Krullentopic

Ik was eerst altijd heel lang bezig (45 min ofzo), maar sinds ik die hover diffuse methode van Manes by Mell doe, ben ik mss 20 min bezig!

Nee nog niet! Mischien vanavond maar 'ns doen.

Ik ben nog aan het experimenteren, maar wat tot nu toe het beste resultaat opleverde is: een klein beetje op echt nat haar aanbrengen (een kikkererwt ongeveer), daarna wat scrunchen en wat vocht eruit knijpen met een handdoek/shirt, vervolgens nog wat aanbrengen en na kort ploppen (10 minuten of zo) diffusen.

Wat doe jij ermee of wat heb je geprobeerd?

Jaa het ziet er zo goed en verzorgd en gezond uit! Bizar.

1 like

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Klinkt al een stuk beter dan mijn routine haha

Ik heb gisteren mijn stoomapparaat weer eens gebruikt voor m’n haar en heb een voor en na foto gemaakt. Doe er dus verder niks mee behalve stomen en kneden:

Samenvatting

Voor

Na

16 likes

shit wat top
zet je hem dan gewoon aan en ga je ervoor hangen/staan?

Bij mij zit het na het stomen ook top!
Maar het zakt veel sneller uit na een stoomochtend…

1 like

Ja ik zet m op het hoekje vd wastafel en ga er dan voor hangen!

@Madam-Mikmak ja ik ben nog wel op zoek naar het beste om er daarna in te kneden. M’n haar is nu sowieso eigenlijk te lang en dan zakt het altijd sneller uit. Dus eind vd middag heb ik het nu wel half vast gedaan.

1 like

Ok misschien rare vraag. Iedereen probeer hier juist meer krullen in hun haar te krijgen en de goede producten daarvoor te gebruiken, maar…

Heeft iemand met krullen ervaring met de dyson airwrap? Ik zit te twijfelen, maar ben bang dat het gaat pluizen

Geen ervaring maar wat zijn je haar eigenschappen?

Ik zie overal van die perfecte bossen dikke krullen.
Ik heb een soort heeeel dun en licht haar, 3a. waardoor als ik diffuse, plop of scrunch, het zo erg opkrult dat ik een soort oma kapsel krijg met mini kleine droge pijpenkrulletjes, terwijl mijn haar uitgerekt ongeveer tot op mijn tiet valt.(scheelt bijna de helft in lengte) Ook krijg ik echt van die strengetjes, met lege stukken ertussen waar je doorheen kan kijken. dan hangen er achter in mijn nek zeg maar 3 krulletjes als het ware, omdat het gewoon best dun is.
Gebruik al de don’t shrink van aunt jacky maar geen verschil eigenlijk.
Iemand nog een tip om een wat vollere en grotere krul te krijgen?

(links de kleine droge krullen en rechts heb ik het gestyled, wat ik eigenlijk nooit meer doe).

1 like

Misschien proberen hele grote clumps te creëren voor het fohnen? fingercoilen en dan erna dat oprollen met twee vingers waarvan ik de naam niet weet haha.

Heb je wel eens een haar masker met proteïne geprobeerd? Ik had vergelijkbaar haar, alleen dan wat korter. Sinds ik een paar keer een masker ben gaan gebruiken is het een stuk minder pluizig. De krullen klonteren dan wat meer aan elkaar.

Jaa ik gebruik momenteel rice up dat zou je haar een proteineboost moeten geven, maar heb het idee dat het daardoor juist lastiger te stylen is, en het weer buiten werkt ook niet mee.
Ik wissel

af met rijstwater en olaplex.

Heb ook wel eens good hair days, maar wat het verschil dan is? Ik denk de luchtvochtigheid, stand van de maan en stelling van Pythagoras ofzo :joy:

3 likes

Ken je het YouTube kanaal van Gena Marie al, zij heeft ook heel fijn 3a haar en geeft goede tips om het voller te laten lijken.

Wat voor mij hielp was niet kletsnat stylen maar meer handdoek droog stylen (is ook een video over op haar kanaal).

De meeste in dit topic hebben een kledingstomer van rond de €20

Ik heb er een van de action van €15. Ik zie dat Lidl ook vergelijkbare heeft nu online (ik heb gezocht op handstoomborstel). Ideaal, kan het ook gebruiken voor kleding dus.

1 like

Iemand een tip voor gel dat je haar meer laat krullen? Ik heb 1b/2a-haar en bij gewone gel+diffuser krult het wel wat maar ik kan me voorstellen dat er een gel is die er nog wat meer krullen in ‘trekt’. Het hoeft geen CG-proof gel te zijn.

Naar wat ik weet is dr organic wel CG proof maar niet geschikt als final wash want er zit geen SLS/SLES in maar een mildere reiniger. Ik gebruik zelf de vitamine e variant ervan als shampoo

1 like

Dat weet ik niet! Je moet even kijken of er SLES of SLS in zit (vaak als een vd eerste ingredienten) en dan op curlsbot.com alle ingredienten invullen evt als je wil weten of er geen siliconen en dergelijke in zitten

Ja die kun je als final wash gebruiken.
De conditioner is wel CG