Krullentopic

Gebruik je een leave in na het douchen? Zo niet, dan zou ik dat eens doen. Ik gebruik zelf momenteel de crème voeding van Kruidvat eigen merk, die is met proteïne maar werkt voor mij goed.

1 like

beetje vochtig maken en een leave in erin :slight_smile: ik wilde wel automatisch krullentips geven gezien het topic. kan best zijn dat de tips die je krijgt te zwaar zijn voor fijn, steil haar.

1 like

@Takkie @Crusti_Croc @apeiros
Thanks, ik moet duidelijk een leave in proberen! Bijknippen is ook sowieso nodig.
Was trouwens de bedoeling om in het haartopic te posten, sorry :pleading_face:.

1 like

zeker!

@Delicate ook zonder krullen kan je best zo’n haartest doen om even te kijken of je moisture of proteine nodig hebt in je leavein om die droge stukken aan te pakken.https://www.cghair.nl/haartest

1 like

ik zag dat je CG ook zou kunnen toepassen bij kinderen (op de site van cgproducten stond in elk geval een voor en na foto van een kind). Mijn jongste is bijna 2 en heeft een prachtige bos krullen, maar ook heel fijn haar en het zakt meteen in als ik ze gewassen heb. Vind dat zo zonde! Merk dat het beter zit als ik het niet was met shampoo, maar het blijft natuurlijk wel een dreumes die zand, klei en verf in zijn haar smeert en dus wel regelmatig een goede wasbeurt kan gebruiken. Wassen met conditioner of een speciale co wash lijkt me niet zo handig aangezien dit wrs prikt in zijn oogjes. Iemand tips/ervaringen?

Ik voel me overigens echt een loedermoeder zo dus toch even een disclaimer: mijn kind mag natuurlijk lekker kind zijn en ik ga hem niet belasten met een hele cg routine. Ik ben super trots op zijn krullen en zou het leuk vinden als ik ze extra mooi kan houden, uiteraard niet ten koste van hem :wink:

1 like

Je zou wel een milde shampoo zonder sulfaten kunnen proberen (deze van naif bijvoorbeeld? https://naifcare.com/products/milde-baby-shampoo-prikt-niet-in-de-ogen?gclid=Cj0KCQiAmL-ABhDFARIsAKywVadvWvX6tfqVx6gHCev-Ny0H0Hbdl194oi2it33x0lFJWlfHa4z-zCoaAqB5EALw_wcB). Aunt Jackie heeft overigens ook een hele kids-lijn, daarvan heb ik zelf de Baby Girl Curls wel eens geprobeerd, dat is een wat dikkere leave-in.

1 like

Misschien kan je proberen beetje gel te gebruiken. Gewoon beetje tussen je handen verdelen en dan lichtjes in zijn haar scunchen zeg maar. Doe ik op werk wel eens bij kinderen, met van die speciale kindergel, en dat vinden ze eigenlijk nooit een probleem, alleen maar heel stoer dat ze gel krijgen.

(Het is overigens niet dat ik het haar van kinderen sta te wassen op werk, meer als ze wakker worden na een middagdutje dat we er ff een kam enzo door heen halen. BIj kinderen met krullen maak ik het vaak beetje vochtig en dan dus die gel. Kan het niet over mn hart verkrijgen om al krullenkop kinderen met krullen hun haar droog te kammen, haha)

1 like

Dit doet me denken aan mijn schoonmoeder die met kerstmis oa een kinderborstel cadeau deed aan mijn zoontje en zijn haren ermee begon te kammen. Ik dacht echt hell no blijf van die krullen af!!! :sweat_smile::sweat_smile: mijn oudste had ook een hele mooie bos maar bij zijn eerste knipbeurt zijn ze zo te kort geknipt en toen waren ze weg :weary:

1 like

Wow, superhandig dit. Bedankt!!

Jullie hebben goede adviezen gegeven :blush::blush:

Wat een gedoe trouwens om zijn haar goed op de foto te krijgen :sweat_smile:

17 likes

Welke producten heb je uiteindelijk gebruikt? Mijn zoon heeft in potentie ook zulke krullen denk ik maar nu eerder een golvend matje…

Ik heb een shampoo van schwarzkopf voor kinderen gebruikt (de roze fles) en erna baby curls van aunt jackie er in gekneed. Daarna zat het echt heel mooi, alleen bij die kleintjes is het nadeel dat ze 's nachts veel draaien en alsnog wakker worden met een pluishoofd haha

Ik heb voor mijzelf een sulfaatvrije shampoo besteld, in de hoop dat ik eens iets moois kan maken van mijn slappe golven. Maar het is me nu toch vet! ik heb de final wash gedaan en sindsdien alleen de sulfaatvrije shampoo gebruikt, verder geen stylingproducten. Mijn haar zal er nog wel aan moeten wennen, maar ik hoop dat het niet te lang duurt, kan er nu helemaal niks mee… het krult wel meer maar daar is ook alles me gezegd, voel me een beetje vies eigenlijk :neutral_face:

1 like

En de volgende dag dan met een plantenspuit vochtig maken en weer kneden, zonder nieuwe gel tenzij gel nodig blijkt?

Over je eigen haar kan ik je helaas geen tips geven, ben zelf nog te onervaren met CG.

Het kan ook zijn dat jij wel gewoon sls nodig hebt.
Krullen zijn vaak droog, dan is sls extra belastend
Ik heb dun haar maar heb al in geen tijden sls gebruikt en krijg geen vet haar.

Als mijn dochter mijn spullen gebruikt (geen krullen maar gewillig haar) dan voelt dat echt vies! Hoopt op ofzo.

Dit was echt een goede tip! Thanks. Heeft mijn issues volledig gefixt. Kan nu ong. 6 dagen met mooi haar door het leven, voor het weer te wassen :slight_smile:

Ik lees golven, dus ik neem aan dat je 2a-2c haar hebt. Ik heb zelf 2c en het voornaamste is dat ik veel vaker moet resetten dan iemand met 3-4 haar. Mijn haar heeft minder olie nodig, dus ik was het nu om de week ongeveer met een resetshampoo en om de week met een CG shampoo. Ik gebruik ook weinig producten, omdat deze mijn haar verzwaren en vet maken. En de eerste paar maanden is het sowieso wennen. Je kunt het in deze tijd ook wat vaker wassen dan je eerst deed, om het daarna weer af te bouwen. Maar eerst is het echt ever doorheen komen :frowning:

Klopt, ik heb zelf type 2B golven en de shampoo die ik nu gebruik bevat misschien teveel oliën. Meer voor type 3/4 denk ik :face_with_monocle: het zal idd ook even wennen zijn, ik waste mijn haar voorheen om de dag met shampoo met sulfaten. Maar dit is wel heel heftig haha

Ik vond deze (supergare googledocs haha) heel fijn in het begin. Check vooral ook de België sectie, want die wordt vaker geupdated. En het is vooral een kwestie van heel veel proberen. Tip is om mini verpakkingen te kopen ipv grote. Misschien heb je iets aan mijn routine:

• Reset wash (1x per 2 weken): Kruidvat shampoo, maar die is er niet meer zie ik. Zou hierna wss voor de argan shampoo van de tuinen gaan oid.
  • Gewone wash (1x per 2 weken): Shea moisture moisture retention shampoo
  • Ik gebruik een siliconen scalp borstel en daar zweer ik bij haha
  • Conditioner (elke wasbeurt, dus 1 x per week): Petal fresh conditioner (vrij veel) weet zo even niet welke geur, ik vermoed rozen :stuck_out_tongue: en niet supergrondig uitspoelen en tegelijkertijd even mijn haar doorkammen met mijn vingers
  • Styling cream: Icon mesh Moisturizing Styling Cream (ongeveer een euro muntje en dan zolang wrijven tot de blauwe kleur weg is en het wit is)
  • Daarna stop ik het in een haarhanddoek (ik gebruik die van Decathlon, prima ding) en dan na 30-60 minuten diffuse ik het tot het droog is (wel warm, niet hard blazen).

Shampoo gebruik ik voornamelijk bij mijn scalp, conditioner en styling cream van onder naar boven (haarpunten tot scalp). Verder draag ik mijn haar 's nachts in een pineapple, dus een losse knot voor op mijn hoofd en dat was ook echt een gamechanger. Ik begon met 2x per week wassen en heb dat afgebouwd. Succes in elk geval! Blijft lastig uitzoeken!

1 like

Hoeveel minuten diffusen jullie meestal tot het droog is?

Aahh wat fijn! Doe je er één of twee?

Zoooo ik heb even een holy grail gevonden jongens: Ecoslay Orange Marmalade. Had een proefje besteld en voor het eerst blijven m’n golven/krullen gewoon goed zitten op dag 2/3/4. Ik was echt verbaasd. De hold is echt geweldig en tegelijkertijd is het een heel licht product; volgens mij werkt het daarom zo goed voor mij.

3 likes