Krullentopic

Ik betaal 55 euro voor wassen en knippen bij een krullenkapper in Den Haag

3 likes

Ik doe bij mijn krullenkapper alleen knippen, dus zonder wassen en/stylen:€32,50. Prima aangezien mijn krullen het beste droog geknipt worden. Met wassen en stylen is het 75€. In Rotterdam is dat.

1 like

Wil je delen welke dit is?

1 like

Ik ga niet naar een speciale krullenkapper, maar ik kom inmiddels wel al 14 jaar bij iemand die zelf krullen heeft en veel klanten heeft met krullen, dat kost mij 27,50 euro. Ben wel een paar keer naar iemand geweest die een hele krullencursus had gevolgd en dat kostte ook geen 30 euro voor een knipbeurt! Bij allebei altijd heel tevreden weggegaan.

2 likes

Ik knip het meestal zelf maar bij mijn kapper (die inmiddels verhuisd is helaas) was het € 60 geloof ik voor wassen, knippen, stylen.

1 like

Ik zoek een vervangend product voor mijn haar (krullentype 3). Het is overal uitverkocht en wordt niet meer geproduceerd. Heb nu een crème-achtig goedje, maar zoek meer een gel. Iemand ideeën?

3 likes

Deze?

TryShy :slight_smile:

3 likes

Thanks! Ik lees wel heel veel slechte reviews helaas… Niet over het knippen, maar wel over de afspraak afzeggen en dan de aanbetaling niet meer terugbetalen. Dat houd me wel tegen jammer genoeg.

Gebruik je dit product zelf ook?

1 like

Dat zou ik niet weten, ik heb nog nooit een afspraak afgezegd eerlijk gezegd. Wel verzet en dat ging prima.

2 likes

Ja! Heb krullen type 3b, en vind het fijn spul

2 likes

Heb even de reviews gelezen, het zit in mijn winkelwagen!

1 like

Nee ik bedoel dat zij vaak afspraken afzegt! En dan je aanbetaling niet terugbetaalt en het plannen van een nieuwe afspraak heel moeizaam gaat.

3 likes

Aha! Oke, ook nog nooit meegemaakt. :slight_smile:

3 likes

Ik zou een moord doen voor zo weinig pluis :heart_eyes:

Verder geen tips want mijn haar is kapot door blonderen en hoewel ik in mijn nek pijpenkrullen heb, is de bovenste laag slechts een pluizige slag. Maar wilde alleen even zeggen dat het er mi al best gezond uitziet :sweat_smile:

3 likes

Haha moet zeggen dat het op de foto niet zo goed te zien is als in het echt. En een uur na drogen is het echt niet meer mooi.

De pluis valt wel mee vind ik, maar je krul kan wel beter gedetineerd.

• heel nat haar beginnen en dan een leave-in gebruiken
  • dan met een grove kam of denman borstel je haren in gedeelten van je hoofd af borstelen.
  • vocht eruit knijpen met een sport handdoek
  • gel!
  • drogen met een diffuser of aan de lucht
  • als je haar helemaal droog is de harde gel eruit crunchen met een beetje leave-in in je handen.

Producten die ik graag gebruik zijn van pretty girly girl c de flaxseed gel en de leave in.

Curly girl movement. Dit gebruik ik echt al jaren en is voor mij onmisbaar in mijn routine.
De milk gebruik ik (samen met leave-in) en de gel.

En mijn leave-in is de Kruidvat krulcreme.

Ik heb wit blond haar dun type 2c 3a

4 likes

Dankjewel! Hier kan ik wel mee vooruit. Gebruik je de milk na de leave-in?
Heb je misschien ook nog tips voor shampoo en conditioner of een masker? Las op verschillende plekken dat er vaak geen shampoo word gebruikt maar alleen een conditioner om de haren te wassen.

Dure hobby die krullen met alles wat je nodig hebt🤣 maar wil het toch gaan proberen

1 like

De milk van curly girl movement meng ik met de leave in. Beide een kikkererwt.

Shampoo.
Dat ligt echt aan ieders haar. Mijn haar vind shampoo wel fijn. Wel CG shampoo.
Ik gebruik nu Shea moisture superfruit. Of de coconut hibiscus lijn.
En vooral in de winter gebruik ik elke keer banana hair food van garnier. Nu in de zomer hoef ik niet elke keer conditioner te gebruiken.
De no-poo van curly girl movement is ook fijn. Die gebruik ik na het zwemmen bijvoorbeeld.
En ik was mijn haar maar 2/3 keer in de week.

De volgende ochtend maak ik mijn haar nat, (spray bottle van curly girl movement) en dan doe ik er een beetje leave-in weer in (gemengd met wat water) en een kikkererwt gel. (Gemengd met wat water)

De combinatie gels magical flaxseed en die van CGM samen is echt mijn holy grail.
Op een wasdag eerst de flaxseed en dan de gel van CGM.

1 like