Krullentopic

Mijn kapper gebruikte MESH moisturizing styling cream die werd helemaal niet hard, maar had wel mooie krullen. Deze is wel vrij prijzig. Zelf gebruikt ik Syoss keratin mousse en die wordt medium hard.

Die van jouw kapper heeft dezelfde prijsklasse als mijn kapper, alleen beter beschikbaar. Misschien ga ik die dan proberen als ik geen andere tips meer krijg!

Kan iemand mij helpen met een goede haarroutine.
Mijn krullen zijn de laatste jaar echt drama, ik heb 2c krullen, en dan vanaf het midden naar beneden toe.

Mijn haar wordt bij de kruin ook echt snel net en ik kan dus ook bijna geen conditioner of creme achtige shampoo’s want dan blijft mijn haar vet (ook als conditioner echt alleen halverwege het haar tot aan de punten doe).
Daarnaast duurt het echt lang voordat mijn krullen droog worden, ze kunnen gerust 5/6 uur nat blijven en dat is vooral aan de achterkant waar mijn krullen dus zeg maar gaan beginnen en dan zijn ze ook echt soort van geplakt.

Ik heb een tijd lang het volgende gebruikt:
L’anza glossy shampoo en conditioner en daar ging ik heel goed op. En als styling gebruikte ik van L’anza de healing olie.

Daarna ben ik van alles gaan gebruiken en wordt het er niet beter op, ook als grijp naar een claryfing shampoo dan gaat het eerst even goed, maar het droog proces van mijn haar duurt gewoon super lang en het blijft pluizig.

Ik vind het zelf niet echt fijn om een gel, mouse, leave - in conditioner o.i.d. te gebruiken. Ik wil eigenlijk gewoon een goede shampoo (en eventueel conditioner) zodat mijn haar wat sneller droogt en de krullen/golven er mooi uitzien ipv aan elkaar geplakt.

1 like

Shampoo en conditioner zullen je niet helpen om van pluis af te komen, hier heb je toch echt stylers voor nodig. Als je geen stylers gebruikt is dit de natuurlijke droogtijd van je haar, dit kan je niet versnellen tenzij je een föhn oid gebruikt. Mijn tip is geen olie gebruiken maar een mousse en een föhn gebruiken. Om van je vette haar af te komen kan je minder gaan wassen.

Ook als ik mijn haar föhn of natuurlijk laat drogen dan wordt het ook pluizig.
Nou, ik heb dus weleens mijn haar 1x per week gewassen, zelfs ook om de 2 weken en alsnog blijft dit probleem. Het is ook alleen vettig vanaf mijn kruin (halverwege de achterkant van mijn hoofd naar beneden toe). Aan de bovenkant en aan de voorkant van mijn haar is het niet vettig want daar heb ik ook bijna geen krullen. Dus denk dat minder wassen mijn probleem niet zal oplossen want heb dat al geprobeerd.

Ja dat bedoel ik. Je hebt stylers (mousse, gel etc.) nodig om het pluizige weg te nemen. Maar als je je haar 0.5/1x per week wast dan is het vettige toch logisch? Iedereens haar wordt op den duur vettig

Ehh nee? Jij zegt eerst om van het vettige haar af te komen moet je minder wassen, nou ik zeg dat heb ik al geprobeerd en dat heeft niet gewerkt. Nu was ik het om de 2 dagen en is het probleem alsnog hetzelfde.:crazy_face:

Edit: niet lullig bedoeld ofzo deze reactie haha komt misschien zo over. Maar is niet zo bedoeld

1 like

Misschien droogshampoo gebruiken op de vettige stukken? Ik waste vroeger (pre CG method) m’n haar om de dag, nu kan ik 4 dagen zonder te wassen, maar dan moet ik wel vanaf dag 3 een beetje droogshampoo bij m’n slapen doen en op m’n kruin. De batiste tropical heeft geen siliconen (wel wat alcohol)

Ik denk dus dat ik lage porositeit heb, heb die test met glaswater gedaan en mijn haar bleef drijven, plus dat het extreem lang duurt om te drogen en mijn haar is ook verder wel droog behalve op die stukken dus.

Maar dit is echt van het afgelopen jaar, denk dat de conditie van mijn haar gewoon veranderd is dan.

Hoe breng jij droogshampoo aan op je lokken zeg maar?

Aah ja hmm mijn haar droogt best wel snel. Dus misschien werkt het niet voor jou! Maar ik spuit het gewoon op de plekken, even laten zitten en dan met m’n vingers er door. Daarna refresh ik het met water, beetje leave in en mousse.

Door corona en luiheid ben ik al enkele jaren niet meer naar de kapper geweest. Ik heb lang en krullend haar dat nu zó droog is dat ik overweeg een keratine behandeling te doen.

Nu vraag ik me af: ga ik dan echt m’n krullen kwijt zijn of blijven er wel golven in?

Heeft iemand hier met droge krullen ervaring? Ook op lange termijn of het nu goed is voor je haar of laat ik beter een groot stuk afknippen en dan extra verzorgen?

Ik zou eerst even kijken wat je haar nodig heeft (als je haar schoon is en je een haartje pakt en trekt. Is het dan net kauwgom of breekt het snel)
Wellicht heb je meer moisture nodig.
Ik ben dol op de banana hair food masker van garnier. Kon er ook even niets mee met mijn haar. Maar het is nu weer in balans

1 like

Je zal je krullen verliezen en de enige manier om er vanaf te komen is het uit te laten groeien. Dit betekent ook dat je uitgroei zal krullen terwijl de rest van je haar stijl zou zijn. Ik zou het ontzettend afraden.

Ik zou een goede deepco kopen en deze 40 min in je haar (douchekapje + handdoek eroverheen) laten zitten. Olaplex 3 is ook ontzettend aan te raden.

1 like

Van een keratine behandeling wordt je haar niet stijl. Het is niet als permanent stijlen. Mijn haar knapte er wel van op maar ik vind het uiteindelijk de kosten niet waard.

1 like

Naar de kapper en daarna verder kijken naar moisture of proteïne, deepco’s, andere producten in standaard te gebruiken.

1 like

Heeft iemand ervaring met rijstwater? van riceup?

1 like

nee! ik heb het wel eens zelf gemaakt en dat was een prima masker, maar je hebt zoveel soorten.
je kan het fermenteren, je kan het pappig maken, je kan alleen het water gebruiken, te ingewikkeld voor mij, zeer content met proteinen in andere producten

1 like

Mooi glanzend gezond!

1 like

Wat glanst het mooi! Volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde haar type :grinning: welke shampoo gebruik jij?

Het is zo chill dat je haar er gewoon veel beter van gaat uit zien. Mijn haar was eerst stijl en vooral heel pluizig.

6 likes

Ik heb voor het eerst as i am coconut co-wash gebruikt. Love it! Haha

Ik heb na lange tijd een fijne routine voor mijn haar. 2c 3a
Fijn haar dat altijd moisture en een beetje proteïne nodig heeft ondanks wat de testen zeggen.

Fijne wasproducten:
Maui shampoo
Banana masker van garnier
As i am co wash

Dan kinky curly knot today leave in
Magical flaxseed gel (minder pluis mooie glans en clumps)
Curly girl movement gel (voor de hold en kleinere krullen)

Dan diffusen en wanneer helemaal opgedroogd Keracare curlessence curl activator (mijn fijne haar houd wel van vettige producten)

1 like