Dan zal het voor mij ook goed werken, thanks!
Mocht er nog iemand interesse in deze cowash, had er 2 gekocht maar is toch iets te zwaar voor mijn haar denk ik.
Ruikt wel echt heerlijk!
Ik heb van de week bij curls shop besteld, was netjes snel binnen!
Bedankt voor de tip!
Ik ga alle genoemde opties eens bekijken.
Heb je toevallig de ‘hold me softly style balm’ ook wel eens geprobeerd?
Weet iemand toevallig of dit een slaapdoekje voor je haar is? Het is een satijnachtige stof. Ik heb hem gekregen en er zit geen labeltje in dus ben er niet zeker van. Zo ja, heeft dit een naam zodat ik video’s kan zoeken hoe je dit in je haar doet? Door die lintjes weet ik niet wat de beste manier is.
Edit: afmetingen zijn ongeveer 60/70x40 cm
Kan je dit niet om een kussen heen strikken
Ah, dat zou kunnen! Maar bedoel je wel voor krullen? Of decoratie? Want ik heb al een satijnen kussensloop en ik hoopte eigenlijk dat ik deze om mijn haar kan doen omdat mijn haar over een kussensloop nog steeds ‘schuurt’ en ik dacht dat dat misschien minder zou zijn als ik hem direct om mijn haar zelf deed.
Ja voor krullen als een soort satijnen sloopje?
Zie niet in hoe je dit oke om je hoofd kan krijgen?
Alleen satijn op satijn lijkt me wel verschrikkelijk? Lekker glijen
Misschien is een bonnet iets voor je en dan zonder kussensloop
Ik ook niet, vandaar mijn vraag haha. Een bonnet is ook een idee, heb er wel eens aan gedacht maar leek me zo’n douchemutsgevoel geven
Ik heb nu 2 keer het stoomapparaat gebruikt voor m’n krullen, dat werkt echt top! Enige nadeel vind ik dat het in de loop van de dag steeds pluiziger wordt. Ik gebruik normaal nooit olie ofzo, maar wat doen jullie in je haar na het stomen?
Mooi! Maar het lijkt wel veel langer op de na-foto. Hoe kan dat?
Ja ik doe er wel wat olie in.
Squalane olie van The ordinary is lekker licht
En tegenwoordig wordt mijn haar ook blij van een beetje shea moisture smoothy.
Maar stomen is top hé!
Mijn haar gaat echt beter zitten met de weken. Ik denk dat mijn haar ook blij wordt van minder kalk, want gebruik gedemineraliseerd water
Ik doe meestal wat leave in conditioner in mijn haar (ik stoom het niet met een apparaat, maar in de badkamer als het nog helemaal warm is meteen na het douchen, zelfde effect). Bij mij helpt het heel erg om dat met praying hands te doen, heb bovenop ook altijd heel erg veel last van pluis en daarmee wordt het wel getemd zeg maar, plus de krullen krijgen weer mooie definitie!
Samenvatting
Ik ben een beetje zoekende naar wat werkt voor mijn haar. Heb golvend haar (1c of 2a? met af een een pluk die als pijpenkrul opdroogt) maar als ik het kam kan het ook vrij steil opdrogen.
Mijn shampoo (die ik al > een jaar gebruik), kruidenshampoo van werfzeep was toevallig al cg proof. Mijn haar is momenteel erg breekbaar dus ik had gelezen dat ik dan proteinevrije producten moest gebruiken.
Tot nu toe neutral conditioner erbij gebruikt (op zich prima maar het volume dat de shampoo veroorzaakt wordt door deze conditioner weer een beetje teniet gedaan), wel lekker zacht haar
Urtekram aloe vera conditioner lijkt wel in mijn haar te blijven zitten en zorgt voor een heel slierterig vet ogend geheel, ook als ik maar een heel klein beetje gebruik
Ik heb ook geprobeerd te ploppen enzo met de conditioner van neutral en wat gel maar ik vond die krullen niet zo mooi bij mij.
Momenteel was ik 4/5 dagen per week mijn haar vanwege werk, dat wil ik ook niet minder gaan doen. Soms wel alleen uitspoelen zonder shampoo.
Tldr: ik zoek naar een lichte proteinevrije conditioner voor fijn haar en een stylingproduct dat mijn pluizige haartjes in bedwang kan houden
Oke hierboven had ik een heel verhaal getypt, daarna nog uren rondgezocht op internet en in dit topic, heb uiteindelijk de Jessicurl cleansing cream gekocht om als co-wash te gaan gebruiken en de Cantu Wave Whip mousse. Beide proteinevrij en geschikt voor fijn haar. Ga nog ergens het Fructis papaya masker kopen en dit de komende tijd proberen:
- tussendoor wassen alleen met de co-wash
- 1x per week met de werfzeep 2x wassen en dan het masker
- na elke wasbeurt stylen met de mousse.
Dat fructis papaya masker is zo te zien niet in normale drogisten te koop of wel?
Superfijn al jullie ervaringen hier, heb er veel aan gehad
Hebben jullie ook inneens laat van heel haarverlies tijdens de wasbeurt? Heeft t te maken met het seizoen ofzo?
Ik had dit ook laatst! Had ook echt meerdere haren die van één plek leken te komen… Moet wel zeggen dat ik het langer dan een week niet had geborsteld (niet nat en niet droog) dus dan lijkt het me ook wel dat je losse haren ‘opspaart’.
Ik ga komende week voor het eerst naar een krullenkapper die werkt volgens cg en laat daar ook een hot oil treatment doen. Ben heel benieuwd of dat echt verschil uitmaakt, zo’n kapper. Eerder liet ik 't ‘gewoon’ krullenknippen.
Ik heb nu qua lengte dat het iets over m’n schouders valt en een lok die ik steeds van de ene naar de andere kant zwiep. Daar zit dan ook best wat volume in. Ik twijfel om dat gewoon te laten bij knippen of om een pony te laten knippen. Ik kwam dit tegen en vind het super tof. Maar wat als het niet zo valt bij mij if me niet staat?
Ik had ook een pony en qua praktische dingen is dat best op te lossen. Want van de tien keer dan ik m’n pony ging fixen werd het maar 2x zoals ik wilde. Dus dan deed ik het naar achter, bij m’n knot erbij met een klipje of in m’n hipsterknotje erbij. Er is maar 1 manier om erachter te komen en dat is proberen toch?
Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig met cgm en denk dat het tijd is voor een kledingstomer om m’n haar in de ochtend te refreshen. Wat voor een hebben mensen hier? En waar moet je op letten?
Als je het echt wil zou ik het doen! Met wat water en een Denman brush of met je vingers kan je het goed stylen en zoals @Vaasmodel zegt kan je het makkelijk anders dragen als het niet zit. Maar het duurt wel lang voor het uitgegroeid is. Ik heb zelf in april of zo een soort pony geknipt en ik heb het idee dat die plukken langzamer groeien dan de rest van m’n haar. Maar misschien wisselt dat per persoon.
@Vaasmodel ik had er toevallig al één liggen, een goedkope van Tristar (was toen €20 in de aanbieding), en die bevalt prima! Wat ik wel handig vind aan deze als ik m’n haar ermee wil doen is dat hij een stand heeft waarop hij continu aanstaat en dat ik hem op tafel of in een kast kan neerzetten. Dus dat zijn misschien dingen om op te letten? En ik weet niet of het bestaat maar het kan misschien chill zijn om zowel een koude als een warme stand te hebben?