@Oma @Ladybug Nou, ik stond dus vanavond mn haar te refreshen met de kledingstomer. En ik moet zeggen: het werkt wel. Er kwam weer definitie en volume in.
Nu is mijn haar sowieso wel gevoelig voor hoge luchtvochtigheid en warmte, op de positieve manier.
Wel kreeg ik enorm veel pluis, denk Hermelien in de eerste harry potter films, maar dat lijkt me meer een teken voor mezelf dat ik hoognodig wat mosture moet gaan toevoegen
Ik gebruik de laatste tijd ook mijn kledingstomer voor mijn refresh! Ik ben verliefd! Kost 5 minuutjes en ik heb echt een enorme bos krullen. Ik hoef ook amper te wachten tot het weer droog is. Wel pluiziger, maar het is een soort van consistente pluis door heel mijn haar wat er bij past zeg maar.
Ik gebruik nu: shampoo (vaak sulfaatvrij, soms met sulfaat), haarmasker als conditioner (banana hair food of eentje met proteine), denman brush, uitspoelen, beetje conditioner erin. Plop en eco styler olive als gel. Ben echt blij
Heb ook de puffcuff besteld. Heb nu micro en mini. Micro is heel klein en mini is net wat groot. : (
Hoe klein is de micro?
Oh dat zou voor mij of net goed zijn of toch net te groot
Ik heb nu van alie ronde klemmen. Ook best klein maar zakken toch uit mijn haar (ik maak een staart met kleine elastiekjes en die dan drie keer om mijn staart)
Ja gelukkig heb ik krullen want verder is het niks haha
Morgen begint school weer voor de kids dus ik moet er weer vroeg uit en heb geen tijd om lang te doen over m’n haar in de ochtend. Ik ga het dus vanavond wassen, maar ben echt bang voor pluis morgen ochtend. Hoe slapen jullie met nat haar?
Ik laat mijn krullen drogen aan de lucht met leave in en gel, maar dat duurt ongeveer 2 uur. Diffusen heb ik geen geduld voor en duurt ook ongeveer een half uur geloof ik. Dus ik dacht eraan een droogkap aan te schaffen, zodat ik tegelijk mijn make up kan doen en klaar. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang duurt het voor je haar dan droog is?
Heel laat antwoord, maar ik slaap nooit met nat haar. Het is slecht voor je haar en het ziet er bij mij niet uit de volgende ochtend.
Oee waar kan dit? Ik ben al een tijdje benieuwd naar Ecoslay.
Cgproberen.nl
Veel plezier!
Noo dit laatste niet doen! Ik was het altijd in het weekend of savonds/als ik tussendoor tijd heb en niet de deur uit hoef, duurt bij mij 2 uur voor het droog is en 1.5 als ik het diffuus. Heb ook wel eens een half uur lopen diffusen maar daar wordt je niet blij van, en vind aan de lucht drogen veel mooier.
Het helpt ook ietsje om na het stylen met een T-shirt nog wat vocht eruit te scrunchen.
Na het wassen knijp ik vaak het vocht eruit nadat ik alle producten heb aangebracht met een hydrofiel doek. En ik plop met zo’n haarhanddoek tussendoor. Maar ik ga ook wel met nat haar naar m’n werk. Niet zeiknat natuurlijk maar ik zit nu bijv op kantoor met Vochtig haar.
Op woensdagavond heb ik altijd training en eer ik dan gedoucht en wel op de bank zit is het na tienen. No way dat ik dan nog ga föhnen! Dus ik bind het wat op in een scrunchie, volgende ochtend maak ik het met de mist spray nog een beetje nat + style ik het. En neem ik voor lief dat mijn haar op donderdag gewoon standaard voor geen meter zit.
Ik heb vorige week zo’n sporthanddoek van de Action gekocht en daarmee scrunchen werkt voor mij echt beter, sneller droog en minder pluis
Van mij mag dat oordeel over mensen met nat haar op werk of in het ov ook echt wel verdwijnen. Er zijn mensen die dan blijkbaar automatisch aannemen dat je met nat haar minder georganiseerd of te laat bent ofzo (hier ook wel eens gelezen) maar die mensen hebben gewoon geen idee hoe lang het soms duurt voordat mijn haar droog is.
Ik vind dat sowieso onzin. Soms ga ik naar de supermarkt met nat haar en dan schaam ik me al. Dat slaat toch nergens op, het is maar nat haar 🤷
Ik vind dat ook, maar bij mij ziet nat gestyled haar er echt belachelijk uit. zo’n soort strengetjes allemaal van krullen, geen volume waardoor je half op je hoofdhuid kijkt.
Als ik uiteindelijk de crunch eruit heb gescrunched is het BAM! een hele bos.
ik heb na iets te veel bad hair days maar weer besloten om beter op (eco) curky girl methode te gaan letten, maar ik ben een beetje kwijt van welke gel je nou echt een goede cast krijgt
Heb nu de new icon aloë vera maar het wordt niet hard en houdt ook niet. Heb soms dagen stijl haar ugh. Je zou zeggen dat ik na 7 jaar inlezen op cgm toch wel weet hoe het werkt …
Bij mij geeft de Giovanni L.A. strong hold echt veel hold! En ik doe altijd gel op nat haar in de douche en dan na het ploppen nog mousse erin, dat werkt ook goed