Krullentopic

Jaa ik gebruik momenteel rice up dat zou je haar een proteineboost moeten geven, maar heb het idee dat het daardoor juist lastiger te stylen is, en het weer buiten werkt ook niet mee.
Ik wissel

af met rijstwater en olaplex.

Heb ook wel eens good hair days, maar wat het verschil dan is? Ik denk de luchtvochtigheid, stand van de maan en stelling van Pythagoras ofzo :joy:

3 likes

Ken je het YouTube kanaal van Gena Marie al, zij heeft ook heel fijn 3a haar en geeft goede tips om het voller te laten lijken.

Wat voor mij hielp was niet kletsnat stylen maar meer handdoek droog stylen (is ook een video over op haar kanaal).

De meeste in dit topic hebben een kledingstomer van rond de €20

Ik heb er een van de action van €15. Ik zie dat Lidl ook vergelijkbare heeft nu online (ik heb gezocht op handstoomborstel). Ideaal, kan het ook gebruiken voor kleding dus.

1 like

Iemand een tip voor gel dat je haar meer laat krullen? Ik heb 1b/2a-haar en bij gewone gel+diffuser krult het wel wat maar ik kan me voorstellen dat er een gel is die er nog wat meer krullen in ‘trekt’. Het hoeft geen CG-proof gel te zijn.

Naar wat ik weet is dr organic wel CG proof maar niet geschikt als final wash want er zit geen SLS/SLES in maar een mildere reiniger. Ik gebruik zelf de vitamine e variant ervan als shampoo

1 like

Dat weet ik niet! Je moet even kijken of er SLES of SLS in zit (vaak als een vd eerste ingredienten) en dan op curlsbot.com alle ingredienten invullen evt als je wil weten of er geen siliconen en dergelijke in zitten

Ja die kun je als final wash gebruiken.
De conditioner is wel CG

Weet iemand een goede deepco voor droog (dun) haar? Liefst te koop bij kruidvat of etos maar evt online bestellen is ook oke. Ik doe nu een tijdje cg maar ik merk dat mijn haar er droger van wordt

Banana hair food masker!!! Van fructis
Helaas niet te koop in NL bij Kruidvat maar wel bij Normal, DM en in België bij het Kruidvat.

En is eventueel ook bij Notino te bestellen @chief als je daar niet bij in de buurt woont!

Iemand bekent met het merk Giovanni?

Jaa, ik ben fan van de leave in!

1 like

Maakt hij je haar niet te zwaar? En heb je ook andere producten geprobeerd?

Ik ben nog steeds op zoek naar de juiste producten. Ik heb 3a/3b haar en ziu eigenlijk producten zonder proteinen moeten genruiken.

Voor het eerst mijn haar gewassen volgens CG en ik heb krullen?! Ik had al de hoop opgegeven, want mijn haar klit enorm en heeft heel veel slag wat ik steeds moet stijlen. Maar nu hoeft dat dus niet.

Ik ben zo benieuwd hoe het er dinsdag uitziet als ik het was en kleine aanpassingen doe.

Ja! Ik heb de strong hold gel, en de conditioner met proteïne. Zou ze beide aanraden!

Edit; oh zie dat je geen proteïne wil haha, dan moet je die conditioner niet doen. Had de gel vooral uitgezocht omdat ie geen glycerine heeft en wilde uitproberen of dat goed werkte met m’n haar

1 like

Ja ik heb degene zonder proteïne en bevallen goed! De leave in ben ik niet zo weg van, maar shampoo en conditioner en de gel wel! (Al is mijn gel met proteïne) maar ze hebben geloof ik ook zonder. Vaak heeft lookfantastic mooie aanbiedingen. Ik zou even daarop wachten als ik jou was!

1 like

Bedankt! Ik ga erop wachten!

1 like

Ik draag mijn haar bijna altijd steil, maar ik geloof dat dit vooral een krullen- en slagprobleem is, dus: hoe gaan jullie om met plukjes die niet in je staart/knot/vlecht blijven zitten? Ze zijn vrijwel altijd te dun voor klemmetjes en gel/haarlak geeft geen mooi effect.

Dit dus: