Krullentopic

Heb de tips nog niet gebruikt want vol hoofd. Wilde refreshen met voldoende water. Nu nat en pluizig as hell. Moet ik straks hiermee solliciteren! Baal dus weer. Maar ga vanmiddag even alle tips nalezen en uitzoeken.

Ik zag een keer iemand die haar plop-tshirt nat maakte en daarmee refreshte! Dus niet eerst nat maken met plantenspuit ofzo, maar gewoon met een natte doek het vocht er inknijpen. Ik denk dat je daar minder pluis van krijgt :slight_smile: Succes met je sollicitatie, you can do it (wel of geen goeie hairday)

2 likes

Lief bericht!! Ze hebben niks over m’n haar gezegd of vreemd gekeken. Dank voor deze tip. Ploppen met handdoek klinkt wel slim.

Ik krijg zelf altijd sliertig en daarna pluizig haar als ik refresh met gewoon water. Gebruik nu een kledingstomertje om te refreshen en bevalt best wel goed. Aanzetten en als er stoom uitkomt houd ik mijn haar er in gedeeltes voor.
Dit heb ik ook van manes by Mel, die gebruikt een gezichtsstomer.

3 likes

Heb dit bericht volgens mij over het hoofd gezien. Ben nu alle tips aan het opzoeken en nalopen of ik er wat mee kan.

In een eerder bericht vroeg je of ik naast petal fresh nog andere conditioner gebruik. Ik gebruik petal fresh shampoo en conditioner en soms nature box. Is dat wat je bedoelde of is petal fresh conditioner niet goed?

Het fohnen heb ik gewoon niet goed door. Deed eerst de lengte droog föhnen en dan de aanzet. Wellicht was dit toch beter. Maar probeer steeds iets.

Heb geprobeerd te refreshen met water en wat gel. M’n haar voelt als touw inmiddels en zit lelijk. Heb bij gel en mousse dus dat het zo touwig voelt na refreshen. Terwijl die producten niet zo voelen na wassen en stijlen. Hebben meer mensen dit?

Overweeg het weer te wassen en dan andere producten erin te doen. Maar eerst maar eens moisture en proteïne en low porositeit googlen.

@Oma, een gezichtsstomer of kledingstomer klinkt wel direct fancy. Wat grappig dat zoiets dan goed kan werken. Zou ik zelf nooit opgekomen zijn.

1 like

Ik ben ook nog heel erg aan het zoeken en heb ook snel last van pluis. Gisteren heb ik mijn haar ‘gewassen’ met appelazijn (ook omdat ik jeuk heb op mijn hoofd en dit schijnt te helpen) en ik heb geen gel meer gebruikt maar alleen mousse (u volume mousse van Giovanni, heel licht spul). Het zit beter dan ooit, dus misschien een poging waard? Succes!

Oh nee hoor, ik las alleen dat je een shampoo gebruikte, maar een conditioner is bij krullen wel behoorlijk essentieel haha, vandaar.

Als ik mijn haar refresh met gel wordt het bij mij meestal ook vrij touwig/pluizig. Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar het voelt vooral gewoon heel viezig ofzo en ik kan er dan niet fijn mijn mijn handen doorheen omdat het zo stug en knoperig is. Sindsdien refresh ik of niet en accepteer ik dat het iets uitgezakter is. Of ik knijp steeds een klein beetje water in mijn haar (dus gewoon handen onder water houden en op de kop in mijn krullen knijpen). Soms met een beetje leave-in erdoor. Ik maak het dan ook nooit helemaal nat ofzo, hooguit een beetje vochtig.

@Ladybug @Oma oh de kledingstomer ga ik ook proberen! klinkt wel logisch, hete lucht dat veel vocht bevat, en krullen die dat dan opnemen… (klinkt idd fancy,m aar je hebt die dingen al voor 30 euro, ikzweer erbij ipv strijken)

1 like

Ja ik heb speciaal voor dat doel een klein stomertje gekocht van 25 euro ofzo. Bleek ook handig te zijn op reis :smiley: Ik ben benieuwd hoe het jou gaat bevallen.

Krullenvriendin vind het bananenmasker van de Action heel sterk ruiken. Echt chemisch benoemde ze niet. Ze weet niet goed wat het voor haar krullen doet want ze is zwanger. Dus het zit sowieso anders dan ‘normaal’.

Voor degene die in Brabant wonen. Ik ben vandaag bij Purelou geweest op aanraden van iemand hier en ben echt super tevreden! Er moest wel flink wat van mn lengte af, maar op een of andere manier is het niet zo erg als bij andere kappers. Nu is het nog best lang en het model is echt goed op maat. Ze besteden echt aandacht aan je haar en kijken ook lang hoe het valt tijdens en na het knippen. Naar mijn idee weten ze wel echt wat ze doen! Die eigenaresse zit ook echt flink vol aankomende maanden!

1 like

Ja! Ik moet zeggen dat ik een soort bad-hair-maand heb dus ik vind het lastig om het echt goed te beoordelen, maar de geur is in ieder geval heerlijk en m’n haar wordt superzacht en lijkt minder te pluizen. Heb het idee dat de conditioner echt voedend is voor m’n haar. Of ik meer definitie heb durf ik niet te zeggen; het zit allemaal wat slappig de laatste tijd. Maar ik hoopte wel op meer definitie en die optie had ik ook aangevinkt.

M’n bad-hair-maand heeft dit spul dus in ieder geval niet opgelost… Iemand nog tips hiervoor? Denk dat ik misschien met wat rijstwater aan de slag moet.

1 like

Ik gebruik altijd de Nivea krullencrème + mousse van de nieuwe witte lijn en deze bevalt goed, krijg er mooiere en duidelijkere krullen van.

Nu wilde ik ook een keer leave-in conditioner gebruiken omdat je daar altijd zulke goede dingen over hoort, dus ik heb de Cantu leave in conditioner gekocht. Maar ik vind het niks??? Na +/- 12 uur gaan m’n krullen uitrekken en uitzakken en m’n haar voelt een beetje viezig en vettig aan. Met die Nivea crème heb ik 3 à 4 dagen goede krullen (ik was 2x per week). Dacht dat ik juist m’n krullengame zou verbeteren met een leave-in, maar niet dus.

Dan heb je ook meteen een hele zware leave in te pakken. Die van Cantu.
Kinky curly knot today, of zarqa conditioner zijn een stuk lichter

1 like

De ene leave-in is de andere niet hé :wink: Zoals @Madam-Mikmak ook zegt, die van Cantu is een zware en er zijn ook meer dan genoeg lichtere varianten!

Ik vind zelf de Crème voeding van kruidvat als leave-in heel fijn! Cantu is erg zwaar en werkt volgens mij vooral goed voor afro haar.

Dit is misschien nog wel een tips om pluis te verminderen! Sinds ik dit doe heb ik veel minder pluis en glanst m’n haar een stuk meer. Met dry plopping droogte m’n haar juist meer uit.

1 like

Ik zit in de kappersstoel te wachten tot de verf eruit kan. Subtiel wordt gehint op de nieuwe krulproducten van het merk N\O. Nu heb ik mezelf flink onder handen laten nemen en ben ik wel bereid te investeren in goede producten om m’n krullen weer goed bij te houden. Kennen jullie dat merk? Is 't wat?

Hmm ik ken het niet maar als ik op hun website kijk zie ik wel dat er geen sulfaten, parabenen en siliconen in hun producten zitten. Dus wat dat betreft lijkt het wel CG-proof en vaak heb ik er dan ook wat meer vertrouwen in dan bij bijv. john frieda dat ook dan een ‘kappersmerk’ zou moeten zijn maar waar overal SLS of SLES in zit haha.

Dank je! Daardoor leek het mij ook wel wat ja haha. Heel lief dat je het opgezocht hebt.