Lactose intolerantie

Wat een goede tip, hier had ik helemaal niet aan gedacht! (dat van DM bedoel ik haha)

2 likes

Thanks heb deze besteld.

1 like

Wowww mega chill. Ik kom alleen nooit bij de dm

1 like

En de uitgestelde werking werkt dus ook? Ik zag dat er inderdaad op staan op de site, maar ik heb dat nooit eerder gezien! Is wel echt ideaal

In het dm topic bieden mensen wel eens aan om iets mee te nemen en op te sturen als je ze zou willen proberen

2 likes

Pff ja echt ik dacht nu kan ik weer normaal eten met de pillen van de kruidvat/etos, maar nog steeds last van mijn darmen…

@Bertha en @LaPetiteRobeNoire dankjewel voor de tips, ik ga iets anders proberen !

Bij de Albert Heijn heb ik vegan toetjes gekocht (tiramisu, cheesecake en chocolade mouse o.a.). Ik miste dat zo erg, terwijl ik meestal van hartig hou, ik heb daar zo erg van genoten :heart_eyes:

Misschien dat je last hebt van meer dan lactose intolerantie? Ik kan bijv ook niet tegen sojamelk.

Het werkt bij mij wel beter als ik er twee of drie neem, heb ik gister ontdekt

Ooh zijn er verschillende doseringen? Super handig .Die ik nu heb werken voor geen meter. Ik ben toevallig onderweg naar Duitsland, dus kan ik gelijk meenemen :ok_hand:

2 likes

Het werkt dus waarschijnlijk wel maar je moet er dan meer nemen. Ik heb altijd 7000 en 18.000 bij me. Kruidvat is 4500.

3 likes

Ik heb een proefpakket lactasepillen van intoleran gekregen van mijn diëtist. Zij zei dat ik ze 45 mij van tevoren moet innemen maar in de folder staat gewoon “voor het eten”. Wat werkt voor jullie het beste? Ik wil ze vanavond voor een etentje innemen.

1 like

Vlak van tevoren, ik doe het meestal direct voor de eerste hap eten.

Edit: ze geven dit aan Gebruik: Neem de capsules direct voor, of bij de eerste hap van de maaltijd in .

2 likes

Ok, ga ik dat doen. Thanks!

Hebben jullie soms ook nog de volgende ochtend klachten als je ‘s avonds iets van lactose binnenkrijgt?

Ja, mijn klachten zijn sowieso vaak zelden heel accuut tegenwoordig maar merk wel echt een duidelijk verschil als ik iets slechts van voeding heb genuttigd.

nog even algemeen nu ik er aan denk: ik heb laatst veel samples Intoleran gekregen en dat zijn echt fijne lactasepillen! Ze hebben er ook van 20000 lactase (volgens hen het dageijkse maximum) in kleine pilvorm wat echt aangenaam om te nemen is itt de capsules die ik tot nu gewoon was. Ik vind ze wel duur maar zou ze wel zeker blijven kopen voor speciale dingen.

Acute klachten heb ik ook nooit, het begint altijd heel duidelijk een paar uur later met darmklachten. Maar ik heb nu soms ook in de ochtend diarree en vraag me af of ik dat daar nog aan toe kan schrijven.

Intoleran gebruik ik ook op aangraden van mijn diëtiste! Ook fijn dat die 20k pillen prima te breken zijn, zelfs in vieren lukt nog wel.

Dit heb ik ook idd, soms de dag er na (na het avondeten de dag ervoor) dat ik me ook afvraag of het echt van lactose komt… op internet staat dat de meeste mensen vrijwel direct klachten krijgen

1 like