Krullentopic

Ja hier kwam ik laatst achter, gingen ineens veel vriendinnen van me. Blijkt ie nu ook hier in de vughterstraat te zitten

1 like

Hoi, ik wil graag beginnen met de CG-methode en ik hoop dat jullie tips hebben voor me. Heb er al een beetje over gelezen en dit topic doorgespit maar het is zoveel informatie dat ik het overzicht een beetje kwijt ben.

Krultype: 2a
Dichtheid: gemiddeld?
Dikte: fijn
Haarelasticiteit en porositeit vind ik moeilijk in te schatten. Mijn haar is heel fijn en dun, snel pluizig en heel snel vettig. Ik moet het om de dag wel wassen. Als ik m’n haar ga wassen moet ik het wel een beetje verplaatsen zodat de onderste laag nat wordt, maar het droogt wel heel snel. Het klit vrij makkelijk en wordt snel slierterig en ik verlies heel snel volume. Ik doe niet verven, föhnen, krullen of stijltang gebruiken.

Ik heb nu voor de final wash Zwitsal mini. Voor shampoo heb ik nu Love Beauty en Planet muru muru butter & rose en shea butter & sandalwood. Conditioner zelfde merk. Als het goed is, zijn deze CG-proof? Microvezel handdoek heb ik niet, maar ik kan wel een tshirt gebruiken. En verder loop ik een beetje vast haha, ik weet niet zo goed wat nu handig is om nog meer te gebruiken?

Als je fijn haar hebt zou ik nog een gel pakken, of in ieder geval iets van een product met hold. Anders blijven je golven/krullen denk ik niet zitten! Aanbrengen op je natte of vochtige haar (moet je even uitproberen wat voor je werkt), en als het 100% droog is uitscrunchen.

1 like

Dankjewel! Ik ga even op zoek naar eentje

@Tubing ik weet niet waar jullie wonen maar binnenkort openen ze een derde vestiging in Breda!

Den Bosch dus heb d’r hier al eentje! Als ik weer werk heb mag ik van mezelf een keer naar een dure kapper :sweat_smile:

Ik heb 2a/2b haar en ga volgende week naar PureLou en ben heel benieuwd of ik er wegga met een stuk meer slag. Nu zakt het vaak snel uit, ik heb heeel veel en dik haar. Zo’n zin in! :dizzy:

2 likes

Ooh wil je laten weten wat je ervaring is? Ik heb half mei een afspraak daar! In DB, jij toevallig ook?
Ik heb niet heel dik haar, maar verder wel precies hetzelfde als wat jij beschrijft, type 2a/2b dat snel uitzakt dus ben heel benieuwd wat ze daarmee kunnen!
(Stiekem ben ik bang dat ik daar binnenloop en ze me dan weer wegsturen omdat ik geen ~echte~ krullen heb maar oke dat probeer ik uit mijn hoofd te zetten haha :sweat_smile:)

Haha ze knippen ook mensen zonder krullen! En denk wel dat ze wat kunnen met je haar in de zin om er meer krul in te brengen! Ook styling tips enzo.

1 like

Haha ik was laatst naar de kapper geweest en ik had m’n haar zelf net gewassen/gestyled zodat het zou krullen zodat ze het droog kon knippen. Nou ging allemaal prima, daarna gewassen/geverfd/etc. En toen moest het nog gedroogd worden. Er werd een assistent van achteren gehaald met een hele bos krullen, omdat de kapper nog even geen tijd had. Zij ging ijverig aan de slag om mijn haar weer krullend te laten opdrogen, maar het ging echt van kwaad naar erger :joy: Ze had opzich wel de goede techniek (diffusen, van onderen, scrunchen ,etc) maar mijn haar moet kletsnat al in een krul geknepen worden en ik heb ook echt een styling product nodig. En die arme meid bleef maar knijpen in m’n haar, maar het was al te droog om nog tot een curl clump te vormen en dus werd het een soort ontplofte sprietenkop. hahah ik kon de wanhoop gewoon in haar gezicht lezen van ‘heeft deze persoon krullen???’

Ik vraag me af hoe dit bij echte krullenkappers gaat (dat was deze niet), hoe stylen/drogen ze daar je haar?

1 like

oh wil je ervaringen en fotos delen?

Ik ben laatst naar een cg kapper geweest en ja, er zat heel veel krul in, maar ik wilde ht ook zo snel mogelijk wassen.

foto's

before (2 dagen ongewassen haar, en ook niet gestyled 's ochtends. dat moest; https://www.facebook.com/kapsalonlemmer/photos/pcb.2976794882563608/2976781542564942/
after; https://www.facebook.com/kapsalonlemmer/photos/pcb.2976794882563608/2976781549231608

5 likes

Zal ik doen!

En jouw haar :heart_eyes:

1 like

Krijg het zelf niet zo hoor haha
vandaag ook gewoon weer lekker in een knot bovenop door het gebrek aan een werkende fohn

wie o wie heeft de fohn tip
ik had de babyliss 6000E besteld maar die is zooooo hard op de laagste stand. Het was in 5 minuten droog maar wel steil.
Nu twijfel ik over de chi lava fohn maar die is ‘maar’’ 1100 watt en heeft geen duurzame motor, maar is wel mega populair op internet
Ik had de Braun satin hair 5 (2200W), maar daar gaat m’n haar achterin de motor in nu het lang is

bij mn vriend heb ik een universele diffusser op een fohn uit de 90s getaped, met een diameter 15 cm, uit de kringloop :frowning: en eigenlijk is die heel goed…

Zorgt een föhn juist voor minder of meer pluis? Ik had er laatst eentje geleend van een vriendin, omdat ik dacht dat me zou helpen, maar de pluis werd erger. Nu vraag ik me af of ik iets verkeerd doe.

Maak je een gel cast in je haar? Mijn kapper raadt aan om eerst die helemaal droog te maken. Dus je gaat eerst helemaal buitenom je haar/hoofd föhnen en pas daarna diffusen.

1 like

Zie de tip van fahrneheit + er komt nog wel wat techniek bij fohnen kijken. Als ik in het wilde een beetje blaas en zwaai wordt het ook een poedel. In principe zou het met de juiste techniek en een gelcast voor minder pluis en meer volume moeten zorgen.

1 like

Föhn je dan ook zonder diffuser?
Want dat hoef ik niet te proberen… poef!

2 likes

Ik denk dat ik het helemaal verkeerd doe dan. Ik ben gewoon als een malle gaan fohnen, zonder diffuser. Ik ga het nog eens proberen, maar dan met Youtube filmpjes + diffuser

2 likes

Zoek eens op ‘pixie diffusing’ op youtube! Dat werkt bij mij goed :slight_smile:

1 like

Ik heb laatst deze besteld:

Het is dus een speciale diffuserföhn, zonder los opzetstuk. Ga 'm vandaag of morgen voor het eerst echt gebruiken, maar heb 'm al even aangezet en volgens mij is hij heel chill; de luchtstroom voelt heel anders dan bij m’n huidige diffuser.

Dit is hoe de bovenkant eruitziet:

6 likes