Mayonaise
O, dat is een goed idee. Ik heb avocado’s en kokosolie. Maak daar wel een prutje van met de staafmixer.
Op hoop van zegen
Zit daar verschil in?
Ik heb werkelijk geen idee welke ik gebruik! Maar t werkt als een tiet.
Aloe vera of lijnzaadgel, bodylotion en eventueel een beetje olie!
Als je interesse hebt, ik heb laatst van alles van Boucleme gekocht maar het werkt echt niet op m’n haar. Ik kan even kijken hoeveel overal in zit, evt kan je wat overnemen als je wil!
@Saray wat voor soort krul heb jij? Want ik heb 2c maar het wordt er bij mij enorm vet van… Had jij dat in het begin ook, of kon je direct naar 1x per week wassen?
Yes! Stuur je me een pb met foto en vraagprijs?
Maar kom jij al van sulfaatvrij wassen af? Kan me voorstellen dat dat nog iets doet? Je hebt ook 2 soorten cleaners zie ik online
Nouja nee denk het niet haha maar ze hebben op de site twee “30 days to…” pakketjes waarin in de waves de superhold en de hydrating cleanser zit en in de curls de curl cream en conditioning cleanser. (En dan in beide de conditioner en de defining gel).
2c en 3a en heel veel en heel dik haar.
Mijn haar heeft altijd wel veel vet kunnen hebben, ik hoef t echt maar eens per 5/6/7 dagen te wassen. En dan nog zou ik t kunnen refreshen, alleen de pluis irriteert me.
Ik ben gisteren eindelijk weer naar de krullenkapper geweest en ik ben zo blij. Het zit eindelijk weer goed! En ze toveren er daar altijd zoveel mooie krullen tevoorschijn. Ik ben zelf vaak te lui om het zo goed te doen, maar eigenlijk zou ik dat best vaker kunnen doen voor een paar dagen mooie krullen.
Ik wil aan de slag om mijn krullen wat beter in vorm te krijgen want het lijkt nergens meer op. Volgens mij heb ik type 2c krullen maar de onderste laag bij mijn nek is vrijwel helemaal stijl. Bovenste krullen pluizen best wel erg. Wat voor producten kan ik het beste gebruiken? Ik krijg snel een jeukende hoofdhuid van shampoo en allerlei producten, dus misschien iets dat ook nog geschikt is voor een gevoelige huid? Weet echt niet waar ik moet beginnen.
Ik moest van mn kapper meer proteïne gebruiken en nu is mn hele haarstructuur veranderd . Helemaal slierterig en plat en pluizig.
Ik ga een appel cider azijn rinse proberen en hopen dat mn oude krullen terug komen.
De Dry and itchy lijn van As I am is heel fijn bij een gevoelige, jeukende hoofdhuid. Ik heb zelf de cowash maar de shampoo schijnt ook goed te zijn.
(Alleen de geur moet ik me elke keer echt even overheen zetten. Doet me denken aan de beschimmelde badkamer in een hostel in ZO Azië)
Ik vind de love beauty & planet shampoo en conditioner heel fijn. Daarbij gebruik ik quench leave in van aunt jackie en snot van crème of nature als gel. Werkt voor mij heel goed!
Dankjewel voor alle tips! @Zitzak waar koop jij die shampoo? Kom weer op LookFantastic uit maar wil dat juist vermijden…
Hm volgens mij idd via Lookfantastic, heb daar eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Anders even zoeken op MP of de Curly girl Facebook verkoop groep, daar wordt het ook nog wel eens aangeboden. Of een toko, daar verkopen ze ook vaak As I am.
Ja ik bestelde daar altijd graag, maar hoor de laatste tijd zoveel ramp verhalen dat ik niet meer goed durf. Zal hier in de buurt eens kijken, thanks!
Heb je wel eens getest of de jeuk van Cocamidopropyl betaine komt?
Nee… hoe doe ik dat? Ben wel bij de huisarts geweest een aantal jaar terug en daar zei ze dat het eczeem is. Heb toen een speciale shampoo gehad maar dat werkte ook niet. Vraag me af of het niet iets van psoriasis is… Een shampoo die ik via LF koop werkt goed, maar die kun je nagenoeg nergens krijgen behalve daar. Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven.
Dat is opzich een relatief bekend ingrediënt die eczeem veroorzaakt! Dus als je jeuk idd wat meer is dan “wat jeuk” zou dat het kunnen zijn. Het is een schuimmaker. Misschien kan je een tijdje een shampoo zonder proberen en zien of dat al helpt?
Verbaast me overigens wel dat dry&itchy dat bevat maarja er zit ook weer zink in.