Ja dat was het ook en geur is ook hemels.
Sinds Corona heb ik geen stijltang meer gebruikt, dus ziet mijn haar er wat beter uit!
Nu ben ik wat aan het experimenteren met producten, maar het wil nog niet baten.
Als ik niks in mijn haar die na het wassen krult het misschien een dagje mooi en zakt het daarna weg en heb ik alleen nog wat grote krullen in de punten (soms vormt het 1 rol aan beide kanten).
Maar als ik er iets van mousse, crème of gel in doe wordt het heel viezig voor mijn gevoel.
Dus het is of zacht maar weinig hold of wel meer hold maar stug (wat op zich wel logisch is). Hoe dealen jullie daarmee, ik was het maar één keer per week dus dat stugge blijft zo en voelt niet fijn. Gebruik ik de verkeerde producten, of hoort dit gewoon zo? (wat natuurlijk niet raar is als je wil dat je krullen vorm houden).
Ik heb bijvoorbeeld de happy curls van andrelon geprobeerd en het zit daarna wel prima, alleen is het hard, stug en als ik mijn haar aanraak zijn mijn handen plakkerig/viezig.
Kan natuurlijk ook dat je teveel product gebruikt. Het gebeurt mij wel eens dat ik teveel mouse pak en het liefst was ik dezelfde avond nog mijn haar. Dat viezige gevoel hoort iig niet, voor zover ik weet.
Het is ook echt experimenteren met wat voor jou werkt en wat niet. Ik zou willen dat er 1 formule was die voor krullen werkte, maar helaas. Ik vind de krul producten van Nivea heel fijn, maar daar hoor ik ook weer veel negatiefs over. Blijven proberen en dan kom je vanzelf bij iets wat voor jou werkt.
Wat ik nu doe, met type 3ab krul, is dit:
Leave in (Of Nivea krullen of Nivea volume of spray van Nature Box)
Curl define cream van Nivea
Krullen mouse van Nivea
Texture gel van Nivea
Misschien heb je er wat aan?
Dankjewel! Heb ik zeker wat aan! Nu weet ik in elk geval dat dat gevoel niet hoort en dat de producten dus niet voor mij werken (ik heb ook minder geprobeerd, maar dan blijft het gevoel of het deed dan weer niks voor mijn haar helaas).
Nivea is makkelijk te verkrijgen dus ga ik maar eens proberen binnenkort!
Gebruik je wel een leave in conditioner of hydraterend product onder de mousse/crème/gel? Dat kan je haar ook zachter en minder stug laten aanvoelen namelijk (maar ook weer sliertig maken als je teveel gebruikt). De juiste balans vinden is de kunst.
Oooh nee doe ik niet! Dus dat zou kunnen inderdaad. Ga dat even opslaan om ook te proberen!
Met product is het wel sneller slierterig bij mij, behalve als ik er dus iets van olie in doe maar dan zakt het alsnog uit.
Ik vraag me ook soms af of m’n haar stiekem niet gewoon medium slag en fijner is geworden na een lange tijd. Ik kan me herinneren dat het vroeger al stug was van zichzelf (en dus meer krul kon houden) en nu is het meer een zachte blob (zonder producten)
foto's om het wat beeldender te maken
weg
Ik zou kijken of je goed in eiwit/moisture balans bent
Heeft iemand ervaring met weer siliconen shampoo te gebruiken na een lange tijd zonder? Ik gebruik nu twee jaar siliconenvrije shampoo, wel soms met sulfaten om te clarifyen. Maar ik ben niet tevreden met mijn krullen, heb redelijk dun haar en het krult veel minder en lijkt sneller vet en voelt nooit echt schoon. Ben ook bang dat anderen dat zien.
Ligt dat zeker weten aan je shampoo, of aan de producten die je daarna gebruikt?
Heb je niet gewoon veel buildup in je haar omdat je styling producten gebruikt met siliconen/teveel producten gebruikt?
In de meeste shampoos zitten überhaupt geen siliconen en zal er ook gelijk uitgewassen worden met de shampoo. Bedoel je conditioner/styling?
Oh aha! Van dat uitwassen van siliconen wist ik niet. Nee, ik denk niet dat ik te veel producten gebruik en ook niet mer siliconen. Ik gebruik nu dr organic olive oil shampoo, petal fresh rosemary mint conditioner, en na het douchen een klein erwtje the mane choiche leave in in de puntjes en boucleme gel in de puntjes. Ik was mn haar om de dag en 1x in de week met clarifying shampoo met sulfaten zonder siliconen.
Heb al geexperimenteerd met verschillende shampoos, proteïne, en minder vaak wassen maar dat werkte niet!
Ik zou dan wel weer shampoo en conditioner met siliconen willen gebruiken om te kijken hoe dat uitpakt. Toen ik dit nog gebruikte had ik wel wat minder definitie, maar leek het vooral alsof ik veel mee haar had en toen had ik echt pijpenkrullen en nu meer golven. Maar vind het wel weer spannend!!
Ik zag laatst bij deze vrouw die ik volg dat zij ook af en toe weer lichte siliconen in haar routine heeft, na jaren CGM te zijn geweest. Ze merkte dat dat toch beter werkte voor haar haar. Misschien interessant om even naar te kijken:
https://www.instagram.com/p/CLmiaXjHSoC/?igshid=1741eth9y72v1
Ik vond gisteren dit filmpje over siliconen waarbij er best wel diep wordt ingegaan op het gebruik van siliconen, de werking ervan en de verschillende types. Ze geeft hierin ook aan dat sulfaatvrije shampoos die bepaalde stoffen bevatten ook in staat zijn om siliconen uit te wassen. Ik vond het erg interessant en het maakt ook dat ik overweeg om meer met siliconen te experimenteren:
Ik kom net van de (gewone) kapper en mijn haar is nu ook mega shiny. Zal vast niet goed zijn geweest qua niet CG en verf/blonderen/zilvershampoo etc. maar het ziet er wel gezond uit, zal ook vast aan de silliconen liggen.
Ben altijd pas echt benieuwd hoe het zit als ik het zelf weer heb gestyled. Je weet met krullen toch het beste hoe je dit precies bij je eigen haar werkt.
Kom net van mn krullenkapper en er moest zo veel vanaf omdat het door de lockdown zo lang geleden was. Was er wel op voorbereid, maar doet toch altijd even pijn .
Edit: @Tubing bij mij zit het als ik het zelf heb gewassen enzo ook gewoon beter. Kijk er nu al naar uit haha.
Purelou in Tilburg! Beste kapsters alive. Althans ik heb Milou en Lieke gehad en die zijn top.
Als ik weer werk heb mag ik er in Den Bosch naar toe van mezelf
Ik ben sinds een paar dagen met CGM begonnen. Heb de final wash gedaan en toen leave in conditioner en gel in drijfnat haar. Geplopt etc. Maar toen vond ik het dus niet heel mooi zitten, met veel strengen zeg maar.
Dus naar de Etos geraced voor mousse en creme, want daar reageert mijn haar meestal wel goed op. En damn, het zit nu al zo mooi. Ben heel benieuwd naar over een aantal weken maar dit is wel heel hoopvol
O ja ik heb dus 3a haar. Het was met name heel droog en ik heb heel snel last van droge punten. Leave in conditioner had ik overigens nog nooit gebruikt, heb het gevoel dat die mijn game changer wordt
Zit dezelfde zaak ook in den bosch? ik wil al heel lang naar Purelou door alle positieve reacties overal, maar vind het zo ver rijden.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar in Purmerend zit een tattoozaak waar ook een CG kapster in zit. Ben bij haar geweest en het zat en zit echt fantastisch! Was geloof ik 45eu kwijt voor knippen, wassen en stylen. Ze geeft tussendoor ook advies. Celinn__ is haar instnaam via daar kan je een afspraak maken. Vriendinnetje is gister geweest en is ook erg lovend over haar.