Naar welke krullrnkapper was je gegaan (als je dat wil zeggen natuurlijk)?
Ik zou ze om tips vragen in ieder geval m.b.t. het stylen!
Naar welke krullrnkapper was je gegaan (als je dat wil zeggen natuurlijk)?
Ik zou ze om tips vragen in ieder geval m.b.t. het stylen!
Purelou!
Ik heb een overzicht met de producten en weet nog wel ongeveer wat ze deden, maar die producten aanschaffen kost me 120 euro
Ooh balen. Ik zou gewoon experimenteren met de (soortgelijke) producten die je hebt liggen. En als ze opgaan kan je altijd nog overwegen om hun producten aan te schaffen.
Helaas niet in de buurt.
En @Leann Dat uitzakken is wel onvermijdelijk denk ik hoor! Zeker als je meer wavy haar hebt ipv krullend. Mijn tip is om genoeg producten met hold te gebruiken (ik gebruik een strong hold gel van giovanni LA op nat haar en na het ploppen nog een mousse eroverheen), te diffusen en daarna echt te wachten tot het 100% droog is voordat je eraan zit.
Maar hoe sommige mensen méér krullen/slag krijgen na een paar dagen (zeker zonder refreshen) is voor mij een raadsel haha. Bij mij zakt het ook uit en op dag 3 is het praktisch steil
Welke mousse gebruik jij? Ik zie je stories wel eens en je hebt wel een beetje hetzelfde haar als het steil is geloof ik!
Jaa klopt denk ik wel! Mijn haar kan echt gewoon steil opdrogen als ik het nat kam, behalve m’n nekhaar, dat golft dan alsnog haha.
Ik heb een tijdje innersense gebruikt en vond ik heel fijn, maar te duur haha. Nu heb ik van Giovanni LA ook! Deze:
Hahah ik heb ook pijpenkrullen in mijn nek!! Slaat echt nergens op echt, hair get a grip on yourself
Thanks, ik ga eens onderzoeken of dit iets voor mij is en gebruik je eerst de gel en dan de mousse??
Jaa ik doe haar natmaken, shampoo, conditioner, haar kammen (+uitspoelen) tot er clumps zijn, dan leave-in conditioner (blueberry bliss, echt m’n fav), scrunch scrunch scrunch in nat haar, dan gel, beetje water toevoegen nog en weer scrunchen. Dan microploppen zodat het iets minder nat is, dan 5 min haar in plop en dan mousse op m’n haaraanzet + over de lengtes scrunchen en dan diffusen!
Mag ik met mijn slap golvend haar aanraders vragen voor een kruldefiniërende crème? Als het goed is wordt mijn haar binnenkort EINDELIJK weer geknipt en zal het weer meer gaan golven en ik wil het graag wat beter gaan verzorgen (minder hittestyling).
Iemand ervaring met deze?
Ik las in dit topic ook wisselende ervaring met de Cantu Curl Activator Cream? Die wou ik eigenlijk kopen haha.
Het is lang geleden dat ik jouw haar heb gezien maar ik denk dat Cantu te zwaar voor je is! Black Hair merken zijn over het algemeen gewoon niet geschikt voor Europees haar, hoe lekker het ook ruikt.
Die van het plaatje ken ik niet
Weet je je eigenschappen al, wil je moisture of proteins / wat heb je nodig
Niet per sé een curl activator, maar ik vind de Curlsmith Styling Soufflé heel fijn voor wavy/type 2 haar. Het geeft lichte hold en best wat definitie maar is niet zwaar en wordt niet hard.
Mijn ervaring met curl activators (heb de Cantu, Flora Curl en Blueberry Bliss geprobeerd) is dat ze toch vaak te zwaar zijn voor haar met niet echt krullen-krullen
Welke is de curl activator van blueberry bliss?
De leave-in daarvan is wel één van m’n favos. Misschien nog wel te zwaar maar ik kom van Shea moisture Jamaican black castor oil leave in dus dan is alles licht er na haha
Mijn haartextuur is door hormonale schommelingen best veranderlijk, en de afgelopen tijd heb ik veel grote pijpenkrullen.
Ik borstel mijn haar tijdens het föhnen omdat ik het bij mijzelf mooier vind als mijn het wat zachter valt, maar tenzij ik een stijltang gebruik zijn ze na een paar dagen gewoon weer terug. Is er een manier om pijpenkrullen droog te stylen zonder hitte? Doorborstelen zorgt voor gegarandeerd veel pluis en als ik ze met mijn vingers uit elkaar haal springen ze snel weer terug. Natmaken? Gel gebruiken? Haarlak zoals bij babyhaartjes? Ik gebruik op dit moment geen stylingproducten, alleen een leave-in conditioner.
Deze plukken heb ik eergisteren met de ronde borstel gepolijst en waren vanochtend nog golvend (niets mis met de textuur op zich natuurlijk, maar met deze lengte ben ik net Shirley Temple en ik vind het niet leuk staan):
Misschien eens zoeken naar Noughty? Ik heb deze maar gebruik ‘m nog niet zo lang dat ik et echt al iets zinnigs over kan zeggen haha:
Maar er is ook nog een cream geloof ik die ik wavies/curlies op instagram zag gebruiken!
—————
@anon28710462 hmm ik weet niet zo goed hoe je steiler kan stylen, misschien leave in conditioner erin zodat het je haar wat zwaarder maakt? (Ik vind zelf pijpenkrullen trouwens prachtig!)
Het was een spray, maar ik kan hem zo gauw niet online vinden nu dus weet niet of hij er nog is. Ik had hem destijds in een setje reisverpakkingen, misschien dat je daar nog naar kunt zoeken?
Geen idee eigenlijk, ik zit al effe aan mijn haar te trekken maar het stretcht of breekt niet haha. Ik denk dat het vooral droog is. Het wordt snel statisch, ziet er gortdroog uit (vooral aan de punten) en houdt weinig krul vast.
haha dit is ook echt verschrikkelijk
ik ben in staat een gelamineerd papiertje in de douche te hangen met hoe het ook alweer zit
heb je het al geprobeerd op nat/schoon haar?
Hoe blijven hoeden en petten bij dames met krullen zitten? Bij mij gaan ze langzaam omhoog en dan bij ieder zuchtje wind moet ik m’n hoed vasthouden.
Met los haar zo goed als onmogelijk. Heel soms draag ik in de zomer wel eens een pet, maar dan met een lage staart.
Misschien herkenbaar voor anderen die van steil haar via de CG method naar golven/krullen zijn gegaan:
werd net omschreven door iemand van m’n werk als ‘die met die blonde krullen’ omg ging helemaal stralen
Voor m’n gevoel ben ik nog steeds iemand met steil haar haha