Krullentopic

M’n haar gaat er steeds beter uit zien :heart_eyes: begin december naar de kapper geweest, sindsdien weer strenger met de CG methode. Er zit op de foto alleen een leave-in in. Eerder had ik dit alleen met mousse en gel!

2 likes

Ik heb een vraagje! M’n kapper verkoopt nu ook cg vriendelijke verf en het lijkt me leuk om het een keer zelf te verven. Voor welke kleur zouden jullie gaan? Het is nu donkerblond? Denk ik. In de winter in elk geval. Ik zou het we blond willen houden denk ik.

Je kunt ook een lichte keratine doen. Ik heb heel veel krullen en ik heb van de zomer bij mijn kapper keratine gedaan om pluizen tegen te gaan. Ze heeft het er in gedaan en er weer zsm uitgespoeld. Ik heb nog steeds een bos krullen maar de pluis die ik had is weg.

Ik zou dus wel even goed naar een kapper zoeken en het ook goed met de kapper bespreken wat je wilt

1 like

Heb je hier voor en na foto’s van?

Moet ik even zoeken haha en hoe ik ze anoniem kan houden :slight_smile:

Voor

En na (het was hier nog wel half nat kan even geen andere foto van dichtbij vinden maar mijn haar is niet meer super droog en pluizig en ik hoef er niet meer halve flessen conditioner in te doen om dat te bereiken) nu doe ik na het wassen handdoek droog maken klein beetje conditioner in mijn handen en in mijn krullen knijpen en klaar)

2 likes

Dan zou ik donker koperblond doen! Vind dat warme altijd zo mooi staan.

Als je het lichter wil hebben, zal dat altijd moeten met bleek en niemand kan mij wijs maken dat dat goed is voor je haar en/of krullen.

Bedankt! Bleken is inderdaad niet een heel goed idee haha, dat kan echt nooit goed zijn.

1 like

Ik gok dat import uit de US wat lastig is geworden door Corona

Even mezelf gequote:’)

Ik heb de CGM verwaarloosd, maar ben nu weer begonnen en heb me weer goed ingelezen. De reden dat ik gestopt was, omdat ik m’n haar niet echt begreep en hopelijk nu iets meer.

Mijn haartype is ongeveer 2A/B zoals je op de foto ziet en ik heb LAGE porositeit, iets wat ik niet wist en waar ik me nu goed over aan het inlezen ben en ook tips over hoop te krijgen van jullie.

Ik wil bv een heatcap bestellen om deepco’s te kunnen doen, maar dat is eens in de zoveel tijd. Als ik het goed begrepen heb, neemt m’n haar weinig product op omdat de schubben erg dicht zijn. Wat kan ik doen om producten als gel/mousse/leave in conditioner toch goed te laten inwerken? Ik had een filmpje gezien wat hier gedeeld werd en dat meisje zei dat ze haar haren met warm water afspoelt en daarna de producten erin doet, omdat warmte de schubben opent en zo kan het haar toch wel wat product opnemen.
Hebben jullie nog conretere tips?

Je hoeft voor lage porositeit in principe alleen leave in in je haar schubben te krijgen. Gel en mousse is alleen hold dus dat hoeft je haar niet in. Ik denk dat hitte voor het aanbrengen je het beste zal helpen. Heat cap is zeker een aanrader! Een kleding stomer wellicht?

Vaak is 2A/B trouwens niet heel thirsty :grin:

1 like

Ze verkopen ze hier nog wel: https://www.lookfantastic.nl/shea-moisture-raw-shea-butter-deep-treatment-masque-326ml/11309666.html?rctxt=default
En ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont maar ze verkopen ze nog wel in de tokko’s.

1 like

Ik heb besloten, na eigenlijk altijd maar een beetje kloten, ook maar eens met de CG methode te beginnen. Heb me er gister behoorlijk over zitten inlezen, maar sommige dingen zijn nog zo duidelijk, maar heb het idee dat ik daar gaandeweg wel achter kom. Merk dat vooral een duidelijk stappenplan nog niet helemaal geland is, omdat ik zoveel verschillende stappenplannen gezien heb, haha

Ik ga overigens wel mijn haar met shampoo blijven wassen, heb een keer eerder CO-wassen gedaan en dat was niks voor mijn haar, dus blijf met een milde shampoo wassen.

Alle tips zijn welkom

Qua shampoo kun je ook voor shea moisture kiezen. Of maui (ook bij Kruidvat te koop) hele milde shampoo zonder sls
Toch bevalt as i am cocnut co-wash mij ook

Dank je voor de tip!

Ik heb de avocado shampoo van Nature Box, gebruik deze al een tijdje en mijn reageert daar goed op. Op de fles staat dat ie vrij is van sulfaten, maar heb wisselende dingen gelezen. Sommige zeggen dat wat er in zit, opzich kan, andere zeggen hard nee. Ik kijk het even aan.

Ik heb een tijdje de blauwe conditioner van naturebox gebruikt, want die zou CG zijn. M’n haar is zoveel beter sinds die op is! Zat toch ook ergens onderaan een alcohol in die slecht was.

Ik gooi tegenwoordig ook vaak producten door de INCI app, daar scoort Maui bijvoorbeeld heel laag. Daar schrok ik wel van, heb nog een fles shampoo staan en dan komt Maui bij mij de deur niet meer in

Blijft moeilijk dit haha

1 like

Nature box bevat sulfonate dat in ongeveer gelijke mate sterk is als een sulfaat. Ik gebruik wel nog graag sulfonate. Ik heb een keer een makkelijk stappen plan geschreven dat ik kan kopieren. Misschien heb je er iets aan:

Stap 1: Wassen
Wassen met cg shampoo of wassen met conditioner (cowash)

Stap 2: Conditioner
Conditioner in de lengtes (Squish to condish: paar keer achter elkaar in je haar knijpen zodat je conditioner echt IN je haar gaat).
Ontklit je haar met je vingers of wijde tandenkam
Dit kan je volledig of deels uitspoelen.

Stap 3: Uit de douche
Knijp overtollig water uit je haar
Plop of knijp je haar droger met een T-shirt/microvezelhandoek

Stap 4: Stylen
(Voeg een leave-in toe (kan ook na stap 2))
Voeg stylers bijv. mousse of gel toe (kan ook na stap 2)

Stap 5: Drogen
Diffuse of laat aan de lucht drogen

Stap 6:
Wanneer droog scrunch out the crunch (SOTC: scrunch je haar zodat het harde laagje zacht wordt.)

Probeer 1x per week een deepco te doen. Vervang stap 2 met deepco.

1 like

Oh echt? Waarom scoort maui zo laag?

Thanks! Dit heb ik vanmiddag zo gedaan en m’n haar krult weer zoals ik het gewend was. Moet nog wel ff kijken hoeveel ik van welk product moet gebruiken, zo had ik namelijk geen harde stukken van de gel. Ik ga dit zeker wel volhouden, want als m’n haar nu al zo krult❤️

1 like

De app geeft ook alle ingredienten aan in rood/oranje/groen, helaas doet de website dat niet. zo te zien zitten er met name polymeren in, sodium C14 -16 olefin sulfonate** blijt natuurlijk ook een discussiepunt in de hele sulfatendiscussie, en ik zag benzyl salicylate in het rood staan https://incibeauty.com/ingredients/10386-benzyl-salicylate

ik weet hier verder niet genoeg van, je komt dan in het hele eco debat terecht (iedereen in de eco cg facebook groep is nog meer cult dan regulier cg), maar ik let wel een beetje op