Ik een vraagje over de shampoos van Nature Box, ik lees op verschillende sites dat deze niet meer CG-proof is. Wat ik begrepen heb is dat het ingredient wat vervangen is (Sodium Olefin Sulfonate) juist agressiever is dan de vervangen (Sodium Coco Sulfate) en daarmee nog wel gebruikt zou kunnen worden.
Beide ingrediënten zou je niet moeten gebruiken als je 100%cg wilt zijn
Welke producten heb je gebruikt?
Wat voor de een werkt, kan voor de ander helemaal niks zijn. Dat is echt een beetje een nadeel aan krullen, er is niet 1 methode of 1 magisch product dat voor iedereen werkt. Mocht je het toch willen proberen zonder gelijk aan full-size verpakkingen vast te zitten, is dit misschien een optie: https://cgproberen.nl/
Of kijk de filmpjes van Manes by Mell op YouTube, zij volgt niet strikt de cg methode maar geeft wel veel tips voor producten
Bars kunnen een zeepachtige laag om je haar heen geven en de voedende crème bevat vaseline. Samen met een lage porositeit zullen al deze producten voornamelijk op je haar blijven zitten en hoogst waarschijnlijk het slierterige veroorzaken.
Met lage porositeit 2b heb je denk ik erg weinig product nodig. Ik zou ipv die creme een mousse in nat haar gebruiken. Ik vond zelf de mousse van Kruidvat wel fijn. Denk dat het salon volume was.
Heb je het gevoel dat je haar te droog is zou je een proteïne vrij masker (banana hair food is geweldig) kunnen gebruiken. Deze na heet water, 45min met douchemuts en warme handdoek in laten trekken en met koud/lauw water uitspoelen.
Hoe langer ik mijn haar niet was, hoe mooier en minder pluizig het is, wanneer ik het wel was.
Ik zou mijn haar liever vaker wassen, want soms zit het echt gewoon niet, zit het vol met klitten en voelt het vet aan. Iemand een idee?
Klitten krijg ik als ik weer mijn haar moet laten knippen of wanneer ik te veel proteine gebruik
Vettig krijg ik bij te veel product, te weinig wassen of wanneer ik hydrogenated castor oil in producten gebruik.
Misschien bij jou ook?
Wellicht omdat ik te weinig was, maar mijn haar is juist mooier wanneer het vettig is en ik daarna mijn haren was.
Als ik het vaak was, dan is mijn haar eigenlijk te droog na het wassen.
Wellicht zou ik voor het wassen, olie in mijn haar kunnen doen?
Co-wash?
Dat is wel een goede!
Fijn! Ik zou als je gel wilt gebruiken deze eerst alleen gebruiken en daarna kijken of je het icm mousse beter is.
Ik waste mijn haar vroeger elke dag, zat prima.
Sinds de lockdown mijn haar getraind om minder vaak te wassen, ik laat er 1 of 2 dagen tussen.
Vind dit veel fijner en minder werk!
Ik zoek alleen een goed product om mijn haren op dag 1 en 2 na het wassen te hydrateren, de punten worden dan zo droog dat ik het niet los kan dragen (de dag van het wassen zit het goed).
Wat zijn jullie holy grails hiervoor?? Niks lijkt te helpen . Ik heb fijn maar veel haar, steil, en gebruik zo min mogelijk siliconen.
Gebruik je een leave in na het douchen? Zo niet, dan zou ik dat eens doen. Ik gebruik zelf momenteel de crème voeding van Kruidvat eigen merk, die is met proteïne maar werkt voor mij goed.
beetje vochtig maken en een leave in erin ik wilde wel automatisch krullentips geven gezien het topic. kan best zijn dat de tips die je krijgt te zwaar zijn voor fijn, steil haar.
@Takkie @Crusti_Croc @apeiros
Thanks, ik moet duidelijk een leave in proberen! Bijknippen is ook sowieso nodig.
Was trouwens de bedoeling om in het haartopic te posten, sorry .
zeker!
@Delicate ook zonder krullen kan je best zo’n haartest doen om even te kijken of je moisture of proteine nodig hebt in je leavein om die droge stukken aan te pakken.https://www.cghair.nl/haartest
ik zag dat je CG ook zou kunnen toepassen bij kinderen (op de site van cgproducten stond in elk geval een voor en na foto van een kind). Mijn jongste is bijna 2 en heeft een prachtige bos krullen, maar ook heel fijn haar en het zakt meteen in als ik ze gewassen heb. Vind dat zo zonde! Merk dat het beter zit als ik het niet was met shampoo, maar het blijft natuurlijk wel een dreumes die zand, klei en verf in zijn haar smeert en dus wel regelmatig een goede wasbeurt kan gebruiken. Wassen met conditioner of een speciale co wash lijkt me niet zo handig aangezien dit wrs prikt in zijn oogjes. Iemand tips/ervaringen?
Ik voel me overigens echt een loedermoeder zo dus toch even een disclaimer: mijn kind mag natuurlijk lekker kind zijn en ik ga hem niet belasten met een hele cg routine. Ik ben super trots op zijn krullen en zou het leuk vinden als ik ze extra mooi kan houden, uiteraard niet ten koste van hem
Je zou wel een milde shampoo zonder sulfaten kunnen proberen (deze van naif bijvoorbeeld? https://naifcare.com/products/milde-baby-shampoo-prikt-niet-in-de-ogen?gclid=Cj0KCQiAmL-ABhDFARIsAKywVadvWvX6tfqVx6gHCev-Ny0H0Hbdl194oi2it33x0lFJWlfHa4z-zCoaAqB5EALw_wcB). Aunt Jackie heeft overigens ook een hele kids-lijn, daarvan heb ik zelf de Baby Girl Curls wel eens geprobeerd, dat is een wat dikkere leave-in.
Misschien kan je proberen beetje gel te gebruiken. Gewoon beetje tussen je handen verdelen en dan lichtjes in zijn haar scunchen zeg maar. Doe ik op werk wel eens bij kinderen, met van die speciale kindergel, en dat vinden ze eigenlijk nooit een probleem, alleen maar heel stoer dat ze gel krijgen.
(Het is overigens niet dat ik het haar van kinderen sta te wassen op werk, meer als ze wakker worden na een middagdutje dat we er ff een kam enzo door heen halen. BIj kinderen met krullen maak ik het vaak beetje vochtig en dan dus die gel. Kan het niet over mn hart verkrijgen om al krullenkop kinderen met krullen hun haar droog te kammen, haha)
Dit doet me denken aan mijn schoonmoeder die met kerstmis oa een kinderborstel cadeau deed aan mijn zoontje en zijn haren ermee begon te kammen. Ik dacht echt hell no blijf van die krullen af!!! mijn oudste had ook een hele mooie bos maar bij zijn eerste knipbeurt zijn ze zo te kort geknipt en toen waren ze weg