Krullentopic

@tuula Ik heb hem gevonden! Mijn routine wisselt regelmatig maar ik denk dat ik het enthousiast ben over Giovanni en flora en curl. Ik wisse afhankelijk van of ik proteïne nodig heb of niet. Sinds kort doe ik na de leave in olie, dan mousse en dan gel en dat heeft veel verschil gemaakt. Tevens is n gelatinemasker en olaplex een levensredder haha!

Leuk topic! Ik doe CG nu sinds twee maandjes, maar in de stijling doe ik niet alle stappen.

Een paar vragen:

• mijn haar is erg slierterig, voed ik het teveel?
  • ik was het 1 keer per week, overal lees ik dat men het meer doet, is dit te weinig?
  • ik gebruik die prinsessen shampoo, maar merk dat ik niet mijn haar goed kan ontvetten, zorgt dat voor het slierterige?
  • als ik het ga kneden krijg ik meer pluis dan krul, op de zijkanten en onderkanten krijg ik wel wat krul maar bovenop en op de zware plekken is het meer pluizige slag. Moet ik ook ploppen?

Oh ik heb veel en dik haar en lichte slag.

@Sjern Ik denk dat het lastig te zeggen is of je het teveel voed. Wat zijn je eigenschappen en welke producten gebruik je? Heb je bv alleen maar met of zonder proteine? Als je de elasticiteit van je haar test wanneer het nat is kun je makkelijk afleiden of je wel of geen proteine nodig hebt. Ik denk dat 1x in de week een masker prima is. De overige keren heb je aan conditioner genoeg. Let ook op dat je niet je masker te lang laat inwerken, gewoon doen wat er op de verpakking staat!

Ik denk dat er geen richtlijn is in hoe vaak je je haar moet wassen. Zolang het voor jou kan en het niet vet of vies aanvoelt is het prima. Er zijn meiden die helemaal geen shampoo gebruiken maar er zijn ook meiden die om de dag moeten wassen. Inprincipe probeer je wel een beetje te rekken tussen je wasbeurten zodat je niet dagelijks hoeft te wassen omdat shampoo wel wat agressief voor je haar kan zijn.

Nogmaals, het slierterige kan ook aan je eigenschappen of je styling liggen. Hoe ziet je routine er uit? Ik denk dat het belangrijk is dat echt op zeiknat haar je producten toevoegd en dan je krullen of slag er in kneed. Daarna fohnen en niet meer aankomen tot het echt droog is en je cast hebt van de gel. Ik zelf gebruik dus conditioner, borstel het op de kop met een denman brush (aanrader) en dan kneed ik eigenlijk met water de conditioner er uit. Daarna onder de douche leave in en gel erin. Als je wil kan je het dan nog ploppen. Meestal knijp ik het water uit met mijn handen en fohn ik daarna!

2 likes

De vettige slierten en pluizige uiteinden zijn zo herkenbaar. Dat had ik ook toen ik de CG-methode volgde. Ik ging op zoek naar meer info, en kwam ManesbyMell tegen op youtube. Zij rekent eigenlijk (een beetje) af met de CG-methode. Ik moest even moed verzamelen maar ben afgestapt van CG en haar adviezen gaan volgen. Nooit meer CG voor mij, hoewel ik wel veel producten nog steeds gebruik. Vooral 1x per week wassen met sulfaten was een gamechanger en ik had nog nooit eerder zulke glanzende, gedefinieerde krullen. Ik heb trouwens 3a/3b krullen.

1 like

Welke sulfaat shampoo gebruik jij? Heb het idee dat de mijne toch iets te strippend is.

Heeft iemand hier tips voor wat meer volume? Ik heb dag 1-4 prima volume en krullen (2c), maar hierna zakt het wat in van bovenaf. Waarschijnlijk komt dit gewoon door het slapen. Ik was het elke week met Shea moisture/reset wash, daarna conditioner (petal fresh) en een styling cream van Icon Mesh. Dit Diffuse ik daarna en dat geeft me hele mooie krullen tot dag 4 ongeveer. Hierna revive ik de krullen aan de voorkant met wat water/conditioner en styling cream, maar het blijft dan platter aan de bovenkant.

Ik slaap altijd in een pineapple wat goed helpt voor volume

1 like

@aydax Ja dit! En als je het gaat stylen zorgen dat het niet aan je hoofd(huid) geplakt zit, bijv door het van je hoofd af te borstelen. Misschien kan je dat ook doen bij het refreshen? Dat je het behoorlijk nat maakt en recht naar boven of juist naar beneden borstelt (afhankelijk van of je rechtop of ondersteboven stylet)?

En volumepoeder, is dat wat?

ManesbyMell is echt geweldig! Ik heb ook jarenlang trouw de CG methode gevolgd, mijn haar zat wel wat beter maar echt nooit optimaal. Daarnaast vond ik het ook wel heel streng. Nooit meer je haren mogen stijlen, absoluut geen siliconen/sulfaten… vond het achteraf maar een hoop gezeik haha. Ik gebruik idd nog wel de producten die ik gebruikte toen ik nog CG was, maar niet meer precies op de manier zoals het toen ‘moest’.

@aydax wat bij mij helpt, is idd van je hoofd af kammen. Als het helemaal droog is, gebruik ik ook een afrokam (ik hang dan ondersteboven en trek de roots een beetje los met die kam, als je begrijpt wat ik bedoel). Sowieso gebruik ik zo’n kam meerdere keren per dag haha. Wat ik ook wel eens gebruik, is dit spul:

Dit spuit ik op m’n roots en daarna föhn ik het droog. Zitten wel siliconen in, dus dat moet je maar willen. Het helpt bij mij wel echt!

1 like

De pineapple doe ik ook al ja, daar wordt het wel beter van inderdaad, maar het blijft wel een dingetje. Refreshen van alleen het bovenste deel kan misschien ook inderdaad… Dat ga ik in elk geval proberen! Het wordt gauw wat pluizig van het refreshen.

Volumepoeder ga ik ook proberen ja, heb ik voor het laatste gebruikt toen die warrige haarlook op de middelbare hip was haha! Maar dat is een goede tip.

Oh dat ziet er heel interessant uit! Ik ben ook iets losser met de CG gegaan, sowieso heb ik wel krullen, maar niet superheftige krullen zegmaar. Dus will try! Thanks voor de tip!

1 like

Heb je dit trouwens op hun eigen site besteld?

1 like

Ja, gewoon via hun website! Ik raad wel aan eerst met de kleine verpakking te beginnen, om te weten of het je bevalt enzo. Je betaalt namelijk best veel en ik vond het zonde om dan meteen 25 euro te betalen. Het is al duur zat vond ik haha.

1 like

Nog een pineapple-tipje is om hem dichter bij je haargrens te plaatsen, meer naar voren. Dan krijg je daar meer volume. Of misschien kan je er twee maken, achter elkaar? Dat ga ik zelf eens testen vanavond haha.

2 likes

Sowieso vind ik het knap dat je 4 dagen volume weet te behouden, dat is mij nog nooit gelukt, haha.

Als ik op dag 2 of 3 weer volume wil, hang ik ondersteboven met mn hoofd en spray er dan wat product in. En ik spray vaak ook wel flink wat bij mn haaraanzet. Dat werkt vaak wel.

2 likes

De Tuinen knoflook shampoo, ruikt wel oké hoor.
Ik wissel af met Zarqa shampoo

Ik zag dat inderdaad! Ik deed 'm wel meer naar achter, dus ga ik ook proberen. Refreshen van alleen de bovenkant lijkt ook wel prima te werken, niet zoveel pluis als ik dacht!

Ik ga daar eens naar kijken. Dankje!

Ik slaap met een bonnet van zijde, geeft ook veel volume!

Maken jullie met refreshen altijd je haren nat? Ik heb heel veel en heel dik haar dus het duurt altijd onwijs lang om te laten drogen en van föhnen gaat het pluizen. Ik zoek eigenlijk iets dat ik ff snel in m’n haar kan kneden zodat de krullen weer mooier uit komen, iemand tips?

1 like

Ik maak mijn haar nooit nat voor refreshen, want zelfde probleem en merk dat mijn haar vetter wordt als ik het nat maak zonder te wassen. Ik gebruikte altijd een spray van L’Oreal, Curl Tonic. Dit spray, terwijl ik onderbovenste hang met mn haar, in mijn haar en kneed het erin. Dit product is alleen niet CG-proof.

Ben gestart met CG van het weekend en heb nu condtioner met water gemengd in een sprayflesje en gebruik dit op dezelfde manier als die tonic.

Ik gebruik aardig wat, dus mijn haar wordt wel wat vochtig, maar droogt sneller dan wanneer ik het helemaal nat maak.