@Madam-Mikmak @KUBUS @Airy-fairy
Ik heb hem gisteren gebruikt en ben er wel over te spreken!
Voordelen
- Houdt chiller vast dan normale föhn + opzetstuk
- Weegt minder dan normale föhn + opzetstuk (heb gewogen; 250 gram)
- Het vermogen is 700W, dus je hebt niet (of minder) het risico dat de stroom uitvalt als je ook je airfryer en afwasmachine aan hebt staan (dit gebeurde laatst bij mij toen m’n vriend z’n haar aan het föhnen was)
- De lucht wordt anders verdeeld en de luchtstroom voelt anders dan bij mijn Carmen; hij blaast niet echt in je haar maar ‘omsluit’ je haar meer met warmte. Het zorgt bij mij in ieder geval voor minder pluis (komt misschien ook deels door het keramische aspect?) en het scheelt in het geluid.
Nadelen
Zelf geen last van, maar dit zijn dingen om rekening mee te houden:
- Het snoer is niet superlang
- Je kan de airflow en temperatuur niet los instellen. Hij heeft twee standen, ‘medium’ en ‘hoger’, waarbij de blaaskracht + hitte oploopt. Die hoogste stand zit qua temperatuur tussen stand 2 en stand 3 van mijn andere föhn in, denk ik (drie is daarbij het maximum). Wil je koud föhnen of juist heel heet, en/of met echt een harde luchtstroom, dan kan je beter een andere föhn kopen.
- Het diffuserdeel zelf is volgens mij een stuk kleiner dan dat van de populaire diffusers die ik online veel zie (de black orchid bijv.). Maar goed, dat kan ook een voordeel zijn, als je hem mee wil nemen op reis, of zo.
En dan is er natuurlijk het altijd bestaande nadeel dat de productie (en dus het kopen) van nieuwe dingen gewoon niet goed is voor onze planeet.
Foto: vergelijking met normale föhn

Foto van m'n haar

Dus, conclusie: als je meer comfort wil tijdens het diffusen, om andere redenen een kleinere föhn wil of van huishoudelijke apparaten houdt en jezelf een keer een cadeautje wil geven (zoals ik) is dit een tof product. Het is geen levensveranderend must-have-apparaat (zoals @Frenky al voorspelde), maar ik ben er happy mee! Laat m’n oude föhn vanaf nu in ieder geval links liggen.

en gebruik je eerst de gel en dan de mousse??
Als het goed is wordt mijn haar binnenkort EINDELIJK weer geknipt en zal het weer meer gaan golven en ik wil het graag wat beter gaan verzorgen (minder hittestyling).
(niets mis met de textuur op zich natuurlijk, maar met deze lengte ben ik net Shirley Temple en ik vind het niet leuk staan):