Ik zou een kleine erwt aan leave-in door je natte haar verdelen en daarna een mousse. Ik gebruik Etos volume mousse en ben best tevreden! Als het echt fijn haar is zou ik geen leave in+mousse+gel+olie gebruiken. Dat zijn veel te veel producten
Ik kwam er door tiktok achter dat mijn haar krulpotentie heeft (of in elk geval golf). Ik dacht altijd dat het enorm pluizig was waarbij geen 1 haarmasker hielp. Ik heb gister wat producten van thuis gepakt (leave in spray en mousse) en er kwamen wat krullen tevoorschijn, echt super leuk.
Maaaar, dat is maar een deel van mijn haar. Een ander deel blijft steil. Is dit het onderzoeken verder waard met betere producten? Of zijn er mensen met dezelfde ervaring die zeggen; daar krijg je nooit krullen in dus koop maar beter een steiltang.
Golfje:
Foto weg
Niks mee te beginnen:
Foto weg
Ik denk dat er zeker wel wat in zit, maar het kan ook goed zijn dat niet je hele haar mee gaat krullen. Voor nu zou ik vooral kijken naar lichte producten, je kunt zoeken op the curlygirl methode en dan specifiek voor waves. Denk dat je het meest baat hebt bij lichte producten en ook niet teveel tegelijk, dan wordt het snel zwaar of slierterig.
Ja ! Mijn haar was aan het begin ook heel pluizig en met random golven/krullen. Nu na een paar jaar curly girl method/weten hoe ik m’n haar verzorg zit m’n haar eigenlijk altijd in mooie golven!
Ik zou een ‘simple wash day’ van swavycurlycourtney op youtube opzoeken, ik vind haar tips en manier heel duidelijk. Je doel is om die losse sprieten in je haar als één krul/golf te gaan vormen, en dat doe je door de juiste producten te gebruiken én vooral ook de juiste methode. Vroeger focuste ik heel erg op de producten maar eigenlijk is de manier waarop je je haar wast en styled en föhnt even belangrijk
Shampoo en conditioner. Haar ontklitten wanneer je haar nat is en conditioner. Daarna een mini beetje leave-in en dan je styler (mousse of gel) direct op nat haar. Scrunchen en daarna lucht drogen of föhnen. Hierna nog een keer scrunchen om het harde haar op te breken.
Doorgaan! Ik gebruik spullen voor wavy haar. Wat vooral helpt is de juiste producten en technieken vinden voor jouw specifieke haar. Zware producten trekken mijn krul/slag er juist uit.
Wat mij heeft geholpen is lezen op 2B krulpatronen (wavy). Ik heb 2B en 2C in mijn haar zitten en gebruik de volgende dingen, allemaal te koop bij de Kruidvat:
Lang verhaal
Met douchen:
- Kruidvat eigen merk Mild shampoo
- Afwisselend de Garnier banana food masker of de Garnier Milde haver conditioner. Ook sinds kort de Yari Green Curl conditioner.
- Ik borstel dan mijn haar met dat product erin onder de douche.
Uit de douche gebruikte ik eerder altijd:
- Syoss Curl mousse
Nu blijkt dat ik door mijn lange haar toch wat meer hold nodig heb en gebruik ik of - Yari green curl crème gel
- bovenstaande mousse + Umberto Gianni curl gel.
Dit product doe ik in mijn haar terwijl het nog compleet nat is. Ik ben nog even aan het uitzoeken wat beter werkt, ik neig naar Yari crème gel.
Daarna wikkel ik mijn haar in een oud katornen t-shirt, niet in een handdoek want dan gaat het pluizen. Na 10 minuten gebruik ik een diffuser om mijn haar zo droog mogelijk te krijgen.
Als ik het heel netjes wil voor een speciale gelegenheid doe ik aan finger coilen maar daar heb ik niet altijd zin in.
Ik was mijn haar om de drie dagen. Daar tussenin slaap ik met mijn haar vast bovenop mijn hoofd en ik douche met een douchemuts. Soms fris ik mijn krullen op door er water in te doen, soms een beetje borstelen en dan opnieuw wat gel er in.
@crazyplantlady @Pebbles @Frambozentaartje thanks! Was zo enthousiast door jullie reacties dat ik net naar de Kruidvat ben gefietst haha. Op Yari is nu 2e halve prijs trouwens.
Ik heb gekocht:
- Yari green conditioner
- Yari green light weight detangler
- Yari green curl maker
Van de conditioner vraag ik me af of het te zwaar gaat zijn. De andere 2 producten werden op tiktok genoemd als geschikt voor wavy haar. Ben benieuwd! Als het lukt stuur ik nog een update.
Wie o wie heeft er betaalbare gel tips voor 3a/3b (denk ik ) haar? En producten voor refreshen?
Ik gebruik al jaaaren “gewoon” taft mannengel, die ik er dan na het drogen uitcrunch. Maar ik vind mn haar toch eigenlijk te crunchy blijven, met name op dag 3 na het toevoegen van water en wat extra gel. Wil zo graag lekker gedefinieerde, zachte krullen, maar zonder stevige gel pluist het als een gek.
Wat vind je betaalbaar? Ik heb nu de pretty curly girl, 23€ geloof ik en doe er maar een heel klein beetje van in m’n haar.
Thanks! Ja ligt er indd een beetje aan hoe je de gel moet gebruiken. Als je er minder van nodig hebt, vind ik 23 euro nog acceptabel, maar ik heb lang en dik haar, dus het vliegt er bij mij doorheen. Hoe gebruik jij deze in je routine?
Ik heb ook dik haar en ook veel haar, tot tussen mn schouderbladen. Ik ben sinds een paar maanden overgestapt op een simpele routine. Ik gebruik zelf shampoo, conditioner en masker van Shea Moisture, sea kelp variant. Daarna doe ik de gel er in en doe ik met een brush de styling. That’s it. De gel word bij mij erg hard en als ik het uit scrunch dan blijven mn krullen bouncy en soft.
Wat fijn, zo eenvoudig! Klinkt goed. En je gebruikt de strong hold variant?
Ik vind Keune triple x gel heel fijn. Ik heb die van mij nu heel goedkoop kunnen bestellen in de limited edition packaging (roze). Maar ik woon niet in NL dus misschien is die actie daar niet.
Ja de nr 3, strong hold idd!
Oké dit was een gefaald experiment haha. Ongeveer de helft van mijn haar krulde en de andere helft bleef steil. Wel megaveel volume, dat dan weer wel haha.
Mocht iemand interesse hebben dan heb ik de Yari Green Curls shampoo, conditioner, leave in spray en curl maker voor een klein prijsje.
Het is wel zo dat je haar eraan moet wennen, 1 keertje gebruiken is niet genoeg. Ik zag pas na een aantal weken spul gebruiken dat het meer deed. En na een paar maanden echt enorm verschil vergeleken met week 1 (foto’s maken elke keer!)
Plus als je jaren bv stijltang hebt gebruikt dan is je haar beschadigt en moet dat uitgroeien.
Wat @Trademark zegt, even doorzetten!!! Duurde bij mij wek een poosje voor het echt goed werkte, je haar moet wennen aan de nieuwe producten.
Edit: en probeer het even zonder de leave in, mijn haar is daar ook te dun/wavy voor
Haha neee je kunt het geen experiment noemen als je het maar een paar keer gewassen hebt! Mijn haar ging pas na een aantal maanden een beetje normaal zitten. Houd vol!
Oh oké sorry allemaal het kost ook zoveel tijd haha. Ik ga doorzetten!
Hoop dat het hier juist staat, of moet dit naar het weggeeftopic…?
Kan ik iemand (tegen vergoeding verzendkosten) blij maken met een 80% volle Killer curls rinse van Kevin Murphy?
Is die groenige flacon, 250ml. Is voor mijn haar te zwaar helaas, maak er graag een andere krullenbol blij mee