Krullentopic

En een zijden kussensloop? Mijn haar blijft veel langer mooier met mijn bonnet op, weinig pluis en kan mijn uitgetwiste haar zo’n 10 dagen houden.
Verder ook bij het stylen, water gebruiken, ook al verander je bvb enkel de scheiding.
Ik zou elke zondag haar haar doen in vlechtjes bvb en dat dan bij hydrateren met water en/of leaving conditioner. Denk dat ze te jong is om elke ochtend haar haar los te stylen en het is echt meer onderhoud. Hoe meer ik in mijn haar pruts, hoe meer pluis. En dat is ook bvb met gewoon door mijn haar te wrijven, probeer het zo weinig mogelijk te manipuleren.

6 likes

Ik zou wel gewoon nu al een bonnet gebruiken.
Gewoon elke avond opdoen, op een gegeven moment laat ze het wel zitten. Is zoveel beter voor het haar

Mijn ervaring is ook dat aunt jackies wel redelijk uitdroogt en daardoor op dag 2 ook sneller pluis geeft

2 likes

Ik ga er eens naar kijken, dankjewel!

Ze is 2,5 dus je hoeft nog nauwelijks shampoo te gebruiken (kleine kinderen maken weinig talg aan). Weinig kammen, weinig shampoo en geen andere haarproducten zou mijn advies zijn. Doe het zelf op advies van de kapper al jaren zo. Veel producten verzwaren toch meer dan je denkt.

4 likes

Thanks! Ook de anderen voor alle tips. Blij mee :pray:t3:

2 likes

Nou er is een flink stuk af en ze heeft het zo goed geknipt ! Was duur maar echt het geld waard. Nu nog proberen het zelf ook zo mooi te krijgen.

2 likes

:clap:t2:
Nu je haar nog even de tijd geven. Na twee weken zijn je krullen de nieuwe lengte gewend. Klinkt gek, maar na het knippen krijg ik mijn haar nooit zo goed en een paar weken later zit het weer!

4 likes

Ik wil de Yari green lijn aanschaffen ( nu 2 voor 10 bij kruidvat)
Ik gebruik momenteel meestal (om de week) een random milde shampoo, wekelijks een masker van shea moisture en leave in van Giovanni + gel van wella

Voegt een conditioner iets toe denken jullie? Gebruik die eigenlijk nooit omdat een masker al zo voedend is voor mijn idee?

Ik was mijn haar vaak met conditioner, dus ja ik vind het wel handig

Maar ik ben geen fan van yari. Maar iedere krul is anders dus jij misschien weer wel.
Goeie tip :laughing:

Ik gebruik echt nooit conditioner. Maak mijn haar 1x per 1,5 week nat en dan was ik het meteen en gebruik ik een haarmasker, dus vind de toevoeging van conditioner dan onzin voor mezelf. Ligt er denk ik ook aan hoe vaak je je haar wast?

2 likes

Precies zoals jij, dan investeer ik liever in een goed masker dan ook nog een conditioner. Thanks.

1 like

Ik (heb 2/3a haar) was laatst naar de kapper (geen echte krullenkapper) en normaal laat ik het ze gewoon steil föhnen en dan vind ik het prima, maar nu dacht ik: nee ik wil eigenlijk toch wel gewoon met m’n ‘mooie’ krullende haar de deur uit. Dus ik had gevraagd van: ‘vind je het goed als ik zelf even m’n haar style voordat jullie het diffusen?’, maar toen zei ze: "ohh ja hoor maar ik kan het ook doen!’ en gooide ze er allemaal curly hair lingo in zoals finger coilen/brush styling etc., dus ik dacht: ‘oke, nou ze zal wel weten wat ze moet doen’. En ik had nog gezegd dat m’n haar echt zeiknat moet zijn als je de stylingproducten er in doet, en dat ik echt veel hold nodig heb. Nou ze begint met 1. te droog haar, dus direct slierterig en 2. ze gaat m’n voorste haren finger coilen maar zonder ook maar enig stylingproduct erin te doen :joy: dat is bij mijn haar dus direct uitgezakt en wordt echt geen golf/krul. Vervolgens gingen ze ook veel te wild diffusen en was het echt ontploft haha.

Echt irritant wel dat ik dan tips geef hoe om te gaan met mijn haar en dat ze het eigenlijk volledig negeert en m’n haar behandeld alsof het 3b haar is dat automatisch toch wel krult.

Ohh ja herkenbaar.

Dieptepunt bij mij was dat ik echt duidelijk had uitgelegd aan de kapper dat mijn haar achterin nogal minimaal golft en de voorste plukken op hun enthousiasts juist 3B zijn, dus dat ze het lengteverschil niet te groot moest maken en de plukken rondom mijn gezicht echt niet te kort moest knippen. Nou ik ging dus met een soort matje naar huis haha. Was echt kut. Had volgens mij zelfs nog foto’s laten zien ook???

Nu knip ik het maar zelf.

2 likes

Toen ik nog naar een ‘‘gewone’’ kapper ging, zei ik op een gegeven moment niks meer, haha. Ze knipte het wel altijd goed, maar de styling was echt om te janken. Eerst wat ik dan deed als ik thuis kwam, was het weer nat maken en zelf stylen. Mijn dieptepunt was bij een andere normale kapper, die bij hoog en bij laag volhield dat ze echt wel wist hoe ze krullen moest knippen. Bleek later van niet of ze was die keer even vergeten dat het inkrult en dus korter wordt als het droog is. Ik heb toen weken met een soort rare pluk/pony rondgelopen omdat die veel te kort was geknipt.

Kan me overigens ook wel voorstellen dat het niet makkelijk is, want elke krul is weer anders en wat voor jou 3a haar werkt, werkt bij mij weer niet. Maar is wel irritant dat je vervolgens met een slierterig kapsel naar buiten moet.

1 like

Ja zeker!! Maar juist dan zou je denken: luister dan naar je klant. Die weet toch het beste wat werkt voor diens haar :woman_shrugging: Had ook hier echt een beetje het idee dat ze zelf dacht dat zij alle wijsheid in pacht had over hoe ze krullend haar moest stylen en dacht van: ‘ah hier heb ik weer zo’n klant die beter denkt te weten hoe haar haar werkt’

4 likes

Maar dit heb ik dus ook eeeeeelke keeeeeer. En je zou denken dat krullenkappers snappen dat krullende plukken korter worden als ze drogen en minder krullende plukken langer blijven. Maar ik loop altijd met echt gekke lengteverschillen weer naar buiten.
De laatste keer heb ik ook echt heel duidelijk uitgelegd dat dit altijd mis gaat als ik naar de kapper ga. Gebeurde gewoon weer precies hetzelfde.
Ik heb ook gewoon niet zoveel vertrouwen meer in het concept krullenkapper. Want ik heb eigenlijk nooit het idee dat ze echt kijken naar hoe mijn haar zich gedraagt en hun techniek daarop aanpassen. Ik heb één keer een kapper gehad die dat wel deed en mijn haar snapte maar zij is helaas gestopt. Dus vrees dat ik ook maar weer zelf ga knippen.

2 likes

Ik wilde net posten dat ik de yari green lijn heel fijn vind voor m’n dochter. Ik heb hem nu 2 keer gebruikt voor haar krullen en ze worden er heel mooi en zacht van. Zegt misschien nog te weinig, maar ben er erg blij mee (en ruikt zo lekker). Heb de shampoo en de curl maker gekocht in de 2 voor 10 aanbieding.

2 likes

Ik wil graag een echt goede fohn, nu kwam ik via Instagram op het merk Laifen en het ziet er to good to be true uit. Heeft iemand hier zo’n fohn en hoe bevalt het? Wat zijn andere aanraders?

1 like

Mijn moeder heeft die, en is er heel tevreden over!

Ik heb hem besteld nav goede reviews online, hij wordt vanavond bezorgd :hugs:

1 like