Ik heb laatst via een proefje de bekende snot geprobeerd en ben er echt fan van! Heb alleen nog geen grote tube kunnen bemachtigen.
Hebben jullie trouwens ook dat je het soms jammer vindt dat mensen niet vaak iets over je haar zeggen? Ik ben zelf wat steil haar naar nu golvend haar met soms pijpenkrullen gegaan en als ik dan een good hair day heb wil ik echt dat al m’n vriendinnen en familie zeggen: ‘WOW you’re doing amazing sweetie’ hahaha. Maar niemand kent de struggle dus misschien valt het ze gewoon niet op?
Ik kreeg wel veel complimenten toen ik eenmaal wist hoe ik mijn krullen zonder pluis en mooi kon stylen. Maar indd weten ze niet hoeveel moeite het kost. De meeste denken dat ik nu alleen heel simpel een serum of olie gebruik tegen de pluis. Als ik dan begin uit te leggen en vooral het gel gedeelte zie je ze kijken van
Haha ja! Al ben ik heel blij met mijn kapster (geen krullenkapster oid) die al 2 keer heeft gezegd dat m’n haar nu echt veel beter krult! Daar word ik dan wel vrolijk van haha
En tijdje geleden appte een meisje vd middelbare school me, die had een post gezien in de fb pagina, en toen hebben we fijn even over onze krullen geappt haha.
haha ja de gel. mijn huisgenoten dachten vroeger altijd dat ik gel had voor als er mannen over bleven slapen. die hadden ook echt jeugd-associaties met die grote potten gele gel.
Ik ben er van de week dus ook achter gekomen dat mij haar niet ‘stijl’ is.
Moet nog veel uitzoeken over wat écht goed werkt, en meer aandacht besteden aan de achterkant, maar ik ben nu van dit naar dit gegaan
M’n routine nu is:
Cowash afwisselen met low poo (As I am en biolage)
Conditioner (biolage) en uitkammen (deepco 1x per week Garnier hair food)
Leave-in op drijfnat haar scrunchen (Schwarzkopf conditioner)
Krullencreme erin scrunchen (Nivea)
10 minuten ploppen
Gel erin scrunchen (style icon olive oil)
Diffuser erop
Gel eruit scrunchen
De producten die ik hiervoor speciaal heb aangeschaft zijn vrijwel allemaal gewoon het goedkoopste dat ik kon vinden, omdat ik geen idee had of het zou werken. Heb het gevoel alsof er meer krulpotentie in zit, maar is dat een kwestie van mn routine aanpassen/andere producten, of gewoon dit langer doen?
Ik heb een volle tube voor je. Ik krijg er echt touw haar van de tweede dag.
Ik ben dmv een proefje erg gecharmeerd van Keracare jelly
Maar ik heb meer proefjes!
Test test test!
Ik denk dat je met jouw haartype een cowash, leave-in en gel al genoeg is. Vaak heeft type 2 haar niet zoveel producten nodig. Maar als dit voor je werkt ga er vooral mee door! Het ziet er mooi uit
Oeh ik heb serieus interesse! Wil je me dm 'en wat je ervoor wilt hebben?
Leuk! Welkom in de curly girl wereld haha.
Tip: Ik zou even opletten of alleen co-washen of lowpoo voor je werkt. Ik heb ook fijn haar (2b/2c/3a inmiddels, maar begon op dezelfde manier als jij haha), en ik moet het echt eens per 2 of 3 wasdagen met een sulfaatshampoo wassen. Die As I Am cowash heb ik trouwens ook maar werkte voor mij totaaal niet, m’n haar werd gewoon niet schoon Of scrub jij heel lang je hoofdhuid ermee ofzo?
Ja ik ga met de cowash eerst een volle minuut over mn hoofdhuid heen en daarna was ik het ook weer een volle minuut uit door goed over mn hoofdhuid heen te wrijven. Las ergens dat dat de manier is waarop je het hoort te gebruiken. Voor mij werkt het wel tot nu toe (2x gebruikt). Ik heb wel echt droog haar van mezelf.
Ik was mijn haar al jaren niet meer met sulfaten overigens, dus daarin ben ik ook niet nieuw.
Meh mijn haar is echt zo vaag. Ik heb het een tijdje niet meer krullend gedragen vanwege het weer/geen zin/geen tijd/het zat toch niet etc. Heb heel lang rood/roze haar gehad, wat uiteraard voor wat damage heeft gezorgd, en ben sinds een paar weken weer terug naar mijn eigen haarkleur gegaan (zwart) in de hoop om het weer helemaal gezond te laten worden. Mijn haar zat gister voor geen meter, het krulde bijna niet en zat plat, helemaal zonder volume. Twijfelde al om er een flink stuk af te laten knippen. En vandaag zit het ineens supermooi? Echt weer flinke 3a krullen en volume, zoals ik gewend ben. Krullend haar is zo raar haha.
Ik kan het zo snel niet terug vinden in het topic. Maar waar kopen jullie je krulproducten? Is er een betrouwbare Nederlandse webshop met een breed aanbod (shea moisture, bounce curl, curlsmith bijv…)?
Myhairshop, curlytools (wel duur)
Dat doe ik normaal ook, maar had laatst bij de lokale afroshop iets van shea moisture dat ik niet helemaal vertrouwde (tekst op de verpakking en de ingrediënten waren net anders dan op de officiële website).
En met Corona zie ik er een beetje tegenop om in t weekend een drukke grote stad in de gaan.
Curlsmith kan je gewoon kopen via hun EU site! Vond het moeilijk vindbaar in andere webshops
Oh nee Curlsmith is nu wel via Zalando verkrijgbaar, tijdje terug was het overal uitverkocht
Ja ik hoop dat ik een keer op een doordeweekse ochtend even kan. Goed om te weten dat jij positieve ervaringen hebt met de website!
Ja had ik gevonden inderdaad, maar precies niet de airdry crème die ik wilde proberen.
Ah ja die heb ik via hun eigen site, top spul en verzwaart je haar niet wat fijn is met 2c/3a