Krullentopic

Ik ga het onthouden, bedankt voor de tip. Zo meteen alle flessen die ik heb staan inspecteren. De itchy flaky scalp shampoo van Philip Kingsley werkt namelijk wel goed, maar die is dus alleen via LF te krijgen.

En bol.com zie ik
Zit geen Cocamidopropyl betaine in dus dat zou het wel eens kunnen zijn
Wil je ook sulfaatvrij en siliconen vrij/CG?

1 like

Ja het liefst wel! Al ben ik nu al blij als ik niet mijn hele hoofdhuid meer kapot krab… Durf me amper te vertonen bij de kapper haha.

En thanks!! Ik ga meteen een nieuwe literfles inslaan. Je bent mijn redding.

Haha ja ach
Ik zag hier https://krullentemmer.nl/cg-shampoo-zonder-cocamidopropyl-betaine/ een lijstje

Mas newen & innersense is bij krullespulle.nl te krijgen, die merken op die website zijn allemaal eco en CG.
Boucleme curl cleanser is een co-wash, dat moet je fijn vinden (en je krullen ook natuurlijk)

Die van Shea moisture staat gewoon bij de Kruidvat maar is eigenlijk wel echt voor krultypes 3-4. Maar wie weet komt dat nog te voorschijn na een jaartje goede verzorging :wink:

1 like

Dankjewel voor je hulp! Enorm gewaardeerd. Ik ga kijken :smiley:

Ja heb nu alleen naar shampoo gekeken he
Je vraagt natuurlijk eigenlijk om tips voor minder pluis en meer definitie
Je kan even testen wat je haar nodig heeft (proteïne of moisture), staan genoeg testen online en dan een passende conditioner kopen!
Succes!!

1 like

Dankjewel! Ga ik doen.

Oke, ik ben nu opnieuw stylen met gel aan het proberen met het merk Yari. Alleen: hoeveel gel doen jullie in jullie haar? Als het te weinig is heb ik het idee dat het net niet bij me werkt. En als het te veel is zodat ik een cast krijg, dan worden mn krullen ook helemaal klitterig enzo… who has the golden tip pour moi?

Ik heb het zelf niet het idee dat de hoeveelheid gel uitmaakt voor het wel of niet krijgen van een cast. Soms heb ik met heel weinig al een flinke cast. Weet niet precies welke variabelen wel uitmaken (misschien hoe nat je haar is als je het aanbrengt en hoeveel je het aanraakt, of je een diffuser gebruikt of niet, dat soort dingen) maar daar zijn vast filmpjes en blogposts over te vinden! Ik heb zelf het idee dat ik een hardere cast heb als ik m’n haar niet föhn, dus ik denk dat je wel kan stellen: hoe minder je het haar aanraakt, hoe harder de cast.

Wat misschien helpt is niet te veel gebruiken en de gel in je handen verdunnen met water zodat je hem makkelijker kunt verdelen. Dat werkt bij mij in ieder geval heel fijn!

Wat denk ik ook kan helpen is je haar niet 100% droog föhnen maar tot 50 of 80% gaan en dan nog wat gel gebruiken, waarna je je haar verder aan de lucht laat drogen. Dan heb je een extra gellaag die niet wordt ‘verstoord’.

(Maar ik weet natuurlijk niet wat je wel/niet doet op dit moment, haha.)

1 like

Aah thanks voor de tips! Ga ze eens allemaal volgen. En inderdaad misschien wat filmpjes kijken erover. Ik had echt zo lang een vaste routine met spullen die werkte voor mn haar, maar sinds mn proteïne overload moet ik toch andere producten gaan gebruiken en proberen. Maar thanks!

1 like

Mijn haar was de laatste tijd zo slap en dof. Heb na een hele lange tijd weer een masker ingedaan en heb ook nieuw haarspul gebruikt (die snot gel, gekocht bij Kruidvat) en nu heb ik mijn krullen weer terug en het glanst weer :smiley:

2 likes

Haha welke snotgel?

Deze! https://www.kruidvat.nl/creme-of-nature-argan-gel-snot/p/5431154

Hij ruikt ook echt lekker.

Edit: mijn haar is westers, 3a met sommige plukken 2c. Voor mij werkt het goed!

2 likes

Oeh ga ik proberen, thanks!

Ben benieuwd hoe je hem vindt! Ik was net bij een barbecue dus ik moet mijn haar nu weer opnieuw wassen :slightly_frowning_face:

1 like

Ik heb sinds kort de Bellissima diffuser! Heb wel het idee dat ik er ietsje mooiere krullen door krijg. Voordelen: klein compact ding, geen nekpijn meer omdat je hem makkelijk omhoog houdt tegen je hoofd. Nadelen: geen koude stand. Ik moet wel echt heel lang föhnen, maar geen idee of dat normaal is omdat ik eerder nooit föhnde + ik heb heel dik haar.

Verder gebruik ik standaard de witte krullenlijn van Nivea.

1 like

Vind je dat Nivea spul echt fijn?
Mijn haar werd er heel stug van.

Ja, juist die witte lijn. Werkt voor mij heel fijn iig, gebruik die nu ongeveer anderhalf jaar. Maarja ieder haar is anders natuurlijk. Ik heb type 2B, lage porositeit en medium densiteit.

Heb ook wel eens de leave in etc van Cantu geprobeerd maar dat was echt te heftig spul, kreeg ik een vette kop van (want lage porositeit dus).

1 like

Bij mijn Kruidvat hebben ze het niet, was dit online of in een vestiging?