Krullentopic

Voor mij werkt het niet om met de denman brush krullen in m’n haar te maken (zoals @Madam-Mikmak hierboven omschrijft als coilen). Dan werd het gewoon slierterig haha. Maar waar ik 'm nu wel voor gebruik is het kammen van m’n haar tijdens conditioner of masker erin (werkt beter dan met m’n vingers alle losse haren eruit krijgen), en ik doe vaak na m’n eerste laagje gel nog wat water toevoegen aan m’n haar en dan nog een keer de denman er door heen (gewoon kammen, dus geen draaibewegingen ofzo). Dan krijg ik betere clumps en verspreid m’n product ook beter.

1 like

De krullenvriendin :joy::heart:

1 like

Dit werkt bij mij heel goed! Puur om de borstel heen draaien werkte bij mij niet, maar de steel meepakken = magic. Valt echt niet uit te leggen hoe het moet hè? @Flerken het is een beetje de tactiek die mensen gebruiken om hun haar te krullen met een steiltang. Als je rondneust op YouTube kom je vast wel iemand tegen die dit doet.

@Crusti_Croc ahh lekker! Ik heb net even in m’n mail gekeken en als het goed is komt de boel vandaag aan…

3 likes

Ok. Ben al een tijd bezig met cgm. Ik heb het idee dat ik de juiste producten combo niet gevonden heb, na al die tijd. Maar ook mijn techniek is heel slecht. Ik ben echt ruim een uur bezig van wassen tot product. Dan moet ik nog beginnen aan het droge. Ik krijg het ook nooit goed droog en ga dan toch het laatste deel aan de lucht droge. Maar nu zit ik dus weer met een pluis kop vol gel te wachten. Kan ook niet lekker vrij bewegen natuurlijk.

Hoe de hell doen andere dit?! Wil dit echt opgeven en terug naar normaal wassen zonder stylen en gedoe.

Wat gebruik je nu aan producten?

Bij mij duurt drogen aan de lucht ook echt mega lang, dus ik ga soms met nat haar slapen. En dan s ochtends klein beetje vochtig maken weer en beetje gel verdund met water om de krul er goed in te krijgen.
Of toch met een diffuser föhnen, gebruik je die ook?

1 like

Nu heb ik petal fresh shampoo en gel er in. Heb geföhnd en gewassen op de kop. Heb dik haar en dat is dus nog niet droog. Maar krijg echt nekpijn van op de kop hangen.

Snap gewoon niet hoe mensen dit meer x in de week doen. Het zit ook niet mooi.

Hm een leave-in conditioner kan nog wel helpen tegen de pluis!
En voor sneller drogen heb ik niet echt tips, al schijnen de dure föhns wel echt veel sneller te gaan en minder pluis, lees ik altijd in die Facebook groepen. Maar vind 300 euro voor een föhn echt teveel haha

Ik heb leave in quench, maar die heeft protein en als ik die te veel gebruik word het er ook niet beter op.

Ik heb inderdaad een simpele föhn en niet een van €300. Baal gewoon dat het stylen en drogen zoveel tijd kost en dat het eindresultaat dan niet eens mooi is.

Ik krijg zelf enorm veel pluis van fohnen, dus ik plop mijn haar altijd in een microvezel haarhanddoek (mijne komt van de Action, maar Hema heeft ze ook). Na het wassen doe ik er leave-in en mousse in en daarna plop ik het. Ik ga dan gewoon aankleden, opmaken, ontbijten etc. en na drie kwartier/een uur haal ik het eruit en kan ik het meestal al uitknijpen. Ik vind zelf mousse sowieso fijner dan gel omdat het sneller hard wordt. Mijn haar wordt pluizig van gel, dus wellicht kan je ook eens proberen of mousse voor jou werkt? Ik heb die van Wella.

1 like

Gebruik je na de Petal Fresh shampoo nog wel een gewone conditioner? En anders zou ik toch nog wel kijken naar een (leave-in) conditioner die geen proteïne heeft. Ik gebruik trouwens mijn gewone conditioner ook als leave-in (Andrélon Kokosboost). En heb je al eens glijmiddel geprobeerd? Dat helpt bij mij ook goed tegen pluis en definieert krullen wat meer!

Misschien na het wassen + conditioner rechtop voor de spiegel gaan staan en dan zo stylen? Staan wel filmpjes van op youtube hoe mensen dat doen! Waar ben je denk je het meest tijd aan kwijt in de douche dat het een uur duurt?

Ik heb zelf fijn, poreus haar dus m’n haar is binnen 1 sec nat en ook na 10-15 min pixie-diffuse föhnen wel grotendeels droog en ik doe het van begin tot eind op de kop dus ik kan je wat dat betreft niet echt helpen denk ik…

Als ik mijn haar plop dan moet ik twee handdoeken (wel microvezel) gebruiken en is het nog niet droog. Zo kort als jij benoemd red ik niet met mijn haar. Als ik het savonds uitknijp en dan plop tot de ochtend, is het smorgens nog vochtig. Ga wel even kijken naar de mousse van Wella. Thanks voor de tip!

@Keerbeer, mijn haar reageert niet goed op kokos. Glij middel als laatste stap om de gel/mousse mee uit te kneden toch? Van gehoord, maar niet geprobeerd. Heb gegoogled en moet op nat haar. Dus volgende keer proberen.

@crazyplantlady, vooral stijlen en drogen. Heb dik haar en veel nodig. Vaak zie ik pas als het droog is alsnog een pluk die gemist is. Drogen kost bij mij veel tijd. Ik kan een half uur fohnen en dan nog nat haar hebben.

Ik snap dus ook de refresh met water niet. Want dat kan niet in 20 min. Of ik weet niet hoe.

Hoelang is het geleden dat je naar de kapper bent geweest? Maar haar was ook gewoon helemaal futloos, stylen en alles had amper effect.
Mijn kapper vertelde ook dat niet iedereen geschikt haar heeft voor de cgm…

Verdeel je het met fohnen goed? Zodat je steeds maar een stuk droogt?

Euh. Zo’n maand geleden geknipt. Heb ook verschillende Krul patronen (zeg je dat zo?) in mijn haar. Dus golvend en Krul door elkaar. Werkt ook niet echt lekker.

Fohnen doe ik eerst met zo een gleuf opzet m’n hoofdhuid en dan diffuse ik per stukje. Opgedeeld in 8 stukken.

1 like

Pfoe dan is dat het niet.
Al goed gekeken naar de balans van proteïnen en moisture in je producten?

Ik vervang glijmiddel ook weleens met gel, of doe het er tegelijk in (gel en glijmiddel op mijn hand mixen).

Ik fohn mijn haar trouwens nooit helemaal 100% droog, als ik dat doe wordt het superpluizig. Meestal nog tot 80% droog (en ik ben lui, want anders sta ik een half uur te fohnen haha). Zie nu ook je meest recente bericht en mijn haar wordt erg pluizig wanneer ik het eerst met een gleufopzet doe en daarna pas diffuse. Ik diffuse nu eerst de aanzet en ga daarna pas de lengtes doen. Misschien dat dat nog verschil kan maken?

Ik denk dat dat ook nog mis gaat. Haha. Eigenlijk gaat alles nog mis ook al probeer ik dit al 2 jaar ofzo.

Ga de volgende keer mousse en glij middel proberen. Ook even inlezen op moisture en protein. Welke producten gebruik jij daarvoor?

Ja met dat proberen ging ik soms ook flink de mist in. Ik twijfel een beetje of het CGM bij mij past, want de afgelopen tijd ook vele geprobeerd, maar weinig resultaat. Ik volg nu op Youtube Manes bij Mell. De dingen die zij zegt en uitlegt vind ik zelf erg logisch en aannemelijk klinken. Ze heeft een aantal filmpjes die echt wel duidelijk uitleggen hoe en wat met stylen, moisture/proteinen, fohnen enzo! Misschien als zij-stapje dat je hier naar kunt kijken?

Thanks voor de tip. Ga even kijken ja. Fijn dat jullie meedenken!

1 like

@Ladybug misschien kan je kijken naar tips voor low porosity hair!

1 like