Aanraders redelijk in de buurt van Rotterdam: Morethancurls_ (insta-profiel) in Leidschendam en De Krullen Company in Den Haag!
interessant om je routine te zien! plop je meestal eerst voordat je alle stylingproducten + leave-in erin doet of doe je dat erna? want ik heb altijd het gevoel dat het dan te ‘droog’ wordt om alle producten nog op te nemen
Ik denk dat ik nog 65 heb betaald, maar mijn eigen kapper kost 26 euro dus dat scheelt nogal haha
Ik doe leave in in kletsnat haar en dan plop 15 min. Hierna stylings producten. Als het te droog is spuit ik de punten weer wat nat. Ik meng sowieso mijn gel met wat water in mijn hand voor het aanbrengen. Mousse maakt het ook weer wat natter.
Weet iemand waar je aunt jackie quench in de winkel kunt kopen? Zie wel websites waar je het kan bestellen maar dan zit ik weer met die verzendkosten
Sommige Kruidvat of Etos winkels hebben een natural Hair sectie met aunt Jackie and
Bij etos en kruidvat in steden en de wat grotere dorpen zijn ze vaak wel te vinden. Zijn daar alleen wel een stuk duurder dan bij de toko.
In Rotterdam niet maar in Utrecht was ik echt tevreden over Ebony Hair Studio. Zij kan volgens mij echt alles met krullen knippen. Het haar van het meisje naast me zag ik echt meer en meer opbloeien en als je tegen haar zegt de puntjes dan is het ook alleen de puntjes.
Hebben jullie tips voor volume bij de aanzet? Sinds mijn zwangerschap krult mijn nieuwe haar veel meer dus ik wil ook gaan proberen het vaker krullend te dragen. Maar als ik het met de diffuser droog, krijg ik er bij de wortels zo weining volume in. Zag bij Manes by Mell dat je het af en toe de andere kant op moet gooien als je het aan de lucht laat drogen, werkt dat ook bij diffusen?
Diffuse je niet op de kop? Zij naar zij? Eerst de aanzet?
Ja ik diffuse wel ondersteboven maar leg mijn haar er van onder af in zeg maar, omdat ik bang ben voor pluis als ik het bij de aanzet doe. Maar dat is onterecht dan?
Bedoel je met ‘zij naar zij’ van de ene kant naar de andere kant werken? Dat doe ik idd wel
Nee ik denk dat pabbles bedoelt dat Mel ook altijd eerst haar aanzet föhnt, dus rond haar hoofd, rechtop staand, zonder aan haar haar te zitten. Dan heb je de aanzet al een beetje droog voordat je op de kop gaat diffusen. En root clips helpen ook goed!
Ah zo! Ik ga nog eens naar meer filmpjes van haar kijken, dankjewel!
Edit: voor het eerst sinds jaren mijn haar zelf in de krul proberen te krijgen door niet te borstelen, even te ploppen en de Taft gel te gebruiken. Weinig clumps nog en veel pluis maar er zit in elk geval beweging in.
Heb via cgproducten.nl wat kleine verpakkingen besteld om te zien wat ik fijn vind werken en ga nu het topic van voor tot achter doorlezen
Ik deed voorheen geen gel in mijn haar en niet föhnen. Vandaag voor het eerst gedaan. Weet niet of ik voldoende gel erin heb. Ben niet zo behendig met de föhn. Dus zweet me kapot en moet echt even een betere techniek vinden. Heb nu echt nekpijn van het ondersteboven hangen. Bijna helemaal droog. Dus kan straks pas het resultaat zien. Hopelijk was het de moeite waard.
Ik kan trouwens niet goed voelen of het nou nat is of koud door de föhn. Hoe lang duurt fohnen bij jullie?
Gisteren weer naar de krullenkapper geweest. Had eigenlijk al een afspraak in april, maar die kon toen niet doorgaan. Het is weer een stuk korter, lekker voor in de zomer. Ik heb op sommige plekken heel erg last van een droge hoofdhuid en ze gaf als tip om amandelolie (au bain marie) warm te maken en dat dan op die plekken in te masseren en daarna mijn haar te wassen. Ik moet eerst amandelolie kopen om het uit te kunnen proberen. Ik dacht ik deel de tip alvast, aangezien er meer zijn met dit probleem. Vertel me vooral of het werkt of niet.
OMG you back?!!!
Ik heb jaren lang mijn haar met de stijltang stijl gemaakt. Ik vond mijn krullen zo lastig en onhandelbaar. Sinds kort ben ik toch maar weer aan de slag met mijn krullen en heb gister voor het eerst een diffuser gebruikt en wil binnekort eens naar een krullenkapper om te kijken welk model mij het beste staat en eventueel productadvies. Dit is het resultaat na de diffuser!
Wat lief! Dankjewel!
Oohh ik denk echt dat met wat producten en stylingmanieren uit de curly girl method jouw haar echt zooo mooi en weer gezond gaat zijn! Je hebt supermooie krullen!
Ja ik probeer me er een beetje in te verdiepen, maar ben er nog niet helemaal achter welk type krul mijn haar is en alles. Maar mijn research is in volle gang!