Krullentopic

Ik las inderdaad ook of het voor jou was… :relaxed:

Maar producten zijn voor mij ook anders dan in de winter zo kan je haar verschillen!

Moisture, meer proteïne, minder glycerine :crazy_face:

1 like

Oooo sorry! Ze heet idd gewoon Celinn__ wat stom :sweat_smile:

1 like

@Madam-Mikmak @KUBUS @Airy-fairy

Ik heb hem gisteren gebruikt en ben er wel over te spreken!

Voordelen
  • Houdt chiller vast dan normale föhn + opzetstuk
  • Weegt minder dan normale föhn + opzetstuk (heb gewogen; 250 gram)
  • Het vermogen is 700W, dus je hebt niet (of minder) het risico dat de stroom uitvalt als je ook je airfryer en afwasmachine aan hebt staan (dit gebeurde laatst bij mij toen m’n vriend z’n haar aan het föhnen was)
  • De lucht wordt anders verdeeld en de luchtstroom voelt anders dan bij mijn Carmen; hij blaast niet echt in je haar maar ‘omsluit’ je haar meer met warmte. Het zorgt bij mij in ieder geval voor minder pluis (komt misschien ook deels door het keramische aspect?) en het scheelt in het geluid.
Nadelen

Zelf geen last van, maar dit zijn dingen om rekening mee te houden:

• Het snoer is niet superlang
  • Je kan de airflow en temperatuur niet los instellen. Hij heeft twee standen, ‘medium’ en ‘hoger’, waarbij de blaaskracht + hitte oploopt. Die hoogste stand zit qua temperatuur tussen stand 2 en stand 3 van mijn andere föhn in, denk ik (drie is daarbij het maximum). Wil je koud föhnen of juist heel heet, en/of met echt een harde luchtstroom, dan kan je beter een andere föhn kopen.
  • Het diffuserdeel zelf is volgens mij een stuk kleiner dan dat van de populaire diffusers die ik online veel zie (de black orchid bijv.). Maar goed, dat kan ook een voordeel zijn, als je hem mee wil nemen op reis, of zo.

En dan is er natuurlijk het altijd bestaande nadeel dat de productie (en dus het kopen) van nieuwe dingen gewoon niet goed is voor onze planeet.

Foto: vergelijking met normale föhn

photo_2021-04-25 14.38.25

Foto van m'n haar

photo_2021-04-25 14.48.02

Dus, conclusie: als je meer comfort wil tijdens het diffusen, om andere redenen een kleinere föhn wil of van huishoudelijke apparaten houdt en jezelf een keer een cadeautje wil geven (zoals ik) is dit een tof product. Het is geen levensveranderend must-have-apparaat (zoals @Frenky al voorspelde), maar ik ben er happy mee! Laat m’n oude föhn vanaf nu in ieder geval links liggen.

3 likes

Oh wauw alleen al het formaat lijkt mij super, en het gewicht.
Makkelijke meenemen op de camping :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb ook niet veel en dik haar, ik ga hem onthouden!

1 like

Hahaha ja hij is wel lief en mini!

Denk dat ie voor dikker en meer haar ook chill kan zijn, omdat je dan natuurlijk juist extra lang met dat ding in je hand moet zitten.

1 like

Oh thanks voor de uitgebreide review! En je krullen zitten mooi :clap:t2:
Ik zou denk wel de koude stand missen, maar voor op vakantie zou het dan wel handig zijn. Hmm goede om in gedachte te houden!

1 like

Zijn hier ook dames die eco cg producten gebruiken?

Ik ben op zoek naar eco producten, liefst met proteïne. Of in ieder geval een crème of leave in met proteïne. Shampoo mag zonder.

Misschien kun je iets van Ecoslay proberen? De Matcha Boost of Rice Pudding bijvoorbeeld? Ik gebruik Orange Marmalade en die vind ik echt geweldig (ondanks het gebrek aan proteïne), dus ik denk dat de rest ook heel chill is. Ga binnenkort zelf ook maar eens een testertje van Matcha Boost + Rice Pudding kopen.

Happy krullenkappercustomer :heart_eyes:

IMG-20210426-WA0027
IMG-20210426-WA0028

29 likes

Ja die matcha boost had ik al voorbij zien komen inderdaad!
Ik dacht vanmorgen opeens dat ik natuurlijk ook gewoon een potje zijde proteïne kan kopen en dat door m’n producten zónder kan mengen!

Haha wat ellendig krijg het echt no way meer als dit en het was savonds al best uitgezakt
SOS

Ja, dit heb ik dus ook steeds.
Al zou ik me nog steeds meer moeten verdiepen in de methode…
Mijn haar blijft zoals je eerste foto.

Naar welke krullrnkapper was je gegaan (als je dat wil zeggen natuurlijk)?

Ik zou ze om tips vragen in ieder geval m.b.t. het stylen!

Purelou!

Ik heb een overzicht met de producten en weet nog wel ongeveer wat ze deden, maar die producten aanschaffen kost me 120 euro :sob:

Ooh balen. Ik zou gewoon experimenteren met de (soortgelijke) producten die je hebt liggen. En als ze opgaan kan je altijd nog overwegen om hun producten aan te schaffen.

Helaas niet in de buurt.

1 like

En @Leann Dat uitzakken is wel onvermijdelijk denk ik hoor! Zeker als je meer wavy haar hebt ipv krullend. Mijn tip is om genoeg producten met hold te gebruiken (ik gebruik een strong hold gel van giovanni LA op nat haar en na het ploppen nog een mousse eroverheen), te diffusen en daarna echt te wachten tot het 100% droog is voordat je eraan zit.

Maar hoe sommige mensen méér krullen/slag krijgen na een paar dagen (zeker zonder refreshen) is voor mij een raadsel haha. Bij mij zakt het ook uit en op dag 3 is het praktisch steil

2 likes

Welke mousse gebruik jij? Ik zie je stories wel eens en je hebt wel een beetje hetzelfde haar als het steil is geloof ik!

Jaa klopt denk ik wel! Mijn haar kan echt gewoon steil opdrogen als ik het nat kam, behalve m’n nekhaar, dat golft dan alsnog haha.

Ik heb een tijdje innersense gebruikt en vond ik heel fijn, maar te duur haha. Nu heb ik van Giovanni LA ook! Deze:
image

2 likes

Hahah ik heb ook pijpenkrullen in mijn nek!! Slaat echt nergens op echt, hair get a grip on yourself
Thanks, ik ga eens onderzoeken of dit iets voor mij is :grin: en gebruik je eerst de gel en dan de mousse??

1 like

Jaa ik doe haar natmaken, shampoo, conditioner, haar kammen (+uitspoelen) tot er clumps zijn, dan leave-in conditioner (blueberry bliss, echt m’n fav), scrunch scrunch scrunch in nat haar, dan gel, beetje water toevoegen nog en weer scrunchen. Dan microploppen zodat het iets minder nat is, dan 5 min haar in plop en dan mousse op m’n haaraanzet + over de lengtes scrunchen en dan diffusen!

3 likes