LEGO

Oh wat leuk! Is het al bekend wat deze gaat kosten?

1 like

Yes, 100 euro!

1 like

De eerste geruchten over een nieuwe modulair verschijnen al! 299 euro en het zou de hoogte ingaan. Klinkt allebei niet goed want dan kan ik m niet in mijn kast kwijt :joy: politiebureau was al te hoog.
Maar ik ben wel heel benieuwd wat het wordt! 1 januari komt ie uit

2 likes

Staat deze al op de lego site?

Heb hem gevonden voor info:

1 like

Ik ben zo benieuwd! De plank die ik heb is ook vol, maar er kan nog wel een plank bij.

3 likes

Haha mijn kasten zitten ook al helemaal vol, maar er kan altijd nog wel een nieuwe kast bij :laughing:

2 likes

Vind 299 wel duur zeg! Jazzclub was 200 toch? Politiebureau past bij mij nog nét

1 like

Jazzclub is 230, volgens mij zijn de meeste een beetje tussen de 230 en 250. Vind 300 ook wel echt aan de prijs, maar ja mij kennende ga ik m toch wel weer halen. Alleen idd even de hoogte afwachten want bij mij past het ook maar net (soms een antenne er af halen), zie het politiebureau.

Over hoogte gesproken: gringotts wordt echt hoooooggg en hij is nog niet eens klaar qua hoogte

21 likes

Zo jaloers op jouw kast! Je hebt ze gewoon allemaal tot nu toe toch? Ik ben helaas veel te laat aangestoken met het virus en sommigen gaan echt een paar keer over de kop als je ze nu nog wilt kopen

1 like

De allereerste pakketten heb ik niet hoor! Onder andere de garage, bank en brandweerkazerne heb je nog, en 1 of andere market maar die vind ik ook niet mooi. En ik moet eerlijk bekennen dat de set rechtsonder namaak lego is omdat die inderdaad veel te duur verkocht wordt. Die ga ik dus ook vervangen als de nieuwe modular uitkomt.

Voor de liefhebber wat close-ups uit de lego stad

foto's

15 likes

Echt heel gaaf je collectie!

Ik heb nu deze:

• Gebouwenset
  • Boekenwinkel
  • Politiebureau
  • Boetiek hotel
  • Jazz club

En als goed is komt de dinner club er binnenkort bij.

Ben ook pas later begonnen met sparen. Zou nog wel graag het Parijse restaurant willen, maar vind hem zo prijzig.

2 likes

Ik heb nu al meerdere keren overwogen om een fake dinner club te kopen omdat die set mijn droomset is maar echt te duur nu. :upside_down_face:

Halen jullie je lego sets ook wel eens uit elkaar om opnieuw te bouwen? Ik had veel zin om te bouwen maar weinig budget dus ben nu mijn sets uit elkaar aan het halen :joy:

Oke misschien een domme vraag, maar hoe haal je de sets slim uit elkaar zeg maar om dan weer opnieuw te bouwen? Want als je ze voor het eerst bouwt dan zitten ze netjes in genummerde zakjes. Doe je ze dan daar ook weer in als je een set afbreekt? Of gooi je alles op een hoop? Ik wil een toffe kerstset kopen en dan elk jaar opnieuw weer bouwen, maar ben dus op zoek naar de juiste tactiek hierin

Hier heb ik toevallig na dit weekend enige ervaring mee :rofl::ok_hand:t2:
Wij hebben zo’n 50kg Lego, in 1 bak. Overgenomen van nog toen m’n man klein was maar ook alle nieuwe sets van de kids zitten er in vergaard inmiddels.
We zijn, met 2 volwassenen en 2 kinderen, dit weekend twee volle dagen bezig geweest om een politie bureau, Lego friends zwembad en helikopter te maken. Niet té doen al die stukjes zoeken :rofl:

Dus als je het uit elkaar haalt zou ik zeggen: iig per set bij elkaar houden lol :nerd_face:

Ps. Volgend weekend weer verder met de brandweer kazerne lol :rofl::ok_hand:t2:

3 likes

Je kunt beide doen natuurlijk, ik heb een keer een set uit elkaar gehaald door het boekje van achter naar voren te volgen en dan alles in zakjes te doen. Maar als je meer uitdaging wilt kun je ook alle blokjes op een hoop gooien.

1 like

Hoe ik het het doe is het boekje achterstevoren doorwerken en per zakje uit de handleiding bewaren (in een ziplockzakje, kun je goed hergebruiken). Kan ik meteen kijken of ik alles nog heb en evt missende steentjes bijbestellen. En daarna weer vrolijk opbouwen hahaha.
Dit was wel met de boomhut, omdat die voor een groot deel uit bruin bestaat vond ik het wel fijn om te ordenen in zakjes.

@Fishing dit ben ik ook aan het doen nu, wat een werk. Maar wel heel leuk.

2 likes

Ik doe het per set in een afsluitbaar zakje maar heb nu alleen de kleine sets nog maar gedaan. Denk dat dit systeem met de modular builds niet gaat werken idd :joy: boekje achter naar voor heb ik ook aan gedacht. Dan kun je zien in welk zakje welke materialen zaten

2 likes

Doe je dit dan via Ali? Ik wil die set ook maar zo duur :sob:

Je hebt ook lampjes zie ik, toch? Heel tof! Waar heb je dat besteld? Ik zie daar zoveel over online, maar durf nergens te bestellen haha.