LEGO

Leuk om te horen! Ja met die technische delen is het altijd wle goed opletten. Heb een tijdje terug ook de piano gebouwd en die was ook heel cool, maar daar was het ook echt wel belangrijk om scherp te blijven dat alles goed in elkaar zat!

Ohhh tof! Misschien ga ik het boutiquehotel wel kopen.

Ik ben nog steeds bezig met de gebouwenset maar er ontbreken drie blokjes. :sob: Ik heb ze via de LEGO website aangevraagd en ze worden nu opgestuurd. Iemand ervaring met hoe lang dat duurt? Wil zo graag verder haha, ben bijna klaar.

De eerste keer duurde het bij mij geloof ik ongeveer 2 weken voor het verstuurd was en toen nog iets van 4 werkdagen ofzo tot het hier door de brievenbus viel. De laatste keer duurde het in totaal maar 1,5 week.

1 like

Ik vind het nieuwe kasteel zo mooi. Vooral uit jeugdsentiment. Ik wilde dat kasteel vroeger zo graag maar mocht het niet hebben. Maar om nu 400 euro uit te geven voor een jeugdsentiment is ook wat… zo jammer dat hij niet iets goedkoper is :confused:

Omg LEGO baby :pleading_face::sob:

46 likes

Zooo schattig wat een mini poppetje :smiling_face_with_three_hearts:
Er is een set met een camper, met een baby in een draagzak, die is ook heel leuk!

4 likes

Ik vermaak me voorlopig wel; ik heb 10 setjes (aan de boekjes te zien, lego ligt helaas op een grote hoop) van het oude harry potter lego van zolder gevist. Waaronder het oude kasteel. Lijkt me zo leuk om allemaal weer in elkaar te zetten!

Edit - aahh stom, de eerste drie setjes zijn al enorm incompleet. Ligt dan vast tussen ander lego. En het kasteel kan ook niet want precies de basis (grondplaat) zit er niet tussen :smiling_face_with_tear: Idee 100, uitvoering 0.

4 likes

Die Harry Potter huisjes zijn super leuk om te bouwen! Heb daar echt wel lol mee gehad haha

2 likes

Mijn vriend heeft ook nog enorm veel oude lego op zolder liggen, waaronder allemaal harry Potter setjes… Die willen we ook al best lang eens gaan uitzoeken maar net als bij jou ligt alles door elkaar etc dus dan zouden we meteen alles helemaal moeten uitzoeken en dat is niet te doen ben ik bang :sob:

@Clancy Die hogsmeade huisjes vind ik ook echt heel leuk, had ze hier een tijdje staan met dan ervoor wat dingetjes uit de advent kalenders, zo leuk met zo’n kerst/winterthema!

1 like

Via Bricklink kan je missende onderdelen bestellen, mocht je ze compleet willen maken.
Als je het setnummer weet, vind je daar per onderdeel de mogelijkheden om ze te bestellen.

Goeie! Het is alleen echt heel veel wat ontbreekt, weet niet of dat nog heel erg de moeite waard gaat zijn. Misschien voor de grote sets nog wel. Het moet alleen ergens nog bij mijn ouders liggen, ik zag ook al overduidelijk star wars spullen dus wie weet wil mijn broer een keer ruilen haha.

@FluffyCow bijna alles is grijs/beige/lichtgroen/zwart ook. Ik heb dat allemaal op een grote hoop (1 bak grote stukken, 1 bak kleine stukken) en dan nog 3 kleinere bakjes met andere dingetjes (felgekleurde blokken, specifieke setjes die denk ik meer voor meisjes zijn geweest gezien al het oranje/roze, en herkenbare dingen zoals poppetjes etc).

1 like

We willen ze dus gaan mixen met die twee kerst huisjes die we dan hebben! En uiteindelijk door met de rest van de HP serie wat we dan leuk vinden.

@Maestoso wel super leuk om te horen van jullie beiden dat die HP leuk is om te maken. Ze zien er zo op het oog redelijk " simpel" uit dus ik dacht dat het misschien wat minder zou zijn dan bijv het boomhut ding.

2 likes

Superleuk idee, een soort lego kerstdorpje!!

Over kerst gesproken, ik heb afgelopen weekend heel veel lego uit elkaar gehaald en opgeborgen, waaronder dus die spulletjes van de Harry Potter adventkalenders (van 2020 en 2021) en ik twijfel nu of ik niet gewoon in november en januari elke dag daar een stukje van moet gaan bouwen, en dan in december de nieuwe adventkalender haha!

3 likes

Ik wil graag iets nieuws kopen maar het boetiekhotel is uitverkocht bij Intertoys. Welke vonden jullie het leukst om te bouwen van onderstaande?

• Upside Down Stranger Things
  • Boetiekhotel
  • Politiebureau
  • Spookhuis
  • Garage op de hoek
  • Home Alone Huis

0 stemmers

Ik wil eigenlijk ook aan de Harry Potter sets gaan beginnen (Wegisweg en Zweinstein) maar dat laat mijn budget even niet toe. :sweat_smile:

Andere optie: heb je de gebouwenset/assembly square al? Die is ook in de aanbieding bij Intertoys en vond ik echt heel leuk.

1 like

Jaaa die staat hier naast me haha, heb ik gisteravond afgerond.

3 likes

Ik ga volgende week naar de Lego store in Amsterdam en ik ben zo excited :heart_eyes: heb nu al keuze stress welke set ik wil.

2 likes

Ah oke hahaha. Ik vond het spookhuis wel leuk maar is wel heel veel dezelfde kleur. De rest heb ik niet gebouwd, al hebben we de garage op de hoek wel in huis (nog nieuw in doos, wilden we verkopen maar gaan we toch houden nu)

3 likes

Ik heb het boetiekhotel binnen! Kon gisterenavond niet lego’en maar vanavond hopelijk wel. Zal wel updates hier posten, vind dat zelf in elk geval altijd leuk om te zien.

6 likes

Foto’s boetiekhotel. Zo leuk🥰 Zal het even in de samenvatting doen mocht iemand geen spoilers willen

Summary

10 likes