Ik ben absoluut geen pro in de cg methode dit is puur eigen ervaring! Maar mijn haar viel ook enorm uit, krullen kwamen er niet lekker in, zakte ook erg uit. Toen weer proteïne masker gaan gebruiken. Sindsdien zit het weer een stuk beter en heb ik het gevoel dat ik minder haaruitval heb. Dat laatste ligt bij mij ook enorm aan het weer.
Dit idee had ik vanmorgen ook, en wat denk je: mn haar zit weer redelijk als van ouds en had zelfs tijdens het wassen minder uitval al! Meer proteïne gebruiken dus Ja heb ook het gevoel dat het weer van invloed is hoor, daar doe je helaas niks aan
Ik heb een tip voor wie nog een fijne CG-proof shampoo zoekt! Ik was gisteren bij Yves Rocher, waar mijn favoriete cowash vandaan komt (hun Low Poo), en heb van de verkoopster een shitload aan testers meegekregen.
Ik had hun krullenlijn al eens geprobeerd en vond hem wel oké maar niets bijzonders, vergelijkbaar met supermarktproducten zonder siliconen, maar ik zag vanochtend dat de producten vernieuwd zijn en de shampoo nu sulfaatvrij is.
(Sorry voor de lelijke foto’s, ik heb ze vanochtend op de wc-pot gemaakt toen ik erachter kwam dat de producten CG-proof waren en wellicht interessant voor het topic, ahah! )
Ik heb een moeilijke hoofdhuid en krijg jeuk van de meeste sulfaatvrije shampoos, dus ik wist niet zeker hoe ik op deze zou reageren. Normaliter voelt een stuk hoofdhuid op mijn achterhoofd dan stug en vettig, alsof er een laagje was overheen zit - ik hoef maar naar een shampoo van Dr. Organic te kijken om dit probleem al te krijgen. Deze shampoo heeft me echter heel positief verrast! Hij schuimt heel goed maar heel zacht, heeft een romige textuur en een lekkere geur, en hij maakte mijn hoofdhuid direct schoon. Normaal gesproken was ik het altijd twee keer achter elkaar en is dat echt nodig, maar dit keer had ik het ook kunnen laten.
De conditioner is oké, maar ik vind alle silicoonvrije conditioners op elkaar lijken en gebruik liever een masker na elke wasbeurt met shampoo.
De crème heeft mijn haar in elk geval niet vet of pluizig gemaakt, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of en hoe hij voor me werkt, dus ik ga ermee experimenteren. De shampoo is in elk geval een dikke aanrader en maar rond de 3 euro.
Waar ruikt ie naar?
Mmm, het deed me denken aan een subtiele appeltjes/amandelbloesemgeur! Niet te overweldigend, maar wel lekker fris en zoet.
Ik ging laatst naar de kapper voor knippen en een toner, maar ze hadden me eerst ingepland voor de toner terwijl ik juist wilde dat ze m’n haar zouden knippen zoals ik het zelf gestyled had (en dus krullend). Want kappers denken altijd dat ze die krullen zelf wel weer erin krijgen maar mijn golfjes en krullen zijn zo kwetsbaar dat als je m’n haar kamt als het nat is, ze er gewoon weer uit zijn :’)
En om nog even te reageren op @Henk, ja het zou proteïne kunnen zijn want dat versterkt je haar! En was je het wel eens met een clarifying shampoo? Bij mij moet ik m’n haar echt elke 2/3 weken wassen met een sulfaatshampoo want anders wil het echt totaal niet zitten (veel wet frizz, plat, plakkerig, vettig…)
Ik was alleen met sulfaten als ik denk dat het nodig is ivm build up ofzo! En verder een keer in de twee weken met een cgm friendly shampoo (roze prinsessenshampoo van Schwarzkopf)
En ja de oplossing kan zo simpel zijn maar je moet maar net weten wat je haar nodig heeft alleen staat overal dat je haar moisture nodig heeft als het afbreekt… ach ja misschien had mijn haar t allebei nodig
Oee hoe is die jelly?
Vandaag gebruikt, lastig te zeggen want ervoor had ik een semi-permanente verf olaplex3 dag. Dan zit mijn haar altijd even anders/gek dan dat ik wil. Keep you posted.
Ik heb echt al een week lang m’n haar in een knot en ook écht geeeen zin om t te wassen. Teveel handelingen in deze warmte haha
@Ophelia o wauw het zit mooi!!!
Ik ben juist echt anti-budgetproof de laatste tijd, heb gisteren voor €40 aan customized shampoo + conditioner besteld. Ik kon de kleur én geur van de producten zelf kiezen en een groot deel van de ingrediënten, en alles is cruelty free + vegan. Mijn eisenlijstje (vegan, CG-proof, met proteïne) maakt het soms best lastig om goede producten te vinden dus ik ben heeeel benieuwd. Ergens hoop ik dat het werkt en ergens ook niet, want dan wil ik dit natuurlijk blijven gebruiken.
Maar goed het komt eind juli aan dusss keep you posted!
Iemand ervaring met de starterskit van curlytools? Ik ben ook een beginner wb CG.
Het is net wat verder namelijk in Tilburg, maar pure Lou is echt geweldig met krullen! Ze zijn ook nog is eco CG. Kan ze echt enorm aanraden.
Jelly is top als 2e gel. Vooral gemixt met een mouse werkt hij goed bij mij. Dus gel op mijn hand, mouse erop en dan natspuiten voor ik het in mijn haar kneed.
Sinds kort of sinds dit jouw bedrijf is?
Ugh ik ben nu op het punt dat ik eigenlijk wil afhaken en mijn haar gewoon weer steil wil gaan fohnen. Eerste poging tot krullen reanimeren (met starterspakket van cfproducten.nl) heeft niet echt een topresultaat en ik had eigenlijk geen zin meer om me te verdiepen in nieuwe shizzle. Maar goed, toch doorgezet en via die curls cult FB groep een nieuwe set producten bij elkaar gezocht en besteld. Ben nu op vakantie (en dus sowieso geen zin om iets van aandacht aan mijn haar te besteden) dus hoop dat mijn haar over een week of 2 geweldig zit
Misschien een impopulaire mening, maar mijns inzien kun je prima je krullen proberen te herstellen en ook af en toe je haar in de tussentijd steil willen dragen. De juiste producten gebruiken voor jouw haartype en de juiste technieken aanleren voor de styling die jij het mooist vindt worden echt niet ongedaan gemaakt als je af en toe een blow-out wilt.
Sinds ik mijn krullen bewuster ben gaan verzorgen krijg ik ze veel mooier dan hiervoor, maar ik ben nooit gestopt met de stijltang gebruiken of het strak vastbinden als ik daar zin in had, minstens twee keer per maand. Misschien vind je het fijn om nu even door de zure appel heen te bijten om eerder van je gewenste resultaten te kunnen genieten en dan heb ik niks gezegd, haha, maar ik heb soms het gevoel dat mensen hun transitie naar hun textuur omarmen als een worsteling ervaring en mijns inzien hoeft dat helemaal niet zo te zijn!
Hahaha ik met mijn ‘stijl’
Ik dacht eigenlijk begrepen te hebben dat glad föhnen met een borstel de krul een beetje ‘teniet’ doet, maar het hoeft dus niet per sé te betekenen dat ik dan verder van huis ben als ik het weer in de krul probeer te krijgen?
Ik snap dit nooit helemaal; ik dacht dat je haarzakje bepaalt of je haar krult of niet, maar soms lees of hoor ik weer dingen over je krullen ‘trainen’ door ze bijvoorbeeld te finger coilen, en dat suggereert weer iets anders…