Ik heb een tip voor wie nog een fijne CG-proof shampoo zoekt! Ik was gisteren bij Yves Rocher, waar mijn favoriete cowash vandaan komt (hun Low Poo), en heb van de verkoopster een shitload aan testers meegekregen.
Ik had hun krullenlijn al eens geprobeerd en vond hem wel oké maar niets bijzonders, vergelijkbaar met supermarktproducten zonder siliconen, maar ik zag vanochtend dat de producten vernieuwd zijn en de shampoo nu sulfaatvrij is.
(Sorry voor de lelijke foto’s, ik heb ze vanochtend op de wc-pot gemaakt toen ik erachter kwam dat de producten CG-proof waren en wellicht interessant voor het topic, ahah! )
Ik heb een moeilijke hoofdhuid en krijg jeuk van de meeste sulfaatvrije shampoos, dus ik wist niet zeker hoe ik op deze zou reageren. Normaliter voelt een stuk hoofdhuid op mijn achterhoofd dan stug en vettig, alsof er een laagje was overheen zit - ik hoef maar naar een shampoo van Dr. Organic te kijken om dit probleem al te krijgen. Deze shampoo heeft me echter heel positief verrast! Hij schuimt heel goed maar heel zacht, heeft een romige textuur en een lekkere geur, en hij maakte mijn hoofdhuid direct schoon. Normaal gesproken was ik het altijd twee keer achter elkaar en is dat echt nodig, maar dit keer had ik het ook kunnen laten.
De conditioner is oké, maar ik vind alle silicoonvrije conditioners op elkaar lijken en gebruik liever een masker na elke wasbeurt met shampoo.
De crème heeft mijn haar in elk geval niet vet of pluizig gemaakt, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of en hoe hij voor me werkt, dus ik ga ermee experimenteren. De shampoo is in elk geval een dikke aanrader en maar rond de 3 euro.