Krullentopic

Weet iemand een goede deepco voor droog (dun) haar? Liefst te koop bij kruidvat of etos maar evt online bestellen is ook oke. Ik doe nu een tijdje cg maar ik merk dat mijn haar er droger van wordt

Banana hair food masker!!! Van fructis
Helaas niet te koop in NL bij Kruidvat maar wel bij Normal, DM en in België bij het Kruidvat.

En is eventueel ook bij Notino te bestellen @chief als je daar niet bij in de buurt woont!

Iemand bekent met het merk Giovanni?

Jaa, ik ben fan van de leave in!

1 like

Maakt hij je haar niet te zwaar? En heb je ook andere producten geprobeerd?

Ik ben nog steeds op zoek naar de juiste producten. Ik heb 3a/3b haar en ziu eigenlijk producten zonder proteinen moeten genruiken.

Voor het eerst mijn haar gewassen volgens CG en ik heb krullen?! Ik had al de hoop opgegeven, want mijn haar klit enorm en heeft heel veel slag wat ik steeds moet stijlen. Maar nu hoeft dat dus niet.

Ik ben zo benieuwd hoe het er dinsdag uitziet als ik het was en kleine aanpassingen doe.

Ja! Ik heb de strong hold gel, en de conditioner met proteïne. Zou ze beide aanraden!

Edit; oh zie dat je geen proteïne wil haha, dan moet je die conditioner niet doen. Had de gel vooral uitgezocht omdat ie geen glycerine heeft en wilde uitproberen of dat goed werkte met m’n haar

1 like

Ja ik heb degene zonder proteïne en bevallen goed! De leave in ben ik niet zo weg van, maar shampoo en conditioner en de gel wel! (Al is mijn gel met proteïne) maar ze hebben geloof ik ook zonder. Vaak heeft lookfantastic mooie aanbiedingen. Ik zou even daarop wachten als ik jou was!

1 like

Bedankt! Ik ga erop wachten!

1 like

Ik draag mijn haar bijna altijd steil, maar ik geloof dat dit vooral een krullen- en slagprobleem is, dus: hoe gaan jullie om met plukjes die niet in je staart/knot/vlecht blijven zitten? Ze zijn vrijwel altijd te dun voor klemmetjes en gel/haarlak geeft geen mooi effect.

Dit dus:

Als ik geen zin heb in krullen en alles wat er bij komt kijken, föhn ik altijd met zo’n roterende föhnborstel. Ook de hardnekkige kleine krulletjes worden dan mooi sluik en als ik het dan vast draag zijn korte plukjes veel makkelijker weg te steken.

2 likes

Gewoon zo laten!
De meeste pluizigheid haal ik weg door een beetje leave-in of curl activator of olie om de krulletjes te accentueren.

1 like

Als het een goeie pluk is, zet ik het vast met een speldjes, anders laat ik het gewoon. Ik heb door mijn krullen de hoop op een goede/mooie staart lang geleden opgegeven en heb geaccepteerd dat dit soort haartjes er altijd uit zullen springen.

Enige wat tot nu toe soort van gewerkt heeft, is het met gel of haarlak vast kammen, maar dat werkt ook paar tijdelijk.

1 like

Ik vind dit zo heel mooi! Anders kan je (eco) gel en een tandenborstel gebruiken

1 like

Ik houd hier juist ook van. Bij mij is het vaak pluiziger en dan maak ik het soms wat nat met leave in en water.

1 like

Voor de fans van Umberto Giannini, deze zijn 3 voor 2 bij lookfantastic.

Ik had van mijn vriend de nieuwe lijn van Lush gekregen voor afrohaar en ik vind het kut dat het goed is want het is zo duur :sweat_smile:

Ik heb mijn haar eerst gewassen met de Aussie shampoo en die drie minute miracle moisture en dan gevolgd door de Glory conditioner (was een staaltje). Ik heb die 10 minuten laten intrekken maar merkte bij het uitspoelen al een groot verschil. Mijn haar was zo gehydrateerd.

De drie producten die erna volgden zijn gecreëerd om de LOC-methode toe te passen. Super Milk, Renee’s Shea Soufflé (met o.a. Sheaboter, amandel-, kokos-, avocado- en castorolie) en Curl Power (na water is lijnzaad het belangrijkste ingrediënt). Ik heb mijn haar in 16 twists gedaan en ben tot nu toe tevreden. Mijn haar glanst, is gehydrateerd en ik heb weinig shrinkage.
Nu we toch niet buiten mogen, blijft mijn haar in twists en ik als ik ze los doe dan doe ik er de Revive leave-in in.

Conclusie: less is more en een perfect gamma voor mensen met 3B haar en meer. Ik heb zelf 4B/C. Ik ga voor mijn volgende wasbeurt die Glory condtionner aankopen.

7 likes

Klinkt echt als verwennerij!

De curl power klinkt interessant.

1 like