LEGO

Ja sinds vorige week zaterdag! Hij is echt super leuk, wel veel stickers maar zooooveeeeeel easter eggs! Vond het echt de leukste set die ik tot nu toe heb gebouwd

3 likes

Zo leuk dat 'ie er is. Toen de set een tijdje geleden werd aangekondigd wist ik al dat ik hem moest hebben. The Office is zo’n leuke serie en ik vind het zo leuk dat er zoveel minifiguren bij zitten. Echt uniek is dat.
Inmiddels heb ik hem gevonden bij MrBricks! Daar was 'ie nog iets goedkoper dan bij Lego zelf. Ik weet niet of MrBricks uit voorraad levert of dat het nalevering is zoals bij de meeste andere sites.

Jammer dat Andy er niet bij zit maar met dat gat in de muur is 'ie er toch een beetje bij.

4 likes

Het is altijd, even geen gein, on te kijken op brickwatch. De prijzen verschillen zoveel op zoveel plekken. Lego winkel zelf blijven we vaak het duurst vinden ten opzichte van een Intertoys of Toychamp. Maar bij mrbricks zijn ook vaak goeie aanbiedingen!
Bij Bol soms ook overigens.

Aankomend jaar komen er twee nieuwe boeketten las ik ergens online. Ben benieuwd.

2 likes

Ja klopt, die site gebruik ik vaak voor de Lego Friends die mijn dochter spaart. Er staan allemaal setjes op haar verlanglijst en als er een grote prijsdaling is, koop ik het alvast voor Sinterklaas of haar verjaardag etc. Maar mijzelf was ik even vergeten. :upside_down_face: Als ik de site had toegevoegd, had ik zeker een seintje gekregen.
Laatst heb ik nog met een mooie korting het Lego Friends hotel voor haar gekocht. Adviesprijs is 99,99, ik had hem voor 55 of 56 euro.

1 like

Heeeel slim!! Ik ben ook de lego friends aan het verzamelen en in elkaar aan het zetten voor de dochters van mijn vriend. Ondertussen lijm ik die kits vast want we hebben nu ondertussen twee dozen (ook lego opbergdozen, laatst bij lidl gehaald) met losse stukken inpv kitjes :joy:

2 likes

Je lijmt de lego vast?

6 likes

De grote lego friends zoals het boomhuis en de camper, ja.

1 like

Ik kwam zoiets leuks tegen op Reddit:

Iemand heeft Andy Bernard nagemaakt, omdat die niet in de set zit! Ik vind hem echt goed gelukt en heb inmiddels de onderdeeltjes bij Bricklink besteld.

5 likes

Maar…. Waarom?

2 likes

Ze willen de boomhut en de camper graag heel houden omdat ze daar het liefst mee spelen. Dus de boom zelf en de camper zelf zitten aan elkaar, de inhoud en alle losse takjes etc zetten we er weer op terug.
Alle losse kleinere kitjes zijn gewoon los en liggen verspreid door het huis en in de bakken, daarnaast nog een grote bak vol met creator lego.

2 likes

Ik verbaasde mezelf met hoe heftig ik hierop reageerde, haha, het voelt als heiligschennis om Lego te lijmen. Ook al heb ik daar zelf geen last van en mag iedereen uiteraard zelf kiezen hoe ze het liefst spelen :grin:.

1 like

Het maakt mij niet zoveel uit. Als hun zich er niet lekker bij voelen doordat het hier en daar zo snel afbreekt, dan lijm ik het liever vast dan dat ze het aan de kant zetten ā€œomdat het afbreektā€.
Ik snap de reactie wel, zo dacht ik eerst ook. Uiteindelijk gaat het toch niet weg en beland het ooit een keer op zolder ofzo.

1 like

Als iemand the queer eye loft nog wil, nu met 40% korting op de site van Lego zelf!

1 like

Na het boeket heb ik gisteren mijn eerste grote set gekocht, het boutiek hotel! Was een stap om er zoveel aan uit te geven maar het is zo leuk!

Om van het bouwen zo lang mogelijk te genieten bouw ik nu 1 zakje per dag al zou ik het liefst nu doorbouwen haha

Edit: de kerststraat vind ik ook heel leuk, weet iemand of de kerstcollectie na de kerst in de aanbieding komt?

7 likes

Wat leuk! Ik had ook het boeket als eerste, en pasgeleden het boutique hotel gekocht en mijn vriend heeft het politiestation. Super leuk om te bouwen inderdaad! Wat knap dat je het bij 1 zakje per keer kan houden haha

8 likes

Is misterbricks een betrouwbare site? Ik wil toch beginnen met een kerst dorp en hij lijkt daar het voordeligst… alleen geen ervaring met de site.

1 like

Ja! Ik heb daar de peperkoek huisje set (wow dit klinkt raar qua lidwoorden met huisje in de naam haha) besteld, want toen die nog gewoon verkrijgbaar was had ik Lego nog niet ontdekt. Kwam goed aan en was de volgende dag al in huis.

3 likes

Zojuist deze besteld! :smile: Nu al zin in.

9 likes

Wat leuk dat je vriend het politiestation ook heeft, de hele straat sparen lijkt me heel leuk maar mis wel ruimte in huis om het neer te zetten

1 like

Doos is binnen!
Hoe pakken jullie grotere dozen aan? Ik vind het zonde om in 1x te bouwen, maar wil er ook niet teveel regels aan verbinden waardoor het weer irritant wordt om te doen :sweat_smile:
Hebben jullie een soort van systeem daarin? Ik las hierboven bijv 1 zakje per keer.

8 likes