Krullentopic

let me know hoe het gaat! ik heb de ervaring dat (zolang ik een shampoo gebruik met weinig tot geen elementen, en wel een reiniger) ik daar niet veel uithaal, itt conditioner/masker/leavein/gel.

1 like

Ik heb vanmorgen m’n haar gewassen en er niks van product in gedaan, m’n haar ziet er nu zo uit:

Grote foto

Morgen heb ik een afspraak bij de kapper (een gewone, geen krulkapper). Zouden jullie hier wel of juist geen lagen in knippen? Ik vind het best lastig want als ik zo kijk zie ik heel veel verschillende krullen in m’n haar zitten… pijpenkrullen onderin, bovenop alleen slag en daartussen gewone krullen :see_no_evil:

Vraag dan of ze droog kan knippen.
Vooral met verschillende krulpatronen beter om het model te houden.
Ik eindig anders altijd met rare verhoudingen

En je hebt al laagjes zoals ik het nu zie toch?

Ja laagjes heb ik, maar ik twijfel of ik ze laat uitgroeien haha :see_no_evil:

Te korte laagjes bovenop vind ik nooit zo mooi, maar met slag/krullen valt het wel altijd mooier vind ik. Het krult dan ook makkelijker

Ben vanavond naar de kapper geweest, ze heeft het zo mooi geknipt en gekleurd. Morgen ff alles uitwassen en zelf in model brengen en dan zal ik nog een foto delen :grin:

Maar schijnbaar heeft de vorige kapster het helemaal verneuk… ik vond het toen al véél te kort maar net kwamen we er achter dat het dus links veel langer was dan rechts en dat het in een soort W liep. Dus lang langs mijn gezicht en korter in de nek. De lagen waren ook helemaal niet gelijk en er zaten allemaal gekke hapjes in.
Was er toen al niet zo blij mee maar nu ga ik daar echt nooit meer terug. En ik werd nog wel geknipt toen door iemand met een volle bos krullen. Je zou denken dat ze dan wel weten wat ze doen toch? :sweat_smile:

1 like

Iemand tips voor een gel of mouse die goed mijn krullen houdt, maar dat mijn haar wel zacht blijft aanvoelen. Vind het echt verschrikkelijk als ik product voel in mijn haar en als het zichtbaar is.

1 like

Ik moet zeggen dat sinds ik de techniek doe van gel en mousse op nat haar, en dan scrunch out the crunch als m’n haar 100% droog is, ik echt noooit de stylingproducten voel in m’n haar. Echt alsof ze geabsorbeerd zijn ofzo haha. Maakt niet uit welke gel of mousse ik gebruik (doe wel CG proof). Gebruik jij ook deze techniek of doe je wat anders?

Het probleem is meer dat ik sochtends douche en dan vaak geen tijd meer heb en dus met nat haar na het werk ga en het daar dus wel te zien is tot dat ik het scrunch. Maar was vrijdag bij de kapper en die had er gel ingedaan dat je niet ziet en voelt alleen het is zo duur en niet makkelijk te verkrijgen. Had het eigenlijk gewoon daar moeten kopen als het mogelijk was…

Edit: ik heb bijvoorbeeld ook de crème van Maui curl quench en ik vind dat mijn haar daar echt vettig van wordt.

Mijn kapper gebruikte MESH moisturizing styling cream die werd helemaal niet hard, maar had wel mooie krullen. Deze is wel vrij prijzig. Zelf gebruikt ik Syoss keratin mousse en die wordt medium hard.

Die van jouw kapper heeft dezelfde prijsklasse als mijn kapper, alleen beter beschikbaar. Misschien ga ik die dan proberen als ik geen andere tips meer krijg!

Kan iemand mij helpen met een goede haarroutine.
Mijn krullen zijn de laatste jaar echt drama, ik heb 2c krullen, en dan vanaf het midden naar beneden toe.

Mijn haar wordt bij de kruin ook echt snel net en ik kan dus ook bijna geen conditioner of creme achtige shampoo’s want dan blijft mijn haar vet (ook als conditioner echt alleen halverwege het haar tot aan de punten doe).
Daarnaast duurt het echt lang voordat mijn krullen droog worden, ze kunnen gerust 5/6 uur nat blijven en dat is vooral aan de achterkant waar mijn krullen dus zeg maar gaan beginnen en dan zijn ze ook echt soort van geplakt.

Ik heb een tijd lang het volgende gebruikt:
L’anza glossy shampoo en conditioner en daar ging ik heel goed op. En als styling gebruikte ik van L’anza de healing olie.

Daarna ben ik van alles gaan gebruiken en wordt het er niet beter op, ook als grijp naar een claryfing shampoo dan gaat het eerst even goed, maar het droog proces van mijn haar duurt gewoon super lang en het blijft pluizig.

Ik vind het zelf niet echt fijn om een gel, mouse, leave - in conditioner o.i.d. te gebruiken. Ik wil eigenlijk gewoon een goede shampoo (en eventueel conditioner) zodat mijn haar wat sneller droogt en de krullen/golven er mooi uitzien ipv aan elkaar geplakt.

1 like

Shampoo en conditioner zullen je niet helpen om van pluis af te komen, hier heb je toch echt stylers voor nodig. Als je geen stylers gebruikt is dit de natuurlijke droogtijd van je haar, dit kan je niet versnellen tenzij je een föhn oid gebruikt. Mijn tip is geen olie gebruiken maar een mousse en een föhn gebruiken. Om van je vette haar af te komen kan je minder gaan wassen.

Ook als ik mijn haar föhn of natuurlijk laat drogen dan wordt het ook pluizig.
Nou, ik heb dus weleens mijn haar 1x per week gewassen, zelfs ook om de 2 weken en alsnog blijft dit probleem. Het is ook alleen vettig vanaf mijn kruin (halverwege de achterkant van mijn hoofd naar beneden toe). Aan de bovenkant en aan de voorkant van mijn haar is het niet vettig want daar heb ik ook bijna geen krullen. Dus denk dat minder wassen mijn probleem niet zal oplossen want heb dat al geprobeerd.

Ja dat bedoel ik. Je hebt stylers (mousse, gel etc.) nodig om het pluizige weg te nemen. Maar als je je haar 0.5/1x per week wast dan is het vettige toch logisch? Iedereens haar wordt op den duur vettig

Ehh nee? Jij zegt eerst om van het vettige haar af te komen moet je minder wassen, nou ik zeg dat heb ik al geprobeerd en dat heeft niet gewerkt. Nu was ik het om de 2 dagen en is het probleem alsnog hetzelfde.:crazy_face:

Edit: niet lullig bedoeld ofzo deze reactie haha komt misschien zo over. Maar is niet zo bedoeld

1 like

Misschien droogshampoo gebruiken op de vettige stukken? Ik waste vroeger (pre CG method) m’n haar om de dag, nu kan ik 4 dagen zonder te wassen, maar dan moet ik wel vanaf dag 3 een beetje droogshampoo bij m’n slapen doen en op m’n kruin. De batiste tropical heeft geen siliconen (wel wat alcohol)

Ik denk dus dat ik lage porositeit heb, heb die test met glaswater gedaan en mijn haar bleef drijven, plus dat het extreem lang duurt om te drogen en mijn haar is ook verder wel droog behalve op die stukken dus.

Maar dit is echt van het afgelopen jaar, denk dat de conditie van mijn haar gewoon veranderd is dan.

Hoe breng jij droogshampoo aan op je lokken zeg maar?

Aah ja hmm mijn haar droogt best wel snel. Dus misschien werkt het niet voor jou! Maar ik spuit het gewoon op de plekken, even laten zitten en dan met m’n vingers er door. Daarna refresh ik het met water, beetje leave in en mousse.

Door corona en luiheid ben ik al enkele jaren niet meer naar de kapper geweest. Ik heb lang en krullend haar dat nu zó droog is dat ik overweeg een keratine behandeling te doen.

Nu vraag ik me af: ga ik dan echt m’n krullen kwijt zijn of blijven er wel golven in?

Heeft iemand hier met droge krullen ervaring? Ook op lange termijn of het nu goed is voor je haar of laat ik beter een groot stuk afknippen en dan extra verzorgen?