Krullentopic

Dank je! Ik geef t door

3 likes

Robin, zij werkt bij Silhou in de Czaar Peterstraat. Ik heb de hele stad al ongeveer gehad, en nu eindelijk blij.

1 like

Thanks!

1 like

Dit is echt mijn holy grail deze zomer, het is het enige wat ik na het wassen gebruik (naast wat olie om de cast te breken) en het maakt mijn haar echt zo goed als volledig pluisvrij. Ik heb maar een klein beetje nodig en de cast is echt keihard. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ziet er goed uit, ik zocht ook nog zo’n all in 1 product voor op vakantie! Mag ik vragen welk krultype je hebt?

Ik heb mijn vragen bij hoe verzorgend het is hoor, ik zie het gewoon als gel die (vooralsnog) niet uitdroogt. Ik heb hier in januari(?) een foto van mijn haar gepost! Ik heb van dat haar tussen slag en krullen (3a/b) in met héél veel pluis.

2 likes

Ah ja ik zie het, ik denk dat we een vergelijkbaar krulpatroon hebben! Ik ga hem eens even uitproberen.

1 like

Voor het eerst sinds lange tijd probeer ik weer wat van mijn slag/krullen te maken. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer en het blijft zo slierterig…

Op TikTok zie ik de meest perfecte routines voorbij komen en het ziet er zo simpel uit. Maar ben nu gewoon oververhit en teleurgesteld.

Help!! Hebben jullie nog tips?

Het kan ook zo zitten…

2 likes

Ik denk dat je vooral vocht en hold in je haar mist.
Dus stylen met nat, echt nat haar.
een leave in erin knijpen. (Ik gebruik skala, de lichtblauwe pot. 1 liter voor €9,- en deze alleen met wasdag gebruiken!)
Gel erin (welke dure gel ik ook gebruik in kom altijd terug bij loreal invisiFix 8)
Difusen.

Dat is echt de basis, tussendoor microploppen, een tweede gel, scrunchen met een creme of olie is verder heel persoonlijk.

3 likes

Ah, bedankt! Ik ga het proberen! :muscle:t2: Misschien dan ook al wel te droog. Probeer echt van die clumps te krijgen, maar kreeg het nog niet voor elkaar.

Ja met water en gel krijg je clumps!

1 like

Ik heb deze nu ook gekocht en in gebruik sinds deze week. En ben ook enthousiast! Geeft goeie cast en hold. Met refreshen hoef ik alleen maar beetje mn haar nat te maken, te kneden en te diffusen en dan zit het alweer goed.

1 like

Iemand die hier een cg proof shampoo weet die build up verwijderd? Zo’n clarifying shampoo?

Van Olaplex, blauwe fles.

2 likes

Oh, je kunt dus ook een beetje heen-en-weer gaan in types? Ik probeer uit te vinden wat mijn dochter heeft, 3b of 3c en dan heel fijn. Maar bovenop krult het dan weer niet zo veel.
Is voor mij nog allemaal nieuw, want ik ben 1a en heb nooit wat kunnen doen met mijn haar :sweat_smile:

Ja je kan elk type op 1 hoofd hebben. Ik heb van 3a tot 2a helaas :joy:

Ik heb deze naar aanleiding van je post ook gekocht en hij is echt onwijs fijn. Ik heb al ontelbaar veel verschillende gels geprobeerd en deze zit echt in mijn top 3! Ik vind de refresh spray ook super fijn.

Heeft iemand tips voor een haarmousse die top is om je krullen mee te refreshen, onder de 100ml? Ik ga binnenkort op een trip met enkel handbagage en mijn geliefde john frieda curl mousse bestaat niet in een reisformaat. Ik vind een heleboel strong hold of volume mousse maar ik zoek eigenlijk wel een specifieke krullenmousse.

1 like

Ik ben bezig om me meer te richten op de styling van m’n krullen. Nu ben ik bij een speciale kapper geweest en zij deed er heel veel gel in om de Krul te behouden.

Mijn vraag: ik vind die harde krokante krullen niet zo mooi. Is dit perce nodig, ligt het aan het product (moet ik iets anders) of zijn er andere producten beter?

1 like

Wat je kan doen is de gel eruit knijpen. Als je haar volledig droog is en de gel dus hard (een cast) is met een beetje haarolie die cast eruit knijpen.

2 likes