Krullentopic

Wow, superhandig dit. Bedankt!!

Jullie hebben goede adviezen gegeven :blush::blush:

Wat een gedoe trouwens om zijn haar goed op de foto te krijgen :sweat_smile:

17 likes

Welke producten heb je uiteindelijk gebruikt? Mijn zoon heeft in potentie ook zulke krullen denk ik maar nu eerder een golvend matje…

Ik heb een shampoo van schwarzkopf voor kinderen gebruikt (de roze fles) en erna baby curls van aunt jackie er in gekneed. Daarna zat het echt heel mooi, alleen bij die kleintjes is het nadeel dat ze 's nachts veel draaien en alsnog wakker worden met een pluishoofd haha

Ik heb voor mijzelf een sulfaatvrije shampoo besteld, in de hoop dat ik eens iets moois kan maken van mijn slappe golven. Maar het is me nu toch vet! ik heb de final wash gedaan en sindsdien alleen de sulfaatvrije shampoo gebruikt, verder geen stylingproducten. Mijn haar zal er nog wel aan moeten wennen, maar ik hoop dat het niet te lang duurt, kan er nu helemaal niks mee… het krult wel meer maar daar is ook alles me gezegd, voel me een beetje vies eigenlijk :neutral_face:

1 like

En de volgende dag dan met een plantenspuit vochtig maken en weer kneden, zonder nieuwe gel tenzij gel nodig blijkt?

Over je eigen haar kan ik je helaas geen tips geven, ben zelf nog te onervaren met CG.

Het kan ook zijn dat jij wel gewoon sls nodig hebt.
Krullen zijn vaak droog, dan is sls extra belastend
Ik heb dun haar maar heb al in geen tijden sls gebruikt en krijg geen vet haar.

Als mijn dochter mijn spullen gebruikt (geen krullen maar gewillig haar) dan voelt dat echt vies! Hoopt op ofzo.

Dit was echt een goede tip! Thanks. Heeft mijn issues volledig gefixt. Kan nu ong. 6 dagen met mooi haar door het leven, voor het weer te wassen :slight_smile:

Ik lees golven, dus ik neem aan dat je 2a-2c haar hebt. Ik heb zelf 2c en het voornaamste is dat ik veel vaker moet resetten dan iemand met 3-4 haar. Mijn haar heeft minder olie nodig, dus ik was het nu om de week ongeveer met een resetshampoo en om de week met een CG shampoo. Ik gebruik ook weinig producten, omdat deze mijn haar verzwaren en vet maken. En de eerste paar maanden is het sowieso wennen. Je kunt het in deze tijd ook wat vaker wassen dan je eerst deed, om het daarna weer af te bouwen. Maar eerst is het echt ever doorheen komen :frowning:

Klopt, ik heb zelf type 2B golven en de shampoo die ik nu gebruik bevat misschien teveel oliën. Meer voor type 3/4 denk ik :face_with_monocle: het zal idd ook even wennen zijn, ik waste mijn haar voorheen om de dag met shampoo met sulfaten. Maar dit is wel heel heftig haha

Ik vond deze (supergare googledocs haha) heel fijn in het begin. Check vooral ook de België sectie, want die wordt vaker geupdated. En het is vooral een kwestie van heel veel proberen. Tip is om mini verpakkingen te kopen ipv grote. Misschien heb je iets aan mijn routine:

• Reset wash (1x per 2 weken): Kruidvat shampoo, maar die is er niet meer zie ik. Zou hierna wss voor de argan shampoo van de tuinen gaan oid.
  • Gewone wash (1x per 2 weken): Shea moisture moisture retention shampoo
  • Ik gebruik een siliconen scalp borstel en daar zweer ik bij haha
  • Conditioner (elke wasbeurt, dus 1 x per week): Petal fresh conditioner (vrij veel) weet zo even niet welke geur, ik vermoed rozen :stuck_out_tongue: en niet supergrondig uitspoelen en tegelijkertijd even mijn haar doorkammen met mijn vingers
  • Styling cream: Icon mesh Moisturizing Styling Cream (ongeveer een euro muntje en dan zolang wrijven tot de blauwe kleur weg is en het wit is)
  • Daarna stop ik het in een haarhanddoek (ik gebruik die van Decathlon, prima ding) en dan na 30-60 minuten diffuse ik het tot het droog is (wel warm, niet hard blazen).

Shampoo gebruik ik voornamelijk bij mijn scalp, conditioner en styling cream van onder naar boven (haarpunten tot scalp). Verder draag ik mijn haar 's nachts in een pineapple, dus een losse knot voor op mijn hoofd en dat was ook echt een gamechanger. Ik begon met 2x per week wassen en heb dat afgebouwd. Succes in elk geval! Blijft lastig uitzoeken!

1 like

Hoeveel minuten diffusen jullie meestal tot het droog is?

Aahh wat fijn! Doe je er één of twee?

Zoooo ik heb even een holy grail gevonden jongens: Ecoslay Orange Marmalade. Had een proefje besteld en voor het eerst blijven m’n golven/krullen gewoon goed zitten op dag 2/3/4. Ik was echt verbaasd. De hold is echt geweldig en tegelijkertijd is het een heel licht product; volgens mij werkt het daarom zo goed voor mij.

3 likes

3u :joy:

Nee flauw, maar ik ben zó lang bezig met de föhn voor het droog is dat ik het niet meer doe eigenlijk. Soms was ik wel 3 kwartier bezig en dan was het nog nat

Oh grappig, die doet bij mij dus niks vanaf halverwege dag 1. Hoe gebruik je hem?

En als je eerst met een microvezel handdoek plopt?

Doe ik inderdaad altijd, maar dan nog blijft het lang nat. Maar ik heb ook onwijs veel en dik haar. De kapster is ook elke keer weer helemaal in shock hoeveel haar er af gaat en hoeveel er dan nog op m’n hoofd zit.

Ik plop het tegenwoordig eerst in een badmuts (dus nat) en daarna eventjes in de microvezel handdoek en dan laat ik het drogen aan de lucht. Duurt de hele dag, maar als ik dan slaap met een bonnet heb ik de volgende ochtend prachtige krullen :heart_eyes:

Oh is dat wet ploppen iets? Ik heb een badmuts met badstof van binnen dus weet niet of dat werkt haha.

Ja wet plopping :grin: Ik doe eerst product (leave in en Krul crème) in m’n haar en dan plop ik alles in een badmuts. Ondertussen doe ik m’n skincare en make-up en tandenpoetsen enzo. Na zo’n 20 minuten plop ik het nog even kort in een microvezel doek, maar soms sla ik dat ook over en draag ik gewoon een handdoek over m’n schouders omdat het nog drupt.

Het zorgt er bij mij voor dat ik veel minder pluis heb en dat m’n haar beter gehydrateerd is. Het natte haar is ff rot, maar dat heb ik toch wel doordat het zo dik en veel is.

Jaaa die is goed hè!!! M’n haar glanst ook veel meer als ik die gebruik!

1 like

Eentje! Ik deed 'm gewoon te ver naar achter. Jij al met twee geprobeerd?