Krullentopic

3u :joy:

Nee flauw, maar ik ben zó lang bezig met de föhn voor het droog is dat ik het niet meer doe eigenlijk. Soms was ik wel 3 kwartier bezig en dan was het nog nat

Oh grappig, die doet bij mij dus niks vanaf halverwege dag 1. Hoe gebruik je hem?

En als je eerst met een microvezel handdoek plopt?

Doe ik inderdaad altijd, maar dan nog blijft het lang nat. Maar ik heb ook onwijs veel en dik haar. De kapster is ook elke keer weer helemaal in shock hoeveel haar er af gaat en hoeveel er dan nog op m’n hoofd zit.

Ik plop het tegenwoordig eerst in een badmuts (dus nat) en daarna eventjes in de microvezel handdoek en dan laat ik het drogen aan de lucht. Duurt de hele dag, maar als ik dan slaap met een bonnet heb ik de volgende ochtend prachtige krullen :heart_eyes:

Oh is dat wet ploppen iets? Ik heb een badmuts met badstof van binnen dus weet niet of dat werkt haha.

Ja wet plopping :grin: Ik doe eerst product (leave in en Krul crème) in m’n haar en dan plop ik alles in een badmuts. Ondertussen doe ik m’n skincare en make-up en tandenpoetsen enzo. Na zo’n 20 minuten plop ik het nog even kort in een microvezel doek, maar soms sla ik dat ook over en draag ik gewoon een handdoek over m’n schouders omdat het nog drupt.

Het zorgt er bij mij voor dat ik veel minder pluis heb en dat m’n haar beter gehydrateerd is. Het natte haar is ff rot, maar dat heb ik toch wel doordat het zo dik en veel is.

Jaaa die is goed hè!!! M’n haar glanst ook veel meer als ik die gebruik!

1 like

Eentje! Ik deed 'm gewoon te ver naar achter. Jij al met twee geprobeerd?

Ik was eerst altijd heel lang bezig (45 min ofzo), maar sinds ik die hover diffuse methode van Manes by Mell doe, ben ik mss 20 min bezig!

Nee nog niet! Mischien vanavond maar 'ns doen.

Ik ben nog aan het experimenteren, maar wat tot nu toe het beste resultaat opleverde is: een klein beetje op echt nat haar aanbrengen (een kikkererwt ongeveer), daarna wat scrunchen en wat vocht eruit knijpen met een handdoek/shirt, vervolgens nog wat aanbrengen en na kort ploppen (10 minuten of zo) diffusen.

Wat doe jij ermee of wat heb je geprobeerd?

Jaa het ziet er zo goed en verzorgd en gezond uit! Bizar.

1 like

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Klinkt al een stuk beter dan mijn routine haha

Ik heb gisteren mijn stoomapparaat weer eens gebruikt voor m’n haar en heb een voor en na foto gemaakt. Doe er dus verder niks mee behalve stomen en kneden:

Samenvatting

Voor

Na

16 likes

shit wat top
zet je hem dan gewoon aan en ga je ervoor hangen/staan?

Bij mij zit het na het stomen ook top!
Maar het zakt veel sneller uit na een stoomochtend…

1 like

Ja ik zet m op het hoekje vd wastafel en ga er dan voor hangen!

@Madam-Mikmak ja ik ben nog wel op zoek naar het beste om er daarna in te kneden. M’n haar is nu sowieso eigenlijk te lang en dan zakt het altijd sneller uit. Dus eind vd middag heb ik het nu wel half vast gedaan.

1 like

Ok misschien rare vraag. Iedereen probeer hier juist meer krullen in hun haar te krijgen en de goede producten daarvoor te gebruiken, maar…

Heeft iemand met krullen ervaring met de dyson airwrap? Ik zit te twijfelen, maar ben bang dat het gaat pluizen

Geen ervaring maar wat zijn je haar eigenschappen?

Ik zie overal van die perfecte bossen dikke krullen.
Ik heb een soort heeeel dun en licht haar, 3a. waardoor als ik diffuse, plop of scrunch, het zo erg opkrult dat ik een soort oma kapsel krijg met mini kleine droge pijpenkrulletjes, terwijl mijn haar uitgerekt ongeveer tot op mijn tiet valt.(scheelt bijna de helft in lengte) Ook krijg ik echt van die strengetjes, met lege stukken ertussen waar je doorheen kan kijken. dan hangen er achter in mijn nek zeg maar 3 krulletjes als het ware, omdat het gewoon best dun is.
Gebruik al de don’t shrink van aunt jacky maar geen verschil eigenlijk.
Iemand nog een tip om een wat vollere en grotere krul te krijgen?

(links de kleine droge krullen en rechts heb ik het gestyled, wat ik eigenlijk nooit meer doe).

1 like

Misschien proberen hele grote clumps te creëren voor het fohnen? fingercoilen en dan erna dat oprollen met twee vingers waarvan ik de naam niet weet haha.

Heb je wel eens een haar masker met proteïne geprobeerd? Ik had vergelijkbaar haar, alleen dan wat korter. Sinds ik een paar keer een masker ben gaan gebruiken is het een stuk minder pluizig. De krullen klonteren dan wat meer aan elkaar.