Ik vind de Olaplex olie fijn. Je hebt echt maar een heel klein beetje nodig en het geeft op mijn haar heel veel glans.
Ik zie op TikTok ook veel lovende dingen hierover. Ik sla het op!
Curl power van Lush
Dit is een fijn product maar het is geen olie en je haar gaat er ook niet van glanzen
Het is inderdaad geen olie, maar geeft mijn haar wel een shine. Kan ook komen omdat het mijn krullen beter definieert en het daardoor glanzender lijkt?
Gebruik zelf Renée Shea Soufflé van Lush als haarolie en ik vind die heel fijn (en ik heb er extreem weinig van nodig, maar dat ligt aan je krul), maar volgens mij is die minder populair.
Ik zoek een gel voor 2B-haar, waar de cast gemakkelijk bij breekt, de gel wél de krul behoudt en die voor glans zorgt. De snotgel geeft bijvoorbeeld wel glans en houdt de krul, maar is een soort vettig waardoor ik de cast er niet goed uit krijg. Ik zoek dus echt een ‘droge’ gel. Iemand tips?
Ik gebruik al een paar jaar de Ecoslay Orange Marmelade gel. De cast is hard maar kneed je er makkelijk uit. Absoluut niet vettig, althans niet op mijn haar, ik heb 3A/3B krullen. Ik vind het echt geweldige gel!
Ik vind de gel van curly girl movement heel fijn.
Ik ben ook fan van Orange Marmalade! Niet te crunchy, ook niet vet, maar heeft wel iets verzorgends + geeft glans.
@Sea @Madam-Mikmak @briseis Ik sla ze op, dankjewel! Van de Orange Marmalade zag ik dat er veel flaxseed in zit, dat wilde ik altijd nog een keer zelf maken dus dat ga ik nu eerst proberen. En als dat mislukt, dan deze twee gels proberen
Ik heb ze allebei. Maar de Orange marmalade vind ik net wat lichter aanvoelen, de curly girl is ook heel goed, maar lijkt iets te plakken, maar kan aan mijn haar liggen. Gewoon uitproberen.
Ik heb inmiddels een curly girl routine gevonden die voor mij werkt! Ik heb 2C-krullen, en hééél droog en pluizig haar. Inmiddels gebruik ik shampoo, conditioner en de “curl enhancing smoothie” van Shea Moisture (coconut & hibiscus) en op wash day zitten mijn krullen perfect!
Echter zijn ze de tweede dag een stuk pluiziger. Tussen de krullen door allemaal losse haren die omhoog komen, het ziet er meteen onverzorgd uit. Normaal zou ik de pluis proberen weghalen met olie of meer van die curl enhancing smoothie, maar dan ziet het er meteen te vettig uit.
Kan iemand me een goed product (evt. een lichte leave-in conditioner?) of een goede techniek aanraden om die pluis van de tweede dag (e.v.) er uit te krijgen?
Dit is niet mijn foto, maar zo ziet het er vanaf dag 2 uit:
Gebruik je ook water? Ik gebruik altijd een waterspuit en daarna een klein beetje leave in (+ mousse afhankelijk van hoe m’n haar voelt). Beetje vochtig maken, je krullen tussen twee platte handen pletten en gladstrijken. Daarna nog even scrunchen! Je kunt evt ook water met leave-in mengen in een spuitflesje.
Ik Curls blueberry bliss een fijne lichte leave-in
Dankjewel voor de tip, ga het eens zo proberen!
Ik denk dat gel gebruiken op je wasdag kan helpen, om de boel een beetje te ‘sealen’ en voor meer hold! En in die smoothie zit veel glycerine, dat kan je haar pluiziger maken als de luchtvochtigheid hoog is, dus een extra laagje product (zonder/met minder glycerine) is dan denk ik wel handig. Volgens mij kan jouw haartype ook wel lekker veel product aan.
Ik ben wat meer aan het experimenteren met verschillende producten/technieken en nu maak ik steeds foto’s en dan zet ik in het bijschrift wat ik heb gebruikt. Die foto’s zitten dan weer samen in een mapje en zo kan ik leuk vergelijken (en soms denken: hm die onderste laag punten moet er misschien af).
Slaap je al met een bonnet of een satijnen kussensloop? Dit helpt al heel erg tegen pluis. Verder inderdaad de tips die hierboven worden gegeven!
Zelf maak ik mijn haar altijd een beetje nat met een plantenspuit. Afhankelijk van hoe droog het is doe ik er meer product bij (Skala + mousse) of alleen maar mousse, daarna diffusen. Helpt bij mij heel erg en je krijgt er heel volumineus haar van!
Wat kost een gemiddelde knipbeurt bij een krullenkapper voor jullie? Alleen knippen/wassen. Mijn vaste kapper is in prijs omhoog gegaan en ook in mijn omgeving (randstad) zie ik vooral prijzen tussen 80-100 euro. Het klinkt zo duur, is dit gemiddeld?
Wassen knippen betaal ik meestal rond de 70/80 euro. Vind 80+ dan wel prijzig eerlijk gezegd!
Ook omgeving randstad trouwens
ligt ook aan de methode vind ik?
curlsys doe ik nu voor 115, randstad.
krullenmethode bij salon b is meer richting 70
Ik betaal 55 euro voor wassen en knippen bij een krullenkapper in Den Haag