wel duur :0
Ik heb dit lijstje een keer gemaakt. Hopelijk heb je er wat aan.
Stap 1: Wassen
Wassen met cg shampoo of wassen met conditioner (cowash)
Stap 2: Conditioner
Conditioner in de lengtes (Squish to condish: paar keer achter elkaar in je haar knijpen zodat je conditioner echt IN je haar gaat).
Ontklit je haar met je vingers of wijde tandenkam
Dit kan je volledig of deels uitspoelen.
Stap 3: Uit de douche
Knijp overtollig water uit je haar
Plop of knijp je haar droger met een T-shirt/microvezelhandoek
Stap 4: Stylen
(Voeg een leave-in toe (kan ook na stap 2))
Voeg stylers bijv. mousse of gel toe (kan ook na stap 2)
Stap 5: Drogen
Diffuse of laat aan de lucht drogen
Stap 6:
Wanneer droog scrunch out the crunch (SOTC: scrunch je haar zodat het harde laagje zacht wordt.)
Probeer 1x per week een deepco te doen. Vervang stap 2 met deepco.
De Facebook pagina heeft een lijst met kappers per regio! Staan ook vaak recensies/beoordelingen van kappers op, als je op de namen zoekt vind je er wel wat denk ik.
Woon zelf in een andere regio, maar ga ook niet naar een krullenkapper. Ben tevreden met m’n eigen kapster dus daar blijf ik lekker bij.
Ik ben zelf een keer geweest. Ze knippen krul voor krul en ze stylen je hele haar. Het was zeker mooi erna! Ik had zelf niet het idee dat het veel beter was dan mijn normale kapper dus ik ga niet nog een keer.
The Curls Cult-NL, hele fijne Facebook groep met superveel info!
En wat is duur? Heb je een prijs wat het eerder bij jou kostte?