Krullentopic

Vandaag gebruikt, lastig te zeggen want ervoor had ik een semi-permanente verf olaplex3 dag. Dan zit mijn haar altijd even anders/gek dan dat ik wil. Keep you posted.

1 like

Ik heb echt al een week lang m’n haar in een knot en ook écht geeeen zin om t te wassen. Teveel handelingen in deze warmte haha

@Ophelia o wauw het zit mooi!!!

Ik ben juist echt anti-budgetproof de laatste tijd, heb gisteren voor €40 aan customized shampoo + conditioner besteld. :sweat_smile: Ik kon de kleur én geur van de producten zelf kiezen en een groot deel van de ingrediënten, en alles is cruelty free + vegan. Mijn eisenlijstje (vegan, CG-proof, met proteïne) maakt het soms best lastig om goede producten te vinden dus ik ben heeeel benieuwd. Ergens hoop ik dat het werkt en ergens ook niet, want dan wil ik dit natuurlijk blijven gebruiken. :stuck_out_tongue: Maar goed het komt eind juli aan dusss keep you posted!

1 like

Iemand ervaring met de starterskit van curlytools? Ik ben ook een beginner wb CG.

Het is net wat verder namelijk in Tilburg, maar pure Lou is echt geweldig met krullen! Ze zijn ook nog is eco CG. Kan ze echt enorm aanraden.

2 likes

Jelly is top als 2e gel. Vooral gemixt met een mouse werkt hij goed bij mij. Dus gel op mijn hand, mouse erop en dan natspuiten voor ik het in mijn haar kneed.

1 like

Sinds kort of sinds dit jouw bedrijf is?

5 likes

Ugh ik ben nu op het punt dat ik eigenlijk wil afhaken en mijn haar gewoon weer steil wil gaan fohnen. Eerste poging tot krullen reanimeren (met starterspakket van cfproducten.nl) heeft niet echt een topresultaat en ik had eigenlijk geen zin meer om me te verdiepen in nieuwe shizzle. Maar goed, toch doorgezet en via die curls cult FB groep een nieuwe set producten bij elkaar gezocht en besteld. Ben nu op vakantie (en dus sowieso geen zin om iets van aandacht aan mijn haar te besteden) dus hoop dat mijn haar over een week of 2 geweldig zit :smile:

1 like

Misschien een impopulaire mening, maar mijns inzien kun je prima je krullen proberen te herstellen en ook af en toe je haar in de tussentijd steil willen dragen. De juiste producten gebruiken voor jouw haartype en de juiste technieken aanleren voor de styling die jij het mooist vindt worden echt niet ongedaan gemaakt als je af en toe een blow-out wilt.
Sinds ik mijn krullen bewuster ben gaan verzorgen krijg ik ze veel mooier dan hiervoor, maar ik ben nooit gestopt met de stijltang gebruiken of het strak vastbinden als ik daar zin in had, minstens twee keer per maand. Misschien vind je het fijn om nu even door de zure appel heen te bijten om eerder van je gewenste resultaten te kunnen genieten en dan heb ik niks gezegd, haha, maar ik heb soms het gevoel dat mensen hun transitie naar hun textuur omarmen als een worsteling ervaring en mijns inzien hoeft dat helemaal niet zo te zijn!

2 likes

Hahaha ik met mijn ‘stijl’ :see_no_evil:

Ik dacht eigenlijk begrepen te hebben dat glad föhnen met een borstel de krul een beetje ‘teniet’ doet, maar het hoeft dus niet per sé te betekenen dat ik dan verder van huis ben als ik het weer in de krul probeer te krijgen?

Ik snap dit nooit helemaal; ik dacht dat je haarzakje bepaalt of je haar krult of niet, maar soms lees of hoor ik weer dingen over je krullen ‘trainen’ door ze bijvoorbeeld te finger coilen, en dat suggereert weer iets anders…

Ik snap het principe van krul trainen ook niet zo erg. Je haar groeit zoals het groeit toch? Tuurlijk kun je het iets aanpassen en mooier maken, maar echt trainen…?

Nou laat ik voorop stellen dat ik krultype 2a-2c heb, en dat mijn nieuwe haar sinds mijn zwangerschap veel meer krullend teruggroeit dan daarvoor.
Als ik het borstel en fohn met een ronde borstel is het gewoon echt recht. Als ik het een tijdje niet borstel, maar wel plop en scrunch komen er best wat krullen in (en op sommige plekken dus meer krul dan elders). Dus vandaar mijn gedachte dat het afwisselen hiervan de krullen niet echt ten goede komt.
Denk dat het voor mensen met echt krullen-krullen (type 3 en hoger) daardoor vreemd klinkt, omdat zij niet echt tussen recht of krul in zitten.

Ik heb de laatste tijd niet zo m’n best gedaan voor m’n krullen (thuiswerken, dus lekker knot op m’n kop). Maar nu wel weer wat meer zin om m’n krullen te verzorgen, het is alleen een stuk sneller vet. Dus moet het wassen weer even beetje gaan rekken, of op zoek naar producten met minder kokos haha.

Ga vanavond een appelazijn rinse doen. En heb nu 2 producten bij Nourished besteld, de olie (voor de punten) en de droogshampoo uit de collectie van Romy Boomsma. Beiden cg-proof, heel benieuwd!

Hoe was je haar na de rinse?

1 like

Voelt nu wel goed, het is nog aan het drogen. Vergat de hele tijd m’n mengsel uit de keuken mee te nemen onder de douche haha.
Maar heb wel het idee dat het helpt tegen build-up, heb er nu alleen beetje leave-in conditioner erin en de krul komt er al lekker in met alleen air-dryen.

De geur is wel vreselijk trouwens!

Weet iemand een goed cg proof masker voor dooie punten? Of een goed haarmasker voor krullen over het algemeen?

Kinky Curly Stellar Strands doet het goed bij mij, maar ik vind de geur niet zo lekker; een beetje noot-achtig en muf en ik houd meer van fris en fruitig. Dus ik combineer hem vaak met Garnier Fructis Papaya Hair Food.

1 like

Thanks! Ga ik die uitproberen :blush:.

Mijn favoriete maskers zijn inderdaad Fructis Hairfood (Papaya of Banaan of Aloevera), of een masker van de action (hot therapy), paarse grote pot!

1 like