Krullentopic

Nee ik denk dat pabbles bedoelt dat Mel ook altijd eerst haar aanzet föhnt, dus rond haar hoofd, rechtop staand, zonder aan haar haar te zitten. Dan heb je de aanzet al een beetje droog voordat je op de kop gaat diffusen. En root clips helpen ook goed!

Ah zo! Ik ga nog eens naar meer filmpjes van haar kijken, dankjewel!

Edit: voor het eerst sinds jaren mijn haar zelf in de krul proberen te krijgen door niet te borstelen, even te ploppen en de Taft gel te gebruiken. Weinig clumps nog en veel pluis maar er zit in elk geval beweging in.
Heb via cgproducten.nl wat kleine verpakkingen besteld om te zien wat ik fijn vind werken en ga nu het topic van voor tot achter doorlezen :slight_smile:

Ik deed voorheen geen gel in mijn haar en niet föhnen. Vandaag voor het eerst gedaan. Weet niet of ik voldoende gel erin heb. Ben niet zo behendig met de föhn. Dus zweet me kapot en moet echt even een betere techniek vinden. Heb nu echt nekpijn van het ondersteboven hangen. Bijna helemaal droog. Dus kan straks pas het resultaat zien. Hopelijk was het de moeite waard.

Ik kan trouwens niet goed voelen of het nou nat is of koud door de föhn. Hoe lang duurt fohnen bij jullie?

Gisteren weer naar de krullenkapper geweest. Had eigenlijk al een afspraak in april, maar die kon toen niet doorgaan. Het is weer een stuk korter, lekker voor in de zomer. Ik heb op sommige plekken heel erg last van een droge hoofdhuid en ze gaf als tip om amandelolie (au bain marie) warm te maken en dat dan op die plekken in te masseren en daarna mijn haar te wassen. Ik moet eerst amandelolie kopen om het uit te kunnen proberen. Ik dacht ik deel de tip alvast, aangezien er meer zijn met dit probleem. Vertel me vooral of het werkt of niet. :stuck_out_tongue:

1 like

OMG you back?!!! :tada:

Ik heb jaren lang mijn haar met de stijltang stijl gemaakt. Ik vond mijn krullen zo lastig en onhandelbaar. Sinds kort ben ik toch maar weer aan de slag met mijn krullen en heb gister voor het eerst een diffuser gebruikt en wil binnekort eens naar een krullenkapper om te kijken welk model mij het beste staat en eventueel productadvies. Dit is het resultaat na de diffuser!

10 likes

Wat lief! Dankjewel!

Oohh ik denk echt dat met wat producten en stylingmanieren uit de curly girl method jouw haar echt zooo mooi en weer gezond gaat zijn! Je hebt supermooie krullen!

2 likes

Ja ik probeer me er een beetje in te verdiepen, maar ben er nog niet helemaal achter welk type krul mijn haar is en alles. Maar mijn research is in volle gang!

Kan je vanaf nu elke paar weken een foto posten want ik word gewoon ‘krulgeil’ van jouw haar, het heeft zoveel potentie :heart_eyes:

Hebben jullie ook weleens dat je iemand op straat ziet lopen van wie je denkt: als zij nou even CG zou gaan zou haar haar zoooo mooi worden.

4 likes

Hahaha ik ga er proberen aan te denken! :smile:

Ik zie inderdaad wel eens mensen lopen op straat met mega veel pluis of een bos stro, dat vind ik altijd zoo zonde…

1 like

Haha ja echt supervaak :joy: heb ook een paar vriendinnen die echt mooier haar zouden hebben als ze CGM zouden doen maar die het dan telkens maar niet doen omdat ze geen zin hebben aaah haha

1 like

Ohh dit is op zo’n rare manier frusterend. Mijn nichts haar heeft zoveel potentie (superveel haar met echt veel krullen) maar ze is gewoon te lui en/of het boeit haar niet echt en dan denk ik soms echt chick ik wou dat ik jouw haar had en jij mijn medium-interessante 2B-golfjes haha.

Leuke bijkomstigheid is wel dat ik soms haar haar mag doen.

3 likes

Ik ga eindelijk naar een echte krullenkapper! Het is volgens mij al 9 maanden geleden dat ik voor het laatst naar de kapper ben geweest. Ik ben benieuwd of ze iets kan met mijn super fijne en slierterige 2B/2C/3A krullen.

2 likes

Kijken of ik onherkenbaar op de foto sta. Ik ben zooo blij haha. Ik had echt trauma’s van de vorige krullenkapper. Volgens haar had ik namelijk geen krullen en moest ik alles gewoon goed kammen. Deze kapper was heel lief.

13 likes

Mooi geworden zeg! Welke kapper was dit?

De krullenclub in Appingedam! Echt super leuke meiden ook.

2 likes

Welke? Heel mooi!

1 like

Ah dat is te ver vanuit 010. Maar dankjewel!

1 like

Ik ben sinds september met de CGM begonnen en het bevalt supergoed. Mn krullen zijn gedefinieerder geworden en mn haar is ook echt een stuk gegroeid terwijl het daarvoor alleen maar afbrak en uitviel. Alleen sinds een week of 3/4 is het echt enorm pluizig, is het volume weg en breekt mn haar af en valt het weer enorm uit… Ik merk dat na het wassen echt het putje drie keer zo vol zit en dit vind ik zo kut want mn angst is echt dat het weer zo veel uitvalt als 2 jaar geleden.
Weet iemand hoe dit zou komen? Heb mn haarroutine niet aangepast. Ik kan er ook maar niet achter komen of er nou te veel of te weinig proteïne in mn routine zit. Ik neig nu naar te veel omdat het zo snel afbreekt weer. Ben het dus gaan vermijden maar zie nog niet echt resultaat. Maar het heeft ook kenmerken van te weinig proteïne… Zo lastig dit! Heeft iemand hier ervaring mee?