LEGO

Kerstdorp is in opbouw. Heeft hij over het hele jaar verzameld. Mijn vriend krijgt het kerstdorp van dit jaar van mij voor kerst. :relaxed:

28 likes

Zo leuk!! Welke sets zijn dit? Ik zie de slee, Santa’s visit maar die andere? En welke trein is dit? Ik ben bijna klaar met mijn gebouwenset en op zoek naar nieuwe bezigheid :joy:

Volgens mij hoort die kerstman bij het elfenhuisje. En de andere twee zijn van Hogsmead.

Treinbaan is van Lego City en hoort nog een trein bij. Die maakt hij wanneer de kerst voorbij is.

Deze set kregen we laatst op bf bij de lego winkel, toen had hij de blacksmith gekocht

Hogsmeade

Treinset

3 likes

Wauw top dankjewel!

2 likes

No problemo!
Check wel even brickwatch of je lokale toychamp/intertoys etc of ze ze hebben. Scheelt vaak nog wel in prijs. Of mrbricks

2 likes

Ja ook via Bouwsteenwinkel, was heel leuk! We hadden 3 sets gehuurd, bij die voor de kinderen was alles in 1 of 2 grote zakken gedaan dus dat was wel heel veel zoeken tijdens het bouwen. Het grote pakket dat mijn man en ik hebben gebouwd was beter gesorteerd (per 3 zakjes vanuit de handleiding, dat werkte prima).

1 like

Ohhh ik vind m heel leuk!

Oh die bos is echt heel mooi!

4 likes

Ik wilde het net komen posten!
Ze waren inderdaad al een soort van aangekondigd maar nu die beelden.
Denk wel dat ik ze allebei ga halen, vind ze er erg leuk uit zien.

Deze vind ik er ook echt wel tof uit zien

6 likes

Oeh dat wildflower bouquet ga ik zeker kopen!

Ik wil als eindejaarscadeautje voor mezelf een doos lego kopen om m’n straat uit te breiden. Ik heb de assembly square, bookshop en corner garage al. Zat te denken aan het hotel of het politiebureau, welke is het leukst?

2 likes

Een vriend van mij heeft ze beide, heb hem gevraagd om zijn mening. Heb de reeks zelf (nog) niet. Hotel is het mooist, politiebureau is wat meer kleinere snufjes in.
wat meer bewegende dingen. Cel deur kun je er uit halen, escape route bouwen.
opening vanuit het bureau naar de donutshop.
Dat soort dingen.

2 likes

Vraagje, bewaren jullie de dozen?

Ik heb bijna alle Harry Potter sets in elkaar staan in mijn kantoortje, maar ik heb dus destijds alle dozen bewaard, ik heb in het verleden wel sets (van bijvoorbeeld Lord of the Rings) verkocht die ik al een keer in elkaar had gezet en volgens het boekje weer uit elkaar had gehaald, in de juiste zakjes etc. en had het gevoel dat het meehielp dat ik de originele doos erbij had. Maar ondertussen neemt het wel veel ruimte in beslag haha. Aangezien ik oa het grote kasteel heb en Diagon Alley.

Ik heb ze allebei en ik vind het hotel mooier!

1 like

Ja ik zou ze zeker bewaren omdat de set dan idd meer waard is bij verkoop. Misschien kun je de dozen in elkaar bewaren voor zover dat gaat? Of misschien voorzichtig uit elkaar halen en plat bewaren?

1 like

Van de duurdere sets heb ik de dozen bewaard. Het neemt inderdaad wel veel ruimte in beslag maar waar het kan heb ik ze plat gemaakt. Dat scheelt toch wel weer een beetje

2 likes

Van duurdere sets bewaar ik de doos, plat maken en zo bewaren. Met het idee dat als ik het ooit wil verkopen of weer uit elkaar halen en opslaan ik de originele verpakking nog heb

2 likes

Ik bewaar de dozen niet, omdat ik in principe niet van plan ben ze te verkopen, en mocht ik dat uiteindelijk toch doen dan neem ik mijn verlies wel. Ik heb op dit moment wel veel sets niet in elkaar zitten, maar die bewaar ik in diepvrieszakjes (met daarop de set en dan een paar genummerde zakjes bij elkaar)

2 likes

en @Ciri thanks! Ik ga nu voor het politiebureau, ik denk dat mijn kinderen die leuker vinden om mee te spelen

2 likes

Mijn vriend heeft eindejaarsuitkering gekregen en heeft gelijk het boomhut gehaald en nog een middeleeuwse poort.
Ik bij de toychamp de Friends woonboot.
Was daar 20€ goedkoper dan intertoys. Volgens mij gaat die er ook nog uit. Dus ach.

Ik zag dat de tiny house ding al na 1 januari uit komt. Dus die ga ik binnenkort even bestellen.

21 likes

Mezelf het boetiekhotel cadeau gedaan voor kerst :heart_eyes:

25 likes