Krullentopic

Mag ik met mijn slap golvend haar aanraders vragen voor een kruldefiniërende crème? :blush: Als het goed is wordt mijn haar binnenkort EINDELIJK weer geknipt en zal het weer meer gaan golven en ik wil het graag wat beter gaan verzorgen (minder hittestyling).

Iemand ervaring met deze?

image

Ik las in dit topic ook wisselende ervaring met de Cantu Curl Activator Cream? Die wou ik eigenlijk kopen haha.

Het is lang geleden dat ik jouw haar heb gezien maar ik denk dat Cantu te zwaar voor je is! Black Hair merken zijn over het algemeen gewoon niet geschikt voor Europees haar, hoe lekker het ook ruikt.

Die van het plaatje ken ik niet
Weet je je eigenschappen al, wil je moisture of proteins / wat heb je nodig

2 likes

Niet per sé een curl activator, maar ik vind de Curlsmith Styling Soufflé heel fijn voor wavy/type 2 haar. Het geeft lichte hold en best wat definitie maar is niet zwaar en wordt niet hard.
Mijn ervaring met curl activators (heb de Cantu, Flora Curl en Blueberry Bliss geprobeerd) is dat ze toch vaak te zwaar zijn voor haar met niet echt krullen-krullen

1 like

Welke is de curl activator van blueberry bliss?
De leave-in daarvan is wel één van m’n favos. Misschien nog wel te zwaar maar ik kom van Shea moisture Jamaican black castor oil leave in dus dan is alles licht er na haha

Mijn haartextuur is door hormonale schommelingen best veranderlijk, en de afgelopen tijd heb ik veel grote pijpenkrullen.
Ik borstel mijn haar tijdens het föhnen omdat ik het bij mijzelf mooier vind als mijn het wat zachter valt, maar tenzij ik een stijltang gebruik zijn ze na een paar dagen gewoon weer terug. Is er een manier om pijpenkrullen droog te stylen zonder hitte? Doorborstelen zorgt voor gegarandeerd veel pluis en als ik ze met mijn vingers uit elkaar haal springen ze snel weer terug. Natmaken? Gel gebruiken? Haarlak zoals bij babyhaartjes? Ik gebruik op dit moment geen stylingproducten, alleen een leave-in conditioner.

Deze plukken heb ik eergisteren met de ronde borstel gepolijst en waren vanochtend nog golvend :rage: (niets mis met de textuur op zich natuurlijk, maar met deze lengte ben ik net Shirley Temple en ik vind het niet leuk staan):
20210429_214647

1 like

Misschien eens zoeken naar Noughty? Ik heb deze maar gebruik ‘m nog niet zo lang dat ik et echt al iets zinnigs over kan zeggen haha:

Maar er is ook nog een cream geloof ik die ik wavies/curlies op instagram zag gebruiken!

—————
@anon28710462 hmm ik weet niet zo goed hoe je steiler kan stylen, misschien leave in conditioner erin zodat het je haar wat zwaarder maakt? (Ik vind zelf pijpenkrullen trouwens prachtig!)

1 like

Het was een spray, maar ik kan hem zo gauw niet online vinden nu dus weet niet of hij er nog is. Ik had hem destijds in een setje reisverpakkingen, misschien dat je daar nog naar kunt zoeken?

Geen idee eigenlijk, ik zit al effe aan mijn haar te trekken maar het stretcht of breekt niet haha. Ik denk dat het vooral droog is. Het wordt snel statisch, ziet er gortdroog uit (vooral aan de punten) en houdt weinig krul vast.

haha dit is ook echt verschrikkelijk
ik ben in staat een gelamineerd papiertje in de douche te hangen met hoe het ook alweer zit
heb je het al geprobeerd op nat/schoon haar?

Hoe blijven hoeden en petten bij dames met krullen zitten? Bij mij gaan ze langzaam omhoog en dan bij ieder zuchtje wind moet ik m’n hoed vasthouden.

Met los haar zo goed als onmogelijk. Heel soms draag ik in de zomer wel eens een pet, maar dan met een lage staart.

1 like

Misschien herkenbaar voor anderen die van steil haar via de CG method naar golven/krullen zijn gegaan:

werd net omschreven door iemand van m’n werk als ‘die met die blonde krullen’ omg ging helemaal stralen :pleading_face: :pleading_face: Voor m’n gevoel ben ik nog steeds iemand met steil haar haha

17 likes

Het klinkt alsof je protein overload heb en geen goede Final wash hebt gehad? Kan je je routine inclusief producten vertellen?

Ik mis een leave-in in je routine.?
En je kunt ook een mousse proberen. Of een cremegel. Ik ken die gel van jou niet maar gels kunnen soms te heftig zijn voor 2B
Bij het kruitvat heb je de yari green lijn.
Schijnt goed te bevallen bij veel mensen

2 likes

Nou zoals je zegt dat je krullen/slag zit klinkt het alsof je ook moisture nodig hebt.
Je kunt een test doen om te zien of je proteïne nodig hebt (op YouTube wel te vinden)

Een masker elke week is ook aan te raden.

1 like

Ik kan even geen voorbeeldfoto’s vinden maar ik weet dat kokos een ingrediënt is dat heel verkeerd bij mensen kan uitvallen (haar wordt dan heel droog, haast touwachtig). Dus ik zou kijken wat er gebeurt als je een andere conditioner probeert!

1 like

Misschien is cgproberen.nl iets voor je? Daar kan je kleine testers bestellen.

2 likes

@Bill ik heb me laatst bij een krullenkapper wat producten laten aansmeren (ja oke op dat moment was ik gewoon heel enthousiast haha) maar kwam later tot de conclusie dat ik toch liever mn eigen producten, waar ik nog best wat voorraad van heb, gebruik. Anyway, ik verkoop die krullenkapper producten dus weer. Ze zijn CG en ecologisch. Heb alles begin vorige week in het verkooptopic gezet. Mss ligt het alsnog wel boven je budget hoor, maar laat het me maar weten als je interesse hebt, dan komen we er qua prijs wel uit.

2 likes

Heeft iemand dé tip voor een volume mousse? Het liefst cg proof. Ik word gek van alle producten die volume beloven en uiteindelijk vrij weinig doen… mn haar zakt telkens in. Heb een tijdje innersence i create lift gebruikkt, maar geeft toch niet het gewenste resultaat. Ik blijf maar door mn haar heen moeten gaan om het opnieuw te liften.

De root 66 spray van Giovanni misschien? Zelf geen ervaring mee maar lees veel positieve dingen. Is dus alleen geen mousse, maar een spray die je gebruikt bij je aanzet.

1 like