Krullentopic

Misschien mosterd na de maaltijd. Maar in Rotterdam zijn er veel krullenkappers die je ook zou kunnen proberen als Tryshy niet bevalt.

Ik hoor goede verhalen over C.HeCurls en Doctor Curlz.

Volgende week heb ik ervaring, ik heb het besteld :laughing:.
Je herinnerde mij aan dit merk.
Deze zomer gebruikte ik weinig gel. Meer crème en mijn haar was zo gezond en zacht dat ik iets meer in die richting zocht.
Toen kwam ik op dit merk, maar was de naam vergeten!
Ik ben benieuwd :relaxed:

1 like

Aaaah wat goed! Ben benieuwd!!

Ik heb mijn haar de afgelopen 6 maanden consistent steil gedragen en ik ben het zat, pray 4 me dat ik nog een beetje mooie textuur heb :pray:t2: :pray:t2:

2 likes

Eerste wasdag zonder het erna te steilen sinds april!
Ik heb shampoo met sulfaten gebruikt, een masker zonder siliconen, lichte bodylotion op zeiknat haar en L’Oréal Invisifix gel (volgens mij al 4 jaar over datum haha maar hij rook nog oké!). Gedroogd met een diffuser zonder eraan te zitten en het krokante eruit gescruncht met een klein beetje olie op mijn handen (ik heb nagelriemolie gebruikt, want dat had ik liggen).
Het zit niet zo mooi omdat ik mijn scheiding was vergeten te fixen voor het drogen, (en omdat het echt geknipt is om steil te dragen, mijn laagjes zijn golvend geen succes), maar ik ben blij dat het iig nog textuur heeft. :cowboy_hat_face:

17 likes

Vind het super mooi al zo!

Volgens mij ben je erg streng voor jezelf. Het ziet er prachtig uit. Ben wel lichtelijk sceptisch over de nagelriemolie haha

1 like

Heeft iemand aanraders voor een lichtgewicht mousse? Ik heb heel fijn haar en had eerst gewoon de eerste de beste mousse gepakt in de Etos, maar heb denk ik toch wat lichters nodig.

Ik heb ook fijn haar, en een gel werkt toch altijd beter bij mij dan mousse.
Leave in: Kruidvat perfect Curls krulcreme (pompje) is vrij licht
En als gel bijvoorbeeld Umberto giannini curl jelly
Of wella gel rode tube nr. 5
L’Oréal invisi fix gel nr. 8
Alles te koop bij kruitvat

1 like

Ik gebruik nu evecurls, maar enkel evecurls gebruiken werkt niet voor mij. Toch té weinig hold.
Maar als ik een gel toevoeg…. Super! Ik heb dan veel betere hold de hele dag door.
Mijn haar is dun en grijs en ik heb veel hydratatie nodig, en deze crème voegt dus wel wat toe. De olie is ook wel fijn. Niet te vet

Wat ik dan wel een nadeel vind is de parfum, wat een lucht! Als mijn haar droogt gaan mijn ogen er van tranen. Het is een luxe parfum. Zeggen ze zelf. Maar niet echt allergie vriendelijk pfoe!

Thanks! Bij de kapper stonden ze er echt op dat ik mousse zou moeten gebruiken, maar hou het even in mijn achterhoofd mocht ik met een andere mousse ook niet het gewenste resultaat krijgen. :blush:

1 like

Ik heb ook dun en fijn haar en mijn ervaring is ook dat gel het beste voor mij werkt! Ik gebruik er momenteel 2 door elkaar (wella new wave 5 en curl jelly van Umberto Gianini).

Heb inmiddels wel geleerd dat het echt een kwestie is van zelf proberen wat voor jou werkt. Er zijn zoveel opties en goed bedoelde adviezen maar je moet het zelf uitzoeken want jij moet je haar elke dag doen en je moet er zelf je weg in vinden. Ik volg globaal de CG-methode maar ben niet heel streng in de leer.

2 likes

@crazyplantlady thanks beiden! Ik ga weer even verder experimenteren en in elk geval die foam proberen.

Over anderhalve week ga ik naar de kapper. Ik heb krultype 2c en ik ben echt toe aan wat anders met m’n haar. Nu overweeg ik curtainbangs, maar, is dat wel leuk met slag/krullen? Iemand die dit ook heeft?

Ik heb dit ook besteld! Heb -denk ik- 2b haar met random pijpenkrullen en steile stukken (heel irritant) dus ben heel benieuwd.

1 like

Man ik weet dat het maar haar is, maar de manier waarop ik me meer mezelf voel/blijer word van mijn kop in de spiegel nu ik mijn slag en krullen weer draag - magisch!!! :cupid:

Ik weet trouwens niet waarom, maar ik droogde mijn haar vroeger altijd op de kop als ik het krullend droeg en hoewel het resultaat wel mooi was, heb ik ontdekt dat mijn haar echt suuupergoed blijft zitten als ik rechtop blijf zitten tijdens het drogen, zonder mijn hoofd te bewegen. Ik heb een stuk minder volume en losse golven tot ongeveer mijn oren, maar nauwelijks pluis en de leukste pijpenkrullen aan de onderkant!
Ik vind mijn haar het mooist als het helemaal goed krult enzo, maar op deze manier hoef ik er tussen wasbeurten door niet naar om te kijken, en de glans is zo mooi!

14 likes

Heeft iemand ervaring met een bonnet? Ik slaap nogal onrustig, dus ben dan bang dat die halverwege de nacht van mijn hoofd valt. Ik zie veel verschillende mogelijkheden in een variatie aan prijzen. Maar ik weet niet waar ik op moet letten.

Hoi! Ik ben de laatste tijd op zoek naar iets om m’n krullen wat beter in model te krijgen, want het valt gewoon niet zo lekker. Ik gebruik al een sulfaatvrije shampoo, wat wel helpt tegen droogte, maar mijn krullen missen nog wat definitie en veerkracht. Heeft iemand ervaring met een fijne curl cream of iets vergelijkbaars? Ik zoek iets dat mijn krullen wat meer vorm geeft zonder ze zwaar of vettig te maken.

Ik slaap soms met een bonnet, meestal als ik het 's avonds gewassen heb en dan de crunch er nog niet uit wil knijpen. Ik slaap ook super onrustig en over het algemeen blijft ie zetten. Ik doen wel altijd een wokkel in, dus mijn haar zit vast onder de bonnet, voor als ie af gaat, dat mijn haar dan nog wel omhoog zit.

2 likes

https://www.trekpleister.nl/yari-green-curls-curl-maker/p/5430972?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=TP-NL-SHOP-Pmax-Beauty&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_21353183756&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7pO_BhAlEiwA4pMQvFXna2nwdvOuCVbsvNWsrFlzkFxknAF6-hsDKSEA0lECNOLCSuHByBoCvEAQAvD_BwE

Werkt bij mijn krullen type 2c. Gebruik het soms icm
https://www.bol.com/nl/nl/p/tigi-catwalk-curlesque-curls-rock-amplifier-haarcreme-2-x-150-ml/9200000073656117/?Referrer=ADVNLGOO002033-S--9200000073656117-PMAX-C-22211234056&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7pO_BhAlEiwA4pMQvNmu5B0wUKpQbnshoH6K1xRip82ykyjB-eiamdzJn3snzdw4In5WRBoCQAYQAvD_BwE

Was een tip van hier en is ook een fijn product!

1 like