Lego

Waar zijn de vazen van waar ze in staan? Heb ze nu in een lege yankee candle pot maar dit staat veel leuker :heart_eyes:

Jaa leuk die heb ik ook! Zo leuk al die interieurtjes ook he :heart_eyes:

1 like

Ik heb geen idee :see_no_evil:. Heb ze jaren geleden eens gekocht bij een bloemenzaak in Tilburg.

1 like

Hoe lang ben je hier ongeveer mee bezig? Ik zit regelmatig naar sets te kijken, maar vind het zoo duur dat ik niet zomaar een wil kopen. Het liefst wil ik samen met mijn vriend bouwen, maar dan ben je natuurlijk helemaal niet lang bezig

2 likes

Ik vind het inderdaad wel een relatief dure hobby als je kijkt naar hoeveel uur je kwijt bent aan bouwen. Je kan natuurlijk wel altijd dingen weer opnieuw bouwen, dat heb ik al een aantal keren gedaan met mijn vriend. Met dan als extra uitdaging dat we meerdere sets door elkaar gooiden, dus dan had je ook nog de uitdaging van extra goed moeten zoeken (maar misschien zijn wij wel enorme nerds hoor :joy:). Maar dan haal je er ook meer tijd uit!

5 likes

Over de boomhut hebben we iets minder dan 12 uur gedaan.

Hogwarts duurde 27 uur voordat we hem af hadden. We hebben het ook expres bijgehouden omdat we wel benieuwd waren hoeveel tijd het in beslag neemt.

2 likes

Leuk dat jullie het hebben bijgehouden, ga ik ook proberen de volgende keer dat we iets bouwen!

Op ons lijstje staat Diagon Alley nog een keer bouwen en in de zomer waarschijnlijk wel een aantal nieuwe sets van Harry Potter. Geen idee of we Diagon Alley voor die tijd gaan doen, maar ben wel heel benieuwd hoeveel tijd dat zou kosten!

Neeeee😬 ik vind dit echt een misdaad. Ja Lego is superduur maar er gaat zoveel creativiteit van dat bedrijf inzitten. Vind dat je dat eigenlijk niet moet onderuit halen door spul van Ali te kopen wat schaamteloos gekopieerd wordt. Nog afgezien van de gifstoffen die er in kunnen zitten omdat het niet aan strenge eisen hoeft te voldoen

11 likes

Naar aanleiding van jouw post ging ik vanmiddag alvast kijken op de Lego site of deze al te pre-orderen was (antwoord: nee).
Vanwege de 4th stond R2D2 op de homepage en heb die dus besteld. Bedankt hè! (gemeend namens mij, portemonnee is sarcastisch want boos)

3 likes

Hahah lekker! M’n vriend heeft ook iets besteld met korting vanwege de 4th, maar die van jou is leuker! :heart_eyes:

2 likes

Hier wat foto’s van mijn collectie! Het is dus allemaal Harry Potter.

Samenvatting

Hogwarts (dit zijn van die losse sets, dus niet de grote Hogwarts set):

Hagrid’s hutje, Beukwilg, greenhouse (laatste twee horen bij grotere sets)

En hier nog mijn collectie uit de adventkalender van 2020

De nieuwe sets die in de zomer uitkomen zijn gebaseerd op de oude Harry Potter sets en hebben dus een wat andere stijl (de groene daken van vroeger, bijvoorbeeld). Was ik eerst niet zo’n fan van, maar het is toch ook wel leuke nostalgie. Mijn vriend heeft overigens heel wat van die oude sets nog op zolder liggen bij zijn ouders en eigenlijk willen we heel graag een keer daar alles uit gaan zoeken… maar dat is nogal een klus.

Ook een leuke set van de zomer: Hogsmeade!

9 likes

Super leuk! Die oude sets zijn een hoop geld waard.

Ik ga de nieuwe sets ook kopen denk ik. Zal van de week mijn HP Lego collectie op de foto zetten :slight_smile:


Deze van mijn vriend gekregen vandaag. :star_struck: Ik ga vanavond een beginnetje maken.

15 likes

Ik zag bij de ikea vandaag nog een leuk lego setje. Opberg box en huisje in 1.

2 likes

Moest deze hebben :nerd_face::nerd_face:

16 likes

Naar aanleiding van jouw post wilde mijn dochter deze set ook heel graag hebben.
Maar haar zakgeld was nog niet toereikend en met verzendkosten erbij moest ze wel heel veel klusjes in huis doen.

Maar kijk!!!

Deze is eigenlijk nog mooier :heart_eyes:

20 likes

Wat is dat ontzettend leuk geworden zeg!

Hier is de boomhut klaar :smiley:. Er zitten zoveel details in, inclusief een leuk verhaal!

27 likes

Ooh ik heb die set net afgelopen weekend gehad maar vind dit echt helemaal geweldig, zo leuk gedaan! Moest erg lachen om die kip haha!

@Kees Supertof die boomhut! Ziet er heel mooi uit, lijkt me ook leuk om te bouwen.

Ik was vrijdag jarig en mijn vriend heeft me echt onwijs verwend op legogebied. Die regenboog-set dus, en dan ook nog Hedwig en één van de nieuwe Harry Potter sets: Hogsmeade. Is ook allemaal wel een beetje eigenbelang want we gaan alles sowieso samen bouwen :slight_smile: Maar ben er echt onwijs blij mee!! Zal zodra ik dingen gebouwd heb wel foto’s delen.

4 likes

Haha mijn zus reageerde er ook op. LHBTIKip!
Alles mag :laughing:

Oh Hedwig is ook mooi! Die heeft mijn dochter ook gekocht. De beweging is zo mooi.

(Al het geld wat ze binnenkrijgt geeft ze uit aan Lego :grin:)

1 like

Zo alle sets die nu uit zijn van Harry Potter 2021 zijn inmiddels binnen, had de kleinste set (Polyjuice mistake) op Twitch gestreamd hahaha. Had best wat kijkers, maar super awkward. Kan niet wachten om rustig de tijd te hebben om de grotere sets te bouwen! Vriend maar even lief aankijken dat hij met onze dochter op stap gaat haha.

2 likes