Doorgaan! Ik gebruik spullen voor wavy haar. Wat vooral helpt is de juiste producten en technieken vinden voor jouw specifieke haar. Zware producten trekken mijn krul/slag er juist uit.
Wat mij heeft geholpen is lezen op 2B krulpatronen (wavy). Ik heb 2B en 2C in mijn haar zitten en gebruik de volgende dingen, allemaal te koop bij de Kruidvat:
Lang verhaal
Met douchen:
- Kruidvat eigen merk Mild shampoo
- Afwisselend de Garnier banana food masker of de Garnier Milde haver conditioner. Ook sinds kort de Yari Green Curl conditioner.
- Ik borstel dan mijn haar met dat product erin onder de douche.
Uit de douche gebruikte ik eerder altijd:
- Syoss Curl mousse
Nu blijkt dat ik door mijn lange haar toch wat meer hold nodig heb en gebruik ik of - Yari green curl crème gel
- bovenstaande mousse + Umberto Gianni curl gel.
Dit product doe ik in mijn haar terwijl het nog compleet nat is. Ik ben nog even aan het uitzoeken wat beter werkt, ik neig naar Yari crème gel.
Daarna wikkel ik mijn haar in een oud katornen t-shirt, niet in een handdoek want dan gaat het pluizen. Na 10 minuten gebruik ik een diffuser om mijn haar zo droog mogelijk te krijgen.
Als ik het heel netjes wil voor een speciale gelegenheid doe ik aan finger coilen maar daar heb ik niet altijd zin in.
Ik was mijn haar om de drie dagen. Daar tussenin slaap ik met mijn haar vast bovenop mijn hoofd en ik douche met een douchemuts. Soms fris ik mijn krullen op door er water in te doen, soms een beetje borstelen en dan opnieuw wat gel er in.