Krullentopic

Kan je vanaf nu elke paar weken een foto posten want ik word gewoon ‘krulgeil’ van jouw haar, het heeft zoveel potentie :heart_eyes:

Hebben jullie ook weleens dat je iemand op straat ziet lopen van wie je denkt: als zij nou even CG zou gaan zou haar haar zoooo mooi worden.

4 likes

Hahaha ik ga er proberen aan te denken! :smile:

Ik zie inderdaad wel eens mensen lopen op straat met mega veel pluis of een bos stro, dat vind ik altijd zoo zonde…

1 like

Haha ja echt supervaak :joy: heb ook een paar vriendinnen die echt mooier haar zouden hebben als ze CGM zouden doen maar die het dan telkens maar niet doen omdat ze geen zin hebben aaah haha

1 like

Ohh dit is op zo’n rare manier frusterend. Mijn nichts haar heeft zoveel potentie (superveel haar met echt veel krullen) maar ze is gewoon te lui en/of het boeit haar niet echt en dan denk ik soms echt chick ik wou dat ik jouw haar had en jij mijn medium-interessante 2B-golfjes haha.

Leuke bijkomstigheid is wel dat ik soms haar haar mag doen.

3 likes

Ik ga eindelijk naar een echte krullenkapper! Het is volgens mij al 9 maanden geleden dat ik voor het laatst naar de kapper ben geweest. Ik ben benieuwd of ze iets kan met mijn super fijne en slierterige 2B/2C/3A krullen.

2 likes

Kijken of ik onherkenbaar op de foto sta. Ik ben zooo blij haha. Ik had echt trauma’s van de vorige krullenkapper. Volgens haar had ik namelijk geen krullen en moest ik alles gewoon goed kammen. Deze kapper was heel lief.

13 likes

Mooi geworden zeg! Welke kapper was dit?

De krullenclub in Appingedam! Echt super leuke meiden ook.

2 likes

Welke? Heel mooi!

1 like

Ah dat is te ver vanuit 010. Maar dankjewel!

1 like

Ik ben sinds september met de CGM begonnen en het bevalt supergoed. Mn krullen zijn gedefinieerder geworden en mn haar is ook echt een stuk gegroeid terwijl het daarvoor alleen maar afbrak en uitviel. Alleen sinds een week of 3/4 is het echt enorm pluizig, is het volume weg en breekt mn haar af en valt het weer enorm uit… Ik merk dat na het wassen echt het putje drie keer zo vol zit en dit vind ik zo kut want mn angst is echt dat het weer zo veel uitvalt als 2 jaar geleden.
Weet iemand hoe dit zou komen? Heb mn haarroutine niet aangepast. Ik kan er ook maar niet achter komen of er nou te veel of te weinig proteïne in mn routine zit. Ik neig nu naar te veel omdat het zo snel afbreekt weer. Ben het dus gaan vermijden maar zie nog niet echt resultaat. Maar het heeft ook kenmerken van te weinig proteïne… Zo lastig dit! Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben absoluut geen pro in de cg methode dit is puur eigen ervaring! Maar mijn haar viel ook enorm uit, krullen kwamen er niet lekker in, zakte ook erg uit. Toen weer proteïne masker gaan gebruiken. Sindsdien zit het weer een stuk beter en heb ik het gevoel dat ik minder haaruitval heb. Dat laatste ligt bij mij ook enorm aan het weer.

1 like

Dit idee had ik vanmorgen ook, en wat denk je: mn haar zit weer redelijk als van ouds en had zelfs tijdens het wassen minder uitval al! Meer proteïne gebruiken dus :grimacing: Ja heb ook het gevoel dat het weer van invloed is hoor, daar doe je helaas niks aan

2 likes

Ik heb een tip voor wie nog een fijne CG-proof shampoo zoekt! Ik was gisteren bij Yves Rocher, waar mijn favoriete cowash vandaan komt (hun Low Poo), en heb van de verkoopster een shitload aan testers meegekregen.
Ik had hun krullenlijn al eens geprobeerd en vond hem wel oké maar niets bijzonders, vergelijkbaar met supermarktproducten zonder siliconen, maar ik zag vanochtend dat de producten vernieuwd zijn en de shampoo nu sulfaatvrij is.

(Sorry voor de lelijke foto’s, ik heb ze vanochtend op de wc-pot gemaakt toen ik erachter kwam dat de producten CG-proof waren en wellicht interessant voor het topic, ahah! )

Ik heb een moeilijke hoofdhuid en krijg jeuk van de meeste sulfaatvrije shampoos, dus ik wist niet zeker hoe ik op deze zou reageren. Normaliter voelt een stuk hoofdhuid op mijn achterhoofd dan stug en vettig, alsof er een laagje was overheen zit - ik hoef maar naar een shampoo van Dr. Organic te kijken om dit probleem al te krijgen. Deze shampoo heeft me echter heel positief verrast! Hij schuimt heel goed maar heel zacht, heeft een romige textuur en een lekkere geur, en hij maakte mijn hoofdhuid direct schoon. Normaal gesproken was ik het altijd twee keer achter elkaar en is dat echt nodig, maar dit keer had ik het ook kunnen laten.
De conditioner is oké, maar ik vind alle silicoonvrije conditioners op elkaar lijken en gebruik liever een masker na elke wasbeurt met shampoo.
De crème heeft mijn haar in elk geval niet vet of pluizig gemaakt, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of en hoe hij voor me werkt, dus ik ga ermee experimenteren. De shampoo is in elk geval een dikke aanrader en maar rond de 3 euro. :relaxed:

6 likes

Waar ruikt ie naar?

Mmm, het deed me denken aan een subtiele appeltjes/amandelbloesemgeur! Niet te overweldigend, maar wel lekker fris en zoet.

1 like

Ik ging laatst naar de kapper voor knippen en een toner, maar ze hadden me eerst ingepland voor de toner terwijl ik juist wilde dat ze m’n haar zouden knippen zoals ik het zelf gestyled had (en dus krullend). Want kappers denken altijd dat ze die krullen zelf wel weer erin krijgen maar mijn golfjes en krullen zijn zo kwetsbaar dat als je m’n haar kamt als het nat is, ze er gewoon weer uit zijn :’)

En om nog even te reageren op @Henk, ja het zou proteïne kunnen zijn want dat versterkt je haar! En was je het wel eens met een clarifying shampoo? Bij mij moet ik m’n haar echt elke 2/3 weken wassen met een sulfaatshampoo want anders wil het echt totaal niet zitten (veel wet frizz, plat, plakkerig, vettig…)

Nieuwe spulletjes🤗

5 likes

Ik was alleen met sulfaten als ik denk dat het nodig is ivm build up ofzo! En verder een keer in de twee weken met een cgm friendly shampoo (roze prinsessenshampoo van Schwarzkopf)

En ja de oplossing kan zo simpel zijn maar je moet maar net weten wat je haar nodig heeft :grimacing: alleen staat overal dat je haar moisture nodig heeft als het afbreekt… ach ja misschien had mijn haar t allebei nodig :joy:

Oee hoe is die jelly?