Krullentopic

Als ik mijn haar plop dan moet ik twee handdoeken (wel microvezel) gebruiken en is het nog niet droog. Zo kort als jij benoemd red ik niet met mijn haar. Als ik het savonds uitknijp en dan plop tot de ochtend, is het smorgens nog vochtig. Ga wel even kijken naar de mousse van Wella. Thanks voor de tip!

@Keerbeer, mijn haar reageert niet goed op kokos. Glij middel als laatste stap om de gel/mousse mee uit te kneden toch? Van gehoord, maar niet geprobeerd. Heb gegoogled en moet op nat haar. Dus volgende keer proberen.

@crazyplantlady, vooral stijlen en drogen. Heb dik haar en veel nodig. Vaak zie ik pas als het droog is alsnog een pluk die gemist is. Drogen kost bij mij veel tijd. Ik kan een half uur fohnen en dan nog nat haar hebben.

Ik snap dus ook de refresh met water niet. Want dat kan niet in 20 min. Of ik weet niet hoe.

Hoelang is het geleden dat je naar de kapper bent geweest? Maar haar was ook gewoon helemaal futloos, stylen en alles had amper effect.
Mijn kapper vertelde ook dat niet iedereen geschikt haar heeft voor de cgm…

Verdeel je het met fohnen goed? Zodat je steeds maar een stuk droogt?

Euh. Zo’n maand geleden geknipt. Heb ook verschillende Krul patronen (zeg je dat zo?) in mijn haar. Dus golvend en Krul door elkaar. Werkt ook niet echt lekker.

Fohnen doe ik eerst met zo een gleuf opzet m’n hoofdhuid en dan diffuse ik per stukje. Opgedeeld in 8 stukken.

1 like

Pfoe dan is dat het niet.
Al goed gekeken naar de balans van proteïnen en moisture in je producten?

Ik vervang glijmiddel ook weleens met gel, of doe het er tegelijk in (gel en glijmiddel op mijn hand mixen).

Ik fohn mijn haar trouwens nooit helemaal 100% droog, als ik dat doe wordt het superpluizig. Meestal nog tot 80% droog (en ik ben lui, want anders sta ik een half uur te fohnen haha). Zie nu ook je meest recente bericht en mijn haar wordt erg pluizig wanneer ik het eerst met een gleufopzet doe en daarna pas diffuse. Ik diffuse nu eerst de aanzet en ga daarna pas de lengtes doen. Misschien dat dat nog verschil kan maken?

Ik denk dat dat ook nog mis gaat. Haha. Eigenlijk gaat alles nog mis ook al probeer ik dit al 2 jaar ofzo.

Ga de volgende keer mousse en glij middel proberen. Ook even inlezen op moisture en protein. Welke producten gebruik jij daarvoor?

Ja met dat proberen ging ik soms ook flink de mist in. Ik twijfel een beetje of het CGM bij mij past, want de afgelopen tijd ook vele geprobeerd, maar weinig resultaat. Ik volg nu op Youtube Manes bij Mell. De dingen die zij zegt en uitlegt vind ik zelf erg logisch en aannemelijk klinken. Ze heeft een aantal filmpjes die echt wel duidelijk uitleggen hoe en wat met stylen, moisture/proteinen, fohnen enzo! Misschien als zij-stapje dat je hier naar kunt kijken?

Thanks voor de tip. Ga even kijken ja. Fijn dat jullie meedenken!

1 like

@Ladybug misschien kan je kijken naar tips voor low porosity hair!

1 like

Heb de tips nog niet gebruikt want vol hoofd. Wilde refreshen met voldoende water. Nu nat en pluizig as hell. Moet ik straks hiermee solliciteren! Baal dus weer. Maar ga vanmiddag even alle tips nalezen en uitzoeken.

Ik zag een keer iemand die haar plop-tshirt nat maakte en daarmee refreshte! Dus niet eerst nat maken met plantenspuit ofzo, maar gewoon met een natte doek het vocht er inknijpen. Ik denk dat je daar minder pluis van krijgt :slight_smile: Succes met je sollicitatie, you can do it (wel of geen goeie hairday)

2 likes

Lief bericht!! Ze hebben niks over m’n haar gezegd of vreemd gekeken. Dank voor deze tip. Ploppen met handdoek klinkt wel slim.

Ik krijg zelf altijd sliertig en daarna pluizig haar als ik refresh met gewoon water. Gebruik nu een kledingstomertje om te refreshen en bevalt best wel goed. Aanzetten en als er stoom uitkomt houd ik mijn haar er in gedeeltes voor.
Dit heb ik ook van manes by Mel, die gebruikt een gezichtsstomer.

3 likes

Heb dit bericht volgens mij over het hoofd gezien. Ben nu alle tips aan het opzoeken en nalopen of ik er wat mee kan.

In een eerder bericht vroeg je of ik naast petal fresh nog andere conditioner gebruik. Ik gebruik petal fresh shampoo en conditioner en soms nature box. Is dat wat je bedoelde of is petal fresh conditioner niet goed?

Het fohnen heb ik gewoon niet goed door. Deed eerst de lengte droog föhnen en dan de aanzet. Wellicht was dit toch beter. Maar probeer steeds iets.

Heb geprobeerd te refreshen met water en wat gel. M’n haar voelt als touw inmiddels en zit lelijk. Heb bij gel en mousse dus dat het zo touwig voelt na refreshen. Terwijl die producten niet zo voelen na wassen en stijlen. Hebben meer mensen dit?

Overweeg het weer te wassen en dan andere producten erin te doen. Maar eerst maar eens moisture en proteïne en low porositeit googlen.

@Oma, een gezichtsstomer of kledingstomer klinkt wel direct fancy. Wat grappig dat zoiets dan goed kan werken. Zou ik zelf nooit opgekomen zijn.

1 like

Ik ben ook nog heel erg aan het zoeken en heb ook snel last van pluis. Gisteren heb ik mijn haar ‘gewassen’ met appelazijn (ook omdat ik jeuk heb op mijn hoofd en dit schijnt te helpen) en ik heb geen gel meer gebruikt maar alleen mousse (u volume mousse van Giovanni, heel licht spul). Het zit beter dan ooit, dus misschien een poging waard? Succes!

Oh nee hoor, ik las alleen dat je een shampoo gebruikte, maar een conditioner is bij krullen wel behoorlijk essentieel haha, vandaar.

Als ik mijn haar refresh met gel wordt het bij mij meestal ook vrij touwig/pluizig. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar het voelt vooral gewoon heel viezig ofzo en ik kan er dan niet fijn mijn mijn handen doorheen omdat het zo stug en knoperig is. Sindsdien refresh ik of niet en accepteer ik dat het iets uitgezakter is. Of ik knijp steeds een klein beetje water in mijn haar (dus gewoon handen onder water houden en op de kop in mijn krullen knijpen). Soms met een beetje leave-in erdoor. Ik maak het dan ook nooit helemaal nat ofzo, hooguit een beetje vochtig.

@Ladybug @Oma oh de kledingstomer ga ik ook proberen! klinkt wel logisch, hete lucht dat veel vocht bevat, en krullen die dat dan opnemen… (klinkt idd fancy,m aar je hebt die dingen al voor 30 euro, ikzweer erbij ipv strijken)

1 like

Ja ik heb speciaal voor dat doel een klein stomertje gekocht van 25 euro ofzo. Bleek ook handig te zijn op reis :smiley: Ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen.

Krullenvriendin vind het bananenmasker van de Action heel sterk ruiken. Echt chemisch benoemde ze niet. Ze weet niet goed wat het voor haar krullen doet want ze is zwanger. Dus het zit sowieso anders dan ‘normaal’.

Voor degene die in Brabant wonen. Ik ben vandaag bij Purelou geweest op aanraden van iemand hier en ben echt super tevreden! Er moest wel flink wat van mn lengte af, maar op een of andere manier is het niet zo erg als bij andere kappers. Nu is het nog best lang en het model is echt goed op maat. Ze besteden echt aandacht aan je haar en kijken ook lang hoe het valt tijdens en na het knippen. Naar mijn idee weten ze wel echt wat ze doen! Die eigenaresse zit ook echt flink vol aankomende maanden!

1 like