Krullentopic

Ik spuit het een beetje vochtig met water, doe dan een heel klein beetje leave-in tussen m’n handen en doe dat over de punten en dan een klein beetje mousse. Daarmee scrunchen en het dan helemaal laten opdrogen voordat je er weer aan zit

1 like

Leuk! Ik gebruik vooral stylingproducten die je niet hier bij de drogist kunt kopen, maar misschien heb je hier iets aan (klein stukje wat ik voor m’n blog had geschreven):

Waar begin je in hemelsnaam?
Ik heb dat gedaan door een aantal blogs te lezen en Youtube video’s te bekijken. Omdat die er al in overvloede zijn ga ik niet zelf nóg een keer uitleggen, maar link ik hieronder naar een aantal beginpunten en vertel ik daarna hoe ik zelf m’n haar was en style.

4 likes

Schwarzkopf kids shampoo (roze en blauwe fles), Hegron gel (van de Action in een zwarte tube) en inderdaad die mousse van de Etos bijvoorbeeld. Dit zijn in ieder geval goedkope drogisterijproducten die geen verkeerde ingrediënten hebben. Dat betekent niet dat ze direct voor jouw krullen werken maar wel dat je ze veilig kunt proberen.

1 like

Tryshy is heel goed! Wel duur :0

1 like

Ik heb dit lijstje een keer gemaakt. Hopelijk heb je er wat aan.

Stap 1: Wassen

Wassen met cg shampoo of wassen met conditioner (cowash)

Stap 2: Conditioner

Conditioner in de lengtes (Squish to condish: paar keer achter elkaar in je haar knijpen zodat je conditioner echt IN je haar gaat).

Ontklit je haar met je vingers of wijde tandenkam

Dit kan je volledig of deels uitspoelen.

Stap 3: Uit de douche

Knijp overtollig water uit je haar

Plop of knijp je haar droger met een T-shirt/microvezelhandoek

Stap 4: Stylen

(Voeg een leave-in toe (kan ook na stap 2))

Voeg stylers bijv. mousse of gel toe (kan ook na stap 2)

Stap 5: Drogen

Diffuse of laat aan de lucht drogen

Stap 6:

Wanneer droog scrunch out the crunch (SOTC: scrunch je haar zodat het harde laagje zacht wordt.)

Probeer 1x per week een deepco te doen. Vervang stap 2 met deepco.

2 likes

De Facebook pagina heeft een lijst met kappers per regio! Staan ook vaak recensies/beoordelingen van kappers op, als je op de namen zoekt vind je er wel wat denk ik.

Woon zelf in een andere regio, maar ga ook niet naar een krullenkapper. Ben tevreden met m’n eigen kapster dus daar blijf ik lekker bij.

1 like

Ik ben zelf een keer geweest. Ze knippen krul voor krul en ze stylen je hele haar. Het was zeker mooi erna! Ik had zelf niet het idee dat het veel beter was dan mijn normale kapper dus ik ga niet nog een keer.

1 like

The Curls Cult-NL, hele fijne Facebook groep met superveel info!

2 likes

En wat is duur? Heb je een prijs wat het eerder bij jou kostte?

Aanraders redelijk in de buurt van Rotterdam: Morethancurls_ (insta-profiel) in Leidschendam en De Krullen Company in Den Haag!

4 likes

interessant om je routine te zien! plop je meestal eerst voordat je alle stylingproducten + leave-in erin doet of doe je dat erna? want ik heb altijd het gevoel dat het dan te ‘droog’ wordt om alle producten nog op te nemen

Ik denk dat ik nog 65 heb betaald, maar mijn eigen kapper kost 26 euro dus dat scheelt nogal haha

1 like

Ik doe leave in in kletsnat haar en dan plop 15 min. Hierna stylings producten. Als het te droog is spuit ik de punten weer wat nat. Ik meng sowieso mijn gel met wat water in mijn hand voor het aanbrengen. Mousse maakt het ook weer wat natter. :slight_smile:

1 like

Weet iemand waar je aunt jackie quench in de winkel kunt kopen? Zie wel websites waar je het kan bestellen maar dan zit ik weer met die verzendkosten

Sommige Kruidvat of Etos winkels hebben een natural Hair sectie met aunt Jackie and

Bij etos en kruidvat in steden en de wat grotere dorpen zijn ze vaak wel te vinden. Zijn daar alleen wel een stuk duurder dan bij de toko.

In Rotterdam niet maar in Utrecht was ik echt tevreden over Ebony Hair Studio. Zij kan volgens mij echt alles met krullen knippen. Het haar van het meisje naast me zag ik echt meer en meer opbloeien en als je tegen haar zegt de puntjes dan is het ook alleen de puntjes.

1 like

Hebben jullie tips voor volume bij de aanzet? Sinds mijn zwangerschap krult mijn nieuwe haar veel meer dus ik wil ook gaan proberen het vaker krullend te dragen. Maar als ik het met de diffuser droog, krijg ik er bij de wortels zo weining volume in. Zag bij Manes by Mell dat je het af en toe de andere kant op moet gooien als je het aan de lucht laat drogen, werkt dat ook bij diffusen?

Diffuse je niet op de kop? Zij naar zij? Eerst de aanzet?

Ja ik diffuse wel ondersteboven maar leg mijn haar er van onder af in zeg maar, omdat ik bang ben voor pluis als ik het bij de aanzet doe. Maar dat is onterecht dan?
Bedoel je met ‘zij naar zij’ van de ene kant naar de andere kant werken? Dat doe ik idd wel