Ik zag dit en dacht aan jullie haha. Als je iets van lego koopt krijg je een halloween lego iets cadeau
Ik bouw meestal gewoon tot ik denk van oké, nu heb ik m’n zin in Lego ‘verzadigd’ (of ja weet niet hoe ik dit uit moet leggen, snap je wat ik bedoel?) en ga ik even iets anders doen zodat ik nog wat over heb om later te bouwen. Soms is dat 3 cijfers per keer, soms 4, soms 5, soms maar 2. Ligt er ook een beetje aan hoeveel er in de zakjes zit. Ik verbind er niet echt regels aan voor mezelf. De set van The Office heb ik bijvoorbeeld in 2 dagen gebouwd, het boetiekhotel iets van 9 dagen.
Ik ben nu bezig met de UCS Razor Crest (had heel veel VIP punten om in te wisselen gelukkig ), die is echt zo leuk tot nu toe! Echt een super gedetailleerd interieur ook. Wel heel groot haha, echt nog geen idee waar ik hem neer ga zetten als ie af is. Als jullie het leuk vinden kan ik wel foto’s delen van het bouwen (al ben ik inmiddels al bij boekje 2 van 4)
Ik ben aan een project begonnen die echt hels is.
Ooit hebben we alles uit elkaar gehaald wegens een verhuizing en door de ‘haast’ alles bij elkaar gegooid. Toen kregen we kinderen en die spelen graag met Lego maar ze bereiken nu de leeftijd dat alles in elkaar moet.
We hebben zijn begonnen met de Lego Town Hall.
Van het boekje de pagina’s met de benodigde blokjes gekopieerd en nu begonnen met zoeken.
Dit vind ik echt een leuk project, haha! Lijkt me leuk om te doen. Maar ik ben iemand die een zak strijkkralen koopt om te kunnen sorteren als ontspanning
Nou, wees welkom!
Vinden jullie het leuk als ik soms updates plaats?
Zeker😄
Mijn dochter had deze al een tijd op haar verlanglijstje, en toen er laatst grote korting was bij Bol heb ik hem stiekem gekocht. Vandaag kon ik haar er mee verrassen, want ze heeft haar allereerste schoolweken overleefd en zo heeft ze iets leuks om mee te spelen in de herfstvakantie.
We hebben hem met zijn drieën in elkaar gezet en het is zo’n leuke set! Vrolijke kleuren, diversiteit, en een nieuw uniek hondje. Echt een hele gave set.
Ik vind dat echt heerlijke klusjes haha. Bij ons ligt alle lego ook door elkaar en heb laatst een paar pakketjes weer in elkaar gezet. Kost wel veeeeeel tijd
O, de hel.
Mijn kind heeft veel en ook grote sets, en door de verhuizing is alles alles door elkaar.
Het is zoveel dat uitzoeken elke keer alleen maar frustratie oplevert.
De resultaten van de vorige Ideas ronde zijn er, 4 goedgekeurde sets dit keer. Helaas niet de koala hoopte echt dat die een set zou worden.
Ik weet niet meer wie het was, maar iemand hier was fan van deze set:
Die heeft het gehaald! De andere drie zijn de Oriënt Express:
Insecten:
En een polaroid camera:
Meestal duurt het ongeveer 1,5 jaar tot de set in de schappen ligt. Soms iets langer, soms iets korter.
Oh, die polaroid is tof! Ik heb die camera, lijkt me heel cool om de legoversie ernaast te zetten
Wat zouden jullie doen als je bepaalde bricks niet (meer) kan vinden? Ik ben stiekem bang dat er weleens wat opgezogen is of kwijtgemaakt.
Ik heb namelijk een paar bricks die ik echt niet kan vinden en ik weet eigenlijk niet wat nu het beste plan is, doorzoeken tot ik bijna alles heb en dan de kwijtgeraakte stukjes bestellen? Of naar zo’n lego store?
Online bestellen. Ik maak de set eerst af en bestel dan achteraf alles wat mist.
Vrijwel alles is via Bricklink te vinden. Als je het setnummer weet kan je op de inventory van die set klikken en de ontbrekende stukjes zoeken. Die site heeft me al vaak geholpen als mijn dochter iets kwijt was.
in Ede zit een winkel blokjesland. kan je heel veel blokjes apart kopen of sets.
wellicht dat er nog meer van zulke winkels in NL zijn?
Dat is wel geinig! Goed om te weten in ieder geval, bedankt!
Haha precies dit ben ik nu ook mee bezig met de Lego van m’n zoontjes. En waar ik aan de ene kant sorteer, gooien zij aan de andere kant alles weer door elkaar
Ah leuk! Ik twijfel nog steeds welke set ik wil hebben. Ik heb de set van vorig jaar (Santa’s visit) Zou deze er leuk bij staan? Ik twijfel tussen deze en het elvenhuisje.