Krullentopic

Ik vind wel echt een verschil tussen diffusers met een ‘bakje’/‘kom’ of zonder, maar ik gebruik thuis een chi lava en bij mijn vriend een 90s fohn met enorme universele diffuserkop en die is eigenlijk net zo lekker :x

wel heb ik even een babyliss 6000E uitgeprobeerd maar die zachtste stand was al windkracht 10, daar was niks mee te bezeilen.

slierterig heb ik ook tijden gehad, maar ben even kwijt of dat nou teveel proteine of teveel moisture was. kan ook zijn dat de producten die je gebruikt te zwaar zijn he

Slierterig is bij mij te veel proteïne producten gebruiken! Maar misschien is je product inderdaad ook te zwaar. Weet niet of je producten met proteïne hebt? Anders die even laten, kijken wat het doet.

En ik heb een fohn ook een babyliss volgensmij die ik vanaf mn 16e heb en ben nu 29 haha. Dus kan je daar geen tips over geven maar hij heeft een grote diffuser kop en dat kan ik je wel echt aanraden!

Ik denk dat het meer loont om even helemaal back to basic te gaan, in plaats van het te zoeken in een föhn.

Ik zie ( ben 10jr kapster geweest) vooral dat veel CG meiden gewoon veel en veel te producten gebruiken om maar een kreukel in het haar te forceren.

Bij overmatig productgebruik, teveel producten op elkaar gebruiken en/of te heftige verzorging gaat het zakken. Dat is gewoon zwaartekracht.

2 likes

Dat valt eigenlijk heel erg mee, het enige wat ik gebruik is shampoo, conditioner en wat mousse óf een beetje snot. En een beetje van die shifra haarlak op mijn haargrens tegen de pluis. De producten die ik gebruik zijn licht en ik ben voorzichtig met proteïne. na het wassen zitten ze ook mooi maar de dag erna is het alweer slierterig. Heb zelfs al geprobeerd om ze uit te borstelen, dan golft het wel mooi maar na 5 min: weer slierten. Terwijl het helemaal niet vet is.

Ik wil af van mijn pluzzenbol maar het is allemaal zoveel uitzoekwerk :sob:
Ik heb blond haar met een flinke slag, maar het is zo onhandelbaar.

Er was ergens een plaatje met drogisterij producten die oké zijn toch? Weet iemand welke ik bedoel?

Deze?

7 likes

Mijn twist out is zo goed gelukt. Mooie juicy en gedefinieerde krullen. Hou echt van mijn lush-producten

7 likes

Heeft iemand nog een tip voor een goede haarolie?

De beste tip is zwanger worden :laughing: heb nog nooit zo’n vol lang haar gehad.

Hoop dat het daarna nog aanhoud.

10 likes

Het lijkt erop dat ik via the insiders de Dyson föhn mag proberen :heart_eyes: ben zo benieuwd of ik verschil merk met de föhn die ik nu heb (Remington)

4 likes

Wat vet zeg! Ik ben ook benieuwd.

1 like

Heeft iemand de manes by mell pigtail cut geprobeerd? Ik heb zelf lang 3a/b haar en ben benieuwd of het daar ook op werkt maar ben echt een pussy met m’n haar

Ik kan je niet helpen maar ik vind het een heel mooie kleur. Ook een prachtige vrouw is zij!

2 likes

Purelou verft volgensmij zo schoon en natuurlijk mogelijk. Je kan ze dmen op insta voor info of op hun website kijken misschien?

Oh oke sorry dan heb ik je verkeerd begrepen!

1 like

Krullenclub in provincie Groningen misschien?

3 likes

Ik heb dit weekend een bruiloft en mijn kapper is last minute op vakantie gegaan. :sweat_smile:

Ben op zoek naar manieren om m’n krullen makkelijk zelf op te steken, maar ik vind het zó lastig om het aan de voorkant mooi te krijgen. Vooral omdat m’n haar niet zo vol is. Hebben jullie makkelijke filmpjes/sites?

Ik maak de laatste tijd een slappe invlecht van mijn pony tot 5cm verder bovenop mijn hoofd.
Die kan ik dan zo “poef” een beetje bol maken. En dan heb ik volume.

1 like

Hoe steken jullie krullen op? Met clipjes vind ik het snel lijken alsof ik 9 jaar oud ben haha. En schuifjes zijn niet aan mij besteed, daar heb ik altijd ruzie mee. Iemand tips (of filmpjes)?

Met een ronde bananenklem maak ik een soortje van staart. Dan gebruik ik kleine klemmetjes om de lange uitstekende krullen vast te zetten.

1 like