Krullentopic

Ik heb misschien nog wel een tube die je over mag nemen. Ik ben over een week weer thuis dus kan dan kijken hoe vol ie nog zit, volgens mij heel vol. Laat maar weten of je dat wilt!

1 like

Graag!

Ga ik doen! Ik zet het in mijn agenda.

Zo grappig hoe ieders krullend haar anders is, ik krijg van snot echt droog stro-achtig haar. Dag twee kan ik er al niets mee mee beginnen.

1 like

Gebruiken jullie ook weleens mousse of foam, zo ja welke?

1 like

Ik gebruik de grip mousse van Schwarzkopf osis. Heb andere geprobeerd maar kom altijd weer terug bij deze. Heb zelf 2b/2c

1 like

Altijd en ik ben na veel wisselen weer terug bij Andrelon Perfecte krul (creme en mousse).
Heb er zoveel geprobeerd en vond geen enkele mousse fijn, behalve dus die van andrelon.

1 like

Ja, de L’Oréal Paris Elnett Satin Krullen Mousse

2 likes

Mousse vind ik te plakkerig worden in m’n haar, dus ik zweer bij foam. Ik gebruik al jaren de Natural Mousse / hair styling foam van Giovanni

1 like

Ik gebruik al jaren deze. Werkt top en geeft een goede cast.

1 like

Er gaat een wereld voor me open, ik dacht dat mousse en foam hetzelfde waren. Welk type haar heb jij?

Haha nee foam is een stuk wateriger! Ik heb lang, fijn, 2b/2c (met af en toe een paar pijpenkrullen) haar.

1 like

Ik heb nog een volle Umberto Giannini Thirsty Curls Shampoo and Conditioner
Doet precies niks voor mijn haar behalve het heel droog maken. Iemand die deze wel fijn vindt en wil overnemen tegen verzendkosten?

1 like

Nooit. M’n haar word er plakkerig en sliertig van, of enorm pluizig. Kan nooit goed gaan zeg maar. En ik heb heel erg dik en veel haar dus een bus is zo leeg :yum:

Ik heb 2c/3a haar, met grijze haren en ik ga het beste op boucleme en snot, niet perse samen.

Mijn dochter heeft trouwens een -voor haar- goeie vervanger gevonden voor crème of nature snot, de moco de gorilla snot, bijna hetzelfde als crème of nature.
Je merkt wel echt dat het is voor type 3/4 haar, maar dat werkt bij ons toch het fijnste qua hold.
M’n haar gaat dus niet lekker op crème of leave in voor dat type haar, maar hold wel.

Ik was inderdaad wel nieuwsgierig naar jouw type haar. Waarom bij jou snit wel werkt.
Ik heb ook 2c/3a en grijs (nou ja wit eigenlijk) maar ik heb weinig en heel dun haar. Mijn haar houdt erg van vocht en crèmes (en gel)

1 like

Haha ja bijzonder dat het bij iedereen anders werkt. Daarom geloof ik ook niet zo in dé routine. Voor iedereen is dat anders. Ik heb halflang haar en als ik er bijvoorbeeld een moisturizer in doe dan verzwaart t meteen. Terwijl bij een ander dat dan juist weer meer krul kan geven. Ook krult m’n grijze haar vanaf het begin en bij de meeste weer niet.

1 like

Haha zo grappig hè, als ik er niet genoeg moisturiser in gooi zakken mijn krullen juist uit

Ik heb zaterdag mijn haar gewassen en tijdens het scrunchen heb ik er 100% Shea boter (nilotica) ingesmeerd.
Dag drie, ik rol mijn bed en strijk met alleen wat water de pluisjes glad. Klaar!

1 like

Ik heb nog een tube Umberto Giannini Curl Control Cream in de aanbieding voor de liefhebber. Dacht dat ik het kon gebruiken bij een refresh maar mijn haar houdt niet van crèmes. Voor verzendkosten mag je de vrijwel volle tube overnemen.

Misschien een tip voor de mensen die het gebruiken. Pretty curly girl heeft 15 % korting. Ik wil de flaxeed gel eens gaan proberen

@Madam-Mikmak Ik vind de pretty curly girl gel fantastisch! Vanmorgen haar gewassen, heel klein beetje leave in, en de gel. Werd goed hard en m’n krullen zijn supermooi! Wel ook de bounce curl brush gebruikt.

3 likes