Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt maar ik verdun de snot met water! Dus beetje uitsmeren op m’n handen, handen nat maken onder de kraan en dan in m’n haar kneden.
Vervelend, ik heb dus aan de onderkant best veel structuur en gezonde krullen maar de bovenste laag is vaak zo droog of pluizig, op het begin zit het mooi en in clumps maar gedurende de dag wordt het een soort stro. Aan deze foto goed te zien, heeft iemand tips hiervoor? Vanmorgen gewassen en dit is na een herfstwandeling.
Gebruikt: co-wash en masker, heel veel leave-in en een beetje gel.
Ik vroeg me dus al af hoe dat spul is. Zag zo veel mensen met mooie krullen, maar beetje te mooi om waar te zijn zegmaar. Haha. Thanks voor je berichtje.
Wassen jullie met een shampoo bar? Heeft iemand goede ervaring ermee?
Ik was meestal met die van de dille&kamille, en heb nu al een tijd die van Naturebox (nu 4e bar dus dat is wel al een hele tijd) maar daar schijnen de ingrediënten niet meer curly girl vriendelijk van te zijn sinds kort dus dat is wel vervelend. Ik vind het zelf fijn vanwege de grootte, plasticvrij, je gebruikt minder (even over je hoofdhuid en gaan).
Ben zelf wel benieuwd nog naar de shampooblokken van werfzeep
En die van dille en kamille maakt je krullen niet anders?
Ja die van werfzeep is heel fijn! Kruidenshampoo gebruik ik
bij mij niet maar ligt er denk ik ook aan wat je eerst gebruikte.
er zijn ook wel wat verhalen over dat shampoobars voor meer buildup zorgen en dat er dan van die appelazijn rinses moet doen, maar ik heb daar eigenlijk geen last van
Gebruik nu petal fresh. Heb veel gestruggled met producten testen en steeds niet mooie haren eruit krijgen. Dus misschien moet ik dan de shampoo eens aanpassen.
of stoppen met standaard shampoo? je kan nog co-wash proberen, 1x per maand een clarifying shampoo, kijken of je protein of moisture nodig hebt? naar de kapper zodat je op onbeschadigd haar kan beginnen? zoveel opties haha
Clarifying shampoo geprobeerd. Kapper geprobeerd. Al lang aan het struggle met proteïne moisture. Idk anymore. Dus eerst een chille shampoo vinden.
let me know hoe het gaat! ik heb de ervaring dat (zolang ik een shampoo gebruik met weinig tot geen elementen, en wel een reiniger) ik daar niet veel uithaal, itt conditioner/masker/leavein/gel.
Ik heb vanmorgen m’n haar gewassen en er niks van product in gedaan, m’n haar ziet er nu zo uit:
Morgen heb ik een afspraak bij de kapper (een gewone, geen krulkapper). Zouden jullie hier wel of juist geen lagen in knippen? Ik vind het best lastig want als ik zo kijk zie ik heel veel verschillende krullen in m’n haar zitten… pijpenkrullen onderin, bovenop alleen slag en daartussen gewone krullen
Vraag dan of ze droog kan knippen.
Vooral met verschillende krulpatronen beter om het model te houden.
Ik eindig anders altijd met rare verhoudingen
En je hebt al laagjes zoals ik het nu zie toch?
Ja laagjes heb ik, maar ik twijfel of ik ze laat uitgroeien haha
Te korte laagjes bovenop vind ik nooit zo mooi, maar met slag/krullen valt het wel altijd mooier vind ik. Het krult dan ook makkelijker
Ben vanavond naar de kapper geweest, ze heeft het zo mooi geknipt en gekleurd. Morgen ff alles uitwassen en zelf in model brengen en dan zal ik nog een foto delen
Maar schijnbaar heeft de vorige kapster het helemaal verneuk… ik vond het toen al véél te kort maar net kwamen we er achter dat het dus links veel langer was dan rechts en dat het in een soort W liep. Dus lang langs mijn gezicht en korter in de nek. De lagen waren ook helemaal niet gelijk en er zaten allemaal gekke hapjes in.
Was er toen al niet zo blij mee maar nu ga ik daar echt nooit meer terug. En ik werd nog wel geknipt toen door iemand met een volle bos krullen. Je zou denken dat ze dan wel weten wat ze doen toch?
Iemand tips voor een gel of mouse die goed mijn krullen houdt, maar dat mijn haar wel zacht blijft aanvoelen. Vind het echt verschrikkelijk als ik product voel in mijn haar en als het zichtbaar is.
Ik moet zeggen dat sinds ik de techniek doe van gel en mousse op nat haar, en dan scrunch out the crunch als m’n haar 100% droog is, ik echt noooit de stylingproducten voel in m’n haar. Echt alsof ze geabsorbeerd zijn ofzo haha. Maakt niet uit welke gel of mousse ik gebruik (doe wel CG proof). Gebruik jij ook deze techniek of doe je wat anders?
Het probleem is meer dat ik sochtends douche en dan vaak geen tijd meer heb en dus met nat haar na het werk ga en het daar dus wel te zien is tot dat ik het scrunch. Maar was vrijdag bij de kapper en die had er gel ingedaan dat je niet ziet en voelt alleen het is zo duur en niet makkelijk te verkrijgen. Had het eigenlijk gewoon daar moeten kopen als het mogelijk was…
Edit: ik heb bijvoorbeeld ook de crème van Maui curl quench en ik vind dat mijn haar daar echt vettig van wordt.