LEGO

Het pompoenpoppetje was onderdeel van een set van 3 figures die je volgens mij alleen rond Halloween kon kopen in de legowinkel:

En de boom is set #21346.

ah jammer, wel super leuk!

Ik wil deze even tippen voor kinderen: https://www.brickshop.nl/lego/lego-city/lego-60419-politiegevangeniseiland?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw26KxBhBDEiwAu6KXtx6awXewn65MeUyKrdw6ru_dPBBkyB-3B-7wFRvKIyER8ZM8o1PnuRoCmb4QAvD_BwE

Heb deze set laatst voor 70 euro gekocht en hij is echt zo leuk! Superleuk ‘spannend’ bouwwerk met ontsnappingsdingen voor de boeven, politiemannen, boot, helicopter etc. En goed zelf te bouwen voor een kind

1 like

De meeste onderdelen kan je los kopen op Bricklink! Ook het pompoenhoofdje.

Als je doorklikt op de pagina kan je ook zien in welke sets hij zat en bij welke minifigures. Dat is niet altijd 100% compleet maar het geeft wel een goed beeld.

Ik heb laatst bijvoorbeeld wat losse katjes besteld uit een Lego Friends set die mijn dochter niet hoefde, maar de katjes wilde ze wel. Voor een paar euro kan je dan je bestaande sets aanvullen. :blush:

1 like

@DaintyDream ik weet niet of je in de buurt van Ede woont maar daar zit een winkel, Blokjesland, op het industrieterein die allerlei parts ook los verkoopt. https://www.blokjesland.nl/

Daar heb ik vorig jaar of het jaar ervoor ook allerlei pompoenhoofdjes kunnen scoren.

2 likes

Ik wilde heel graag naar de lego bloemenwinkel in Utrecht, want ik wilde een paar losse bloemen van een boeket. Ik lees nu dat je alleen de pakketten kan bestellen en geen losse bloemen kan kopen, echt jammer.

Ja, het viel erg tegen. Eigenlijk gewoon een luxe uithangsbord waarmee de steeds leger wordende binnenstad tijdelijk mee is opgefleurd.

Ik ben alleen even wezen kijken omdat ik toch in de binnenstad moest zijn.

4 likes

Ik had mezelf voorgenomen om dit jaar geen LEGO sets meer te kopen, maar…

:scream_cat:

9 likes

@FrauHelga Geen idee waarom ik er opeens aan terugdenk haha, maar volgens mij was jij het die van plan was om een minibuild van je gezin te maken? Ben wel benieuwd of het een geslaagd project was haha

2 likes

Haha ja klopt dat was ik! Die is alleen nog niet af helaas.

Maar inmiddels heb ik best wel veel items al los, zoals onze gezichten, kleding, kapsels, etc. Ik wil graag ook onze oldtimer er bij maken alleen dat is vrij lastig, omdat in die specifieke kleur bepaalde onderdelen nog niet bestaan.

6 likes

Ik vind Simba leuker dan de tuxedo kat die uitkomt.

Ik spendeer nog steeds meer uren binnen dan ik eigenlijk wil, maar in ieder geval verveel ik mij niet. :relaxed:

Ik wil nu een eigen MOC maken, waarschijnlijk een Viking markt. :blush:

15 likes

De Kruidvat had deze in de aanbieding (35e) dus voor het eerst sinds groep 8 ofzo weer met Lego gebouwd. En nu ben ik hooked :heart:. Wel jammer dat je met 2/3 uurtjes zo’n stuk al weer klaar hebt.

30 likes

Komende week is bij de Kruidvat alle Lego 2e halve prijs

3 likes

Die zijn cute!

2 likes

In plaats van dat ik mijn kasteel ga verkopen, ga ik hem denk ik ombouwen tot Cambridge University!
Alle stukjes komen uit de Hogwarts set.

26 likes

Oh heel vet!!

3 likes

Deze moest wel bij mijn camera verzameling hè!

28 likes

Heeft er iemand van jullie ervaring met het huren van lego? Twijfel om bij blokjestehuur te huren.

Toevallig laatst 2x besteld (en zelf opgehaald) en dat ging goed. Hou er rekening mee dat alle blokjes op kleur gesorteerd zijn, bij het uitpakken is het wel handig om even een foto te maken van hoe alles verpakt zit. Aan het einde moet je namelijk zelf weer op kleur sorteren. Dat ging in beide gevallen trouwens sneller dan verwacht.

2 likes

Ik heb een paar keer Lego gehuurd via Marktplaats bij een particulier, ik vond dat echt top! Goed betaalbaar en alles zat netjes gesorteerd etc.

1 like