Krullentopic

Krijg het zelf niet zo hoor haha
vandaag ook gewoon weer lekker in een knot bovenop door het gebrek aan een werkende fohn

wie o wie heeft de fohn tip
ik had de babyliss 6000E besteld maar die is zooooo hard op de laagste stand. Het was in 5 minuten droog maar wel steil.
Nu twijfel ik over de chi lava fohn maar die is ‘maar’’ 1100 watt en heeft geen duurzame motor, maar is wel mega populair op internet
Ik had de Braun satin hair 5 (2200W), maar daar gaat m’n haar achterin de motor in nu het lang is

bij mn vriend heb ik een universele diffusser op een fohn uit de 90s getaped, met een diameter 15 cm, uit de kringloop :frowning: en eigenlijk is die heel goed…

Zorgt een föhn juist voor minder of meer pluis? Ik had er laatst eentje geleend van een vriendin, omdat ik dacht dat me zou helpen, maar de pluis werd erger. Nu vraag ik me af of ik iets verkeerd doe.

Maak je een gel cast in je haar? Mijn kapper raadt aan om eerst die helemaal droog te maken. Dus je gaat eerst helemaal buitenom je haar/hoofd föhnen en pas daarna diffusen.

1 like

Zie de tip van fahrneheit + er komt nog wel wat techniek bij fohnen kijken. Als ik in het wilde een beetje blaas en zwaai wordt het ook een poedel. In principe zou het met de juiste techniek en een gelcast voor minder pluis en meer volume moeten zorgen.

1 like

Föhn je dan ook zonder diffuser?
Want dat hoef ik niet te proberen… poef!

2 likes

Ik denk dat ik het helemaal verkeerd doe dan. Ik ben gewoon als een malle gaan fohnen, zonder diffuser. Ik ga het nog eens proberen, maar dan met Youtube filmpjes + diffuser

2 likes

Zoek eens op ‘pixie diffusing’ op youtube! Dat werkt bij mij goed :slight_smile:

1 like

Ik heb laatst deze besteld:

Het is dus een speciale diffuserföhn, zonder los opzetstuk. Ga 'm vandaag of morgen voor het eerst echt gebruiken, maar heb 'm al even aangezet en volgens mij is hij heel chill; de luchtstroom voelt heel anders dan bij m’n huidige diffuser.

Dit is hoe de bovenkant eruitziet:

6 likes

Manes by Mell heeft een paar fijne videos over het difussen van krullen op YouTube

1 like

Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd naar je review

1 like

Oee heb deze al eerder gezien maar is zo weinig over te vinden… benieuwd hoe het jou bevalt!

Oh ik ben ook benieuwd hoe die bevalt. Ben in mei jarig dus misschien wel een goed cadeau. Vooral ook benieuwd of er echt een koude stand op is? Dat kan ik niet heel goed terugvinden!

Ik snap niet zo goed wat zo’n “speciale” diffuser toe voegt?
Ik heb een doodnormale fohn met diffuser, het ligt er maar aan hoe je die gebruikt.

Als je met een diffuser door je krullen heen ragt op 120 graden wordt het sowieso niets.
Vind dit soort producten echt een money grab.

Wattage, luchtstroom, temperatuur, verschillende standen voegen iig iets toe. Bij een specifieke diffuserfohn wordt daar wellicht iets meer aandacht aan besteed. Die hierboven is volgens mij ook een stuk lichter dan de gemiddelde föhn -en daardoor fijner als je 30 minuten staat te föhnen? Natuurlijk is techniek key, maar ik had laatst een föhn uitgeprobeerd die zelf op de laagste stand zo hard blies dat techniek geen kans had.

Ben voor de chi lava föhn gegaan! Nog een paar keer testen maar vooralsnog erg content mee.

1 like

De afgelopen maanden gebruik ik curl lala, werkt redelijk goed op het haar, de krul (mix 3c/4a/b) blijft goed zitten en droogt niet uit.
Nu merk ik de laatste weken alleen elke keer als ik het haar gedaan heb dat ik er uitslag op mijn vingers van krijg.
Iemand tips voor vergelijkbaar product?

Heeft iemand nog een goeden tip voor een krullen kapper rondom Zaandam? En knippen ze dan ook je haar terug in model? Ik heb enorm lente verschil

Niet in Zaandam maar ik ben in Purmerend geweest. Bij Le nou hair (te vinden via insta), knipt het idd ook weer in model

1 like

Ik kan het niet vinden op insta of Google, alleen de tattoo shop. :grimacing: Zou je me misschien het account kunnen dm’en? Sorry

1 like

Ikzelf heb het nooit gebruikt, want in Curl la la zitten siliconen, maar ik heb even voor je gekeken in de Facebook groep.

Cantu leav-in conditioner
Shea moisture smoothy

Zijn beide te koop bij de Kruidvat overigens.

Thanks, cantu hebben we staan gebruik ik wel als leave in, maar doet echt niets voor de krul.
Shea moistre ook gebruikt maar daarbij zit het alleen op dag 1 goed, daarna gaat het heel erg pluizen en daardoor klitten.

Komen regelmatig in de toko en black hairshop, maar juist door het grote aanbod geen idee wat ik dan moet meenemen

1 like