Oeh dat vind ik dan wel prijzig hoor😄
Maar gedemineraliseerd water gebruik ik in mijn stomer en is eigenlijk ook kalkvrij (maar weer verder ook geen mineralen)
Oeh dat vind ik dan wel prijzig hoor😄
Maar gedemineraliseerd water gebruik ik in mijn stomer en is eigenlijk ook kalkvrij (maar weer verder ook geen mineralen)
Ik pak rijst voor ongeveer 1 persoon en was dat even. Daarna doe ik de rijst in een bak of pot met water erbij en laat dat minimaal 48 uur zo staan, zodat het kan fermenteren. Want als je het alleen kookt dan fermenteert het volgens mij niet.
Misschien echt een hele domme vraag, maar maakt het dan ook uit wat voor rijst? Wij hebben altijd alleen zilvervliesrijst namelijk haha
Vind ik geen domme vraag hoor! Ik denk dat alle rijst goed is. Ik pak gewoon wat ik in de kast heb staan.
Ik heb een vraagje. Mijn haar zit de laatste tijd echt een beetje bleh en nu denk ik dat ik teveel proteine gebruik voor mijn haar. Dus nu ben ik op zoek naar betaalbare producten zonder proteine en die niet te zwaar zijn, ik kom er alleen helemaal niet uit. Ik doe niet aan CG, dus producten hoeven niet cg proof te zijn
Ik gebruik nu:
Cantu cleansin cream shampoo
Cantu hydrating cream conditioner
Aunt Jackie’s Quench! leave in
Nivea curl defining cream OF curl plumping mouse
Snot
Wie heeft voor mij de ultieme tip voor betaalbare producten?
Misschien eens wat minder product in je haar doen?
Soms moet je haar even iets nieuws. Je eigenschappen veranderen natuurlijk, al ben ik zelf niet heel strikt meer, volgens de cg mafia.
Probeer eens iets weg te laten qua styling en kijk hoe je haar er op reageert.
(Ik heb jaren de cg gedaan met alle “stappen” en doe sinds een dik jaar alleen gel erin na het wassen. Mijn haar heeft nog nooit zo goed gezeten
Wel elke dag even natmaken en klein beetje gel erbij, grove kam erdoor en klaar. Wel boucleme trouwens, dus niet heel goedkoop)
@Mrs.Fraser of andere producten? wat lichters dan cantu. je geeft al aan niet te zware producten te willen maar die schaar ik al wel onder zwaar
ik gedij heel goed op de lichte producten van giovanni 50/50 en de weightless leave-in
@Saray gebruik jij alleen de gel van boucleme? ben al heel lang benieuwd naar dat merk
Cantu is idd te zwaar, vandaar dat ik nu wat lichters wil dan Cantu. Ik ga eens kijken naar het merk wat jij noemt
Yes. Ik heb de gehele lijn geprobeerd, alleen sinds een jaar verf ik m’n haar niet meer en merkte langzamerhand dat mijn haar minder producten nodig had. En nu was ik het eenmaal per week en doe ik er alleen gel in. Heel soms, doe ik er wat cream in Van Holy Curls. De rest van Boucleme vind ik iets minder werken voor mezelf. De shampoo schuimt niet dus dat vind ik ruk, de conditioner word m’n haar niet zacht van en de cream vond ik niet lekker
Dus alleen de beide gels heb ik en gebruik ik.
Ik had best last van haaruitval, maar sinds ik twee keer shampoo als ik mijn haar was is het een stuk beter. Dus misschien een tip voor anderen. Als je een niet agressieve shampoo gebruikt is dit niet meer schadelijk dan maar 1x wassen
Ook heb ik enorm last van een droge hoofdhuid, maar nu heb ik een detangle/leave in spray van noughty die ik op mijn hoofdhuid spray na het wassen (in nat haar) en dat werkt super!
Even een tip hier, weet niet of het algemeen bekend is maar je kan ‘snot’ gel nu kopen bij de kruitvat. Die wordt in van die CG groepen altijd mega erg gehyped en toen moest ik het natuurlijk ook kopen. Ben dr echt enthousiast over! Je haar wordt er kei en keihard mee maar als je dan met wat olie of leave in conditioner daarna de cast er uit scruncht blijven mn krullen echt super mooi zitten de hele dag zonder uit te zakken
Klopt, Kruidvat is het cgm/krul assortiment echt goed aan het uitbreiden. En Snot is ook echt top, ben er wel achter gekomen dat je het niet te dichtbij je haargrens moet gebruiken, dat kreeg ik er slecht uit, haha
Van snot krijg ik vieze plakkerige haren
Maar het ruikt zo lekker!!
Ik meng het met andere gel anders krijg ik idd ook vettig haar
Haha en ik krijg juist droge stro lokken van snot!!
Geen enkele Krul is hetzelfde hè, daarom is het ook zo lastig vinden wat voor jou werkt.
Dat is ook de reden waarom ik het zo grappig vind als op Facebook bijvoorbeeld zo’n groep curlys helemaal gaan voor een “routine” die iemand anders heeft. Geen enkele krul is hetzelfde
Net als met pluis. Mijn droge haar pluist echt altijd!
Dat hoort nou eenmaal bij m’n haar. Krulhaar zonder pluis bestaat bijna niet, aldus m’n krulkapper/vriendin.
Als ik mijn droge haar borstel krijg ik een halo van pluis
Het blijft een eeuwige zoektocht met krullen. Wat ik soms ook zo irritant vind is dan heb je eindelijk iets gevonden wat werkt en dan veranderen ze de samenstelling van de producten en dan werkt dat product niet meer.
Wat ik al eerder gepost heb, door alle soorten producten, wel proteine, geen proteine etc, curl cream of niet etc vind ik het alleen maar lastiger om een fijne routine te vinden.
Haha droog haar borstelen…dan heb ik een kapsel compleet rondom m’n hoofd. Ik heb veel haar en dik haar.
En dan veranderd je haar en de jaargetijden ook nog!!
Zomer winter herfst.
Nu ineens zit maar haar weer veel beter! Lente