LEGO

Hier heb ik toevallig na dit weekend enige ervaring mee :rofl::ok_hand:t2:
Wij hebben zo’n 50kg Lego, in 1 bak. Overgenomen van nog toen m’n man klein was maar ook alle nieuwe sets van de kids zitten er in vergaard inmiddels.
We zijn, met 2 volwassenen en 2 kinderen, dit weekend twee volle dagen bezig geweest om een politie bureau, Lego friends zwembad en helikopter te maken. Niet té doen al die stukjes zoeken :rofl:

Dus als je het uit elkaar haalt zou ik zeggen: iig per set bij elkaar houden lol :nerd_face:

Ps. Volgend weekend weer verder met de brandweer kazerne lol :rofl::ok_hand:t2:

3 likes

Je kunt beide doen natuurlijk, ik heb een keer een set uit elkaar gehaald door het boekje van achter naar voren te volgen en dan alles in zakjes te doen. Maar als je meer uitdaging wilt kun je ook alle blokjes op een hoop gooien.

1 like

Hoe ik het het doe is het boekje achterstevoren doorwerken en per zakje uit de handleiding bewaren (in een ziplockzakje, kun je goed hergebruiken). Kan ik meteen kijken of ik alles nog heb en evt missende steentjes bijbestellen. En daarna weer vrolijk opbouwen hahaha.
Dit was wel met de boomhut, omdat die voor een groot deel uit bruin bestaat vond ik het wel fijn om te ordenen in zakjes.

@Fishing dit ben ik ook aan het doen nu, wat een werk. Maar wel heel leuk.

2 likes

Ik doe het per set in een afsluitbaar zakje maar heb nu alleen de kleine sets nog maar gedaan. Denk dat dit systeem met de modular builds niet gaat werken idd :joy: boekje achter naar voor heb ik ook aan gedacht. Dan kun je zien in welk zakje welke materialen zaten

2 likes

Doe je dit dan via Ali? Ik wil die set ook maar zo duur :sob:

Je hebt ook lampjes zie ik, toch? Heel tof! Waar heb je dat besteld? Ik zie daar zoveel over online, maar durf nergens te bestellen haha.

Jaa klopt, dat maakt het wel echt af vind ik!
Sommige lampjes via Nederlandse webshops, maar meeste direct via Ali express (hoop dat ik nu niet gelyncht word). Bestelde dan een keer een paar lampjes bij een verkoper en als dat goed beviel bestelde ik er wat meer. Denk dat ik in totaal, met alle tussenstukjes voor de kabeltjes enzo erbij, al snel 200 euro heb uitgegeven aan de lampjes, best gestoord eigenlijk.

5 likes

:anguished: kijk hoe vet!

14 likes

Ben heel benieuwd! Tot nu toe vond ik het Assembly square echt de leukste om te bouwen van de gebouwensets die ik heb en ook heel goed geprijsd voor wat je krijgt.

Ik wil eigenlijk voor de kerst de Aframe kopen voor mezelf, lijkt me zo leuk bij de boomhut.

1 like

Ik heb rebrickable.com ontdekt dus ga nu met mijn oude sets nieuwe dingen bouwen. Ziet er tof uit! Ga beginnen met van santa’s visit een huisje te maken :blush: (nou ja dat is het al, maar dan een andere haha)

Je hebt ook boeken van lego met allemaal ideeën om tr bouwen. Kan je vaak wel lenen bij de bieb!

5 likes

Thanks! Ik vind dit ideaal omdat je de sets kunt invoeren die je in bezit hebt en je dus ideeën krijgt die je al kunt maken met de lego die je in huis hebt. Anders lijkt het me zo’n uitzoekwerk

1 like

Vloeken in de kerk, maar ik kocht van de week bij de Wibra deze bloemen. Er waren nog 4 andere soorten geloof ik, 2.49 per stuk

5 likes

Ik twijfel zo erg of ik Gringotts ga kopen, ik weet nu al dat ik de onderkant niet ga neerzetten, want ik wil gewoon een uitbreiding van Diagon Alley, maar dan is het wel echt duur…

Weet iemand toevallig of er eind dit jaar nog Lego VIP dagen zijn?

2 likes

Toen ik in de rij stond voor de signeersessie hoorde ik mensen zeggen dat ze het mijnen gedeelte aan de onderkant van een plank gaan bevestigen, en dan het bankgedeelte op de plank zodat ze diagon alley er aan kunnen bevestigen. Ik heb de topfopshop en denk dat ik ook zo’n constructie ga maken

Dat is inderdaad wel een goed idee! Ik vraag geld voor mijn verjaardag en vind dit wel een goed doel hahaha

1 like

Ik kocht een tijdje geleden een oude blokhut, maar was lange het pakketje kwijt.

En de set met Halloween poppetjes past prima bij Winnie de Pooh :wink:

8 likes

Ik wil zooo graag de Brick Bank. Maar zooo duur grr. Ik ga m in de gaten houden op marktplaats denk ik

1 like

2 oude blokhutten om het wat meer een bos gevoel te geven :rofl:

20 likes