Wij bouwen ook graag Lego, laatste set van Pirates of barracuda bay. Ik hoop dat Lego toch snel weer wat kasteel of piratensets gaat uitbrengen, die vond ik vroeger fantastisch! (En mocht ik niet hebben, ik had vroeger alleen losse blokjes en was stikjaloers op kinderen die sets hadden)
Wat een leuk topic! Dat straatje, echt fantastisch!
Ik heb de Central Perk set. Toevallig pas helemaal weer uit elkaar gehaald om schoon te maken. Ik wil stiekem ook wel graag de appartementen maar het is zo duur. En waar laten jullie het allemaal, als het eenmaal in elkaar zit?
We zijn vandaag in de Lego winkel in Leidschendam geweest, wat een leuke mensen werken daar! Kinderen konden een klein speurtochtje doen waarna ze een Lego poppetje kregen. Helaas pindakaas was het Home Alone set niet op voorraad en konden ze ook niet zeggen wanneer dan wel, maar vond het leuk om er een keer geweest te zijn.
Ik heb voor het eerst een set gekocht: de boomhut. Ik twijfelde tussen een van de gebouwen van Creator expert of de boomhut, maar ik vind de boomhut wat unieker en wil niet het risico lopen dat die straks uitverkocht is. Mocht ik over een tijdje alsnog een gebouw willen, dan is er genoeg keuze.
Ik weet nog niet wanneer ik kan gaan bouwen, maar ik ben wel heel benieuwd hoe ik het ga vinden.
Bij bedrukjeblokje zag ik dat er minibuilds zijn om bijvoorbeeld te geven met Kerst of Vaderdag.
Ik had er al eentje in mijn winkelmandje zitten toen ik me realiseerde dat het eigenlijk best een kleine minibuild is en dat ik dat misschien zelf ook kan maken, maar dan helemaal passend bij mijn gezin. En ongeveer 2 of 3 keer zo groot. Hoe leuk bovenstaande build ook is, mijn man schaakt zelden en het is leuker als ik iets ga maken dat 100% bij ons past. Dus dat ga ik doen!
Nu heb ik al wel wat losse blokjes besteld bij bedrukjeblokje met o.a. foto’s van onze oldtimer, en ik ga via Bricklink zoeken naar outfits, kapsels en gezichtjes die bij ons passen. En als het dan op een gegeven moment Kerst wordt krijgen de poppetjes kersttruien aan etc.
Zelf bak ik veel en dat wil ik terug laten komen, mijn 2 katten moeten natuurlijk vereeuwigd worden, en ik wil dat het echt helemaal ons gezin en huishouden wordt.
Omdat ik nog maar kort met Lego bezig ben en nog geen grote voorraad blokjes heb, zal ik wel de hulp in moeten roepen van mijn man. Die is een stuk handiger dan ik maar ik heb zoveel zin in dit project.
Wat gaaf zeg! Dank voor je tips. En zo leuk al dat eten. Bij de Lego Friends van mijn dochter heb ik al allerlei taarten, hotdogs, koekjes etc gezien. Zo mooi gemaakt.
Mijn plan is om de muren en vloer neutraal te houden, een boekenkast toe te voegen, onze gele Strandmon-stoel van Ikea, en per seizoen wat veranderingen aan te brengen.
Een muurtje kan ik wel maken, maar als je schilderijtjes etc wil ophangen of plankjes, dan moet je daar wel weer blokjes voor hebben met speciale nopjes aan de zijkant etc. Dat is een beetje gepuzzel waar mijn man me maar mee moet helpen. Maar ik vind het idee al zo gaaf om ons mini te maken.
Die boomhut is mijn favoriete set, superleuk om.te bouwen en om neer te zetten. Veel.plezier!
Ik denk erover na om het Home Alone huis te kopen. Ziet er zo leuk uit en hoewel het duur is voor Lego heeft het wel echt veel kamers enzo. Maarja ik Lego nog niet zo lang dus ik twijfel nog een beetje of ik het het waard vind. Kopen jullie weleens van die dure (dan bedoel ik 200 euro of meer) sets?
Ik alleen maar dure sets de laatste tijd maar het home alone huis heeft wel een goede prijs kwantiteit verhouding! En ik vond m fantastisch om te bouwen, vind 'm echt z’n geld waard
Ja hij ziet er echt super leuk uit! En inderdaad, als ik naar sommige andere sets kijk die ongeveer even duur zijn lijkt deze veel leuker/groter. Heb net naar foto’s en filmpjes gekeken en ben om haha. Op de website staat dat ie nog op voorraad is in Leidschendam, dus hoop dat dat klopt!
Nee helaas, wij zijn er vd week geweest ze kunnen in het systeem zien of het eventueel in de aankomende 10 dagen binnen komt maar dat was ook niet het geval
Oh shit. Stom Wordt ie (online?) ooit nog bijgevuld of is dit echt een op = voor altijd op set?
Hij gaat nog wel bijgevuld worden maar wanneer wisten ze niet… en je kan je op de site ook ineens niet meer op de mailing list laten zetten voor als hij weer op voorraad is, zo stom.
Vorige week was hij echt 5 minuten op voorraad en toen alweer uitverkocht.
Ik heb een paar weken geleden de typemachine van lego gemaakt maar ik vergeet telkens een foto te maken als het licht is dus hierbij eentje van slechte kwaliteit haha:
Ik vond het echt een hele leuke set om te maken, de binnenkant was vrij technisch want het mechaniek werkt bijna zoals een echte typemachine :).
Ik dacht even dat je een foto van een echte typemachine geplaatst had ter vergelijking en dat de Lego versie nog zou komen . Maar wat vet! Lijkt dus heel echt en ook leuk dat het mechanisch ook werkt.
Wow wat leuk dat ie ook echt werkt!
Heel gaaf! Ik zag deze en de wereldbol in een filmpje afgelopen week. Die wereldbol ziet er ook zo mooi uit. Al vond die man het jammer dat er zoveel herhaling in zat met bouwen. Was dat hij de typemachine ook zo?
Misschien kan je met de lego dingen die je hebt deze mini maken?
Niet zo mooi als de echte maar wel een tof home alone huisje.
Aaaaah wat een leuk idee!!