Krullentopic

Ik snap het principe van krul trainen ook niet zo erg. Je haar groeit zoals het groeit toch? Tuurlijk kun je het iets aanpassen en mooier maken, maar echt trainen…?

Nou laat ik voorop stellen dat ik krultype 2a-2c heb, en dat mijn nieuwe haar sinds mijn zwangerschap veel meer krullend teruggroeit dan daarvoor.
Als ik het borstel en fohn met een ronde borstel is het gewoon echt recht. Als ik het een tijdje niet borstel, maar wel plop en scrunch komen er best wat krullen in (en op sommige plekken dus meer krul dan elders). Dus vandaar mijn gedachte dat het afwisselen hiervan de krullen niet echt ten goede komt.
Denk dat het voor mensen met echt krullen-krullen (type 3 en hoger) daardoor vreemd klinkt, omdat zij niet echt tussen recht of krul in zitten.

Ik heb de laatste tijd niet zo m’n best gedaan voor m’n krullen (thuiswerken, dus lekker knot op m’n kop). Maar nu wel weer wat meer zin om m’n krullen te verzorgen, het is alleen een stuk sneller vet. Dus moet het wassen weer even beetje gaan rekken, of op zoek naar producten met minder kokos haha.

Ga vanavond een appelazijn rinse doen. En heb nu 2 producten bij Nourished besteld, de olie (voor de punten) en de droogshampoo uit de collectie van Romy Boomsma. Beiden cg-proof, heel benieuwd!

Hoe was je haar na de rinse?

1 like

Voelt nu wel goed, het is nog aan het drogen. Vergat de hele tijd m’n mengsel uit de keuken mee te nemen onder de douche haha.
Maar heb wel het idee dat het helpt tegen build-up, heb er nu alleen beetje leave-in conditioner erin en de krul komt er al lekker in met alleen air-dryen.

De geur is wel vreselijk trouwens!

Weet iemand een goed cg proof masker voor dooie punten? Of een goed haarmasker voor krullen over het algemeen?

Kinky Curly Stellar Strands doet het goed bij mij, maar ik vind de geur niet zo lekker; een beetje noot-achtig en muf en ik houd meer van fris en fruitig. Dus ik combineer hem vaak met Garnier Fructis Papaya Hair Food.

1 like

Thanks! Ga ik die uitproberen :blush:.

Mijn favoriete maskers zijn inderdaad Fructis Hairfood (Papaya of Banaan of Aloevera), of een masker van de action (hot therapy), paarse grote pot!

1 like

Ik heb deze, vind hem wel fijn en kost echt niks voor een mega grote pot

1 like

Ik gebruik deze, vind 'm erg fijn en gaat heel lang mee (heb laatst na 2 jaar een nieuwe pot moeten kopen, is overigens ook CG mocht je daar mee bezig zijn).

1 like

Thanks iedereen haha wat een info allemaal. Super fijn!

Ik denk dat ik vaker een appelazijn rinse moet doen, m’n krullen zijn helemaal opgeknapt en opeens veel meer glans. Hopelijk blijft dit ook even zo zitten haha

19 likes

Wauw! Echt mooi haar en prachtige haarkleur.

Hoe heb je de appelazijn rinse gedaan? Ik lees op internet verschillende verhalen. Voor of na de shampoo/conditioner, wel/niet uitspoelen, verschillende verhoudingen.

Sorry als dit al al elders in dit topic staat!

Ahh thanks!

Ik heb een halve liter water gemixt met ongeveer 2 eetlepels appelazijn in een flesje. Daarna onder de douche een masker in mijn haar (Fructis Hairfood Banaan), even laten intrekken. En vervolgens het masker uitgespoeld met het appelazijnmengsel en even kort nagespoeld met water. Daarna alleen klein beetje leave-in conditioner erin (Cantu Curl Activator). That’s it!

1 like

Als je een vogelnest op je hoofd hebt met veel klitten. Hoe kam je dat uit als het geen wasdag is?

Normaal doen ik voor wasdag castorolie erin en vinger kammen of wijde kam. Maar nu wil ik dus uitkammen en niet wasdag. Leave in? Toch olie?

Ik denk dat mijn haar proteïne mist. Het is ineens heel pluizig, zelfs als het nat is. Dus ik wil een proteïne masker proberen vanavond.
Wat is een fijn masker dat ik vandaag nog in huis kan hebben of evt zelf kan maken?

Deze is echt fantastisch! Ik laat hem 30 min intrekken.

1 like

Dankje! :grin:

1 like

Al online bij no.tino gekeken?