Krullentopic

Je kan prima 1-2x per maand met sulfaten wassen

Maar gebruik je een cg-proof shampoo of was je met conditioner (de echte echte echt cg-methode)?
Want volgens mij is met name die wasen met conditioner eigenlijk helemaal niet zo geschikt voor ‘‘europees dun haar’’, en is dat vaak te zwaar. Een lichte cg-proof shampoo kan ook wonderen doen met 1-2x per maand sulfaten.

Ik ga morgen voor het eerst naar een krullenkapper! Zin in

1 like

Even op iedereen reageren @apeiros @pabbles @Takkie

Ja 1-2x per maand wordt wel vaker aangeraden, maar bij mij is ‘om de was’ zeg maar 1 keer per week. En ik merk dus dat dat juist beter werkt dan 1-2x per maand! En nee de échte CG methode (no poo) werkte voor mij sowieso niet.

@Madam-Mikmak Mijn CG-proof shampoos hebben deze ingrediënten:

Deze vond ik fijn:
sodium cocoyl glutamate, sodium cocoamphoacetate, lauryl glucoside, decyl glucoside, sodium lauroyl sarcosinate, sodium lauryl glucose carboxylate, cocamidopropyl betain

Deze vind ik minder fijn denk ik, m’n haar voelt daardoor iets minder schoon/sneller slierterig
cocamidopropyl betaine, sodium lauroyl methyl isethionate, betaine, glycerin, cocoglucosides hydroxypropyltrimonium chloride

Mijn ‘agressieve’ shampoo heeft echt sodium laureth sulfate, dat is een hele goedkope budget Kruidvat shampoo. Maar misschien is het ook wel dat ik dus het enige ingrediënt fijner vindt dan de andere, maar echt lastig om dan uit te vinden welke wel en welke niet.

Ik had last van haaruitval en toen alles afgeschoren en droeg een buzz-cut wat ik ook wel tof vond.

Na een poos is m’n haar hersteld en liet ik het weer groeien. Toen een poosje steil gedragen en nu is het weer lang genoeg zodat ik het mooi vind om mijn krullen weer te dragen. En ben zo blij! I’m back haha!

Heb weer helemaal zin om mijn haar lekker te verzorgen met fijne CG-proof producten. Ga vanmiddag het masker van Boucleme insmeren met m’n heating cap op. Daarna lekker wassen en stylen met de gel van Boucleme.

13 likes

Kruidvat heeft deze week 25 of 50% korting op haarborstels en kammen, dus ik heb net met 50% korting een denman D3 en Tangle teezer wet detangler besteld! Met kortingskaart is het volgens mij 50, anders 25% sowieso.

5 likes

Ik wil m’n hoofdhuid en haar 2 keer per week behandelen met haarolie met zo’n pipetje.

Heeft iemand een aanrader die curly gurl friendly is?

Ik weet niet waarom ik het mezelf aandoe maar heb net deze Fuckers in mijn haar gedaan. Moet woensdag naar werk en ben van plan om ze tot dan in te houden.

Mielle verkoopt een haarolie, dat merk kan je in de beter toko’s vinden. Geen idee of het CG friendly is maar het is black owned.
Mijn tante is ook tevreden van de Body shop gemberolie met een pipet.

Ja dit ga ik dus vaker doen. Dit is gewoon met mijn haar rond de krullers gerold. Ik heb ooit eens eerst mijn haar getwist en dan gerold en toen kreeg ik strakkere krullen.

40 likes

Dank je wel voor de tips, ik ga ze opzoeken!
Mooi je haar zo!

O, dit vind ik echt mooi.
Door de lengte geeft het een beetje die jaren 20 uitstraling. Het staat je prachtig.
Heb je ermee geslapen ook?

2 likes

Ja ik slaap ermee en het is veel makkelijker dan met flexi Rods bijvoorbeeld. Ik draag wel altijd een bonnet

2 likes

Met m’n heatcap met lijnzaadjes mijn haarmasker in laten trekken. Doe dit elke zondag. Hebben jullie ook zo’n ritueel?

6 likes

Héél mooi!

En @ZusjevanJoost ik probeer eens in de twee weken een proteïne-treatment te doen met rijstwater, merk dat dat echt veel effect heeft altijd. Maar moet dan altijd even bedenken wanneer ik rijst ga eten haha.

2 likes

Tijdens mijn vakantie vorige maand in de Utrechtse heuvelrug zat mijn haar echt veel beter.
Blijkt dus dat ze daar het zachtste water van Nederland hebben.
Ik heb een grote fles meegenomen en vul daar nu voor mijn refresh ochtenden mijn verstuiver mee.
Zachtere Krul dat veel beter blijft zitten!!

Ik denk dat ik moet verhuizen als die fles op is :rofl:

5 likes

Wat slim @Madam-Mikmak!

Oh ja rijstwater, dat was ik weer vergeten! Dat deed ik ook altijd. Ik deed dan m’n hele routine en spoelde m’n haar dan na met koud rijstwater en daarna dan leave in, gel, etc. Spoelde het rijstwater er dus niet uit. Werd mijn haar heel
Zacht van! Ga het weer introduceren.

2 likes

Hoe maken jullie je rijstwater? Ik wil het ook wel eens proberen, mijn haar gaat wel goed op proteïne.

1 like

Ik kook gewoon rijst met iets meer water dan normaal (dus niet dat het droog kookt), zonder zout. Dan giet ik het water in een bakje, laat ik het afkoelen en dan in m’n haar! Je kan het ook nog mengen met een deep conditioner bijv

3 likes

Mijn kapper is er dus helemaal van overtuigd dat het meeste kraanwater slecht voor krullend haar is. Zij zegt altijd dat ik het na moet spoelen met barleduc. Inderdaad in zo’n verstuiver en dan na het wassen er een beetje doorheen spuiten. Maar ik vind dat eigenlijk te veel gedoe. Kan niet eens onthouden om boodschappen te kopen, laat staan barleduc voor mijn haar.
Maar misschien heeft ze dus wel gelijk, als ik jouw bericht zo lees.

3 likes