Ja, gewoon via hun website! Ik raad wel aan eerst met de kleine verpakking te beginnen, om te weten of het je bevalt enzo. Je betaalt namelijk best veel en ik vond het zonde om dan meteen 25 euro te betalen. Het is al duur zat vond ik haha.
Nog een pineapple-tipje is om hem dichter bij je haargrens te plaatsen, meer naar voren. Dan krijg je daar meer volume. Of misschien kan je er twee maken, achter elkaar? Dat ga ik zelf eens testen vanavond haha.
Sowieso vind ik het knap dat je 4 dagen volume weet te behouden, dat is mij nog nooit gelukt, haha.
Als ik op dag 2 of 3 weer volume wil, hang ik ondersteboven met mn hoofd en spray er dan wat product in. En ik spray vaak ook wel flink wat bij mn haaraanzet. Dat werkt vaak wel.
De Tuinen knoflook shampoo, ruikt wel oké hoor.
Ik wissel af met Zarqa shampoo
Ik zag dat inderdaad! Ik deed 'm wel meer naar achter, dus ga ik ook proberen. Refreshen van alleen de bovenkant lijkt ook wel prima te werken, niet zoveel pluis als ik dacht!
Ik ga daar eens naar kijken. Dankje!
Ik slaap met een bonnet van zijde, geeft ook veel volume!
Maken jullie met refreshen altijd je haren nat? Ik heb heel veel en heel dik haar dus het duurt altijd onwijs lang om te laten drogen en van föhnen gaat het pluizen. Ik zoek eigenlijk iets dat ik ff snel in m’n haar kan kneden zodat de krullen weer mooier uit komen, iemand tips?
Ik maak mijn haar nooit nat voor refreshen, want zelfde probleem en merk dat mijn haar vetter wordt als ik het nat maak zonder te wassen. Ik gebruikte altijd een spray van L’Oreal, Curl Tonic. Dit spray, terwijl ik onderbovenste hang met mn haar, in mijn haar en kneed het erin. Dit product is alleen niet CG-proof.
Ben gestart met CG van het weekend en heb nu condtioner met water gemengd in een sprayflesje en gebruik dit op dezelfde manier als die tonic.
Ik gebruik aardig wat, dus mijn haar wordt wel wat vochtig, maar droogt sneller dan wanneer ik het helemaal nat maak.
Ik een vraagje over de shampoos van Nature Box, ik lees op verschillende sites dat deze niet meer CG-proof is. Wat ik begrepen heb is dat het ingredient wat vervangen is (Sodium Olefin Sulfonate) juist agressiever is dan de vervangen (Sodium Coco Sulfate) en daarmee nog wel gebruikt zou kunnen worden.
Beide ingrediënten zou je niet moeten gebruiken als je 100%cg wilt zijn
Welke producten heb je gebruikt?
Wat voor de een werkt, kan voor de ander helemaal niks zijn. Dat is echt een beetje een nadeel aan krullen, er is niet 1 methode of 1 magisch product dat voor iedereen werkt. Mocht je het toch willen proberen zonder gelijk aan full-size verpakkingen vast te zitten, is dit misschien een optie: https://cgproberen.nl/
Of kijk de filmpjes van Manes by Mell op YouTube, zij volgt niet strikt de cg methode maar geeft wel veel tips voor producten
Bars kunnen een zeepachtige laag om je haar heen geven en de voedende crème bevat vaseline. Samen met een lage porositeit zullen al deze producten voornamelijk op je haar blijven zitten en hoogst waarschijnlijk het slierterige veroorzaken.
Met lage porositeit 2b heb je denk ik erg weinig product nodig. Ik zou ipv die creme een mousse in nat haar gebruiken. Ik vond zelf de mousse van Kruidvat wel fijn. Denk dat het salon volume was.
Heb je het gevoel dat je haar te droog is zou je een proteïne vrij masker (banana hair food is geweldig) kunnen gebruiken. Deze na heet water, 45min met douchemuts en warme handdoek in laten trekken en met koud/lauw water uitspoelen.
Hoe langer ik mijn haar niet was, hoe mooier en minder pluizig het is, wanneer ik het wel was.
Ik zou mijn haar liever vaker wassen, want soms zit het echt gewoon niet, zit het vol met klitten en voelt het vet aan. Iemand een idee?
Klitten krijg ik als ik weer mijn haar moet laten knippen of wanneer ik te veel proteine gebruik
Vettig krijg ik bij te veel product, te weinig wassen of wanneer ik hydrogenated castor oil in producten gebruik.
Misschien bij jou ook?
Wellicht omdat ik te weinig was, maar mijn haar is juist mooier wanneer het vettig is en ik daarna mijn haren was.
Als ik het vaak was, dan is mijn haar eigenlijk te droog na het wassen.
Wellicht zou ik voor het wassen, olie in mijn haar kunnen doen?
Co-wash?
Dat is wel een goede!
Fijn! Ik zou als je gel wilt gebruiken deze eerst alleen gebruiken en daarna kijken of je het icm mousse beter is.
Ik waste mijn haar vroeger elke dag, zat prima.
Sinds de lockdown mijn haar getraind om minder vaak te wassen, ik laat er 1 of 2 dagen tussen.
Vind dit veel fijner en minder werk!
Ik zoek alleen een goed product om mijn haren op dag 1 en 2 na het wassen te hydrateren, de punten worden dan zo droog dat ik het niet los kan dragen (de dag van het wassen zit het goed).
Wat zijn jullie holy grails hiervoor?? Niks lijkt te helpen . Ik heb fijn maar veel haar, steil, en gebruik zo min mogelijk siliconen.